var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

4 Facebook-advertentietechnieken die resultaten opleveren

Wilt u uw Facebook-advertentie resultaten verbeteren? Bent u op zoek naar succesvolle voorbeelden die u kunt modelleren?

In dit artikel ontdekt u vier manieren om klikken, leads en conversies te genereren met behulp van Facebook-advertenties.

 

1: bied gratis content aan in elke fase van de salesfunnel

Mensen die niet bekend zijn met uw merk, zullen waarschijnlijk uw kernaanbieding niet omzetten, vooral als u dure producten of diensten verkoopt. Klanten die zich nog in de beginfase van de reis van de koper bevinden hebben meer informatie nodig voordat ze de trekker overhalen. Dit is wanneer u Facebook-advertenties kunt gebruiken om inhoud te promoten die uw ideale klanten waarschijnlijk niet zal weigeren .

Over het algemeen is gratis inhoud moeilijk te weerstaan, vooral als het waardevolle informatie is die mensen helpt een bepaald doel of bepaalde taak te bereiken.

In deze advertentie gebruikt AB Tasty een downloadbaar eBoek om mensen te converteren die op zoek zijn naar meer informatie. De advertentie is bedoeld voor mensen die geïnteresseerd zijn in het verbeteren van de prestaties van de website, maar die misschien niet bekend zijn met de optimalisatie van conversiepercentages. Bovendien is het ontworpen om bewustzijn te creëren en interesse te wekken in het kernaanbod.

Facebook advertentietechnieken die resultaten opleveren, bijvoorbeeld door het aanbieden van gratis inhoud door AB Tasty

Ga terug naar de Facebook-advertenties die je momenteel uitvoert. Komen uw aanbiedingen overeen met het intentie niveau van uw doelgroep voor elke fase van de reis van de koper? Als dat niet het geval is, is het tijd om terug te gaan naar de tekentafel en nieuwe aanbiedingen te plannen.

Kies meerdere aanbiedingen voor elke fase van de verkooptrechter

Als u brainstormt, beperk uzelf dan niet. Overweeg verschillende aanbiedingen die kunnen worden gebruikt voor elke fase van de verkooptrechter.

Houd bij het plannen van aanbiedingen voor de verkooptrechter rekening met elke aanbieding aan uw doelgroep . Resultaat boeken op Facebook gaat over het combineren van de juiste aanbieding met de juiste doelgroep. Het doel is om het publiek in elke fase naar de trechter te laten gaan om uiteindelijk uw product of service te kopen .

Elke campagne die u op Facebook bouwt, heeft dat doel duidelijk geselecteerd.

Voor merkbewustmakingscampagnes of campagnes die zijn gericht op mensen die nog nooit van u hebben gehoord, kunt u zich richten op aanbiedingen onder lage druk . Denk aan aanbiedingen in de trant van toolkits, een inleiding tot uw blog of een infographic . U wilt mensen gewoon vertrouwd maken met uw merk.

Advertentietechnieken op Facebook die resultaten opleveren, bijvoorbeeld door Mozas met onderzoeksmateriaal van het merk

Voor uw campagnes met een hogere intentie die zijn gericht op mensen die over u weten maar die nog niet helemaal zijn verkocht, kunt u de druk verhogen . U kunt quizzen, videocursussen, eBooks of casestudy’s aanbieden .

Facebook advertentietechnieken die resultaten opleveren, bijvoorbeeld door Instapage die casestudy aanbiedt

Voor een publiek dat bekend is met je merk, kun je agressiever zijn . Dit zijn mensen die regelmatig uw blog lezen, meer tijd op uw site doorbrengen en belangrijke webpagina’s hebben bezocht. Biedt hen consultaties, offertes of proeven . Je kunt zelfs de achtervolging inhalen en in dit stadium een ​​aankoop voorstellen .

Facebook advertentietechnieken die resultaten opleveren, bijvoorbeeld door Integrated Wellness Bountiful met afspraaktijden

Maak aanbiedingen die oplossingen bieden voor specifieke pijnpunten bij klanten

De kans bestaat dat uw product of service een bekend probleem voor uw klanten oplost. Het aanpakken van die problemen in uw Facebook-advertenties is een geweldige manier om uw doelgroep te bereiken. Maar uw klanten zijn misschien niet klaar om een ​​aankoop te doen, want hoewel zij zich bewust zijn van hun probleem, weten zij niet de beste manier om het op te lossen. Ze moeten nog steeds mogelijke oplossingen onderzoeken.

