Realtime website statisticsrealtime web visitor analytics chat support

Affiliate Marketing iets voor jou?

Affiliate marketing is een van ‘s werelds populairste methoden om passief online inkomen te genereren en er zijn veel beproefde strategieën wanneer je net begint.

Wat is affiliate marketing?

Affiliate marketing is een op prestaties gebaseerde marketingtactiek waarbij een detailhandelaar, meestal  online, een website beloont met een commissie voor elke klant die via de promotieactiviteiten van de website wordt doorverwezen. De website, vaak een partner genoemd, wordt alleen betaald als de promotie resulteert in een transactie.

Er zijn meestal vier partijen betrokken bij affiliate marketing:

  • De Affilliate  de promotors van het product
  • De product creators  de makers van het product
  • De netwerken  de netwerken die de aangesloten bedrijven beheren
  • De consumenten   de eindgebruikers van het product
Schermopname 2018-12-10 om 5.00.57 PM

Afbeelding via  digitale advertenties online

U hebt niet altijd een netwerk nodig om een ​​gelieerde onderneming te worden, maar de andere drie partijen (de gelieerde ondernemingen, de productontwerpers en de consumenten) vormen de kern van een partnerprogramma.

Wie zijn de Affilliates?

Een partner, ook wel een uitgever genoemd, kan een persoon of een bedrijf zijn. Meestal zijn dit andere bloggers of makers van inhoud die actief zijn in de branche van het product dat ze maken.

Ze helpen het product of de dienst promoten door het creëren van inhoud zoals blogposts, video’s of andere media.

Ze kunnen ook hun inhoud promoten om transacties te ontvangen door advertenties te plaatsen, zoekverkeer van SEO te halen of een e-maillijst samen te stellen.

Wanneer een van hun bezoekers een transactie aanmaakt, wat een aankoop kan zijn of een leadformulier inlevert, krijgt de aangeslotene een commissie. Hoeveel commissie is gestructureerd, hangt af van de voorwaarden van het partnerprogramma.

Wie zijn de handelaren?

Een verkoper, ook wel bekend als productontwikkelaar of adverteerder, is meestal de maker van het product of de services. Ze bieden inkomstenuitwisseling en commissies aan mensen of andere bedrijven (gelieerde ondernemingen), die een aanzienlijke aanhang hebben op hun merk.

De verkoper kan een bedrijf zijn zoals HubSpot, dat een commissie biedt aan elke partner die in staat is om hun bezoekers een aankoop te laten doen.

Of het kan een individu zijn zoals Pat Flynn, die een partnerprogramma aanbiedt met zijn podcasts.

De handelaars kunnen iedereen zijn, van een solopreneur tot een groot bedrijf, zolang ze bereid zijn om hun gelieerde ondernemingen te betalen om hen te helpen een transactie te winnen.

Soms hoeft de verkoper niet eens productontwikkelaar te zijn, zoals in het geval van het Amazon Associates-programma .

Wie zijn de aangesloten netwerken?

Een aangesloten netwerk fungeert als een tussenpersoon tussen de verkopers en hun partners. In sommige gevallen is een netwerk niet nodig, maar sommige bedrijven kiezen ervoor om met een netwerk samen te werken om een ​​vertrouwenslaag toe te voegen.

Het netwerk beheert de relatie en zorgt voor externe checks and balances. Controles door derden kunnen belangrijk zijn omdat ze de fraudecijfers verlagen.

Sommige populaire netwerken omvatten ClickBank en Daisycon

Sommige verkopers kiezen ervoor om met een partnernetwerk te werken omdat ze de tijd of middelen missen om betalingen aan de gelieerde ondernemingen bij te houden, te rapporteren en te beheren. Ze kunnen er ook voor kiezen om samen te werken met meerdere partners of uitgevers binnen het aangesloten netwerk.

Wie zijn de consumenten?

De consument of de klant is degene die de transactie doet. Zij zijn degenen die het product kopen of het leadformulier indienen om de aangeslotene de commissie te laten behalen.

Hoe werkt affiliate marketing?

affiliate-marketing1-1

Afbeelding via  digitale advertenties online

Als een partner wordt u doorgaans betaald wanneer uw bezoeker een transactie aanmaakt. De transactie kan van alles zijn, van een klik, het indienen van een leadformulier of een verkoop. In de meeste gevallen is affiliate marketing gebaseerd op prestaties, wat betekent dat u alleen als partner wordt betaald als uw bezoeker een actie onderneemt.

