var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

3 manieren om doelgroepen van AdWords naar Facebook te verbinden voor een betere conversie

Doelgroepen verbinden van AdWords naar Facebook.

Niet als er elke dag meerdere miljarden zijn op Facebook en Google .

Klanten vinden is eenvoudig.

strategie voor meerdere kanalen

Het is moeilijker om ze van je te laten kopen.

Vooral wanneer je strategieën en tactieken over elk platform geïsoleerd zijn.

Hier zijn drie manieren om uw doelgroepen te verbinden van AdWords tot Facebook voor betere resultaten en meer verkopen .

Multi-channel Ads Strategie # 1
Retarget Google AdWords leidt met aangepaste bestanden op Facebook

Google AdWords is een fantastische plek om gerichte leads te brengen.

Dat is zelfs een van de topprioriteiten van adverteerders op het platform.

Waarom AdWords specifiek? Omdat het op zoekwoord gebaseerde intentie heeft.

U weet dat uw leads van hoge kwaliteit zijn. Ze hebben naar uw zoekwoorden gezocht, uw advertentie gevonden en zich aangemeld voor iets.

Terwijl je op andere platforms vaak een doelgroep of interesses of demografische gegevens target of … een heleboel andere dingen die absoluut niets te doen hebben wat mensen eigenlijkwillen.

Dit betekent dat je niet – met absolute zekerheid – weet dat ze geïnteresseerd zijn in wat je hen aandringt.

Dus als ze niet converteren op een directe verkoop, wat is uw volgende zet?

Je moet ze opwarmen tot je merk voordat ze kopen.

En een van de beste manieren om dat te doen is door ze te retargeting met behulp van merkbekendheid advertenties op Facebook.

Facebook- CPM’s zijn de afgelopen jaren gestegen , maar ze zijn nog steeds ongelooflijk goedkoop als het gaat om het genereren van naamsbekendheid .

Deze benadering van het combineren van beide doelgroepen is een vorm van personalisatie. En volgens de nieuwste gegevens levert gepersonaliseerde marketing een rendement van 5-8x op uw investering en kan uw omzet gemiddeld met 10% of meer stijgen.

Dat is precies wat Carbon6 deed, met behulp van multi-channel advertenties van Facebook en Instagram naar Google om een ​​bedrijf van $ 1,7 miljoen te bouwen.

Dus, hoe doe je het?

De eerste stap is het uitvoeren van een campagne op AdWords op basis van het genereren van leads.

Een geweldige manier om dit te doen, is door gebruik te maken van het zoeknetwerk op AdWords.

Maak een nieuwe campagne in het zoeknetwerk en selecteer ‘Leads’ als uw campagnedoel. Kies vervolgens ‘Website bezoeken’ als manier om uw doel te bereiken:

Voltooi uw campagneset door de instellingen en targeting naar wens aan te passen op basis van zoekwoorden die u wilt targeten.

Vervolgens hebt u een bestemmingspagina nodig waarmee u contactgegevens voor uw leads kunt verzamelen.

In essentie heeft u een formulier nodig.

Waarom?

Dus je kunt je nieuw gevonden leads nemen en ze veranderen in een geweldig Facebook-publiek.

Laat uw AdWords-campagne een paar weken draaien om uw e-maillijst op te bouwen.

Zodra je dat hebt gedaan, ga je naar Facebook en maak je een nieuwe aangepaste doelgroep:

 

Kies “Klantbestand” uit de lijst met publieksopties:

Met deze methode kunt u bestanden met gegevens over uw huidige leads en klanten uploaden en ze advertenties op Facebook sturen nadat u ze op AdWords hebt gekocht.

Met deze meerkanaalsaanpak kunt u marketingboodschappen naar hen verzenden in meerdere fasen op twee verschillende platforms.

Als u een e-mailmarketingtool zoals MailChimp gebruikt, kunt u uw leads direct importeren:

Als dat niet het geval is, kunt u een aangepast gegevensbestand maken in CSV- of TXT-indeling.

Download de bestandendatasjabloon voor klantgegevens en begin met het uploaden van uw lijst met leads en hun informatie in het document.

Vanaf hier is je nieuwe publiek klaar voor gebruik. Facebook koppelt de gegevens die u hebt ingevoerd aan echte gebruikers op Facebook.

Dit betekent dat al die leads die u zojuist op AdWords heeft verzameld, nu op Facebook kunnen worden getarget.

Dit is een geweldige kans om merkbekendheid op te bouwen.

Richt uw advertenties op het stimuleren van waarde en het overbrengen van wat uw merk doet.

Bekijk bijvoorbeeld deze fantastische (?) advertentie van AdEspresso gericht op naamsbekendheid:

Met een eenvoudige maar intrigerende kop laten ze zien wat de waarde is en waar het bij hun merk om draait.

Hierdoor wordt het verkeer weer naar uw website geleid en wordt de bekendheid van AdWords tot Facebook en weer verder vergroot.

Als je het nog verder wilt verbeteren, kun je continu nieuwe doelgroepen instellen op Facebook om je klantenlijst die betrokken is geweest bij je merkbekendheidsadvertentie opnieuw te promoten.

