var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

De ultieme handleiding voor het maken van content

Alles wat u moet weten over het maken van content die aantrekt en converteert.

Content marketing

 

Waar is de eerste plaats waar je terechtkunt voor deskundig advies of een antwoord op een brandende vraag? Mijn gok is Google (of je favoriete zoekmachine). U bent niet alleen: alleen Google beantwoordt dagelijks meer dan vier miljard zoekopdrachten.

Wanneer u een vraag invoert in de zoekbalk, zijn die links die in uw zoekresultaten verschijnen inhoud. Of je het nu weet of niet, je consumeert dagelijks content.

Die marketingstrategiegids … inhoud.

Die artikelen die uw symptomen diagnosticeren … inhoud.

De video-tutorial over het maken van Victoria Secret-niveau haarvolume inhoud.

Nieuwsverhalen, Instagram-feeds, blogposts, kattenvideo’s, GIF’s, memes … alle inhoud.

Inhoud is een groot deel van uw dagelijks leven. Het is moeilijk te vermijden, maar waarom zou je dat willen? Inhoud houdt ons op de hoogte, beantwoordt onze vragen, entertaint ons, maakt ons aan het lachen, begeleidt onze beslissingen en meer.

Vanuit jouw perspectief als marketeer of bedrijfseigenaar helpt content je om prospects en klanten aan te trekken, te engageren en te verrassen, nieuwe bezoekers naar je site te halen en uiteindelijk inkomsten voor je bedrijf te genereren.

Met andere woorden, als u geen inhoud aan het maken bent, bent u achter de curve .

  1. Contentplanning en -strategie
  2. Het inhoudcreatieproces
  3. Gereedschappen voor het maken van inhoud
  4. Een contentplan maken
  5. Analyse van uw inhoud

Waarom is inhoud belangrijk?

Contentcreatie is de ultieme inbound marketingpraktijk. Wanneer u inhoud maakt, biedt u gratis en bruikbare informatie aan uw publiek, trekt u potentiële klanten naar uw website en behoudt u bestaande klanten door middel van kwaliteitsbetrokkenheid.

U genereert ook enkele grote ROI voor uw bedrijf, zoals deze contentmarketingstatistieken aantonen:

  • Contentmarketing brengt in 3X zoveel leads als traditionele marketing en kost 62% minder.
  • KMO’s die contentmarketing gebruiken, krijgen 126% meer leads dan bedrijven die dat niet doen.
  • 61% van de online aankopen is het directe resultaat van een klant die een blog leest.
  • Bedrijven die 16+ blogposts per maand publiceren, krijgen 3,5X meer verkeer dan degenen die vier of minder berichten per maand posten.

Inhoud is gelijk aan bedrijfsgroei. Laten we aan de slag gaan met uw inhoudsstrategie.

Contentplanning en -strategie

Je zou niet beginnen met het bouwen van een huis zonder een blauwdruk, een sculptuur zonder schets of een bedrijf zonder een mission statement. Er zou dus geen inhoudscreatie moeten zijn zonder een plan. Anders loop je het gevaar ontspoord te raken van je doel.

Een contentstrategie omvat alles van merk en toon tot hoe u uw inhoud promoot en uiteindelijk opnieuw gebruikt. Laten we eens kijken hoe u uw inhoudsplan stap voor stap kunt maken.

Stel uw inhoudsdoelen in

Net als bij een traditionele marketingcampagne moet uw contentstrategie zijn gericht op uw marketingdoelen (die op hun beurt moeten worden afgeleid van uw bedrijfsdoelen).

Uw doelen kunnen variëren van het aantrekken van meer bezoekers naar uw site voor het genereren van meer leads tot alles daar tussenin, zolang het SMART- doelen zijn. Een voorbeeld van een dergelijk doel zou zijn om het organische verkeer naar het blog in het volgende kwartaal met 25% te vergroten.

Zodra u dat hebt bepaald, moet elk stukje inhoud dat u maakt, worden afgestemd op uw doel en bijdragen aan het gewenste resultaat.

Kortom, begin met uw doelen en maak vervolgens uw inhoud aan.

Maak een koperpersona aan

Het opbouwen van een contentstrategie is meer dan overwegen welk type content je wilt creëren. U moet eerst weten met wie u spreekt, hoe u met hen wilt spreken en waar u ze kunt vinden.

