var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Facebook-groepen

Alles wat u moet weten over Facebook-groepen (update 2018)

 

 

In hoeveel Facebook-groepen zit u nu? Ik durf te wedden dat de meesten van jullie het exacte aantal niet weten en dat ze niet allemaal kunnen opsommen. Ik weet dat ik het niet kan.

Weet je waar ik anders geld op zou inzetten? Dat er een paar groepen zijn die je meteen zou kunnen bedenken. Degenen die waarde voor je bieden, waarin je relaties aangaat en opbouwt met medeleden.

Dit is de standaard die alle groepen moeten nastreven.

In dit uitgebreide bericht gaan we elk ding bespreken dat je moet weten over Facebook-groepen , inclusief de nieuwe groepsupdates , waarom je ze zou moeten gebruiken , hoe je groepen moet maken en onderhouden , beste praktijken en nog veel meer .

Als je klaar bent met lezen, heb je alles wat je nodig hebt om je groep niet alleen op te starten , maar ook te laten groeien !

Dit is wat veel bedrijven niet realiseren: Facebook-groepen zijn niet alleen bedoeld voor virtuele garage-omzet en vage brancheverbindingen.

Bedrijven en merken van alle groottes, waaronder kleine one-person shops op Etsy, kunnen groepen creëren en modereren voor hun klanten of doelgroep . Deze groepen kunnen een krachtige invloed hebben op de gebruikers en op uw bedrijf.

Dit bericht ziet er bekend uit? We hebben onlangs een aantal nieuwe secties toegevoegd om nieuwe updates en functies in de hele post te behandelen, dus blijf lezen.

Waarom u Facebook-groepen voor uw bedrijf zou moeten maken

Als we je helemaal door het proces van het creëren, groeien en bewaken van je groep leiden, is het alleen maar logisch dat we uitleggen waarom je er eigenlijk een zou moeten maken.

Facebook-groepen zijn over het algemeen zeer waardevol, maar ze kunnen een enorme impact hebben wanneer ze worden gebruikt in uw marketingstrategie. Bedrijven die een groep rond hun merk centreren, of het nu deel uitmaakt van een abonnementsservice of niet, kunnen er een gemeenschap omheen bouwen.

Dit maakt uw merk en producten nog waardevoller voor de klanten. En wat is beter dan een groep mensen bij elkaar te krijgen die van u en uw producten houden?

Groepen geven je ook de kans om je expertise en toewijding aan je klanten te laten zien, vooral omdat velen vragen zullen stellen die extreem zichtbaar zijn voor andere groepsleden.

Door deze vragen te beantwoorden, feedback te stimuleren en te vragen en netwerkmogelijkheden te creëren, kunt u waardevolle persoonlijke relaties opbouwen met uw klanten waardoor ze blijven terugkomen.

Denk aan de digitale verkooptrechter: u wilt niet alleen dat mensen één keer kopen, en dat is het; je wilt ze door loyaliteit en pleitbezorging verplaatsen. Een Facebook-groep kan u daarbij helpen.

Er is nog een, heel belangrijke reden waarom bedrijven Facebookgroepen zouden moeten gebruiken, en het is belangrijk dat het zijn eigen sectie krijgt …

Facebook Groups & The Algorithm: Why They’re So Important for Businesses

U heeft waarschijnlijk enkele belangrijke wijzigingen opgemerkt in de inhoud die in het afgelopen jaar in de newsfeed wordt verspreid, zowel als marketeer als als gebruiker.

Ik weet dat Facebook Zero er de afgelopen tijd mee brak (tenminste vanuit het perspectief van marketeers), ik begon  veel meer posts van groepen te zien. Het voelde eigenlijk alsof het goed was voor 50% van mijn newsfeed (doet dat nog steeds, soms) en dat die berichten bijna altijd bovenaan de feed stonden.

Het nieuwe algoritme verlaagde het bereik van de meeste pagina’s nog verder, maar gaf tegelijkertijd groepsboekingen meer prioriteit.

Dit komt omdat Facebook Zero alles te maken had met het koesteren van communities en relaties, en gebruikers meer van de content liet zien die ze wilden zien. De meeste mensen sluiten zich om een ​​bepaalde reden toch aan bij een groep en gaan enthousiast met hen om.

Zuckerberg zelf zei zelfs regelrecht dat mensen meer willen horen van familie, vrienden en groepen, en dat was precies wat ze gebruikers in 2018 gingen geven. En dat hebben ze duidelijk.