Hier zijn enkele veelgebruikte marketingmodellen voor partners:

Pay-Per-Click (PPC): de affiliate wordt betaald voor alle klikken die zijn gegenereerd, ongeacht of er een lead of een verkoop plaatsvond. Dit is vrij zeldzaam, omdat alle risico’s van toepassing zijn op de maker van het product.

Pay-Per-Lead (PPL) : de affiliate wordt betaald voor elke lead die ze hebben gegenereerd. Dit kan een online formulierinzending, het maken van proefversies of een eventuele pre-aankoop zijn. Dit is een gedeeld risico voor zowel de handelaar als de aangeslotene.

Pay-Per-Sale (PPS) : de affiliate wordt betaald voor elke verkoop die ze hebben gegenereerd. Dit is het meest voorkomende model, omdat het risico voor de aangeslotene ligt.

Om affiliate te worden, moet je je eerst aanmelden voor een programma zoals het Amazon Associates of HubSpot Affiliate Program . Na het aanmelden ontvangt u een affiliate-link die een unieke ID bevat. U kunt deze link vervolgens gebruiken in uw promotie-inhoud.

Wanneer uw bezoeker op uw unieke affiliate-link klikt, wordt een cookie in zijn browser ingevoegd om acties te volgen.

Wanneer ze een transactie uitvoeren die een gekwalificeerde actie is (kan een verkoop- of leadformulierindiening zijn, afhankelijk van de voorwaarden van het programma), kan de verkoper deze actie registreren en aan u als een partner toeschrijven zodat deze een actie kan doen. uitbetaling.

Er zijn verschillende structuren als het gaat om uitbetaling, die varieert op basis van de voorwaarden van het partnerprogramma.

Commissiebetalingen door het bedrijf worden meestal op maandelijkse basis gegeven, maar dit varieert afhankelijk van de voorwaarden van het partnerprogramma.

Het kan een wekelijkse uitbetaling of een maandelijkse betaling zijn voor alle leads of verkopen die u heeft gedaan.

U wilt aandacht besteden aan de uitbetalingsstructuur bij het kiezen van een partnerprogramma om deel te nemen, wat uiteindelijk afhangt van de doelen die u hebt.

Moet u betalen om deel te nemen aan een affiliate-programma?

Er zijn meestal geen kosten vooraf als het gaat om deelname aan een partnerprogramma, maar uw variabele lopende kosten zullen afhangen van hoe u de producten wilt promoten.

Als het gaat om affiliate marketing, denken de meeste mensen dat het een proces is om een ​​commissie te verdienen door de producten van andere mensen of bedrijven te promoten.

Hoewel affiliate marketing eenvoudig lijkt – gewoon een product vinden dat je leuk vindt, promoten en een stuk winst verdienen met elke verkoop die je maakt – er zijn eigenlijk een paar bewegende delen waar je rekening mee moet houden.

U wilt bijvoorbeeld de provisiestructuur van het bedrijf of de maker van het product begrijpen. Bent u op zoek naar commissie per verkoop of commissie per gegenereerde lead? Bent u op zoek naar terugkerende provisie of een eenmalige betaling?

Afhankelijk van uw doelen, zal dit van invloed zijn op welk product u kiest, hoe u het product wilt promoten en hoeveel tijd en middelen u wilt investeren.

Als u er bijvoorbeeld voor kiest om uw inhoud via betaalde advertenties te promoten, dan zijn dat de kosten waarmee u rekening moet houden. Je zult moeten vergelijken hoeveel je hebt uitgegeven om elk stukje content te promoten of om elke aankoop te genereren tegen hoeveel commissie je krijgt voor elke doorverwezen veiling.

Of, als je een blog en website hebt, moet je betalen voor hosting. In dit geval moet dit een vast bedrag zijn dat wordt gespreid over al uw doorverwezen verkopen.

U kunt deze marketingplangenerator gebruiken om te berekenen hoeveel u moet investeren om een ​​basis marketingplan in gebruik te nemen.

Hoeveel kun je van partnerprogramma’s maken?

U vraagt ​​zich misschien af, wat zijn gevestigde franchisenemers die verdienen? (gevestigde filialen zijn diegenen die fulltime werken.)