De sleutel tot het maken van succesvolle inkomende inhoud is om elke lezer het gevoel te geven dat u rechtstreeks met hem of haar spreekt.

De enige manier om dit te doen, is om intiem te worden met uw bezoekers, leads en klanten – u moet ze kennen zoals u een oude vriend kent. Je moet je bewust zijn van hun obstakels, hun pijnpunten, hun uitdagingen en angsten. Evenzo moet je hun best mogelijke uitkomst, hun droomoplossing en hun grootste fantasieën begrijpen.

Onthoud altijd dat je marketing bent voor mensen die zich verbonden willen voelen.

In het ideale geval zou u rechtstreeks kunnen communiceren met iedereen die uw website bezoekt, maar dat kan niet. De oplossing? Maak een buyer persona.

Je koperspersoon is de persoon die je met je inhoud wilt bereiken. Dit semi-fictieve personage dient als een representatie van uw doelgroep, dat wil zeggen de mensen die het meest waarschijnlijk profiteren van uw boodschap en klanten worden.

Het creëren van een buyer persona vergt een beetje onderzoek, wat giswerk en aanpassingen. Maar het eindresultaat is een duidelijk beeld van de persoon op wie u wilt reageren en iemand die graag uw inhoud consumeert.

Weet je niet waar te beginnen? Gebruik MakeMyPersona om uw koperspersoonlijkheid uit te bouwen.

Vertrouw op de reis van de koper

Als je ooit hoofdpijn hebt gehad, was het eerste dat je waarschijnlijk deed, proberen de oorzaak te achterhalen. Misschien was je uitgedroogd, of cafeïne-arm, of misschien was je ziek. Nadat u de diagnose van het probleem had gesteld, ging u verder met oplossingen: drink wat water, pak een espresso of neem wat medicijnen. Tot slot kiest u tussen oplossingen: Evian of kraanwater? Starbucks of Peet’s Coffee? Aleve of Tylenol? Hopelijk zakte je hoofdpijn weg en kon je je dag goedmaken.

Dit is een weergave van de reis van de koper. Elk van uw prospecten volgt een pad naar een oplossing – dat pad omvat bewustwording, overweging en beslissingsfasen. Maar elk van uw prospecten bevindt zich in een ander deel van die reis, dus het is belangrijk om uw inhoud te gebruiken om een ​​beroep te doen op elke fase.

Bron: HubSpot

Door content te maken voor elke fase van de reis van de koper, zorgt u ervoor dat geen enkele bezoeker door de weg gaat en dat iedereen die naar uw site komt, het gevoel krijgt dat deze relevante, nuttige informatie ontvangt.

U wilt ook een indeling voor uw inhoud selecteren, zodat deze is afgestemd op elke fase van de reis van de koper. Een nieuwe bezoeker in de voorlichtingsfase wil geen live demo van uw product, maar zou een korte checklist of blogpost lezen die hen helpt hun probleem beter te begrijpen. Een prospect in de beslissingsfase hoeft niet alles te weten over alle mogelijke oplossingen, ze hebben een consultatie of demo nodig die laat zien dat uw product de juiste oplossing is. Ontmoet altijd je publiek waar ze zijn.

Hier volgt een gids met de beste inhoudsindelingen voor elke fase van de reis van de koper:

Bewustzijn: whitepaper, blogpost, checklist, tipblad, infographic, ebook, game, quiz

Overweging: podcast, webinar, werkblad, vergelijkingsmatrix, sjabloon

Besluit: demo, gratis proefversie, productgids, consult, coupon

Voer een inhoudscontrole uit

Of u nu een tijd lang content hebt gemaakt zonder duidelijke aanwijzingen of als u al een strategie volgt, elke marketingafdeling kan profiteren van een inhoudsaudit. Alleen omdat je niet bent begonnen met een duidelijk gedefinieerde strategie, wil dat nog niet zeggen dat de inhoud die je al hebt er niet in past.

Een inhoudsaudit is eenvoudigweg inventarisatie maken van het werk dat u al hebt gedaan en het vervolgens organiseren om onder een nieuw contentplan te passen.

Het proces kan een aantal herschrijven inhouden, of het kan leemtes blootleggen die moeten worden gevuld met inhoud die aantrekkelijk is voor je personage en hun reisfase.

