var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

4 must-have tools voor je social media

4 must-have tools om u te helpen bij het creëren van  sociale media-inhoud

Als social media marketeer heb je over het algemeen een aantal verschillende doelen waar je tegelijkertijd op elk moment naar toe werkt. Dat kan onder meer het vergroten van merkbekendheid, het genereren van meer leads, het verhogen van conversies, etc. 

In een context van sociale media hebt u geweldige inhoud nodig om de beste resultaten te bereiken. De digitale ruimte is zeer competitief en om aandacht te trekken en vast te houden, moet je consequent nieuw en boeiend materiaal maken, waarschijnlijk in verschillende formaten.

En het belang van dergelijke inspanningen kan niet genoeg worden benadrukt. Tegenwoordig gebruikt ongeveer 54% van de sociale browsers sociale platforms om merken en producten te onderzoeken.

Met geweldige sociale media-inhoud kunt u aandacht krijgen, vertrouwen opbouwen en de naamsbekendheid van uw ideale doelgroep vergroten – en uiteindelijk, met de juiste strategie en de juiste inhoud, zullen die inspanningen u helpen de verkoop te stimuleren en uw bedrijf te laten groeien.

Het is jouw inhoud die de eerste stap is, en om consistent geweldige inhoud voor sociale media te creëren, heb je de juiste tools nodig.

Hier zijn vier must-have tools die u zullen helpen bij uw inspanningen voor sociale inhoud.

1. Animoto.com

Video is het meest gedeelde en meest boeiende inhoudstype, gemiddeld op alle sociale mediaplatforms . Tegenwoordig bevatten de meeste platforms autoplay-video, die kan helpen de aandacht te trekken als mensen door hun feeds bladeren, terwijl het in het algemeen veel gemakkelijker is voor consumenten om een ​​korte video-samenvatting op te nemen, in tegenstelling tot een geschreven blogpost.

Als zodanig moet u overwegen of en hoe u video in uw aanpak kunt gebruiken – maar het maken van marketingvideo’s kan op het eerste gezicht ontmoedigend lijken.

Met Animoto kun je echter beginnen met het maken van professionele video’s voor je sociale mediacampagnes, zelfs als je geen groot budget of ontwerpvaardigheden hebt.

Allereerst biedt Animoto sjablonen voor verschillende behoeften. Sommige van de sjablonen die beschikbaar zijn op Animoto omvatten:

  • Achter de schermen video’s
  • Verklaar video’s
  • Promotie van producten en diensten
  • getuigenissen
  • tutorials

Na het vinden van de sjabloon die u wilt aanpassen, heeft Animoto een eenvoudige editor die zelfs een eerste gebruiker geen problemen zal hebben met het gebruik. Het is ongelooflijk eenvoudig om video’s, afbeeldingen en muziek te uploaden om unieke video’s te maken.

En zelfs als u geen videoclips en afbeeldingen wilt gebruiken, heeft Animoto een bibliotheek van meer dan een miljoen video’s, afbeeldingen en gelicentieerde muziek die u kunt gebruiken om een ​​unieke video te maken.

Wanneer je klaar bent met het maken van je video, kun je met Animoto direct delen met je sociale mediapagina’s. En met opties om te delen op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en 10 andere kanalen, hoeft u Animoto niet eens te verlaten om uw video te delen.

Als u een video voor een toekomstige campagne maakt, kunt u uw video-inhoud ook downloaden met een resolutie van 360p, 480p, 720p en 1080p.

2. Canva.com

Je hebt ongetwijfeld gehoord dat een afbeelding meer dan duizend woorden waard is. Nou, dat is er – en er is ook het feit dat afbeeldingen beter presteren dan alleen tekst-updates op de meeste grote sociale netwerken.

Een Buffer-onderzoek wees uit dat tweets met afbeeldingen bijvoorbeeld 150% meer retweets en 89% meer favorieten zien dan die zonder.

Tweets met afbeeldingen verslaan tweets zonder afbeeldingen op elke betrokkenheidsstatistiek, en hetzelfde geldt voor vrijwel elk sociaal netwerk.

U hebt dus visuals nodig – en gelukkig zijn er nu tal van gebruiksvriendelijke tools die u kunnen helpen bij het maken van uw afbeeldingen.

Canva  is een van de beste op de markt, en met meer dan 8.000 sjablonen voor posts op sociale media, vind je zeker sjablonen voor elke gelegenheid.

