Conversie OptimalisatieAnalytics tools

Elke professionele handelaar zal zijn favoriete gereedschap hebben dat hij gebruikt om ervoor te zorgen dat zijn werk altijd van topkwaliteit is – een bouwer heeft zijn vertrouwde set hamers en een schrijnwerker haalt zijn waterpas vaak uit voor nauwkeurig houtwerk. Als het gaat om merkmanagers, zijn er enkele noodzakelijke tools die het gemakkelijk maken om merkinspanningen te analyseren.

Bron: Pixabay

Analytics-tools zijn voor branding managers wat een hamer en spijker is voor bouwers. Zonder hen zou je waarschijnlijk niet zo goed aan je merk kunnen werken. Ze zijn een grote troef, omdat ze u kunnen helpen beter te begrijpen hoe uw merk presteert en de manieren waarop u de verdere ontwikkeling ervan tot ver in de toekomst kunt garanderen.

Hier zijn 10 manieren waarop ze een merk kunnen helpen groeien

Bekijk de impact van campagnes

Hoe kun je er ooit zeker van zijn dat een campagne is geslaagd als je niets hebt om het effect van te volgen en te meten? Analytics-tools zijn een manier om belangrijke statistieken bij te houden, zodat u de branding-inspanningen voor uw campagnes eenvoudig kunt analyseren.

Omdat elke campagne een ander einddoel kan hebben, is het belangrijk om verschillende analysetools te gebruiken die u helpen verschillende statistieken in de gaten te houden. Kijk voor verkeer naar Google Analytics. Wilt u meer weten over merkbekendheid? Een tool voor merktracering kan daarbij helpen. Social media tracking tools helpen u uw vinger aan de verlovingspuls te houden.

Leer nog meer over uw publiek

Je moet zoveel mogelijk weten over je publiek zodat je ze echt kunt krijgen. Zodra u begrijpt wat hen drijft, kunt u ervoor zorgen dat al uw reclame en marketing hen volledig aanspreekt.

Bron: Pixabay

Waar komt je publiek vandaan, welke apparaten gebruiken ze, wat is hun leeftijd, wat zijn hun belangrijkste interesses? Analytics-tools kunnen u dit laten zien. Met een betrouwbare branding-tool kunt u de branding-inspanningen verder analyseren en echt doordringen tot de verschillende demografische gegevens waaruit uw doelgroep bestaat. U hebt een duidelijk beeld van wat resoneert met uw doelgroep en kunt vervolgens uw campagnes vormgeven die bij hen passen.

U moet ook ontdekken dat analysetools u ook helpen een nieuw publiek te vinden.

Verbeter uw trefwoordoptimalisatie

Een andere handige manier om brandinginspanningen te analyseren, is om een ​​kijkje te nemen in uw organische verkeer en te zien wat voor soort zoekwoorden mensen naar uw site leiden. Zijn zij degenen die je had verwacht? Als dit niet het geval is, merkt u misschien dat mensen niet zo lang op uw site doorbrengen. Als dat het geval is, weet u nu dat u uw zoekwoordoptimalisatie moet aanpassen .

Bekijk wat mensen op uw website doen

Heb je je ooit afgevraagd wat mensen doen als ze je website bekijken? Als u een heatmap-tool gebruikt, zullen we hun elke stap kennen.

Bron: Unsplash

Gaan ze weg zonder naar beneden te scrollen om de belangrijke informatie te zien? Je weet dat je dat blok verder op de pagina moet verplaatsen. Als ze naar één pagina klikken, zorg er dan voor dat deze is geoptimaliseerd. Als bepaalde gebieden veel klikken ontvangen, zorg er dan voor dat ze klikbaar zijn en daadwerkelijk ergens naar toe leiden.

Wanneer u gegevens uit een heatmap-tool goed gebruikt, kunt u de klantreis op uw site manipuleren.

Bekijk hoe concurrenten presteren

Tunnelvisie is niet goed voor uw merk, omdat u hierdoor niet kunt groeien. Weten waar uw concurrenten groeien en slagen, kan een enorm voordeel voor uw merk zijn, omdat het kennis is die u kan helpen hen voor te blijven.

Sociale media zouden u de analysegegevens moeten bieden die uw concurrenten aanspreken. U krijgt dan een duidelijk inzicht in hoe u verschillende markten kunt aanboren en betere campagnes kunt voeren.

Maak gerichte inhoud

Bron: Unsplash

U kunt uw tools gebruiken om het soort inhoud te verkennen dat uw doelgroep wil zien. Wanneer u het begint te produceren en het gebruikt om zich op verschillende doelgroepen op verschillende punten van de klantreis te richten, moet u zien wie het beste op de inhoud reageert.

Zodra u dit allemaal weet en gerichte inhoud produceert , zou u moeten merken dat u veel tijd en kosten bespaart bij het proberen de klant te overtuigen om een ​​aankoop te doen.

Upgrade de gebruikerservaring

Bron: Pixabay

Dit raakt het bovenstaande punt, maar u zou moeten merken dat het echt helpt om uw analysetools te gebruiken om betere klantprofielen op te bouwen. Hoe zien uw klanten eruit en hoe zien zij uw merk ? U zou patronen moeten kunnen zien die de UX van uw site kunnen beïnvloeden.

Betere besluitvorming

Nadat u veel gegevens uit uw analysetools bent gaan ontdekken, ziet u patronen die uw beslissingen kunnen beïnvloeden. Je moet ook opmerken welke van je campagnes en kanalen niet zo goed werken als je had gehoopt. Dit zou het gemakkelijker moeten maken om het risicogewicht te zien dat met een beslissing zou komen.

Trust

Niemand wil ooit bezuinigen, maar soms zijn ze een noodzakelijk kwaad. Analytics-gegevens geven u het vertrouwen dat u ze op de juiste plaatsen maakt.

Verbeter de verkooptrechter

Dit punt is specifiek voor Google Analytics omdat de tool verkoopconversies markeert. Als u deze gegevens controleert, wordt weergegeven welke bronnen prioriteit hebben voor conversies. Als er iets wordt gemist, weet je dat je er meer tijd aan moet gaan besteden.

Dat is alles wat nodig is – 10 snelle stappen om het beste uit analyse tools te halen.

Conclusie

Na het implementeren van al deze 10 stappen, zou je moeten beginnen te zien dat je branding-inspanningen veel efficiënter kunt analyseren. Je begint te zien wat het beste werkt voor je merk, zodat je er veel meer tijd en moeite in kunt steken.

 

 

Geef een reactie