U kunt als volgt uw inhoudsaudit uitvoeren:

  1. Verzamel al uw inhoud in een spreadsheet.
  2. Maak kolommen voor doelzoekwoorden, buyer persona, fase van de reis van koper, indeling en hoofdonderwerp en vul deze in voor elk inhoudsitem.
  3. Voeg kolommen toe voor uw belangrijkste statistieken, zoals paginaweergaven, shares, engagement, etc.
  4. Definieer tenslotte elk bericht (met behulp van hoogtepunten of een andere kolom) door degenen die het goed doen, verbetering behoeven, moeten worden herschreven of kunnen worden samengevoegd met een ander bericht.

Hoewel een inhoudsaudit misschien vervelend lijkt, zal alle handmatige arbeid het toegenomen verkeer en de leads waard zijn . Bovendien heb je een geverifieerd plan dat vooruit gaat.

Als dit proces een beetje overweldigend lijkt, bekijk dan dit bericht voor meer hulp.

Kies het juiste formaat

Weet je nog die koper die je hebt gemaakt? U maakt inhoud voor hen. Dat betekent dat je inhoud moet maken in een formaat dat het gemakkelijkst en leukst wordt gebruikt door je prospects.

Het formaat dat u kiest, kan een blogpost, video, diavoorstelling, grafisch, e-boek, whitepaper, podcast of wat uw creatieve geest dan ook is, zijn. Zolang het je persoonlijkheid dient, ben je in goede vorm.

U hoeft ook niet voor elk stukje inhoud dat u maakt op één indeling te plakken. Maar je zou in staat moeten zijn om content te creëren – in welk formaat dan ook – op een consistente cadans. Wat ik bedoel is dat een podcastserie een goede marketingtactiek is, maar als je de middelen (en het geduld) mist om je daaraan te houden, is een blog misschien een betere route.

Gebruik deze vragen als richtlijn bij het kiezen van uw inhoudsformaat:

  • Voor welk stadium van de reis van de koper gaat het?
  • Hoe gemakkelijk is het voor uw publiek om deze inhoud te consumeren?
  • Waar brengt jouw persoon zijn tijd online door?
  • Welk formaat kun je op een consistente basis creëren?
  • Ben je in staat om deze content te produceren op een concurrerend niveau?

Inhoudspromotie

Wat heb je eraan om al deze geweldige content te maken als niemand het ziet? In een perfecte wereld komen groepen mensen naar je site telkens wanneer je een nieuwe post publiceert. In de realiteit – vooral als je net begint – zul je mensen moeten verleiden om je inhoud te consumeren en ze zelfs in je online ruimte moeten plaatsen.

Daarom is contentpromotie net zo belangrijk voor uw strategie als welke inhoud u ook maakt.

Uw promotieplan moet worden geleid door uw persona. Waar brengen ze hun tijd online door? Op welk uur van de dag gebruiken ze een bepaald platform? Hoe vaak willen ze de inhoud van jou zien? Hoe houden ze ervan om content te consumeren? Op welke e-mailonderwerpregels kunnen ze klikken?

Contentpromotie verschilt per medium en er zijn specifieke regels dievoor elk afzonderlijk moeten worden gevolgd .

Sociale media

Hoewel sociale media een hulpmiddel is om relaties te bouwen, kan het worden gebruikt om inhoud te promoten . Het gaat allemaal om het vinden van de juiste balans tussen zelfpromotie, het delen van nuttige informatie en entertainment. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Snapchat zijn allemaal geweldige media om relevante content te maken en te delen. De sleutel is om die inhoud aan te passen aan het platform.

Email reclame

E-mail is een van de beste manieren om uw doelgroep om welke reden dan ook te bereiken, vooral om inhoud te promoten . De reden is dat iedereen op je e-maillijst zich heeft aangemeld om van je te horen en je kunt garanderen dat ze je berichten ontvangen. Beter nog, u kunt uw openstaande tarieven verbeteren door relevante inhoud naar gesegmenteerde lijsten te verzenden, wat betekent dat zij graag alles willen lezen wat u hun kant op stuurt.

