var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

4 tips om de zichtbaarheid van uw Facebook-bedrijfspagina te verbeteren

Vraagt ​​u zich af hoe u meer zoekzichtbaarheid voor uw Facebook-pagina kunt krijgen? Op zoek naar snelle en eenvoudige tips om je Facebook-pagina te optimaliseren?

In dit artikel ontdek je vier manieren om de zichtbaarheid van je Facebook-pagina te verbeteren.

Waarom zou ik mijn Facebook-bedrijfspagina optimaliseren?

Facebook omvat meer dan 2,27 miljard gebruikers. Zo’n groot aantal gebruikers betekent dat bedrijven het zich niet kunnen veroorloven om de impact van het platform op hun marketingstrategieën of hun klanten en consumenten te negeren.

Hoewel het waar is dat een Facebook-pagina niet moet worden gebruikt in plaats van een website, is het belangrijk om te onthouden dat uw Facebook-pagina, net als uw website, gerangschikt kan worden in de zoekresultaten van Google.

Bovendien gebruiken steeds meer mensen Facebook Search als een manier om berichten of bedrijven te vinden om hun problemen op te lossen of om aan hun behoeften te voldoen, maar het platform zelf werkt als een levensvatbaar zoekkanaal.

Hoe geef je je pagina en inhoud de meeste kans om te verschijnen voor die Google- en Facebook-zoekopdrachten? Door uw Facebook-aanwezigheid op een vergelijkbare manier te optimaliseren als hoe u een website zou optimaliseren.

Hier leest u hoe u uw Facebook-pagina kunt geven en een voorsprong op de concurrentie kunt plaatsen die uw zichtbaarheid vergroot in zoekresultaten van Google en Facebook.

# 1: Combineer uw bedrijfsnaam en trefwoord voor een geoptimaliseerde paginanaam

Het kiezen van de juiste naam voor uw Facebook-bedrijfspagina is de eerste sleutel tot succes. Het is belangrijk dat u uw Facebook-gebruikersnaam niet verwart met de naam van uw pagina .

Uw gebruikersnaam is de unieke identificatie aan het einde van uw Facebook-URL en wordt ook weergegeven onder uw paginanaam voorafgegaan door het @ -symbool. De naam van je Facebook-pagina is daarentegen de titel van je pagina en deze wordt weergegeven in de zoekresultaten van Facebook.

Voorbeeld van de Facebook-pagina Floret Flower Farm in de zoekresultaten.

Als uw bedrijf een unieke ID heeft, geen gemeenschappelijk woord deelt of een gevestigd merk is, zoals Ben & Jerry’s (het ijsbedrijf), kunt u uw bedrijfsnaam als paginanaam gebruiken.

Als uw bedrijf echter nieuw of genuanceerd is, is een meer strategische aanpak vereist. Mensen die online een aankoop doen, gebruiken eerder zoekwoorden in plaats van merknamen wanneer ze een zoekopdracht uitvoeren.

In plaats van alleen op uw echte bedrijfsnaam te vertrouwen voor de naam van uw Facebook-pagina, combineert u uw bedrijfsnaam met een trefwoord of zoekwoord dat verwijst naar de producten of diensten die uw bedrijf aan zijn klanten levert .

Als u bijvoorbeeld een dagopvang en kleuterschool heeft met de naam Floret, is het niet het beste idee om alleen uw bedrijfsnaam als de naam van uw bedrijf op de Facebook-pagina te gebruiken. Als u twee trefwoorden aan uw Facebook-paginanaam toevoegt, kan uw pagina worden weergegeven in gerelateerde zoekopdrachten voor uw gebied.

Facebook-pagina's zoekresultaten voor Floret.

Hoewel uw paginanaam zoekwoorden moet bevatten om mensen te helpen begrijpen welke soort producten of services u aanbiedt, moet u uw gebruikersnaam optimaliseren om ze eenvoudig terug te roepen .

Door een gebruikersnaam te maken die vergelijkbaar is met uw paginanaam, kunt u uw merkherkenning versterken. U kunt zelfs letters kapitaliseren om de leesbaarheid van de gebruikersnaam te verbeteren als deze meer dan één woord bevat .

Moet u een van deze velden op uw Facebook-pagina optimaliseren? Gelukkig beschikt Facebook over een mechanisme waarmee je je paginanaam kunt wijzigen en je gebruikersnaam kunt wijzigen .

