var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

De toekomst van contentmarketing

Content is king.

Deze uitspraak klikt bekend toch?

Maar als u meer inhoud maakt, krijgt u niet noodzakelijk meer zoekverkeer.

U heeft gehoord dat mensen zoals ik stats noemen, zoals het gemiddelde stuk inhoud dat op pagina één van Google staat,  maar liefst 1.890 woorden bevat.

aantal woorden

Maar dat betekent niet dat het schrijven van diepgaande inhoud van 1.890 woorden u automatisch meer zoekverkeer zal opleveren. Het betekent alleen dat de gemiddelde webpagina op pagina 1 zoveel woorden bevat.

Ik wed dat je het onderstaande scenario doorloopt …

U blijft inhoud schrijven, maar om de een of andere reden krijgt u niet de hoeveelheid zoekverkeer die u zou willen hebben.

Maak je geen zorgen, ik weet wat je doormaakt en ik zal je de oplossing vertellen. Maar laten we eerst eens kijken hoe contentmarketing verandert.

Meer dan 440 miljoen blogs bestaan

De laatste stat die ik op internet kon vinden, is dat er momenteel  440 miljoen blogs zijn .

Maar als u Medium en Tumblr (en andere soortgelijke sites) overweegt, is dat aantal zeker meer dan een miljard omdat alleen  Tumblr alleen al meer dan 400 miljoen blogs heeft .

Wat betekent dat voor jou?

Omdat er zoveel blogs zijn, wordt het moeilijk om het bewustzijn te vergroten.

Er zijn ongeveer 7,5 miljard mensen op deze aarde en het aantal blogs groeit sneller dan de bevolking. Dus, als je aanneemt dat er ongeveer 1 miljard blogs zijn, betekent dit dat er één blog is voor elke 7 en een half mensen.

Dat is veel te veel blogs!

Dus waarom zou iemand de jouwe lezen in plaats van de anderen?

Waarom werkt content marketing niet zo goed als vroeger?

Omdat er zoveel blogs zijn, heb je heel veel concurrentie.

Waar je ook over wilt bloggen, de kans is groot dat er al iemand (of heel veel mensen!) Over blogt. Ernstig!

Zelfs als je van plan bent om te schrijven over nieuws en actuele gebeurtenissen, is de kans groot dat een andere blog je het verhaal zal verslaan … zelfs als het een uur (of een paar minuten) is .

Omdat er zo veel populaire zoekwoorden zijn waarnaar mensen zoeken, concurreren er nu meer websites om de top van de ranglijst te bereiken.

Momenteel houdt Ubersuggest wereldwijd 619.718.788 zoekwoorden bij. Gedurende de afgelopen 30 dagen hebben slechts 24,593,402 van hen meer dan 10.000 zoekopdrachten gegenereerd.

En ongeacht welke populaire term je zoekt, je zult veel concurrentie hebben.

Ik rang bijvoorbeeld op pagina 1 voor de term ‘SEO’ (in ieder geval in de Verenigde Staten). Maar ik concurreer met veel sites … 581 miljoen om precies te zijn!

seo serp

Als je achter een van die 24.593.402 zoekwoorden aan wilt gaan, zul je veel concurrentie ondervinden.

Natuurlijk kun je ook veel verkeer ontvangen van langzeerzinnen, maar zelfs die worden steeds competitiever.

Hoe moet uw inhoudsstrategie veranderen?

Zoals ik hierboven al zei, is het waarschijnlijk dat iemand er al over schrijft waar je ook over schrijft.

Toen ik mijn eerste blog startte, Pronet Advertising (die niet langer bestaat), heette de eerste post die ik schreef: ” Het winnen van de oorlog tijdens de zoekmachinemarketing. “Het was 412 woorden lang, bevatte geen afbeeldingen en had geen koppelingen. Maar dat was lang geleden in 2005 en contentmarketing was toen heel anders.

Als ik het vandaag zou publiceren, zou het vreselijk zijn. Ik had toen nog geen persoonlijk merk , niemand wist wie ik was en de post deed het nog steeds redelijk goed.

De standaard sociale kanalen zoals Facebook werden zelfs niet eens gebruikt door marketeers.

Wil je weten waarom het goed ging? Omdat het nieuw was.

In die tijd lezen mensen nooit een bericht over het winnen van de oorlog op het gebied van zoekmachine marketing. Het was vers en mensen wilden meer weten. Het feit dat het kort was, deed er niet toe.

Wanneer u nieuwe inhoud publiceert, is de kans groot dat mensen al iets soortgelijks hebben gelezen. Vanwege dat, waarom zouden ze willen een link naar uw stuk of zelfs delen?

