var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

5 tools om je marketinginspanningen te vergroten

5 tools om je marketinginspanningen op Instagram te vergroten in 2020

De reden waarom ik van social media marketing houd, is de levendigheid.

Het blijft nooit hetzelfde – platforms voegen nieuwe functies toe en ingenieuze ontwikkelaars blijven komen met innovatieve tools.

Als zodanig kunnen marketeers nooit vertrouwen op een statische set tactieken. Marketeers kunnen zelfs een jaar lang niet stagneren – zonder constant te experimenteren, nieuwe platforms te testen, nieuwe tools uit te proberen, zonder nieuwe en verbeterde manieren uit te proberen om de aandacht van uw volgers te trekken, wordt u snel vergeten.

Met dat in gedachten zijn hier enkele van de beste apps die ik heb gevonden voor Instagram-marketing, die kunnen helpen om iets nieuws toe te voegen aan je platforminspanningen.

1. Pixaloop: animeer uw foto’s

Pixaloop is een app voor fotoanimatie die belooft “uw foto’s tot leven te brengen”. Het is een leuke tool om je Instagram-feed te diversifiëren en meer van je volgers te betrekken – en het kan inderdaad een “wauw” -factor toevoegen aan je sociale marketing.

Het belangrijkste kenmerk is dat het u de mogelijkheid biedt om delen van uw afbeeldingen te animeren. Ik heb een paar andere apps geprobeerd die beloven dit te doen, maar ik had nooit veel geluk gehad totdat ik Pixaloop probeerde.

De gratis app wordt geleverd met een paar fundamentele functies voor het animeren van afbeeldingen, waaronder:

  • Wijs een gebied aan om te animeren
  • Zet alles stil wat je wilt blijven
  • Stel de animatierichting en -snelheid in
pixaloop

Er zijn tal van handige functies om mee te spelen, waaronder het toevoegen van geanimeerde objecten, overlay met bewegende objecten (zoals sterren en bubbels), 3D-beweging toevoegen, enz.

pixaloop

Het betaalde abonnement kost ongeveer $ 1 per maand (als je een jaar betaalt) en wordt geleverd met meer filters, evenals de capaciteit om je creatie te exporteren naar een geanimeerde GIF (wat best geweldig is als je je creaties opnieuw wilt gebruiken via andere kanalen) , of zelfs uw on-site inhoud).

2. Later: Plan uw Instagram-updates en verhalen

Om te slagen met Instagramverhalen, moet je consistent nieuwe inhoud publiceren. Maar als je geen toegewijd team hebt dat aan je Instagram-stream werkt, kan dat moeilijk zijn.

Dus hoe kunt u de consistentie behouden zonder constant online te hoeven zijn?

Instagram-verhalen kunnen worden geschaald door middel van planning, maar niet veel tools bieden u de flexibiliteit om vooraf een week of zelfs een maand aan inhoud te plannen.

Later is een professioneel Instagram-platform waarmee merken Instagram-updates en -verhalen kunnen plannen. 

Instagram schema

Later biedt een aantal echt coole opties waarmee je:

  • Gebruik de storyboard-tool om uw verhalen visueel te plannen
  • Voeg links en / of bijschriften toe aan uw geplande verhalen
  • Houd tot drie maanden aan gegevens bij en ontvang gedetailleerde analyses over voltooiingspercentage, betrokkenheid, vertoningen en klikken

Het is vermeldenswaard dat je elk verhaal nog steeds handmatig moet goedkeuren wanneer het tijd is om live te gaan (aangezien Instagram API automatisch publiceren niet toestaat), maar het is een proces met één klik en relatief eenvoudig.

3. Linktr.ee: maak uw Instagram-bestemmingspagina

De enige plaats waar u een klikbare link op uw Instagram-profiel kunt toevoegen, is in uw biografie, wat vaak niet genoeg is voor merken die hun zakelijke aanwezigheid willen opbouwen en verkeer terug willen leiden naar hun eigen sites.

Dat is waar Linktr.ee om de hoek komt kijken. Linktr.ee stelt u in staat om een ​​handige bestemmingspagina te maken waarop u al uw CTA’s en links kunt weergeven, om uw Instagram-volgers naar uw andere kanalen en relevante webpagina’s te leiden.

linktr-ee

Kortom, het is een moderne versie van About.me. Als u zich abonneert op het betaalde abonnement, kunt u ook media en grafieken toevoegen die bij uw links passen.

4. Ontvouwen: gebruik moderne sjablonen voor uw verhalen

Instagramverhalen zijn zeer boeiend en kunnen helpen om je merk voor ogen te houden met je volgers, wat van cruciaal belang is. Als je meer dan 10.000 volgers hebt, kun je ook externe links toevoegen aan je Instagramverhalen, wat een belangrijke driver voor verkeer en conversie kan zijn.

Maar met elk ander merk dat nu zijn eigen verhalen publiceert, wordt het moeilijker om op te vallen.

Unfold biedt een reeks moderne en gedenkwaardige Instagram-verhaalsjablonen die u kunnen helpen bij het brandmerken en diversifiëren van de inhoud van uw verhalen.

Ontvouwen

Unfold werkt zijn collecties regelmatig bij en biedt thema’s op basis van seizoensgebonden of trending-onderwerpen.

5. Finteza: bouw een effectieve, door Instagram aangestuurde verkooptrechter

Finteza is een webanalyseplatform dat zich richt op conversiemonitoring en analyse. Het leuke van Finteza is dat het heel eenvoudig is in te stellen en te gebruiken – er is geen extra training nodig om erachter te komen of het bijhouden van conversies in te stellen.

Alles wat je nodig hebt is:

  • Voeg een trackingcode toe (dit deel is vergelijkbaar met het installeren van tracking voor webanalyse)
  • Gebruik de WordPress-plug- in van Finteza om links als “evenementen” te markeren
  • Log regelmatig in om uw analyses te volgen

Met behulp van uw evenementen bouwt Finteza zelfs automatische trechters die u kunt analyseren. U kunt ook uw eigen trechters toevoegen.

Finteza is ook een geweldige oplossing voor verkeersanalyse op Instagram:

  • Zoek “Instagram” door naar “Bronnen” -> “Sociaal” te gaan en klik op de link voor meer details
  • Ga naar ‘Trechters’ om te zien hoe uw Instagram-verkeer presteert.

Het rapport is beperkt tot “Instagram” -verkeer, dus u kunt de prestaties analyseren:

finteza instagram

U kunt uw rapport verder beperken tot een bestemmingspagina (analyseer bijvoorbeeld verkeer afkomstig uit uw verhaal).

Conclusie

Hopelijk helpen deze Instagram-tools je nieuwe Instagram-marketingtactieken te ontdekken en nieuwe resultaten te genereren. 

Geef een reactie