var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Deze 5 trends voor Instagram zijn de geheime saus die je nodig hebt vóór januari 2019

Er zijn momenteel meer dan 4 miljard likes per dag op Instagram. Elke geplaatste afbeelding ontvangt gemiddeld 23% meer betrokkenheid dan zijn Facebook-tegenhanger.

Als u nog geen Instagram-strategie hebt geïntroduceerd of als u aan een 2019-campagne werkt, verdient het sociale platform het komende jaar de aandacht van uw marketingteam.

De gestage en aanzienlijke groei van Instagram, gecombineerd met een drop-off in actieve Snapchat- en Facebook-gebruikers, veroorzaakt voorspellingen die Instagram zou kunnen overnemen als het # 1 meest gebruikte sociale media-platform in 2019. Er is een reden waarom Instagram zo snel groeit, met een aantal recente wijzigingen en innovaties op het platform zelf.

Deze innovaties hebben nieuwe trends in content en marketingcampagnes geïntroduceerd die waardevol zijn – en die wij ook nodig achten – om te weten en actie te ondernemen voordat we naar het nieuwe jaar gaan.

Laten we 5 van de grootste Instagram-trends bekijken die we hebben gezien en die uw aandacht vereisen voordat u uw 2019-strategie maakt.

1. Verticaal is de nieuwe video

Ongeveer 52% van al het internetverkeer in 2018 was mobiel. Instagram, met 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers, was een belangrijke beïnvloeder in het genereren van de vraag naar verticale video’s. Deze vraag zal alleen maar toenemen naarmate we 2019 worden, vooral omdat Instagram gebruikers op een strategische manier blijft aanmoedigen naar zijn “Verhalen” -functie.

Als je denkt aan de basisgebruikers van Instagram – 62% is tussen de 18 en 34 jaar oud – wordt een meerderheid van de inhoud op hun telefoon gebruikt. Zoals we hebben gezien bij Instagram’s eigenaar, Facebook, zal het platform waarschijnlijk meer in pay-to-play overstappen in 2019.

“Als je denkt aan de basisgebruikers van Instagram – 62% tussen de 18 en 34 jaar oud – wordt een meerderheid van de inhoud op hun telefoon gebruikt.”

als het gaat om het adverteren van inhoud, vormen twee belangrijke statistieken een krachtig argument waarom Instagram verticale inhoud blijft en zal blijven:

  • De meeste mensen draaien hun telefoon niet om een ​​video te bekijken. Uit onderzoek van Mediabrix bleek dat minder dan 30% van de gebruikers bereid was om hun telefoon zijwaarts te draaien om een ​​advertentie te bekijken.
  • Videoadvertentiecampagnes die verticaal zijn gemaakt, kunnen een aanzienlijk hoger voltooiingspercentage opleveren dan horizontale video’s.

Omdat Instagram ernaar streeft de advertentie-inkomsten te laten groeien, hebben ze een landschap gemaakt dat adverteerders geen andere keuze biedt dan verticale content te maken. Laten we een paar van de belangrijkste verticale content-onroerend goed behandelen die u in uw Instagram-strategie voor 2019 wilt bespreken.

Insta Verhalen en Verhaaladvertenties

Chris Cox, de Chief Product Officer bij Facebook, deelde dat Instagram “Verhalen” de inhoudconsumptie van Instagram’s feed zal inhalen .

Hier zijn enkele ideeën die u wilt gebruiken in de functie ‘Verhalen’ als het gaat om verticale videostrategie.

Adverteer en promoot kortingsbonnen of directe windeals die  u in uw Verhalen of Verhaaladvertenties doorloopt.

Als je op Instagram zit, zie je merken verschijnen in je verhaal met een “Swipe Up” -functie, zoals in video hieronder.

Het toevoegen van koppelingen naar alle deals, kortingsbonnen en promoties die u met de verhaal-advertentie ‘Opschuiven’ gebruikt, is een geweldige manier om meer van uw volgers op Instagram en nieuwe volgers te krijgen om u op uw aanbod te wijzen.

Houd er rekening mee dat de functie ‘Omhoog vegen’ alleen beschikbaar is voor Instagram-influencers en zakelijke accounts met 10.000 volgers of meer.