# 2: Maak opzettelijke zoekfragmenten in uw sectie Over

Wanneer een persoon uw merk en bedrijf onlangs heeft ontdekt, weten zij vaak niet iets over u. Daarom moet je alle velden in het gedeelte Info van je Facebook-pagina volledig invullen .

Maar er is nog een ander aspect dat van belang is bij het invullen van het gedeelte Over: de tekst die u daar opgeeft, kan worden gebruikt om fragmenten te vormen die worden weergegeven in zowel Facebook- als Google-zoekresultaten.

Om dit te visualiseren, bevat een gedeelte van het gedeelte Info voor de Facebook-pagina Postmates de volgende nuttige informatie in een indeling die gemakkelijk kan worden geconverteerd naar een fragment in de zoekresultaten.

Over gedeelte voor de Facebook-pagina van Postmates.

Zo ziet die kopie eruit in een Google-zoekresultaat:

Postmates Facebook-pagina als zoekresultaat van Google.

En zo ziet het eruit op Facebook:

Postmates Facebook-zoekpagina op Facebook.

# 3: voltooi alle Info-gegevens van de pagina om het zicht te vergroten in lokale zoekopdrachten

Facebook over het zoekresultaat van de pagina voor pizza.Facebook heeft zijn zoekfunctie aanzienlijk verbeterd en overweegt nu op betrouwbare wijze de locatie van een gebruiker wanneer hij resultaten retourneert voor een zoekopdracht die hij heeft uitgevoerd.

Bovendien heeft Facebook onlangs de mobiele versie van zijn platform opnieuw ontworpen om lokaal zoeken gemakkelijker te maken voor gebruikers.

Deze functionaliteit is vooral gunstig voor kleine, lokale bedrijven .

Om Facebook te helpen uw Facebook-pagina te indexeren voor lokale zoekresultaten, vult u de velden voor het land, de stad, het adres en de postcode in .

Hier is een voorbeeld van lokale resultaten voor een zoekopdracht naar pizza:

Facebook-zoekresultaat voor pizza.

# 4: Neem zoekwoorden op in uw Facebook-pagina-inhoud

Zodra uw Facebook-pagina is geoptimaliseerd, kunt u de optimalisatie uitbreiden naar uw inhoud.

Zoals bij elk marketinginitiatief, moet een deel van uw Facebook-marketingstrategie gebaseerd zijn op trefwoordonderzoek. Het is bijna onmogelijk om resultaten te behalen met organische of betaalde zoekacties zonder de woorden te kennen die uw potentiële klanten gebruiken om te zoeken naar de informatie die u verstrekt.

Zodra je deze woorden kent, kun je je richten op het opnemen van die zoekwoorden in de berichten die je publiceert, de titels en beschrijvingen van video’s die je uploadt, en de beschrijvingen van afbeeldingen die je deelt .

Ter illustratie, de Jamie Oliver-video hieronder doet uitstekend werk door een humoristische woordspeling op het sleutelwoord ‘kneden’ te combineren met een handreiking.

Zoekresultaat voor de zinsdelen 'hoe' en 'kneden' in Facebook-zoekopdrachten.

Pro Tip : als u trefwoorden gebruikt die nauwkeurig van toepassing zijn op uw bedrijf, maar moeite hebben om die zoekwoorden met succes te gebruiken, kan het zijn dat de concurrentie voor die zoekwoorden te hoog is. U moet relevante zoekwoorden vinden die niet te vaak worden gebruikt en daarom uw Facebook-pagina en inhoud een betere kans geven om te worden geclassificeerd in de zoekresultaten.

MOZ’s Keyword Explorer kan u helpen de concurrentie te beoordelen voor zoekwoorden die u overweegt.

Conclusie

Uw aanwezigheid op sociale media is een integraal onderdeel van uw digitale marketing. Facebook is het eerste sociale platform waarmee u rekening kunt houden bij het plannen van uw strategie. Zorg er dus voor dat uw pagina goed is geoptimaliseerd als u wilt dat uw inhoud zichtbaar is, zowel in zoekresultaten op Facebook als in zoekresultaten van zoekmachines.

Wat denk je? Welke stappen voor Facebook-optimalisatie vindt u het belangrijkst? Deel uw mening in de commentaren.

Of heb je hulp nodig? stuur me een bericht info@hipmarketing.nl

 

Geef een reactie