Erger nog, slechts 8 van de 10 mensen lezen de krantenkoppen, maar slechts 2 van de 10 zullen doorklikken . Dat betekent dat mensen vinden dat uw inhoud niet interessant is of dat ze al veel weten over het onderwerp van uw inhoud.

Met andere woorden, als je niet iets nieuws en verbazingwekkends schrijft, zal het niet goed werken.

Het maakt niet uit of je je content 1.890 woorden hebt gemaakt, wat sociale shares hebt gekocht, of je een weg hebt gebaand door een paar backlinks … niemand zal het schelen als het niet iets origineels en unieks is.

Kijk maar eens naar de zoekterm ‘SEO-tips’. Er zijn 3.630.000 webpagina’s die strijden om die term.

seo tips

En bijna iedereen die voor die term scoort, schrijft over dezelfde oude dingen. Het enige verschil is hoeveel tips ze bevatten, ook in hun artikel.

seo tips inhoud

Hoe schrijf je nieuwe inhoud die vers is?

Je moet levenservaringen delen. Je leven is uniek. Als je je persoonlijke ervaringen kunt vastleggen in je inhoud, doe je het veel beter.

Als ik kijk naar mijn meest populaire berichten op NeilPatel.com de afgelopen 12 maanden, zijn ze hier in orde:

Merk je een patroon op?

Het zijn geen generieke berichten zoals ’10 manieren om uw zoekverkeer te verdubbelen’ of ‘hoe te rangschikken op Google’ … elke post bevat iets nieuws … wat u al weet .

Maar wat nog meer?

Als je naar al die berichten kijkt, heb ik ze recentelijk geschreven.

Ze staan ​​niet zo hoog op Google in vergelijking met sommige berichten die ik eerder dit jaar (of in voorgaande jaren) heb geschreven, maar toch zijn ze nog steeds de meest populaire omdat ze uniek zijn.

Of het nu gaat om gegevens die mensen nog niet eerder hebben gezien of iets op basis van een persoonlijke ervaring waar mensen van kunnen leren, de artikelen die uniek zijn en alleen door u kunnen worden geschreven, zullen het beste presteren.

Met andere woorden, je moet origineel zijn om geliefd te worden. Niet alleen door Google, maar door mensen.

Dus hoe schrijf je unieke inhoud met gegevens en persoonlijke verhalen?

Hier zijn enkele ideeën:

Buzzsumo

Als u een sleutelwoord opgeeft dat gerelateerd is aan uw branche, toont het u alle populaire berichten.

buzzsumo

Vermijd het schrijven van een ander artikel “copycat”. Als je een uniek perspectief hebt op een van die onderwerpen en het is iets dat de industrie niet heeft gezien, is de kans groot dat het goed gaat.

Maar het kan geen ander artikel zijn over de namaak dat spreekt over dezelfde oude dingen waarover duizend keer eerder werd gesproken.

Mijn favoriete onderdeel van Buzzsumo is dat het je laat zien wat populair is gedurende bepaalde tijdsbestekken.

U kunt uw zoekopdracht aanpassen naar de laatste maand, het jaar, 5 jaar of elk gewenst tijdsbestek om te zien hoe de voorkeuren van mensen in de loop van de tijd zijn veranderd.

tijd filter

Door deze functie te gebruiken, krijgt u een beter inzicht in waar de markt naartoe gaat en hoe u zich moet aanpassen.

Google trends

Deze eenvoudige tool laat je zien wat nu zo hot is. Letterlijk op dit moment .

trends

U kunt zelfs de realtime trends per branche filteren.

trendcategorie

Of u kunt zien wat voor de dag populair is geweest, evenals het aantal uitgevoerde zoekopdrachten.

dagelijkse trends

En natuurlijk kunt u Google Trends voor elk land gebruiken. De bovenstaande screenshots zijn voor de Verenigde Staten.

Als je een uniek perspectief hebt op een van deze trends of gegevens, zou je moeten overwegen om de golf te besturen en zo snel mogelijk een blogpost te maken.

Pas op, veel mensen gebruiken deze tactiek en het grootste deel van het verkeer wordt overgenomen door populaire nieuwssites. Maar als u een persoonlijke ervaring of gegevens hebt die gerelateerd zijn aan de trend of het onderwerp, dan kunt u het heel goed doen.

SurveyMonkey

Als je al een aantal lezers hebt, is de eenvoudigste manier om met unieke onderwerpideeën te komen waar ze van houden, gewoon om ze om advies te vragen.

Waarom zou u bijvoorbeeld geen gratis enquête maken met SurveyMonkey en uw lezers vragen stellen als ‘waar wilt u dat ik over blog?’ Of ‘wat zou u willen leren’ of ‘wat is het grootste probleem dat ik u kan helpen oplossen?’