Dit scheidt uw lijst en richt zich alleen op de meest actieve en betrokken gebruikers, filtert degenen die niet converteren en verspilt uw tijd en geld.

Wil je nog een stap verder gaan?

Maak remarketinglijsten voor zoekadvertenties (RLSA’s) om uw advertenties weer te geven wanneer ze naar Google gaan.

Met deze loop creëert u een voortdurende cyclus van betrokkenheid bij uw merk, waardoor u meerdere aanraakpunten krijgt om de waarde van Google naar Facebook en terug te halen.

Multi-channel advertenties Strategie # 2
Appèl op specifieke marktsegmenten van Facebook met AdWords

De targetingopties van Facebook zijn griezelig specifiek.

Het publiek zal het misschien niet leuk vinden. Het congres begrijpt het misschien niet. Maar adverteerders genieten ervan.

Omdat het betekent dat u geavanceerde doelgroepen uit het niets kunt ontwikkelen door belangen in meerdere lagen te plaatsen of uitsluitingen te diskwalificeren.

Wilt u specifieke inkomensniveaus bereiken? Gedaan.

Hoe zit het met belangrijke levensgebeurtenissen? Gemakkelijk.

Misschien zelfs smalle velden en zeer specifieke functietitels? Geen probleem.

Marketingmedewerkers zetten geen conversies uit op uw producten? Sluit ze uit.

De opties op Facebook zijn gedetailleerd en onbeperkt.

AdWords heeft onlangs zijn spel uitgebreid met targeting, maar het is nog steeds niet zo gedetailleerd als Facebook.

Gelukkig doet dat er niet toe, want je kunt marktsegmenten op Facebook omzetten in doelgroepen op Google.

Hier is hoe.

Allereerst wil je een geheel nieuwe bewaarde doelgroepcampagne op Facebook maken.

Ga hiervoor naar je sectie voor doelgroepbeheer op je Facebook Business Manager-dashboard:

Klik vervolgens op en maak een nieuwe opgeslagen doelgroep aan.

Begin met het invoeren van demografische gegevens voor uw campagne.

Welke doelgroep heeft uw bedrijf? Welke leeftijdscategorieën zijn het beste? Zijn uw producten specifiek voor mannen of vrouwen, of beide?

Vul eerst demografische informatie in.

Vervolgens komt de echte targeting om de hoek kijken.

Bekijk uw bestaande klanten en klanten. Aan welke marktsegmenten verkoopt u?

Kopen marketingmanagers bijvoorbeeld uw producten? Hoe zit het met verkopers?

Beperk uw targeting door een opsomming te geven van specifieke markten waarnaar u verkoopt.

 

Misschien verkoop je producten gericht op buitenenthousiasten. Als dat het geval is, geeft u dit op als uw gedetailleerde targetingmaatregel.

Als u wilt, kunt u zelfs specifieke segmenten uitsluiten door op ‘Narrow Audience’ te klikken.

Nadat u uw doelgroep heeft gemaakt, moet u uw eerste advertenties en campagne uitvoeren om verkeer te genereren.

Maar voordat u dat doet, is deze volgende stap van cruciaal belang:

Instellen van UTM-codes.

UTM-trackingtags zijn codes die u aan een URL kunt koppelen om gegevens bij te houden waar dat verkeer vandaan kwam.

U kunt bijvoorbeeld zien welke bron, medium of campagne het verkeer heeft gegenereerd in plaats van alleen ‘Direct’ of ‘Facebook’ in uw Analytics-software.

Dit is geweldig omdat u uw doelgroep vervolgens opnieuw kunt remarketingen op Google met die specifieke UTM-code.

Gebruik de tool Campagne-URL Builder van Google om een ​​UTM-code voor uw campagne te maken :

Geef voor de URL van uw website een overzicht van de bestemmingspagina die mensen zullen klikken wanneer ze op advertenties voor uw nieuwe Facebook-campagne klikken.

Typ Facebook op de campagnebron. Vermeld als campagnenaam iets dat gemakkelijk herkenbaar is, zoals marktsegmenten.

Neem nu deze zojuist gegenereerde URL van de bestemmingspagina (compleet met UTM-tags) en gebruik deze als de URL van uw bestemmingspagina.

Telkens wanneer iemand op deze pagina terechtkomt, registreert het de specifieke UTM-tags in Google Analytics voor u.

Als u de UTM-koppeling behandelt als een afzonderlijke link, kunt u deze gebruikers opnieuw remarketingen via RLSA’s op AdWords door een nieuwe doelgroep te maken op basis van specifieke URL-bezoeken:

Plak de nieuw gemaakte UTM-bestemmingspaginakoppeling in het URL-vak en u kunt marktsegmenten direct op AdWords targeten.

Strategie voor meerdere kanalen # 3
Combineer Google Shopping en Facebook Ads voor Next-Level Sales en Brand Awareness

Google Shopping kan u helpen de online verkoop te domineren.

Uit benchmarkrapporten bleek dat Google Shopping-advertenties bijna 90% van alle klikken in de detailhandel doorbrachten.