Een aanbieding maken die nuttige oplossingen biedt voor de problemen waarmee uw klanten worden geconfronteerd, is een uitstekende manier om hoogwaardige prospecten aan te trekken.

Deze advertentie door WordStream begint met een vraag die direct is gericht op mensen die moeite hebben om hun klikfrequenties te verbeteren. Dan biedt het een snelle oplossing in de vorm van een gratis handleiding met tips en trucs die hun conversiepercentages zullen verbeteren.

Facebook advertentietechnieken die resultaten opleveren, bijvoorbeeld door WordStream met een gratis gids

Als u een aanbieding wilt maken die de pijnpunten van uw klanten behandelt, moet u een goed begrip hebben van uw ideale klant en de problemen waarmee zij worden geconfronteerd . De beste manier om erachter te komen welke problemen uw klanten ondervinden, is hen te vragen.

U kunt eenvoudig een enquête maken met een tool zoals Survey Monkey of uw eigen enquête maken met Google Formulieren . Begin met het verzenden van de enquête naar uw bestaande klantenbestand . Er is een goede kans dat uw bestaande klanten dezelfde pijnpunten delen als uw toekomstperspectieven.

Hier zijn enkele vragen die u helpen beter te begrijpen waarom uw bestaande klanten bij u kochten:

  • Hoe heeft [product of dienst] jou het meest gebaat?
  • Wat zijn de top drie voordelen van [product of dienst]?
  • Welk probleem probeerde je op te lossen toen je [product of dienst] vond?

Facebook advertentietechnieken die resultaten opleveren, opties om een ​​Survey Monkey-enquête te maken

Uw klanten zijn druk bezig, dus veel van hen zullen niet de tijd nemen om de enquête in te vullen zonder enige aanmoediging. Als u zoveel mogelijk van uw klanten wilt ontvangen om de enquête in te vullen, voegt u een promotiecode, kortingsbon of toegang tot een weggevertje toe om enquête-nemers te stimuleren.

2: Geef vooruitzichten een gratis proefperiode

Als u bent zoals de meeste ondernemers, gelooft u in uw product- of serviceaanbiedingen. Dus waarom zouden mensen ze niet gratis uitproberen voordat ze zich ertoe verbinden om voor hen te betalen? Als je de juiste klanten tot nu toe goed hebt aangetrokken, is dit misschien alles wat je nodig hebt om de deal te sluiten.

Gratis tests verminderen het waargenomen risico van kopers en zorgen ervoor dat ze zich prettiger voelen om zaken met u te doen.

Deze advertentie van Hootsuite is moeilijk te weerstaan. Ze weten dat als u deze advertentie ziet, u al bekend bent met hun product en hoe het werkt. Op dit punt hebben ze hun software gepositioneerd als de voor de hand liggende oplossing voor uw probleem, en in plaats van geïrriteerd te zijn door het aanbod, voelt u zich oprecht geïnteresseerd in het helpen van u. Ze geven je immers 60 dagen om hun software gratis uit te proberen.

Facebook advertentietechnieken die resultaten opleveren, bijvoorbeeld door Hootsuite met gratis proefversie

U kunt de gratis proefaanbieding gebruiken om sceptische kopers aan te moedigen zich aan te melden. Zorg er vervolgens voor dat u die gratis proefgebruikers omzet in betalende klanten met een solide Facebook-strategie voor retargeting . U kunt Facebook-retargeting-advertenties gebruiken om gebruikers een korting te geven die een upgrade naar de betaalde versie uitvoertvoordat hun proefperiode voorbij is.

U kunt deze mogelijkheid zelfs gebruiken om proefgebruikers te upgraden door speciale prijzen aan te bieden voor duurdere producten en functies . Dit is een geweldige manier om uw ROI te verbeteren, en wat nog belangrijker is, uw cashflow. Proefgebruikers zullen uw populairste doelgroep zijn, dus remarketing voor hen moet een goed idee zijn als u wilt profiteren van de voordelen van het aanbieden van een gratis proefversie.

# 3: Kondig substantiële besparingen aan

Misschien kunt u geen proefperiode aanbieden vanwege de aard van uw product of dienst. In plaats daarvan kunt u er bij klanten op aandringen om te kopen door ze te laten zien hoeveel ze kunnen besparen.

Bekijk de advertentie hieronder van AppSumo. Wie wil $ 909 niet besparen? Het aanbieden van een aanzienlijk bedrag aan besparingen is een trefzekere manier om de aandacht van uw klanten te krijgen.