Betaalde promotie

Pay-per-click (PPC) helpt u om uw inhoud voor nieuwe doelgroepen te krijgen via gerichte, betaalde advertenties. Deze advertenties kunnen op sociale media, zoekmachines of andere websites worden weergegeven. Nadat u uw koperspersoon heeft gedefinieerd, wilt u de betaalde route gebruiken, zodat u geen geld verspilt aan ongeïnteresseerde partijen. Zodra je je publiek hebt onderdrukt, kan betaalde promotie een geweldige ROI opleveren.

syndication

Het promoten van uw inhoud via gezaghebbende kanalen van derden is een geweldige manier om uw publiek op te bouwen. Syndication brengt uw merk voor nieuwe ogen (en portefeuilles) die u anders niet zou bereiken met uw eigen inspanningen.

Hergebruik van inhoud

Wanneer u inhoud hergebruikt, gebruikt u iets dat u veel tijd hebt gebruikt om het in verschillende indelingen te maken en te transformeren, zodat het op grotere schaal kan worden gebruikt.

Zie het als recyclen. U wilt minder tijd aan het maken besteden en meer tijd besteden aan het tonen van uw inhoud voor uw doelgroep. Bijvoorbeeld, die blogpost die je schreef over marketingstatistieken kan ook dienen als een geweldige infographic of zelfs een video.

Als u iets in één indeling hebt gemaakt, probeert u alle andere manieren te bedenken waarop u die informatie opnieuw kunt gebruiken die net zo effectief is.

Het inhoudcreatieproces

We marketeers zijn bezig. We hebben geen tijd te verspillen aan inefficiënte systemen. Daarom creëren we processen voor alles wat we doen. We bedenken een systeem, rollen het uit, passen het aan tot het werkt en herhalen dat systeem steeds opnieuw om de gewenste resultaten te genereren. Denk aan elke marketingcampagne die je ooit hebt gedaan – webinars, autoresponders, enquêtes. Elk van hen had een proces. Contentcreatie is niet anders.

Volg deze stappen om inhoud te maken, het giswerk te verwijderen en meer creatieve mentale ruimte toe te staan.

1. SEO-onderzoek

Het creëren van je buyer persona gaf je waarschijnlijk enkele ideeën over welke onderwerpen je moest schrijven en welke vragen je publiek zou kunnen hebben, en dat is een goed begin. Nu moet je bevestigen of die ideeën op grotere schaal kunnen worden toegepast op een groter publiek. Natuurlijk zou het geweldig zijn om een ​​blogpost te schrijven die is gericht op een enkele persoon, maar, jongen , zou het een verspilling van energie zijn.

SEO-onderzoek – ook bekend als trefwoordonderzoek – toont u het zoekvolume van een specifieke zinsdeelzoekwoord en of het de investering waard is om een ​​stukje inhoud eromheen te maken.

Een goede manier om trefwoordonderzoek te doen, is door enkele vragen op te schrijven die uw persoon mogelijk heeft op basis van hun obstakels en doelen. Voer vervolgens wat zoekwoordonderzoek uit rond die zoekopdrachten om te zien of genoeg mensen ernaar zoeken. Een vuistregel is om zoekwoorden te targeten die haalbaar zijn, wat betekent dat ze een maandelijks zoekvolume (MSV) en zoekwoordproblemen hebben die overeenkomen met uw domeinautoriteit. Proberen om een ​​hoog volume (lees: zeer competitieve) zoekwoorden te targeten wanneer u net bent begonnen met bloggen, komt niet goed uit voor u.

Voordat we verder gaan, laten we een omweg maken naar een snelle en vieze SEO-uitleg:

Een belangrijke factor die u helpt bij het rangschikken in zoekmachines is domeinautoriteit. U verkrijgt domeinbevoegdheid op basis van het aantal externe sites dat weer linkt naar uw inhoud. Om dit te laten gebeuren, moet je een behoorlijk grote bibliotheek met inhoud hebben die waardevol genoeg is om te citeren. Dat betekent dat hoe langer u hoogwaardige inhoud schrijft, hoe hoger uw domeinautoriteit en hoe gemakkelijker het is om te worden gerangschikt voor zeer concurrerende zoekwoorden die u op de eerste pagina van Google plaatsen.

Als u er nog niet helemaal bent, kunt u het beste long-tail -zoekwoorden met een laag volume targeten met een minimale zoekwoordmoeilijkheid (<50) – we hebben het over 200-1000 MSV. Dit geeft je de beste kans om te classificeren voor zoekwoorden en je inhoud voor meer mensen te krijgen.

SEO-les afgerond. Terug naar onze geplande programmering.

