var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

9 Bewezen tactieken van een succesvolle lokale Facebook marketingstrategie

Een succesvolle Facebook marketing strategie inzetten how to.

 

Met 2,2 miljard actieve gebruikers lijkt het misschien eenvoudig om volgers om te zetten in betalende klanten op Facebook. Tenminste een paar van die gebruikers zullen willen wat je verkoopt … toch? Helaas is het targeten van een lokale markt op Facebook een beetje uitdagender dan dat.

Het bouwen van een lokale Facebook marketing strategie is uitdagend, maar zeer de moeite waard wanneer correct uitgevoerd. Hier zijn negen beproefde Facebook-marketingtactieken die je kunt gebruiken om voetverkeer te stimuleren, naamsbekendheid te vergroten en het omzetpotentieel te vergroten.

9 tactieken voor uw lokale Facebook marketingstrategie

1. Deel beoordelingen

Opvallen kan moeilijk zijn als je omringd bent door honderden andere bedrijven die allemaal strijden om aandacht. De sleutel ligt vaak in het gebruik van sociaal bewijs. Mensen vertrouwen bedrijven die kunnen bewijzen wat ze zeggen dat waar is, vooral als dat bewijs afkomstig is van een klant.

Hier zijn twee overzichtstactieken die we gebruiken:

  • Deel schermafbeeldingen van positieve beoordelingen van andere sociale sites.
  • Vraag klanten om hun ervaringen met uw bedrijf te delen.

Maak een schermafbeelding van positieve recensies op sites als Yelp en Google+ en deel ze vervolgens op uw Facebook-pagina. Tag de activiteiten van de recensent in uw bericht met een oprecht ‘ bedankt’ , of roep gewoon blij dat u de beste klanten heeft. Het delen van screenshots van e-mails van tevreden klanten werkt ook, wees er zeker van dat u eerst toestemming vraagt.

mage-1.png

Als u nog maar net bent begonnen en uw bedrijf nog geen beoordelingen heeft, geef uw publiek dan een prikkel om positieve feedback te geven . Vraag uw volgers hoe hun laatste ervaring bij u was. Bied een product weggevertje aan de eerste vijf mensen die een reactie achterlaten waarin ze beschrijven waarom ze van je bedrijf houden. Zelfs als je geen officiële Facebook-beoordeling krijgt, zal iemand waarschijnlijk commentaar geven op hun ervaring. Dat is sociaal bewijs.

2. Maak een evenement

Laat je dit weekend een live band optreden in je restaurant of gooi je een grote verkoop uit naar je winkel? Facebook-evenementen zijn een geweldige manier om uw volgers op de hoogte te stellen en wat buzz voor uw bedrijf te genereren. Zelfs als mensen niet persoonlijk aanwezig kunnen zijn, laat dit zien dat uw bedrijf actief betrokken is bij de community.

Het maken van een evenement op uw Facebook-pagina is eenvoudig. Blader eerst naar het tabblad “Evenementen”.

Selecteer de blauwe knop ‘Evenement maken’.

Vul de details in:

  • Datum en tijd
  • Evenement categorie
  • Evenement trefwoorden
  • Een link naar de ticketingsite

Voeg ten slotte een aantrekkelijke foto toe en u bent klaar om te gaan.

mage-4.png

Een paar tips om het bereik van je Facebook-evenement te verbeteren:

  • Voeg aanwijzingen of een kaart toe om het mensen gemakkelijk te maken om uw evenement te vinden.
  • Nodig tot 500 mensen uit.
  • Deel uw evenement en / of promoot het als een advertentie.

3. Gebruik groepen

Groepen bieden een breed scala aan lokale Facebook-marketingvoordelen. Enkele van de beste zijn:

  • Producten aanbieden en verkopen
  • Een gemeenschap opbouwen
  • Expertise opbouwen
  • Netwerken
  • Het aanbieden van geweldige klantenservice

De mogelijkheden voor het maken en beheren van een groep op Facebook worden alleen beperkt door uw verbeeldingskracht. Groepen zijn de perfecte plek om een ​​gecontroleerde gemeenschap te creëren binnen uw doelgroep . Als beheerder van de groep kun je alle berichten goedkeuren of weigeren, leden accepteren of blokkeren en het commentaar sturen.

Met groepen kun je een microgemeenschap bouwen die hypergericht is over het onderwerp van jouw keuze . Een bedrijf dat laptops verkoopt, kan bijvoorbeeld een hele Facebook-groep maken met laptophoezen en hun verschillende gebruik, de beste soorten, het bepalen van de productkwaliteit en humoristische verhalen van klanten.

4. Deel lokale inhoud

Een ding dat op Facebook consistent is, is dat mensen graag lokale trots vieren. Breng uw bedrijf op één lijn met beroemde gebeurtenissen, geschiedenis, mensen, oriëntatiepunten, spreuken en andere nuances die deel uitmaken van de identiteit van uw stad . Deel inhoud van lokale organisaties die de essentie van uw omgeving bepalen en interessant zijn voor uw publiek.

mage-5.png

Dit zijn voorbeelden van goede lokale inhoudsthema’s:

  • 13 dingen houden Austin raar
  • Hoe het “R” -loze accent van Boston zo beroemd werd
  • De beste festivals die deze zomer in San Diego worden gehouden

Maak van uw Facebook-pagina een uitbreiding van de cultuur en tradities rondom uw locatie.