Simpel gezegd, dit betekent dat terwijl het bereik van uw bedrijfspagina exponentieel is gedaald, de groepsaanbiedingen van uw bedrijf de kans hebben om naar de top van de feeds van uw leden te stijgen.

Door groepen correct te gebruiken, kun je je inhoud consequenter in de newsfeed krijgen dan je in jaren bent geweest.

Wanneer u dit combineert met alle andere voordelen van groepen, is het duidelijk waarom ze zo waardevol zijn, hoewel ze een tijdinvestering zijn als ze correct worden uitgevoerd.

Facebook-pagina versus groepen: wat is het verschil?

Ik weet dat dit een van de eerste gedachten is die veel mensen hebben: ik heb al een pagina, waarom heb ik een groep nodig? Of zou ik in de plaats een groep moeten krijgen?

Realistisch gezien heeft u beide nodig.  Een groot algoritmevoordeel van groepen hebben, maakt de behoefte aan het hebben van een pagina niet teniet.

  • U moet een pagina hebben die fungeert als een contactpunt voor gebruikers in alle stadia van de digitale verkooptrechter. 
    Als u een pagina heeft, kunt u advertentiecampagnes voor uw bedrijf uitvoeren, beoordelingen ontvangen en tal van openbare updates hebben, waaronder blogposts, UGC en meer. Het wordt weergegeven in zoekmachines en biedt waardevolle informatie, zoals een kaart en contactgegevens voor uw bedrijf. Gebruikers kunnen u ook rechtstreeks een bericht sturen.
  • Een groep, aan de andere kant, legt meer de nadruk op gemeenschap. 
    Wanneer gebruikers op uw pagina posten, wordt deze weggestopt onder het tabblad ‘Community’. Wanneer ze in de groep posten, wordt deze echter weergegeven en blijft deze in de feed, in het middelpunt, zodat andere gebruikers dit gemakkelijk kunnen zien en ermee kunnen omgaan. Bovendien nodigen groepen natuurlijk meer interactie en discussies uit, omdat dat is wat ze moeten doen en gebruikers zich prettiger voelen. Dit geldt met name als u de wens uitdrukt dat gebruikers vragen stellen of inzichten delen in de beschrijving van de groep.

Groepen bieden over het algemeen ook meer waarde. Dit geldt met name voor groepen in abonnementsstijl, zoals AdEspresso University , waar leden snel deskundige meningen en antwoorden kunnen krijgen.

Of dit een “welk type stof is dat u gebruikt en waarom het krimpt in de droger” tot “hoe kan ik mijn bedrijf opschalen met slechts $ 400 in mijn marketingbudget”, de vragen zijn alleen voor u bedoeld. En wanneer u ze beantwoordt, biedt het ook waarde aan alle andere leden.

Dus je hebt zeker nog steeds een pagina nodig. Een groep zal daar nooit de plaats van innemen. Maar tegelijkertijd kunt u niet dezelfde soort authentieke, loyale online community bouwen zonder een Facebook-groep.

Nieuwe Facebook Group-functies in 2018

2018 heeft ons een aantal geweldige nieuwe Facebook-groepsfuncties gegeven, en we hebben nog meer op weg.

Er zijn een paar functies voor moderatie / beheerdersondersteuning die onlangs zijn aangekondigd. Als u ze hebt, kunt u ze openen door op het tabblad ‘Beheertools’ onder de groepsfoto te tikken. Dit is momenteel beschikbaar op mobiel.

