var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

10 cruciale tips voor klantcontact via social media

klantcontact via social media

Met de komst van social media is het voor consumenten makkelijker geworden om in contact te komen met bedrijven en merken. Even snel een tweet of een berichtje sturen naar het bedrijf om op korte termijn antwoord of hulp te krijgen. En daarbij hebben klanten hoge verwachtingen van bedrijven, zoals een snelle reactie. Hoe kun je als ondernemer zo goed mogelijk klantenservice via social media inrichten?

 

Is jouw social klantenservice op orde?

De maker van de onderstaande infographic, HeadWay Capital, deelt tien tips om klantenservice via social media efficiënt in te richten. Een tweet of een berichtje heeft bij 33 procent van de consumenten de voorkeur boven een telefoontje naar de klantenservice. Wanneer de service via social media goed is, dan vertelt bijna de helft van de consumenten aan hun vrienden over hun positieve ervaringen bij het bedrijf.

10 tips voor beter klantcontact

Wellicht denk je dat het bij jouw onderneming allemaal goed geregeld is. Zo denkt tachtig procent van de ondernemers, aldus een onderzoek dat wordt aangehaald in de visual. Maar slechts acht procent van de klanten denkt daar hetzelfde over. Of misschien ben jij aan het worstelen met hoe je moet reageren op bepaalde berichten van klanten. Scrol naar beneden om de onderstaande infographic te bekijken en lees de tien praktische tips om jouw klantenservice via social media goed in te richten en uit te voeren. Klik op de afbeelding voor een groter exemplaar.

Bron:Frankwatching

Auteur:Bianca van de Ketterij

Geef een reactie