Realtime website statisticsrealtime web visitor analytics chat support

De Uitrol van Google-ads is hier

 

Google-advertenties hebben de afgelopen maanden en weken belangrijke wijzigingen ondergaan.

Op 27 juni heeft Google Ads een enorme revisie van hun platform uitgevoerd in wat de meeste wordt aangeduid als ‘de nieuwe AdWords’.

Maar nog recenter heeft Google het platform officieel omgezet in Google-advertenties.

 

Vanaf 24 juli is Google AdWords officieel overgezet naar Google-advertenties.

DoubleClick en Google Analytics 360 worden samengevoegd in het gloednieuwe Google Marketing Platform en Google Ad Manager wordt gestart.

In dit bericht bespreken we het laatste nieuws over Google-advertenties , hoe het platform er nu uitziet en welke wijzigingen u nu moet weten .

Het begon allemaal 27 juni 2018, met dit bericht:

We hebben AdWords bijna 18 jaar geleden gelanceerd met een eenvoudig doel: het voor mensen gemakkelijker maken om online verbinding te maken met bedrijven. Sindsdien is er veel veranderd.
Door de jaren heen zijn Google-advertenties geëvolueerd van het helpen van marketeers om contact te maken met mensen op Google Zoeken, om hen te helpen bij elke stap van de consumentreis door tekst, video, weergave en meer.
Daarom introduceren we tegenwoordig eenvoudigere merken en oplossingen voor onze advertentieproducten: Google-advertenties, Google Marketing Platform en Google Ad Manager. ” 

Sridhar-Ramaswamy Senior Vice President, advertenties en handel

En we kregen allemaal een eerste blik op het nieuwe logo:

Dat was niet genoeg:

We hebben van marketeers gehoord dat er reële voordelen zijn aan het samen gebruiken van advertenties en analysetechnologie, waaronder een beter begrip van klanten en betere bedrijfsresultaten.

We zorgen voor een sterkere samenwerking voor enterprise marketingteams door DoubleClick en de Google Analytics 360 Suite te verenigen onder één merk:  Google Marketing Platform . ”  

Tenslotte:

We erkennen dat de manier waarop uitgevers inkomsten genereren met hun inhoud is veranderd. Met mensen die toegang hebben tot content op meerdere schermen en met de groeiende vraag van adverteerders naar programmatische toegang, moeten uitgevers in staat zijn om hun bedrijven eenvoudiger en efficiënter te beheren.

Daarom hebben we gewerkt aan het samenbrengen van DoubleClick for Publishers en DoubleClick Ad Exchange in een compleet en uniform programmatisch platform onder een nieuwe naam: Google Ad Manager. ” 

Ben je klaar om te ontdekken wat er is gewijzigd in Google-advertenties? Laten we erin duiken!

Google-advertenties – alles wat u moet weten (voor nu)

Als je het nieuws van Google Ad (word) hebt bijgehouden,  weet je het nu: Google Ads, de nieuwe platformrevisie van Google AdWords, is eindelijk zover.

De uitrol is begonnen op 24 juli en  volgens Google  officiële Tweet:

Vanaf vandaag begint het nieuwe merk van Google Ads te worden weerspiegeld in ons product, Helpcentrum en andere kanalen.
Dit duurt enkele maanden om volledig uit te rollen. ” 

Google-advertenties twitter

U hebt waarschijnlijk deze update opgemerkt bij het proberen toegang te krijgen tot de gebruikelijke:  AdWords.Google.com.

Deze URL leidt u nu om naar de website van Google Ads :

Google-advertenties naar huis

Bovenaan ziet u een bericht waarin gebruikers worden geïnformeerd dat Google AdWords nu de branding van Google Ads weerspiegelt.

Scroll naar beneden voor meer informatie:

Google-advertenties

Als u zich wilt aanmelden, gaat u terug naar de bovenkant van de pagina en klikt u op ‘Aanmelden’ in de rechterhoek (deze bevindt zich dicht bij het telefoonnummer voor helpdesk / klantenzorg!).

Als u dit doet, wordt u teruggeleid naar Google-advertenties en naar uw  gloednieuwe Google-dashboard voor advertenties:

Zoals je zult merken, is de branding het enige dat op dit moment op je dashboard is veranderd.

Sommige delen van uw dashboard zeggen nog steeds AdWords. Zoals Google opmerkte, zullen er het hele jaar door meer belangrijke updates worden uitgerold.

Bij Google Marketing Innovations Keynote begin juli kondigden ze enkele nieuwe functies aan die momenteel beschikbaar zijn in het nieuwe Google-dashboard voor advertenties.