Als u alleen maar uw publiek opbouwt , kunt u nog steeds leads vastleggen met promoties zoals kortingsbonnen en directe winst door de aanbieding te maken met campagnesoftware zoals Wooboxom de promotie te hosten en uit te voeren en de URL te koppelen aan uw Instagram-bio. Als u eenmaal bent gelinkt, kunt u boeiende en opvallende video’s maken in uw verhaal om klanten naar uw biolink te leiden om de deal te krijgen.

Houd verhalen en verhaaladvertenties eenvoudig en casual

Wanneer je denkt aan de inhoud van je Instagram-verhaal, onthoud dan dat mensen gewend zijn aan het zien van inhoud van hun vrienden en niet aan overdreven geproduceerde video’s. Wanneer u uw video-inhoud maakt, test u zeker meer organische gevoelsvideo’s die binnen de gebruikerservaring stromen.

Maak meer live video-inhoud

Uit een onderzoek van Livestream en New York Magazine bleek dat 80% van de deelnemers  liever een live video van een merk zou bekijken dan een blog lezen. Instagram publiceert en promoot live meer en meer naarmate we 2019 binnengaan. Probeer na het schrijven van je nieuwste blog te experimenteren met een live optreden van een teamlid op Instagram en deel de belangrijkste punten van het artikel.

“Experimenteer na het schrijven van je laatste blog met het laten live gaan van een teamlid op Instagram en deel de belangrijkste punten van het artikel.”

Instagram hoogtepunten en IGTV

Een krachtige en meer langdurige manier om verticale video op Instagram te gebruiken, is door middel van highlights en IGTV. In tegenstelling tot Verhalen maken deze twee video-platforms langere video-inhoud mogelijk die na 24 uur niet verdwijnt.

Hier zijn een paar manieren om een ​​diepere betrokkenheid te creëren bij je Instagram-publiek met behulp van deze functies.

Vertel een verhaal over uw merk of uw klanten.

Nike gebruikt het vastgoed in Instagram voor hoogtepunten met inspirerende fitnessreizen en hoe hun producten in het verhaal passen. Ze gebruiken dezelfde strategie op hun IGTV. Door hier een zeer deelbare inhoud te hebben, kunnen Nike-volgers gemakkelijk de inspiratie delen in hun eigen verhalen en feeds.

Organiseer je weggeefactie en neem deel aan de wedstrijdinhoud

Maak voor je volgende videowedstrijd reclame voor je wedstrijd met een video in je hoogtepunten en IGTV om ervoor te zorgen dat dit het eerste is dat mensen zien wanneer ze je Instagram-pagina bezoeken. Je kunt deelnemers ook aanmoedigen om hun video met wedstrijdinzendingen te hosten over hoogtepunten of IGTV, omdat beide het gebruik van hashtags toestaan. U kunt uw hashtag-toegangstracking stroomlijnen en organiseren met een marketingcampagnesoftware zoals Woobox.

2. Upgrade uw hashtag-strategie voor categorieën

Hashtags gaan nergens heen en zijn belangrijker dan ooit – zowel om te begrijpen als effectief te gebruiken.

Een Instagram-bericht met ten minste één hashtag gemiddeld 12,6% meer betrokkenheid  dan een bericht zonder hashtags. Probeer hashtags als een trechter te beschouwen: het is uw doel om zoveel mogelijk geïnteresseerde oogbollen hierover te krijgen.

“Een Instagram-bericht met minstens één hashtag gemiddeld 12,6% meer betrokkenheid dan een bericht zonder hashtags.”

Onlangs heeft Instagram zelfs zijn zoekopdracht bijgewerkt om gemeenschappelijke categorieën op te nemen:

Werk voor uw hashtagstrategie voor 2019 uit in welke categorieën uw merkinhoud past en klik op die categorieën om optimale hashtags te vinden. Zoeken naar welke hashtags het meest betrokken zijn bij elke categorie, en kijken naar wie hen aanspreekt. Dit zorgt ervoor dat u de juiste doelgroep bereikt. We raden aan om één categorie hashtags per bericht te gebruiken, zodat u zeker weet dat uw inhoud relevant is voor die categorie.

3. Instagram-waardige foto-ervaringen offline creëren

Het samenvoegen van onze echte wereld en Instagram gaat alleen maar groeien in 2019.

In 2018 zagen we hier voorbeelden van door evenementen en locaties te maken voor ‘het perfecte Instagram-shot’.