Er zijn een paar manieren waarop u uw zoekwoordonderzoek kunt uitvoeren:

  • Gebruik keyword research tools, zoals SEMRush of Moz Keyword Explorer .
  • Typ uw trefwoord in een zoekmachine en noteer de automatisch ingevulde query’s.
  • Bekijk het gerelateerde zoekgedeelte op pagina’s met zoekmachine resultaten (SERP’s).

2. Ideatie

Nu u heeft bepaald welke zoekwoorden u wilt targeten, is het tijd om te brainstormen over enkele ideeën voor inhoud. HubSpot-onderzoek toont aan dat de beste manier om inhoud te ordenen, is door middel van onderwerpclusters , wat betekent dat je een uitgebreide, uitgebreide pijlerpagina maakt op basis van een sleutelwoord dat vervolgens linkt naar inhoud die je hebt gemaakt op gerelateerde subonderwerpen (denk aan blogposts).

Ter illustratie, het ziet er iets als dit .

Het model van het onderwerpcluster maakt brainstormen zo veel gemakkelijker omdat je nu een structuur hebt om te volgen (… je vertelde dat we van processen houden). U kunt uw hoofdsleutelwoord gebruiken om een ​​kolomstuk te maken dat dat onderwerp diepgaand behandelt, zoals … een handleiding voor het maken van inhoud. Vervolgens kunt u kortere stukjes inhoud maken – infographics, blogberichten, sjablonen – die uw publiek helpen dieper in het onderwerp te duiken en long-tail-zoekwoorden te targeten.

Als u ideeën zoekt, kunt u overwegen om inspiratie op te doen van boeken die u heeft gelezen, branche-onderzoeken, de sites van uw concurrenten of gerelateerde zoekopdrachten op SERP’s.

Zodra je al je ideeën hebt opgebruikt, kun je je redactiekalenderontwikkelen en beginnen met het maken.

3. Schrijven

Ik ga het hebben over het schrijfproces omdat … nou, dat is wat ik doe. Uwspecifieke kracht bij het maken van inhoud kan bestaan ​​uit video’s of afbeeldingen of podcasts. Wat het ook is, het maakproces volgt enkele behoorlijk vergelijkbare richtlijnen:

  • Schrijf naar je persona. Gebruik hun stem, hun eufemismen, zelfs hun humor om een ​​stuk te maken dat resoneert.
  • Gebruik titels, metabeschrijvingen en andere teasers om je publiek te dwingen je inhoud te lezen. Zet het voordeel van uw inhoud rechtstreeks in de titel om hen te laten weten waarom ze het moeten lezen.
  • Creëer iets unieks. Rook niet zomaar de informatie die er al is. Laat een unieke stijl doordringen of citeer nieuw onderzoek om je punten te benadrukken.
  • Blijf bij één idee en gebruik uw inhoud om deze te versterken. Verwar je lezer niet door raaklijnen te gebruiken of meerdere semi-gerelateerde onderwerpen in één stuk uit te leggen.
  • Blijf trouw aan je stem. Probeer je publiek niet te imponeren met welsprekend proza ​​of een uitgebreid vocabulaire als ze niet zo spreken.
  • Wees bondig en duidelijk. U wilt dat uw publiek zich tot u verhoudt en waarde haalt uit uw inhoud … en niet hoeft te ziften door jargon of verwarrende metaforen.

4. Bewerken

De manier waarop u uw (of anderen) werk bewerkt, is een zeer subjectief proces. Misschien wilt u deze bewerken terwijl u werkt, of wacht u een paar dagen en bekijkt u het werk met nieuwe ogen. Je kunt je misschien veel zorgen maken over grammatica, of je zou kunnen streven naar een meer informeel stuk.

Hoe dan ook, er zijn een paar dingen waar je zeker op moet letten als je je inhoud verfijnt, zoals actieve stem, duidelijke taal, korte zinnen en veel witruimte. Overweeg een collega of manager ook uw werk te laten beoordelen.

Sommige hulpmiddelen die u zullen helpen om uw bewerkingstijd te verkorten, zijn Grammatica en Hemingway Editor .

5. Uploaden

Nu uw inhoud gereed is, moet u deze ergens plaatsen waar mensen er toegang toe hebben. Een contentmanagementsysteem (CMS) is software die digitale inhoud host en waarmee u deze kunt weergeven op uw website (of elders op internet).