Een poll werd gehouden op het STM-forum over “Hoeveel verdien je in een jaar?”:

Bijna 20% van de gevestigde filialen meldt dat ze meer dan $ 1 miljoen per jaar verdienen. Hoewel dit een onhaalbaar cijfer lijkt, is rapportage over de opbrengst slechts één kant van het verhaal.

Geld verdienen met een partnerprogramma gaat meer over de winst dan over de opbrengst die u krijgt.

Een gelieerde onderneming die $ 5000 / dag verdient, is mogelijk slechter af dan een andere gelieerde onderneming die $ 500 / dag zonder uitgaande kasstroom maakt, omdat de eerste de meeste van zijn inkomsten aan betaalde acquisities zou besteden.

Aan het einde van de dag moet je, voordat je een gelieerde onderneming wordt, je verwachtingen afstemmen op je verdienvermogen. In wat voor soort branche of niche je actief bent en wat voor soort werk je doet, hangt veel af van hoeveel je wilt doen.

Als u zich richt op advertenties zoals Adwords of Facebook om uw gelieerde producten te promoten, hoeveel geld u investeert, is net zo belangrijk (zo niet meer) als hoeveel u verdient.

Hoe kiest u een partnerprogramma?

Ik hoor vaak twee misvattingen als het gaat om affiliate marketing.

  1. Affiliate marketing is dood. 

    Het lijkt erop dat elk jaar in de wereld van online marketing mensen hebben gezegd dat een variant van X dood is (SEO, advertenties, mobiel). De tand des tijds is een redelijk goede test – als er iets is gebleven, is er een grotere kans dat het nog een tijdje blijft hangen. 

    Alles evolueert en er zijn tactieken die niet precies hetzelfde werken als eerder. Affiliate marketing is natuurlijk geen uitzondering op die regel. 

    Affiliate marketing is geëvolueerd van een get-rich-quick-schema naar iets dat een affiliate vereist om echt vertrouwen op te bouwen bij hun publiek om de vruchten te plukken van het werk dat is ingezonden.
  2. Affiliate marketing is eenvoudig te doen. 

    Volgens Three Ladders Marketing bestaat slechts 0,6% van deondervraagde affiliate marketeers al sinds 2013, wat betekent dat affiliate marketing tijd en moeite kost om geld op te bouwen en te verdienen. 

    Het juiste product kiezen om te promoten, met het juiste bedrijf werken, relaties bevorderen en inhoud bijwerken, zijn allemaal essentiële dingen om uitblinken bij affiliate marketing.

Volgens Pat Flynn , een van de pioniers van het creëren van passief inkomen door waarde te bieden aan zijn publiek, zijn er twee belangrijke regels als het gaat om affiliate marketing:

  1. Beveel producten alleen aan als een gelieerde onderneming waar u zeer bekend mee bent. Als u niet zeker bent van het product en niet denkt dat het mensen zal helpen, bevorder het dan niet.
  2. Zeg nooit tegen iemand om een ​​product direct te kopen. Beveel producten altijd aan op basis van uw ervaring en in de context van wat u hebt gedaan.

Als het aankomt op het kiezen van de juiste producten, suggereert David Gonzalez – oprichter van een gelieerd managementbureau dat je bij het kiezen van een product dat moet promoten moet nadenken over deze 3 componenten:

  1. Je publiek – zal het product resoneren met hen en hen dankbaar maken dat je het gepromoot hebt?
  2. Productkwaliteit & waarde – wilt u ervoor pleiten dat uw beste vriend het koopt?
  3. Winstgevendheid – heeft het aanbod zeer concurrerende conversies en uitbetalingen?

Aan het einde van de dag moet u succesvol worden bij affiliate marketing en moet u de fundamenten van marketing nagaan. Authenticiteit is moeilijk te vervalsen, vooral als het gaat om het bouwen van je eigen persoonlijke merk.

Een merk dat onophoudelijk producten promoot zonder enig respect voor het brengen van echte waarde voor zijn publiek, zal affiliate marketing een kortstondige bron van inkomsten vinden. Het kiezen van de juiste te promoten producten, voortkomend uit een ware passie voor wat het product doet, vormt de basis van al uw promotionele activiteiten.

Hoewel er veel tactieken zijn om je promotie te schalen, blijft de gouden regel van affiliate marketing hetzelfde: promoot alleen producten waar je van houdt en behandel je publiek als mensen.

Bouw je eigen merk, kies producten waar je van houdt, maak authentieke inhoud en je bent op weg om een ​​echte bron van passief inkomen op te bouwen.

Geef een reactie