Laten we een paar van deze belangrijke wijzigingen bespreken en wat ze betekenen voor reclame-ervaringen.

Nieuwe TrueView-updates voor Google-advertenties

Google TrueView is een van de beste manieren om potentiële kopers op YouTube te bereiken. Met video-gebaseerde advertentie-inhoud kunt u gebruikers op YouTube bereiken met dynamische advertenties.

In de nieuwste update die wordt weerspiegeld in Google-advertenties, heeft u nu toegang tot twee nieuwe typen campagnes:

  1. Bereiken
  2. Actie

Laten we dieper ingaan op elk van deze.

TrueView voor bereik

De nieuwe Reach-selectie combineert zowel de standaard InStream-advertentie-indeling als het op vertoningen gebaseerde bieden.

(Afbeeldingsbron)

Het nieuwe Reach-type is geweldig voor het vergroten van de merkbekendheid en het gericht targeten van uw biedingen op vertoningen en statistieken die van belang zijn voor naamsbekendheid.

Dit is wat een advertentie met een Reach-focus eruitziet met het nieuwe Google-advertenties-formaat:

TrueView voor actie

Als merkbewustzijn niet jouw doel is, wees maar niet bang.

TrueView wordt nu geleverd met nog een geweldige functie: actie.

De Action-functie is gebaseerd op het genereren van directe conversies op uw website:

Met een call-to-action die de hele video duurt en zelfs blijft na voltooiing, zijn uw kansen om conversie op uw website te genereren enorm toegenomen.

Maar wacht, er is meer!

Google-advertenties: zoekmachine-advertenties (responsieve zoekadvertenties)

Met de nieuwe overgang naar Google Ads zijn responsieve zoekadvertenties mogelijk de meest verwachte en felbegeerde aankondiging van allemaal.

Wat is nu precies een responsieve zoekadvertentie?

In de golf van Google die zich richt op automatisering en ons leven gemakkelijker maken op hun advertentieplatform, hebben ze responsieve advertenties in de bètamodus uitgebracht.

Met responsieve advertenties in het zoeknetwerk kunt u  maximaal 15 koppen en vier verschillende beschrijvingen tegelijk maken.

Vanaf daar neemt Google Ads het voortouw en test en mengt die koppen en beschrijvingen om te zien welke de beste resultaten genereren.

Met behulp van machine learning analyseren Google-advertenties tal van prestatiestatistieken om te zien welke het best aansluiten bij uw potentiële klanten.

Van daaruit wordt een winnaar geselecteerd en gebruikt als uw primaire advertentie.

Best knap, toch? U hoeft alleen maar een paar advertenties te schrijven en Google de testen te laten afhandelen.

Afhankelijk van je account heb je toegang tot de bèta of moet je mogelijk wachten.

Hoe maakt u responsieve zoekadvertenties?

Controleer onder uw gedeelte voor advertenties en extensies of u een responsieve zoekadvertentie kunt maken:

Als u toegang heeft tot de bèta, kunt u die kop- en beschrijvingvarianten genereren waarmee Google Machine Learning kan plaatsvinden:

Als je de bèta niet hebt, probeer dan contact op te nemen met je accountondersteuning om te zien of ze je toegang kunnen verlenen.

Google-advertenties: snelheid van de nieuwe mobiele bestemmingspagina

Het is geen geheim dat mobiele snelheid van cruciaal belang is voor conversies.

Volgens een Google-benchmarkrapport is de gemiddelde mobiele site in elke afzonderlijke branche te traag:

Wist u dat de beste werkwijze voor snelheden van mobiele pagina’s drie seconden of korter is?

Toch zijn de meeste bijna tien seconden, zo niet meer.

En wist u dat de slechts enkele seconden laadtijd uw bouncepercentage kan laten exploderen?

Om dit tegen te gaan, heeft Google ons een belangrijke update gegeven in het nieuwe Google-advertentiesplatform onder het rapport met bestemmingspagina’s:

Mobiele snelheidsscore.

Volgens Google definiëren ze deze nieuwe statistiek als:

De mobiele snelheidsscore meet hoe snel uw pagina wordt geladen na klikken op uw mobiele advertenties. De score is een bereik van 1 tot 10, waarbij 10 de snelste is. “

Met deze nieuwe kolom op het rapport over de bestemmingspagina kunt u bepalen of uw mobiele pagina’s snel genoeg zijn voor optimale resultaten.

” username=”Marketinghip”]Google Ads  wat u moet weten.

Geef een reactie