Het voordeel voor een CMS is dat het al uw inhoud verbindt en het op één plaats opslaat. U kunt dus gemakkelijk een koppeling maken naar een bestemmingspagina in uw blogartikel of een inhoudsaanbieding invoegen in een e-mail. Niet alleen dat, maar u kunt ook de resultaten analyseren van alle inhoud die u voor een specifieke campagne hebt gemaakt (die kan helpen bij inhoudsaudits). Een CMS bespaart u van een onsamenhangend contentmarketingsysteem.

De CMS van HubSpot is bijvoorbeeld de thuisbasis van ons blog, waar u toegang krijgt tot al onze geweldige inhoud en nuttige gratis aanbiedingen.

6. Publiceren

Inhoud publiceren is net zo eenvoudig als klikken op een knop. Dus waarom zou je er een gedeelte over opnemen? Nou, omdat het niet altijd zo simpel is. Ja, u kunt uw inhoud direct na het uploaden publiceren, of u kunt de impact maximaliseren door te wachten op een optimale tijd.

Als je net begint, zal het klikken op publiceren waarschijnlijk niet al te veel invloed hebben op je publiek. Maar als je je hebt vastgelegd voor een regulier publicatieschema, zoals elke woensdag een nieuw bericht plaatsen, verwacht je publiek dat berichten op woensdag worden gepubliceerd.

Iets anders om in gedachten te houden is om te publiceren volgens trends of tijdgevoelige gebeurtenissen. Als u bijvoorbeeld inhoud over nationale feestdagen of actuele evenementen maakt, moet u deze op specifieke tijdstippen publiceren.

Met een CMS kunt u berichten plannen voor een toekomstige datum en een specifieke tijd, zodat u kunt klikken, plannen en vergeten.

Gereedschappen voor het maken van inhoud

Hoewel een CMS u helpt uw ​​inhoud te beheren, helpt het u niet om het te maken. Dat is waar hulpmiddelen voor het maken van inhoud van pas komen. Deze zijn vooral handig als je een artistiek probleem hebt, zoals ik, of als je niet de capaciteit hebt om hulp in te roepen. Van GIF’s tot infographics: met deze hulpprogramma’s voor inhoudcreatie kunt u er als een professional uitzien, ongeacht wat voor soort inhoud u maakt.

Canva helpt je bij het maken van prachtige ontwerpen voor elk platform, van sociale advertenties tot Facebook-omslagfoto’s tot infographics. De software bevat esthetisch aantrekkelijke sjablonen die u kunt aanpassen met kleuren, afbeeldingen en tekst … gratis.

Giphy De GIF heeft emoji’s vervangen als een volledig normale vorm van communicatie en daarom een ​​acceptabele manier om inhoud te presenteren. Met Giphy kun je miljoenen vooraf gemaakte GIF’s in hun database doorzoeken of zelfs je eigen GIF maken.

Vidyard is een video-hostingplatform dat is gemaakt voor marketeers. Met de software kunt u uw video aanpassen door overlays, tekst- of CTA-knoppen toe te voegen, te splitsen, te transcriberen en beschikt over SEO-functies.

SurveyMonkey is een toonaangevend platform voor het opzetten van enquêtes. Waarom heb je zoiets nodig? Omdat een goede marketeer weet dat feedback van klanten essentieel is voor een effectieve marketingcampagne.

MakeMyPersona is de handige tool van HubSpot die u helpt bij het creëren van uw koperspersoonlijkheid. U kunt tijdens het maken van uw inhoud een document genereren dat als referentie wordt gebruikt.

Anchor is de podcasting-tool voor beginners. Het is gratis, je kunt onbeperkte afleveringen opnemen en opslaan en je kunt eenvoudig uploaden naar een platform van derden.

Dit is verre van een uitputtende lijst van alle geweldige hulpmiddelen voor inhoudcreatie die er zijn – deze lijst is veel beter!

Een contentplan maken

Content bestaat overal, maar het succes ervan hangt af van uw vermogen om het aan te passen aan het medium waarop het leeft. Eén formaat past niet overal bij als het gaat om het plaatsen op verschillende media – of de platforms binnen die media, trouwens.

De inhoud van sociale media varieert van bloginhoud, wat anders is dan de inhoud van de website. Dus je moet weten hoe je je creatie kunt aanpassen om je publiek te bereiken waar ze zijn.

