var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Deze emoji’s kunnen doorklikratio’s verhogen, volgens nieuwe gegevens

Deze emoji's kunnen doorklikratio's verhogen, volgens nieuwe gegevens Hipmarketing

Deze emoji’s kunnen doorklikratio’s verhogen, volgens nieuwe gegevens

Hoe emoji’s  je doorklik kan verhogen.

Emoji’s kunnen krachtige hulpmiddelen zijn die ervoor zorgen dat uw berichten bij uw publiek blijven hangen: een onderzoek wees uit dat deelnemers die berichten met emoji’s kregen hoger scoorden op het geheugen dan degenen die berichten zonder emoji’s kregen, wat aangeeft dat emoji’s uw bericht gedenkwaardiger kunnen maken.

Uit diezelfde studie bleek ook dat emoji’s kunnen helpen om uw bedrijf als vriendelijker te presenteren: deelnemers die online praatten met een expert die emoji’s als deskundig en bekwamer ervoer, vergeleken met deelnemers die praatten met een expert die geen emoji’s gebruikte.Vanuit marketingoogpunt zijn emoji’s onmiskenbaar nuttig. Emoji’s in een tweet kunnen de betrokkenheid vergroten met 25,4 procent en emoji’s in een Facebook-bericht kunnen het aantal vind-ik-leuks met 57 procent verhogen en het aantal reacties en aandelen met 33 procent . Als emoji’s de kans op betrokkenheid zo drastisch kunnen vergroten, is er geen reden waarom u ze niet zou mogen gebruiken.

Maar met dat alles gezegd, er zijn nog 2666 emoji’s om uit te kiezen. Dus welke vergroten de betrokkenheid het meest? Welke stimuleert mensen om op je link te klikken? Welke moet je vermijden?

via GIPHY

We wilden die vragen voor je beantwoorden, dus bestudeerden we 19.617.281 van onze eigen door HubSpot gepubliceerde berichten op alle sociale platforms: LinkedIn, Facebook, Twitter, Google Plus en Instagram (Instagram werd korter bestudeerd). Dit is wat we hebben gevonden.

De top tien meest populaire emoji’s

  1. ?
  2. ?
  3. ?
  4. ?
  5. ?
  6. ?
  7. ?
  8. ?
  9. ?
  10. ?

Deze tien emoji’s zijn het populairst op alle social-mediaplatforms die we ondersteunen. Ik was aanvankelijk verrast dat de wijzende vinger boven het knipogende gezicht uitsteeg (en dat de raket de lijst zelfs maakte) totdat ik de bedoeling overwoog. De meeste marketeers schrijven inhoud om je ergens anders heen te leiden, dus als een wijzende vinger op een speelse manier ‘klik hier’ kan uitspreken, waarom zou je het dan niet gebruiken? De meeste van deze emoji’s zijn het hele jaar door nuttig, maar sommige, zoals de kerstboom, werken waarschijnlijk op een meer seizoensgebonden basis. Sommigen van hen, zoals de knipogende of contemplatieve emoji, zijn waarschijnlijk populair omdat ze je gevoel voor humor of nieuwsgierigheid overbrengen.

De Top tien emoji’s verhogen waarschijnlijk het engagement

  1. ?
  2. ?
  3. ?
  4. ?
  5. ?
  6. ?
  7. ?
  8. ?
  9. ?
  10. ?

Voor onze doeleinden hebben we betrokkenheid gedefinieerd als likes, reacties en shares. Je zult merken dat geen van de top vijf emoji’s gezichten zijn. Dit kan betekenen dat het productief is om minder populaire emoji’s te gebruiken in uw marketingstrategie, vanwege de nieuwheidsfactor, en dat is wat ik vermoed dat betrokkenheid stimuleert. Tenminste, nieuwigheid is de enige conclusie die ik kan trekken uit de kersenemoji … tenzij mensen meer van kersen houden dan ik denk?

De onderste vijf emoji’s lijken allemaal op Valentijnsdag. Het feit dat we deze studie in februari rond Valentijnsdag hebben uitgevoerd, heeft mogelijk iets te maken met hun populariteit in deze studie, maar we vragen ons ook af of het plaatsen van een traan of bedroefde emoji mensen aanmoedigt sympathievriendjes te geven en actiever mee te doen.

Het voelt zeker meer urgent om te reageren op een huilend gezicht dan op een smiley (ook in het echte leven).

De tien beste emoji’s kunnen Click-Through het meest worden aangemoedigd

  1. ?
  2. ?
  3. ?
  4. ?
  5. ?
  6. ?
  7. ?
  8. ?
  9. ?
  10. ?

De bovenstaande tien emoji’s leiden tot de meeste klikken op links. Geen van deze zijn gezichten en met uitzondering van de pijl-omlaag, zijn ze niet de meest populaire of meest gebruikte (ik kan je verzekeren dat ik de emoji voor jeans nooit heb gebruikt). Sterker nog, sommige zijn gewoon waanzinnig willekeurig – waarom de octopus op de eerste plaats staat, we zullen het nooit weten, tenzij de meeste van onze volgers zeebiologen zijn. Je ziet de kersen weer in deze lijst (nog steeds niet zeker waarom die zo populair zijn), en vervolgens worden andere emoji’s, zoals de trein, die ik bijna kan garanderen, niet vaak elders gebruikt.

Het lijkt op een absurd pianospel, maar misschien trekt willekeur de aandacht van de kijker. Het afdwalen van het pack kan grote voordelen opleveren als u de aandacht probeert te trekken naar uw link.

Wat nu?

Hopelijk kunnen deze gegevens u helpen uw merk te humaniseren en meer betekenis en emotie in uw inhoud te brengen. Emoji’s, zelfs de octopussen en paarden … eigenlijk, vooral de octopussen en paarden … stimuleer interactie van je publiek, hogere klikfrequenties en betere berichten van je merk.

Maar gebruik ze spaarzaam! Vul je inhoud in met alle vissen die je kunt vinden, en het zal er uitzien als een aquarium, geen zakelijke link.

Geef een reactie