Vragen stellen zoals deze zou je geweldige ideeën moeten geven.

Zorg ervoor dat u bij het onderzoeken meer dan 30 antwoorden krijgt. Hoe meer hoe beter, omdat u hun functie voor tekstanalyse kunt gebruiken om te zien waar de meerderheid van uw lezers in geïnteresseerd is.

tekstanalyse

Problogger Job Board

Als u geïnteresseerd bent in het gebruik van gegevens en onderzoek binnen uw posts om ze uniek te maken, overweeg dan iemand aan te nemen van het Problogger Job Board.

Dat is wat ik doe.

Als je al gegevens hebt, kun je iemand op Problogger vinden om alles te helpen kraken en gouden klompjes voor je bericht te geven.

Of als u dat niet doet, kunnen ze onderzoek verzamelen van over het hele internet en iets unieks bedenken.

Ik vond een aantal onderzoekers die geweldig zijn in wat ze doen. Ze kruisten de toolbedrijven binnen mijn ruimte, vroegen hen om gegevens en kwamen vervolgens met interessante inzichten die waarde aan mijn lezers leveren.

In ruil daarvoor krijgen de toolbedrijven gratis pers, wat hen helpt en in de meeste gevallen zullen ze ook uw post delen en promoten.

Een goed voorbeeld hiervan is de post die ik over Hummingbird heb geschreven . Het heeft een hoop unieke gegevenspunten en ik noemde de bedrijven die me hebben geholpen met het verzamelen van de gegevens.

Maar andere mensen hebben generieke inhoud en doen het goed … 

Ja, er zijn veel blogs met generieke inhoud die goed scoren. Maar hier is het ding, hun inhoud is oud, waarin ze een van de eersten waren die het onderwerp behandelden, of ze hebben een grote autoriteit.

Wanneer sites met een hoge autoriteit, zoals Huffington Post en Entrepreneur, generieke inhoud schrijven, geldt dit omdat ze al veel merkquery’s, backlinks en sociale shares hebben.

Als u meer dan 20.000 merkquery’s per maand heeft (u kunt zien hoeveel u heeft in Google Search Console) …

merkvragen

… en u heeft ook een domeinautoriteit van meer dan 60, u zult enkele resultaten zien als u generieke inhoud schrijft.

Ik raad het nog steeds af om de generieke route te gaan gebruiken (een les die ik heb geleerd uit mijn eigen persoonlijke ervaring), maar als dat is wat je wilt, zorg er dan voor dat je op zijn minst aan die ruwe richtlijnen voldoet.

Tenminste, dat heb ik gevonden dat je nodig hebt voor de meest concurrerende industrieën die op de Engelse markt opereren.

Als u niet over de autoriteit of merkvragen beschikt, kunt u nog steeds goed doen met generieke ‘copycat’-inhoud, maar u moet zich richten op internationale regio’s.

Er is veel te veel inhoud voor Google om uit te kiezen in het Engels. Maar dat is niet het geval in het Hindi of het Portugees.

Als je open staat voor internationale expansie, volg dan de tips in dit bericht, omdat je dan de juiste regio’s kunt kiezen om het eerst aan te pakken.

Conclusie

Ik hoop dat ik je niet heb ontmoedigd om contentmarketing te gebruiken. Het is nog steeds een geweldige tactiek die me heeft geholpen om 1.864.246 unieke bezoekers per maand te genereren.

verkeer

Natuurlijk doe ik dit al een paar jaar, maar NeilPatel.com is een van de nieuwere blogs in vergelijking met sites zoals Moz of Search Engine Land, maar ik kon het nog steeds goed doen. Dit is met name het geval in het afgelopen jaar, waar ik het grootste deel van mijn groei zag.

En de grote strategie waar ik naar toe ging was om te beginnen met het schrijven van gepersonaliseerde inhoud … inhoud met mijn levenservaringen en verhalen die nergens anders kunnen worden gekopieerd of gemaakt.

Zelfs als je nieuw bent in je branche, kun je nog steeds verwijzen naar de ervaringen van andere mensen of lessen in je verleden opnemen, omdat sommige van die dingen nog steeds relevant zijn.

Als je dat niet kunt doen, gebruik dan de gegevens. Mensen vinden het leuk om over nieuwe trends en strategieën te lezen zolang je nieuwe gegevens hebt om een ​​back-up van je claims te maken.

Dus, ga je nieuwe, nieuwe inhoud schrijven versus dezelfde oude informatie opnieuw uitwisselen?

Geef een reactie