Laten we een paar richtlijnen voor het delen van inhoud op verschillende platforms bekijken.

Sociale media-inhoud

Er is een kunst om content te maken voor sociale media . Maar het is de moeite waard, want er zijn wereldwijd 2,6 miljard gebruikers op sociale mediaplatforms. En iemand die je volgt op sociale media is als een warme lead – ze vinden je al leuk en zijn geïnteresseerd in wat je te zeggen hebt. Je hebt dus een enthousiaste doelgroep die klaar staat om je content te gebruiken.

Hier zijn een paar snelle tips voor het maken van inhoud op een aantal populaire sociale kanalen.

Facebook kan worden gebruikt om micro-communities te bouwen via Facebook-groepen of om te delen met een massapubliek op Facebook-pagina’s. Als het gaat om het delen van inhoud, krijgen vragen en video’s de meeste betrokkenheid.

Instagram is het beste voor het delen van hoogwaardige beelden en korte video’s met korte bijschriften. Hashtags werken goed op dit platform zolang ze relevant zijn voor uw account en bedrijf. Instagramverhalen hebben een nieuwe manier geïntroduceerd om met je volgers om te gaan, van snelle peilingen tot vragen tot realtime video’s.

YouTube heeft 1,3 miljard gebruikers en telt. Gebruikers bezoeken dit platform regelmatig om content te bekijken, variërend van doe-het-zelfvideo’s tot parodieën. Een paar van de meest succesvolle inhoud op dit platform zijn handleidingen, vlogs, productrecensies en educatieve video’s.

Praktische tips voor Twitter zijn korte berichten, ondersteunende afbeeldingen, relevante hashtags en retweets. En, natuurlijk, antwoorden gaan een lange weg om je publiek te winnen.

Website inhoud

Inhoud van de website moet zich richten op drie dingen: uw persona, uw doelzoekwoorden en uw oplossing. Net zoals uw bloginhoud, moet de kopie op uw website bezoekers op een samenhangende en natuurlijke manier naar uw oplossing leiden. Denk aan webinhoud zoals een kaart voor uw product.

Pas op dat u bezoekers niet wegdraait door feeds van sociale media en andere afleidende elementen. Als u eenmaal een potentiële klant hebt aangetrokken, moet u er alles aan doen om ze daar te houden, en dat is de belangrijkste functie van uw website-inhoud.

Blog inhoud

Het doel van bloginhoud is om uw bedrijf te ondersteunen door vreemden aan te trekken en gekwalificeerde leads aan te dragen. Bloginhoud is een gratis bron die niet vaak rechtstreeks aan de verkoop is gekoppeld, maar onderschat de kracht van een goed ontworpen blog niet om uiteindelijk inkomsten voor uw bedrijf te genereren . Onderzoek toont aan dat bedrijven die meer bloggen meer verkeer krijgen en meer leads dan bedrijven die dat niet doen.

Analyse van uw inhoud

De laatste en misschien wel meest belangrijke stap in het maken van inhoud is het analyseren van je inhoud. Zonder gegevens kun je niet weten wat werkt of hoe je het kunt verbeteren.

Er zijn verschillende gegevenspunten die u kunt bijhouden bij het analyseren van uw inhoud, dus gebruik uw doelen als richtlijn om een ​​aantal parameters in te stellen. Wat u ook met uw inhoud wilt bereiken, helpt u bij het kiezen van uw statistieken. (Denk aan dat oorspronkelijke doel waar we het over hadden?)

Wat u analyseert, is geheel aan u, maar hier volgen enkele ideeën voor het bijhouden van statistieken:

  • Paginaweergaven: het aantal gebruikers dat uw inhoud bezoekt.
  • Organisch verkeer:  de hoeveelheid verkeer die afkomstig is van zoekmachines.
  • Bouncepercentage:  het percentage bezoekers dat uw site verlaat na het bezoeken van slechts één pagina.
  • Conversieratio:  het percentage bezoekers dat een CTA gebruikt.
  • Betrokkenheidspercentages:  het aantal mensen dat interactie heeft met uw inhoud via vind-ik-leuks, shares, reacties of op andere manieren.
  • Audience Growth:  de nieuwe abonnees of leads die worden gegenereerd op basis van een stukje content.

 

 

 

Geef een reactie