var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Facebook campagne lange of korte tekst

Social media marketing inzetten voor jouw bedrijf hipmarketing

Wat is een goede tekstlengte voor jouw campagne.

 

Bij het maken van Facebook-advertenties moet het grootste deel van de advertentie binnen bepaalde beperkingen passen.

De afbeelding moet bijvoorbeeld een ingestelde verhouding en grootte hebben en als de kop of de beschrijving van de koppeling te lang is, worden deze afgesneden.

Hierdoor blijft de advertentietekst de primaire variabele , omdat het slechts één woord of het equivalent van een kort verhaal kan zijn.

facebook ad copy length - adespresso-experiment

Omdat de advertentietekst zoveel mogelijkheden biedt, worden we voortdurend gevraagd naar AdEspresso, welke lengte is het beste?

Het motto van AdEspresso is: neem nooit iets aan. Test altijd alles. Daarom hebben we $ 1.000 aan echte advertentie-uitgaven geïnvesteerd om het wetenschappelijke antwoord te vinden.

En we ontdekten dat de beste lengte voor uw Facebook-advertentietekst … (Blijf lezen weten!)

Het doel van dit experiment was om downloads van ons Facebook Custom Audiences eBook te stimuleren:

facebook ad copy length - adespresso experiment - doel

Wanneer het boek is gedownload, wordt de gebruiker doorverwezen naar een bedankpagina waar de leadpixel wordt geactiveerd.

We hebben de leadpixel gevolgd en deze gebruikt om onze CPA te meten , in dit geval de kosten per lead.

Facebook Ad Copy Length Experiment: de installatie

Afgezien van de advertentietekst, hebben we geprobeerd al het andere zo consistent mogelijk te houden om het effect van andere elementen op de advertentieprestaties te verminderen.

Dit betekent dat elke advertentie dezelfde afbeelding, kop, linkbeschrijving en CTA-knop heeft gebruikt.

In details was de opzet:

  • Publiek: 1% Amerikaanse lookalike van klanten, met een totale publieksgrootte van 2,1 miljoen
  • Budget: $ 1.000 in de loop van 14 dagen
  • Campagnestructuur: één advertentie per advertentie, wat betekent dat elke advertentie hetzelfde budget heeft gekregen
  • Plaatsingen: desktop en mobiel
  • Optimalisatie: conversies

We hebben zeven verschillende advertentieteksten getest; elk werd gemaakt door onze vaste blogschrijver Ana Gotter om Topkwaliteit te garanderen.

Hier zijn de verschillende versies, van lang tot kort:

  1. One Sentence – Version A:

    facebook ad copy length - adespresso experiment voorbeeld 1

  2. One Sentence – Version B:

    facebook ad copy length - adespresso experiment tekstvoorbeeld 2

  3. Kogel punten:

    facebook ad copy length - adespresso experiment tekstvoorbeeld 3

  4. Bullet Points + Emojis:

    facebook ad copy length - adespresso experiment tekstvoorbeeld 4

  5. Eén alinea:

    facebook ad copy length - adespresso experiment tekstvoorbeeld 5

  6. Drie alinea’s:

    facebook ad copy length - adespresso experiment tekst voorbeeld 6

  7. Zes alinea’s:

    facebook ad copy length - adespresso experiment tekst voorbeeld 7

Facebook Ad Copy Length Experiment:  hypothese

In plaats van dat het AdEspresso-team de uitkomst voorspelde, ondervroegen we onze klanten in onze AdEspresso University Facebook-groep en vroegen we het aan onze collega’s van Hootsuite.

facebook ad copy length - adespresso experiment - prediction poll

In totaal hebben we 135 stemmen ontvangen van deze pool van ervaren marketeers en de voorspelling was dat korte advertentieteksten de laagste kosten per lead zouden opleveren.

Facebook Ad Copy Length Experiment:  de resultaten

Elke advertentie bracht $ 142,90 (+/- $ 0,10) op in de loop van 14 dagen en leverde de volgende resultaten op:

facebook ad copy length - adespresso experimentresultaten

De trend die we hebben waargenomen, is dat de advertentietekst halverwege tot lang de laagste CPA en het maximale aantal leads produceerde.

Toen we de advertentietekst vereenvoudigden door deze op slechts één zin te houden of door alles uit te sluiten met emoji’s, was de CPA aanzienlijk hoger.

Vervolgens kunnen we de voorspellingen van marketeers bekijken:

facebook ad copy length - adespresso experiment - voorspellingen

Slechts 11% van de stemmen was voor de 3 best presterende advertenties.

We zullen dit in meer detail bespreken in de conclusies.

Dit zijn de algemene campagneprestaties:

facebook ad copy length - adespresso experimentresultaten

Let op de hoge kosten per klik voor $ 5 en de relatief hoge CPM op $ 46.

Echter, zoals we hebben besproken in een ander $ 1000-experiment:  welk optimalisatie-type voor Facebook-campagnes werkt het beste?  Goed verkeer kost geld.

In dit geval was het de prijs waard, omdat het resulteerde in een succespercentage van 79%dat meer is dan het dubbele van wat we voor veel campagnes zien.

De kosten per lead (blauwe lijn in de grafiek) waren meestal stabiel, maar zagen een aanzienlijke piek in de kosten op 10 mei.

We konden hier geen reden voor vinden, maar het toont wel aan hoe belangrijk het is om een ​​campagne lang genoeg te laten rennen om het effect van dagelijkse willekeurige variatie te elimineren.

Facebook Ad Copy Length Experiment: Conclusies

De belangrijkste punten die we ontdekten waren:

  • Slecht presterende advertentietekst kost 2,4 keer per lead dan de beste versie

Dit is een enorme variatie en kan het verschil betekenen tussen advertenties die winstgevend zijn en budgetten kunnen opschalen en aan de andere kant reclame moeten onderbreken omdat deze te duur is.

Houd er rekening mee dat advertentietekst slechts een klein effect heeft op de advertentieprestaties, waarbij de afbeelding of video en de kop de meeste invloed hebben.

Met een goed ontworpen strategie om alle elementen van de creatieve advertentie in de loop van de tijd te testen, zijn de potentiële kostenbesparingen enorm.

We hebben zelfs accounts met een verschil van maximaal tien keer in CPA gezien vanaf de eerste campagne tot wanneer advertenties zijn getest en verfijnd.

  • 89% van de marketeers stemde voor de 3 versies die het slechtst presteerden

Nadat je een tijdje in de reclame of een bedrijf hebt gewerkt, is het verleidelijk om te denken dat we precies weten wat het publiek wil.

Dit experiment bewijst dat we het eigenlijk altijd fout hebben.

Houd alles in het achterhoofd en test altijd, vergeet ook niet om een ​​paar “wildcard” -opties in uw testen op te nemen, omdat deze u kunnen verrassen en uw CPA halveren.

Waarom presteerden de langere versies beter?

Het hangt allemaal af van wat uw product is.

Sommige waardeproposities liggen voor de hand en kunnen in een half dozijn woorden worden overgebracht, vooral voor bekende merken of items.

Voor iets complexers, in dit geval een gids voor Facebook Custom Audiences, heeft de gebruiker meer informatie nodig voordat hij de waarde ervan kan beoordelen.

Het publiek moet ook uw proces voor het maken van advertenties leiden.

 

Bron: Adespresso.

Geef een reactie