Dus verkopen op Google Shopping is een van de beste manieren om de verkoop van e-commerce-winkels te stimuleren.

Ondertussen is Facebook een beetje anders.

Denk er zo over na:

Wat kun je op Facebook doen? Wat is het enige doel van het gebruik van het platform?

Het is zeker niet om producten te kopen.

Het is om samen te werken met vrienden, familie en de gekke, gênante dingen die je oom blijft plaatsen …

(Gif-bron)

Ja, we hebben die oom allemaal.

Helaas heeft Facebook niet zoveel intentie om te kopen als Google Shopping doet.

Mensen zijn er niet om door uw producten te bladeren en nieuwe of onderzoeksvergelijkingsartikelen te ontdekken.

Maar dat betekent niet dat u het niet kunt gebruiken om winkelverkopen te stimuleren.

Je kunt het gewoon niet als eerste contactpunt gebruiken, tenzij je een hele trechter met 3-5 verschillende fasen wilt maken.

Terwijl dat werkt, is het niet zo optimaal voor uw tijd en geld.

Advertenties doorsturen naar potentiële kopers die nog geen onderzoek hebben gedaan, is een trefzekere manier om geld te verliezen zonder verkopen.

In plaats daarvan wilt u geïnteresseerde kopers van Google Shopping targeten die op Google hebben gezocht en ze vervolgens op Facebook laten zien om hen geïnteresseerd te houden.

U ziet dat iemand op Google Shopping letterlijk op zoek is naar directe producten:

Maar op Facebook zijn ze dat niet.

Dus waarom combineert u uw inspanningen niet om tegelijkertijd op beide locaties hetzelfde publiek te bereiken?

Dit geeft je meerdere kanalen om gebruikers te converteren.

Als ze interesse tonen op Google maar nog geen beslissing nemen, bent u ze nog steeds niet voorgoed kwijt en hoeft u geen beroep meer te doen op het displaynetwerk.

Je kunt dingen veranderen en ze op Facebook bereiken door ze onmiddellijk te herinneren aan je producten, net zoals Verizon dat deed bij mij na het zoeken naar Galaxy-telefoons op Google:

Griezelig? Kan zijn. Effectief? Absoluut.

Je kunt dit op een paar verschillende manieren doen:

  1. Gebruik dezelfde UTM-strategie in het vorige gedeelte : stel de URL van de bestemmingspagina in voor uw Shopping-campagne met een UTM-code. Ga terug naar Facebook en doel URL-bezoeken met dezelfde UTM-koppeling.
  2. Maak een specifieke bestemmingspagina om te winkelen : dit is een van de gemakkelijkste manieren, maar het vereist ook wat werk. U wilt een specifieke, niet-geïndexeerde bestemmingspagina maken waarop alleen Google Shopping-klikken terechtkomen. Vervolgens kunt u teruggaan en een nieuwe Facebook-doelgroep maken op basis van URL-bezoeken aan die bestemmingspagina. Op deze manier weet u dat alle bezoeken op die bestemmingspagina (afkomstig van Google Shopping) specifiek afkomstig zijn van uw AdWords-campagne.

Ofwel een van deze tactieken zal de klus klaren.

Kies er een en ren ermee.

Binnenkort ziet u meer conversies en een betere naamsbekendheid voor meerdere kanalen voor dezelfde groepen.

Niet alleen zal uw merknaam vaker voor hen verschijnen, maar opvallend op meerdere kanalen kan u helpen gebruikers te converteren op hun meest comfortabele platform.

Sommige van uw klanten zijn mogelijk meer ontvankelijk voor Google AdWords-advertenties en sommige geven misschien de voorkeur aan Facebook.

Beide doen met hetzelfde publiek is een trefzekere manier om conversies te verhogen en een beroep te doen op alle leden van het publiek.

Conclusie

Zowel Facebook als Google AdWords zijn de thuisbasis van miljarden gebruikers die dagelijks producten en services onderzoeken.

Maar vaker wel dan niet, zijn beide platforms tegen elkaar opgescheept, waardoor adverteerders gedwongen worden de een of de ander te kiezen.

Ik weet zeker dat je deze kop eerder hebt gezien:

Facebook vs. AdWords: welke ??

Die vraag is inherent onjuist.

Beide platformen bieden diverse hulpmiddelen voor het realiseren van meer verkopen en leads. En in feite complimenteren ze elkaar enorm.

In plaats van de een of de ander te kiezen of ze als twee afzonderlijke platforms te behandelen, combineer je inspanningen.

Retarget de leads die u vastlegt via Google AdWords met advertenties voor merkbekendheid op Facebook.

Beroep op specifieke marktsegmenten van Facebook op AdWords.

Combineer Google Shopping en Facebook voor een dubbele bedreiging die zichzelf verkoopt.

De volgende keer dat u advertenties weergeeft, moet u ze niet als afzonderlijke platforms behandelen. Omdat uw ROI degene is die de schuld op zich neemt.

Bron: Adespresso.[bctt tweet=”3 manieren om doelgroepen van AdWords naar Facebook te verbinden voor een betere conversie” username=”Marketinghip”]

Geef een reactie