De reden dat deze advertentie werkt, is echter niet dat het product goedkoop is. Dit soort aanbiedingen werkt eerder omdat het waarde illustreert. U kunt hetzelfde effect bereiken door een paar eenvoudige principes te volgen bij het maken van uw aanbieding.

Facebook advertentietechnieken die resultaten opleveren, bijvoorbeeld doordat AppSumo een deal aanbiedt

Stel dat u uw product of service wilt verkopen voor $ 50 te koop en dat het gewoonlijk $ 75 kost. Vermijd te zeggen dat dit product te koop is voor $ 50 of bespaar $ 25 op dit product. In plaats daarvan kunt u direct meer waargenomen waarde toevoegen door de prijs te markeren voordat u deze markeert . Winkeliers hebben deze techniek al tientallen jaren met succes gebruikt.

Het beste deel is dat je niet hoeft om het woord daadwerkelijk gebruik maken van prijs of wijzigen van uw normale prijzen. Bespreek in plaats daarvan hoeveel uw product of service waard is in vergelijking met hoeveel u het verkoopt . U kunt bijvoorbeeld zeggen: “Meld u nu aan en ontvang een waarde van $ 150 voor slechts $ 75.”

De belangrijkste afhaalmomenten hier zijn dat mensen over het algemeen meer geïnteresseerd zijn in waargenomen waarde dan in prijs. Als u alleen uw prijs markeert, kunt u de waargenomen waarde verminderen. Als u uw prijs echter hetzelfde laat, maar vergelijkt met hoeveel uw product waard is, laat u uw waarde intact en creëert u een aantrekkelijkere aanbieding.

# 4: Markeer voordelen en verwachte resultaten

Klanten willen resultaten en u moet hen precies laten zien wat voor soort resultaten ze kunnen verwachten als zij ervoor kiezen om zaken met u te doen. Dit is een geweldige manier om de deal af te sluiten met potentiële klanten die je al een tijdje koestert.

Neem deze advertentie van KlientBoost. Het spreekt niet over de diensten die ze aanbieden. In plaats daarvan richt het zich op de resultaten en voordelen die klanten kunnen verwachten wanneer ze ervoor kiezen ermee te werken.

Facebook advertentietechnieken die resultaten opleveren, bijvoorbeeld door KlientBoost die klantresultaten biedt

Natuurlijk werkt deze tactiek alleen als je een sterke waardepropositie hebt . Het maken van uw eigen unieke waardevoorstel vereist enige denkkracht, maar de tijd waarin u erin investeert, zal zijn vruchten afwerpen.

Hoewel er veel verschillende soorten waardeproposities zijn, zijn proposities met een hoge waarde eenvoudig te maken en uiterst effectief. Ze bevatten meestal getallen of percentages en geven klanten meetbare verwachtingen .

U kunt elke meetbare verbetering gebruiken die uw product of dienst biedt om uw eigen voorstel met een harde waarde te maken. Als u tandpasta verkoopt, kan uw waardevoorstel in 30 dagen witter worden.

En je hoeft niet vast te houden aan één waardevoorstel. U kunt Facebook-advertenties gebruiken om verschillende waardevoorstellen te splitsen om te bepalen welke het beste werkt.

Om uw waardeproposities te splitsen, maakt u een nieuwe Facebook-advertentiecampagne en schakelt u de split-testoptie in . Vervolgens kiest u Creative wat betreft de variabele die u wilt testen. Vervolgens kunt u verschillende advertentiesets en advertenties maken om uw waardevoorstellen te testen .

Facebook advertentietechnieken die resultaten opleveren, split-test creatieve instelling voor Facebook advertentiecampagne

Ongeacht wat u verkoopt, unieke waardeproposities helpen klanten te visualiseren hoeveel beter hun leven of bedrijf zou kunnen zijn met uw product of dienst.

Conclusie

Succesvolle Facebook-advertenties zijn niet volledig afhankelijk van de aanbiedingen die u gebruikt of de advertenties die u maakt. Als u uw prestaties wilt maximaliseren, moet u aangepaste Facebook-doelgroepen maken die elke fase van de reis van de koper vertegenwoordigen. Koppel uw aanbiedingen vervolgens aan de behoeften van elk doelgroepsegment.

Je kunt verschillende aanbiedingen met elk segment testen en zelfs je trechter inkorten door eerder agressieve aanbiedingen in je trechter te testen.

Wat denk je? Welke van deze tactieken gebruik je met je Facebook-advertenties?

 

Geef een reactie