Canva’s sjablonen zijn gegroepeerd onder verschillende sociale mediakanalen, zodat u eenvoudig afbeeldingen kunt maken die voldoen aan de grootte-eisen van elk sociaal mediaplatform. Je hebt ook de optie om je eigen afbeeldingen te uploaden om ze te bewerken.

Uw afbeeldingen bewerken is eenvoudig, zelfs voor een niet-ontwerper, omdat Canva’s editor voor slepen en neerzetten u in staat stelt afbeeldingen aan te passen en tekst toe te voegen. En het beste is dat u toegang hebt tot al deze functies met een eenvoudig, gratis account

Met Canva kunt u ook maximaal 20 teams toevoegen aan een profiel, waarbij elk team uit maximaal 3000 leden bestaat. U kunt ook rollen toewijzen aan elk teamlid.

3. Buzzsumo.com

Zonder gegevens is het creëren van de juiste sociale media-inhoud voor uw publiek slechts giswerk. Maar met BuzzSumo  in uw arsenaal, kunt u ervoor zorgen dat u precies de belangrijkste onderwerpen en inhoudstypes bespreekt die het meest resoneren binnen uw doelmarkt.

Met BuzzSumo kunt u de best presterende inhoud voor elk onderwerp of website vinden.

Stel dat u een stukje inhoud wilt maken over hoe u een bedrijf kunt starten – u kunt het onderwerp in BuzzSumo invoeren en de tool retourneert een lijst met berichten over het onderwerp die de afgelopen week de meeste sociale media-aandelen hebben gezien , maand, jaar, enz. U kunt deze resultaten ook filteren op basis van inhoudstype, aantal woorden en zelfs land.

Zoals je in dit voorbeeld kunt zien, biedt BuzzSumo ook een lijst met de sociale mediakanalen waar elk bericht de meeste aandelen heeft gezien, waardoor je inzicht krijgt in waar je je inspanningen op kunt richten bij het promoten van je inhoud.

Naast het zoeken naar onderwerpen, kunt u, zoals opgemerkt, ook zoeken naar specifieke websites. Door bijvoorbeeld naar de website van uw concurrent te gaan, kan BuzzSumo u hun best presterende inhoud tonen, wat u opnieuw meer gegevensinzichten geeft om uw eigen aanpak op te baseren.

BuzzSumo biedt ook luistertools die kunnen volgen wat mensen zeggen over uw bedrijf, branche of concurrenten. Uit deze vermeldingen kunt u leads, verkoopkansen, klachten van klanten of pijnpunten van de koper vinden.

U kunt ook waarschuwingen instellen voor belangrijke termvermeldingen, zodat u ze in realtime kunt herkennen.

4. Feedly.com

Als marketeer voor sociale media moet u ook op de hoogte blijven van nieuws uit de branche – terwijl het tegelijkertijd de moeite waard is om bij te houden wat uw concurrenten publiceren en te leren van hun aanpak.

Je kunt natuurlijk gewoon elke dag de afzonderlijke websites opzoeken, maar Feedly  kan je een hoop tijd besparen door een stroom van de nieuwste updates in één enkele feed te leveren.

U kunt feeds maken op basis van uw favoriete onderwerpen en daarna kunt u bronnen toevoegen aan uw feeds. Met behulp van de inhoud van uw bronnen doet Feedly suggesties voor vergelijkbare sites.

Bijgevolg wordt het ontdekken van inhoud gemakkelijker voor een bepaald onderwerp. Bovendien kunt u met Feedly artikelen opslaan in Pocket en Evernote.

En afgezien van het inhalen van trends in de branche en concurrenten, is Feedly nuttig voor het beheren van content op sociale media.

Om het beheren van inhoud te vergemakkelijken, kunt u uw feeds verbinden met Buffer, Hootsuite, Zapier of IFTTT. Dit maakt het gemakkelijk om relevante inhoud toe te voegen aan uw wachtrij voor sociale updates. Als u met een team werkt, kunt u met Feedly uw lijsten ook delen met teamleden.

Conclusie

Om uw social media campagnedoelen te bereiken, moet u geweldige inhoud maken en delen met uw publiek. Dit is de beste manier om vertrouwen op te bouwen en uiteindelijk om uw publiek ertoe aan te zetten verdere actie te ondernemen.

De tools in deze lijst helpen allemaal bij verschillende aspecten van het contentcreatieproces. Vind de juiste voor u en begin met het creëren van sociale media-inhoud die resultaten oplevert.

Geef een reactie