In 2019 zien we meer evenementen, bedrijven en ervaringen die hun digitale en offline marketingstrategieën samenvoegen. Hun doel is om zowel het sociale verkeer als het persoonlijke voetverkeer te vergroten (als ze een bedrijfslocatie hebben.)

Zonder twijfel het beste voorbeeld dat we zagen na het volgen van de bovenstaande strategie (het creëren van een buzz op Instagram) was van het Museum of Ice Cream . Bekijken:

De grootste aantrekkingskracht van de locatie? De unieke foto’s die klanten uit hun ervaring kunnen delen.

Merken die deze strategie gebruiken, kunnen hun fotowedstrijden in 2019 naar een hoger niveau tillen en hun Instagram-invloed en navolging ontsteken.

Hier is hoe:

  1. Begin met het maken van de bestemmingspagina en -configuratie van je fotowedstrijdregels. Een marketingcampagnesoftware zoals Woobox kan hier zeker helpen.
    1. Tip: maak een van de regels die u moet nemen en plaats een foto op uw locatie, evenement of pop-up.
  2. Creëer een evenement, pop-up of aangewezen gebied op uw bedrijfslocatie met een unieke opzet. Zorg ervoor dat het Instagram waardig is.
    1. Een goed voorbeeld: Refinery 29 creëerde een merkpop-up op maat van hun millenniumpubliek en creëerde een zeer deelbare sfeer.
  3. Deel enkele foto’s van een voorproefje voordat je aan je wedstrijd begint.
    1. Dit windt mensen op zowel over de wedstrijd als het krijgen van hun unieke Instagram-fotokans, die ze kunnen posten voor grote hoeveelheden likes en shares.
  4. Vraag uw deelnemers aan de wedstrijd om hun foto’s op een bepaalde tijd en datum te delen, met behulp van de hashtag van uw merkwedstrijden.
  5. Gebruik uw marketingcampagnesoftware om eenvoudig een winnaar te kiezen.

Overweeg na uw evenement de Instagramable-locatie bij te houden als deze zich in uw winkellocatie bevindt om voetverkeer voort te zetten of een andere pop-up of evenement met een vergelijkbare kans te hosten.

4. Is IG Shopping onderweg?

Dit jaar gaf Instagram bedrijven – met name retailers – een grote manier om conversies en verkopen te vergroten.

Ongeveer 84% van de Amerikanen geeft toe dat ze een impuls hebben gekocht en Instagram is een uitgelezen mogelijkheid om de in-app voor impulsieve kopers vast te leggen. De winkelfuncties van Instagram zijn minder dan een jaar oud, dus vandaag is nog steeds een prime time om je bedrijf succesvol te maken op het platform voordat het echt op gang komt in 2019.

“Ongeveer 84% van de Amerikanen geeft toe dat ze een impuls hebben gekocht en Instagram is een uitstekende gelegenheid om de in-app voor impulsieve kopers vast te leggen.”

Momenteel moet u uw producten of services koppelen aan uw Facebook-catalogus om producttags in uw berichten of verhalen in te schakelen.

Van daaruit kunt u tags voor uw berichten maken, zodat klanten op de foto kunnen tikken en direct naar een pagina kunnen gaan waar ze het product of de service kunnen kopen die ze bekijken.

Eén voorspelling uit 2019 is dat Instagram een ​​zelfstandige app met de naam “IG Shopping” zal lanceren, waar gebruikers items van de bedrijven die ze volgen kunnen doorzoeken en ze direct in de app kunnen kopen. Tot die tijd is een manier om te profiteren van de huidige winkelfuncties om je wedstrijden , weggeefacties en campagnes in te stellen die zijn gekoppeld aan Instagram-foto’s met productlabels om impulsaankopen uit nieuw en toegenomen verkeer aan te moedigen.

5. Wilt u uw Instagram-bereik uitbreiden? Je zult moeten investeren.

Vergelijkbaar met wat we met Facebook hebben ervaren, heeft Instagram dit jaar een nieuw algoritme gemaakt dat het moeilijker maakte om je doelgroep op een organische manier te bereiken. En, weer vergelijkbaar met Facebook, leunt Instagram meer en meer op een betaal-en-speelmodel, waarbij wordt gestreefd naar hogere advertentieopbrengsten.

Hier zijn een paar aanbevolen strategieën om het komende jaar te gebruiken om ervoor te zorgen dat je berichten worden bekeken en je volgende blijft groeien:

Sponsor of promoot uw berichten in uw feed en verhalen.