5. Noem lokale bedrijven, evenementen en groepen

Als u op zoek bent naar manieren om betrokkenheid te vergroten en grip te krijgen, tag dan accounts die inhoud delen die aansluit op de interesses van uw publiek. Zoals met alle dingen op sociale media, kan tagging overdreven zijn, dus begin niet met het labelen van pagina’s in elk bericht. Kies liever degene die de grootste impact zullen hebben en geef waarde aan uw publiek.

Tagging is een andere geweldige manier om lokale marketinginspanningen te ondersteunen. Bouw een hype voor een evenement dat uw bedrijf host met een livevideo op Facebook, of laat de bedrijfscultuur zien met een groepsfoto op de volgende conferentie die u bijwoont. Een woord van waarschuwing: als je besluit Facebook live te proberen, schrijf dan een script . Het laatste dat je wilt doen, is live streamen zonder een plan.

Naast paginatags kunnen groepen ook worden getagd. Dit is vooral effectief wanneer u bedrijfsevenementen bijwoont of werkt aan samenwerkingen. Atletische kledingmerken, zoals Puma, doen een uitzonderlijk werk om hun samenwerking op Facebook te promoten.

6. Taglocaties en evenementen

Ik heb het niet over het taggen van je laatste check-in bij Olive Garden, ik heb het over eventmarketing, bedrijfsuitjes en bedrijfsuitjes . Een stand in Comic-Con? Plaats een groepsfoto die de gebeurtenis en locatie labelt. Het team uit voor iemands verjaardagslunch? Tag de locatie en upload een boemerang. Uw nieuwste digitale billboard bekijken in de binnenstad? Tag de locatie en upload een foto.

Voeg wat afwisseling toe aan uw Facebook-pagina door locaties te taggen en tegelijkertijd de persoonlijkheid van uw bedrijf te laten zien.

7. Voer een wedstrijd uit

Iedereen vindt het leuk om dingen te winnen. Er zijn veel verschillende manieren om een ​​Facebook-wedstrijd uit te voeren. De twee populairste zijn onder andere het hosten van een promotie op een Facebook-app of op de tijdlijn van uw pagina.

Besteed veel aandacht aan de inhoudsregels van Facebook, want als je deze negeert, kan je wedstrijd worden afgesloten. Hier zijn slechts een paar dingen die je niet kunt doen:

  • Je kunt deelnemers niet vragen om een ​​pagina te delen of posten op je tijdlijn om ze in te voeren
  • Je kunt van deelnemers niet eisen dat ze vinden dat een pagina moet worden ingevoerd
  • Je kunt van deelnemers niet eisen dat ze zichzelf taggen in afbeeldingen om binnen te komen

De lijst gaat verder. Geef je mening over een grondige afbraak van wat je wel en niet kan doen bij het uitvoeren van een Facebook-wedstrijd hier . Handige tip: zelfs als je niet kan nodig pagina leuk, foto tagging, en tijdlijn plaatsen, kunt u nog steeds het publiek aan te moedigen om deze acties uit te voeren.

8. Moedig voetverkeer aan

Retailbedrijven hebben vaak moeite om Facebook in hun voordeel te laten werken. Het grootste probleem is om mensen online te krijgen om in de winkel te komen . Hier volgen enkele tips om Facebook-volgers in voetverkeer om te zetten met inkomstenpotentieel:

  • Maak peilingen en wedstrijden gericht op populaire producten en hun gebruik
  • Voer regelmatig in-store evenementen uit waar uw klanten in geïnteresseerd zijn
  • Promoot kortingsbonnen, weggeefacties en sweepstakes in de winkel
  • Bouw een winkel direct op Facebook waar uw klanten uw producten kunnen kopen
  • Lijn je pagina uit met oorzaken waar je publiek om geeft

Zie Facebook als uw marketingmail en uw winkel als bestemmingspagina. Om ervoor te zorgen dat mensen uit het digitale universum uw fysieke bedrijf bezoeken, moet u een overtuigend bericht hebben en aanbieden dat ze niet kunnen weigeren. Als er bijvoorbeeld een grote verkoopconferentie in de stad is, kunt u een set Facebook-advertenties maken die zijn gericht op het gebied rond het conferentiecentrum en verkoopprofessionals van meer dan 21 jaar targeten. Bied een lunchkorting en alle details die ze nodig hebben om een ​​snelle maaltijd te pakken voordat je naar hun volgende sessie gaat.

9. On-Site promotie van uw Facebook-pagina

Probeer het voetverkeer dat uw bedrijf aantrekt om te zetten in voorstanders van online-merken. Gebruik bewegwijzering, ontvangstbewijzen, visitekaartjes, flyers, kortingsbonnen en meer om te vragen naar pagina-likes, check-ins, recensies en berichten op uw Facebook-tijdlijn.

Hier zijn een paar ideeën om u op weg te helpen:

  • Geef een cadeaubon van € 200 cadeau waarvoor deelnemers een foto moeten plaatsen voor een muurschildering, teken of weergave van een merk waarop uw Facebook-pagina is geplaatst.
  • Bied 20% korting op korting voor iedereen die op woensdag in uw winkel incheckt.

Het uitvoeren van succesvolle lokale Facebook-marketingtactieken vereist consistent testen en experimenteren. Wat werkt voor een detailhandel werkt misschien niet voor een restaurant en andersom.

Neem de tijd om erachter te komen wat uw publiek het best beantwoordt en wat de meeste zaken voor uw bedrijf genereert via Facebook. Succesvolle Facebook lokale marketing kan tijd kosten. Wees geduldig, gedetailleerd en blijvend.

Geef een reactie