  • Beheer klantenondersteuning. Hiermee kunnen groepsbeheerders problemen melden of vragen rechtstreeks stellen aan Facebook zelf. Hun doel is om binnen een werkdag antwoord te geven, en zoals iedereen die elke Facebook heeft gevraagd een vraag weet, is dit enorm. Ik zou niet verbaasd zijn als ze zich realiseerden dat dit een noodzaak was met het testen van abonnementsgroepen (we praten daar meer over in de sectie voor het genereren van inkomsten), maar hoe dan ook, het is een geweldige functie om te hebben.
  • Educatieve bronnen voor beheerders. Als je bekend bent met de Blueprint-cursussen van Facebook, is het idee hier relatief vergelijkbaar, maar voor beheerders als groepen. Facebook is het compileren van zelfstudies, kan studies en meer informatie over hoe u uw groepen beter kunt uitvoeren van ervaren beheerders die erin geslaagd zijn om het te doen. Dit zal een waardevol hulpmiddel zijn, omdat er zoveel groepen zijn die op verschillende manieren werken, het kan u helpen de perfecte strategie voor uw bedrijf te vinden.
  • Nieuwe groepsregels functie. Met deze functie kunnen beheerders leden eenvoudig informeren over de regels die ze hebben overtreden bij het verwijderen van een bericht. U kunt dit doen door notities aan een bericht toe te voegen die zichtbaar zijn voor het lid dat de inbreukmakende post heeft verlaten.
  • Pre-goedkeuring van berichten van geselecteerde leden. Sommige groepen vereisen dat berichten door beheerders worden goedgekeurd voordat ze voor de groep worden gepubliceerd. In bepaalde groepen, vooral die waar controverse vaak voorkomt, is dit een noodzaak, maar als je groep groot en actief is, kan het ook een enorme tijddrain zijn voor admins. Als u berichten van geselecteerde, goed-vertrouwde leden vooraf kunt goedkeuren, bespaart u veel tijd en behoudt u uw beheer waar u het meest nodig bent.

Naast deze uitstekende nieuwe functies die de rol van de beheerder in een Facebook-groep een stuk aangenamer maken (geloof me, het is  in veel gevallen geen gemakkelijke of bijzonder leuke baan), zijn er ook twee nieuwe functies genaamd Watch Partij en leereenheden. AdEspresso heeft ze geïmplementeerd, maar het lijkt erop dat de meeste groep admins de functies helemaal hebben gemist. Laten we beide aspecten eens nader bekijken.

Kijk partij

Bekijk Partijen een echt coole en echt onderbenutte nieuwe functie die eerder dit jaar werd uitgebracht. Hiermee kunt u openbare video’s op Facebook delen met een groep en deze in realtime bekijken met andere groepsleden. Je kunt de video in één keer bekijken en erop reageren, vergelijkbaar met hoe gebruikers kunnen communiceren tijdens het bekijken van een live uitzending.

Het idee is dat deze gezamenlijke kijk en reactie een gevoel van gemeenschap zullen helpen bevorderen en relaties zullen opbouwen. In onze AdEspresso University Group hebben we het meerdere keren gebruikt om relevante video’s te laten zien en met groepsleden te bespreken. >

Het hosten van een watch party is ongelooflijk eenvoudig. Als je deel uitmaakt van je groep, ga je naar een bericht maken. Je ziet de optie om een ​​’Watch Party’ toe te voegen.

U wordt gevraagd om vervolgens een video te selecteren. Let op: dit hoeven geen eigen video’s te zijn, het moeten gewoon openbare video’s zijn die je met je groep kunt delen. U kunt naar video’s zoeken en meerdere video’s aan uw wachtrij toevoegen. Als je een Watch Party van elke trailer van je favoriete show wilde hebben, zou je dat kunnen doen.

Als je klaar bent, start je je watch party en zie je een scherm zoals hieronder. Je groepsleden zien een bericht in de groep dat een Kijkfeest is gestart, maar je kunt mensen ook uitnodigen voor het bekijken om hun aandacht en interesse te trekken.

Als het op bedrijven aankomt, is deze functie bijzonder krachtig wanneer ze wordt gebruikt om nieuws uit de branche of educatieve inhoud te bespreken. Je kunt je perspectief geven en beschikbaar zijn om vragen te beantwoorden als ze naar boven komen.

Een ding dat we hebben geleerd, is dat nu, zelfs ongeveer zes maanden nadat de functie oorspronkelijk was aangekondigd, de meeste groepsleden niet begrijpen wat een watch party is. Het is niet iets dat ze eerder hebben gezien, vooral omdat veel groepen niet weten hoe ze het moeten gebruiken. Om dit te bestrijden, kondig de wachtpartij in een post vooraf aan, laat mensen weten wat het is, wanneer het zal zijn en hoe deel te nemen. Als er een specifiek voordeel is – zoals u of een andere deskundige die beschikbaar is om vragen te beantwoorden of discussie mogelijk te maken – laat hen dat weten om de aanwezigheid te verhogen.

Leereenheden

Leereenheden is een andere functie die niet zo vaak gebruikt lijkt te worden als je zou denken in de meeste groepen, maar die we hebben omarmd in de universitaire groep. Het is beschikbaar via het groepstype Sociaal leren en biedt u de mogelijkheid cursusinhoud te maken die is gestructureerd in verschillende eenheden. Dit alles kan worden gehost via uw Facebook-groep.