Het is tijd om meer budget aan Instagram toe te wijzen als je als bedrijf je publiek blijft bereiken. Nu het nieuwe algoritme de voorkeur geeft aan nieuwe berichten, biedt sponsoring van uw inhoud een groter bereik dan dit korte tijdvenster. Hiermee kunt u de eerste organische inhoudsprestaties analyseren en berichten met de grootste betrokkenheid promoten.

Investeer in inhoud met een lange vorm

YouTube regeert met tieners en jongvolwassenen die graag video’s met langere inhoud bekijken van vloggers.

IGTV is gelanceerd om te concurreren in deze vlogruimte met YouTube, wat meer gebruiksgemak biedt voor tieners en jonge volwassenen om op hun telefoon te kijken met verticale video’s. We raden aan om video’s in langere vorm te onderzoeken vóór 2019, omdat Instagram manieren gaat vinden waarop incentivebedrijven het IGTV-platform kunnen gebruiken.

Run meer Instagram-wedstrijden en weggeefacties

Reseach van Tailwind ontdekte dat accounts die gebruikmaken van Instagram-wedstrijden in hun strategie hun volgers gemiddeld 70% sneller zullen laten groeien dan accounts die dat niet doen. Deze strategie heeft wonderen gedaan voor het badkledingmerk Hoaka Swimwear, nu met bijna 600.000 volgers.

“Uit onderzoek van Tailwind bleek dat accounts die gebruikmaken van Instagram-wedstrijden in hun strategie hun volgers gemiddeld 70% sneller zullen laten groeien dan accounts die dat niet doen.”

Met wekelijkse wedstrijden en weggeefacties op hun Instagram is het bereik en de reputatie van dit merk in korte tijd enorm toegenomen. Hier zijn enkele manieren om het beste van de zwemstrategie van Hoaka in je eigen strategie op te nemen.

1. Gebruik een marketingcampagnesoftware zoals Woobox om het campagneproces te stroomlijnen en uw bestemmingspagina in te stellen.

2. Voeg uw campagnelink toe aan uw bio-, verhaalhoogtepunten en verhaalfeed.

3. Maak een bericht met een opvallende afbeelding. Hoaka Swimwear gebruikt content die door hun klanten is geplaatst op bijna elke foto die ze plaatsen. Dit zou een geweldige strategie kunnen zijn om in uw eigen campagnes te gebruiken om betrokkenheid te vergroten en meer mensen te laten delen en uw product in foto’s te taggen.

4. Zorg ervoor dat je bericht de wedstrijd- of weggeefgegevens bevat.

5. Re-doel en deel door gebruikers gegenereerde inhoud van uw campagne in uw verhaal en feed.

Een samenvatting van Instagrammarketingtrends om naar te kijken in 2019

Laten we een kort overzicht geven van de 5 kerntrends die vóór 2019 op uw marketingcampagnes van toepassing zijn.

1. Verticale video gaat beginnen met het overnemen van het internet. Begin nu met het opnemen van inhoud met een verticale telefoon of een hoge-resolutiecamera die zijwaarts wordt gedraaid om inhoud voor te bereiden om u door het eerste kwartaal van het nieuwe jaar te helpen.

2. Zorg ervoor dat uw publiek u kan vinden door hashtags te kiezen die overeenkomen met de nieuwe categorieën van Intagram .

3. Maak Instagram-waardige foto-ervaringen en kansen offline, genereer meer verkeer naar uw bedrijf en genereer meer buzz en door gebruikers gemaakte inhoud op Instagram. Bonus: meer door gebruikers gegenereerde inhoud betekent minder werk voor uw inhoudsteam.

4. IG-shopping gaat alleen maar groeien, en een speciale app zal hoogstwaarschijnlijk in 2019 voor deze functie aankomen. Begin nu te plannen.

5. Investeer meer in je Instagram voor het nieuwe jaar. Van je budget voor gesponsorde inhoud tot wedstrijden en video, zorg ervoor dat je meer bronnen besteedt als je je bereik en impact op Instagram wilt blijven vergroten.

Bonus: volg de 80/20 regel met uw inhoud. Dit betekent dat 80% van uw berichten in het voordeel van uw doelgroep moet zijn en 20% een advertentie moet zijn om zaken met u te kunnen doen.

Geef een reactie