Om deze functie te gebruiken, moet u uw groep instellen als een sociale leergroep. Ga hiervoor naar ‘Groepsinstellingen bewerken’.

Kijk dan naar het groepstype. Klik op ‘Wijzigen’ om het in te stellen als het allesbehalve sociaal leren is. Als u sociaal leren al heeft ingeschakeld, ziet u de mogelijkheid om eenheden in te stellen op uw landentabblad. Ga je gang en klik hier op zodra je de optie hebt.

Als je nog geen groepstype hebt gekozen, kun je Social Learning in de rechterbovenhoek vinden.

Zodra je dit doet (en op slaan klikt), zie je een prompt om je leereenheden in te stellen.

U wordt gevraagd om eerst een titel en beschrijving van uw eerste eenheid te schrijven. U kunt het ook optioneel maken, waardoor gebruikers het kunnen overslaan om in plaats daarvan eerst andere inhoud te zien.

Nadat u uw eenheid hebt gemaakt, kunt u er meerdere berichten aan toevoegen. Voor het voorbeeld waar we naartoe gaan (Facebook-groepen, dus actueel), zou ik waarschijnlijk een post schrijven voor elke subkop onder mijn beschrijving. Gebruikers kunnen reageren op deze berichten en vragen stellen, en u kunt ook media aan hen toevoegen.

>

Op de startpagina van het apparaat kun je een beschrijving toevoegen aan het algemene cursusgedeelte en meer eenheden toevoegen. Merk op dat je meerdere eenheden kunt maken die deel uitmaken van een set, zoals dit voorbeeld, of één eenheid voor Facebook-groepen, één voor Instagram-advertenties en één voor Pinterest. Ze hoeven niet stap voor stap te zijn.

AdEspresso gebruikt deze functie om gebruikers te laten zien hoe ze het meeste uit ons product halen met Facebook Ads. Dit helpt onze klanten om meer gebruik te maken van onze software, wat essentieel is voor ons omdat 1) we willen dat onze klanten gelukkig zijn, alleen maar omdat en 2) tevreden klanten klanten langer blijven. Het is ook direct relevant voor de groep en waardevol, die beide belangrijk zijn.

Beheerders kunnen de voortgang van afzonderlijke leden bekijken terwijl u door de cursus loopt. Als u dit voor uw bedrijf gebruikt, kunt u zien hoeveel groepsleden u aanspreekt.

 

Hoe een Facebook-groep te maken

Om een ​​groep te maken, kunt u beginnen op uw persoonlijke pagina. Open het vervolgkeuzemenu in de rechterbovenhoek, waar u ook uw activiteitenlogboek kunt bekijken of uitloggen. U ziet ‘Groep maken’.

Om aan de slag te gaan, geeft u uw groep een naam en nodigt u enkele mensen uit. Als uw groep voor zakelijke doeleinden is, houd daar dan rekening mee; je wilt dat het gemakkelijk is voor zowel bestaande klanten als leads om je te vinden (als je dat wilt). Geweldige voorbeelden zijn ” The Six Figure Freelancer ” en, natuurlijk, onze eigen ” AdEspresso University. 

Voeg vervolgens mensen aan de groep toe. U kunt mensen uitnodigen door hun naam in te voeren en ze op Facebook te vinden of door hun e-mailadressen te gebruiken. Voor zakelijke doeleinden is het waarschijnlijk het gemakkelijkst om de e-mailadressen uit uw e-maillijst te gebruiken en moet u een semi-persoonlijke notitie achterlaten zoals “Congrats! U bent uitgenodigd om lid te worden van AdEspresso University! “U kunt wachten om leden uit te nodigen totdat de pagina is ingesteld (ik raad dit zelfs aan).

Kies tot slot welk type groep je wilt maken. U kunt uit het volgende kiezen:

      • Openbare groepen, waar iedereen alle inhoud en leden kan zien
      • Gesloten groepen, waar iedereen de groeps- en ledennamen kan zien, maar niet de inhoud van de groep
      • Geheime groepen, waar je moet worden uitgenodigd om te worden toegevoegd.

In het volgende gedeelte zullen we ingaan op het kiezen van een privacyinstelling / groepstype.

U hebt ook de mogelijkheid om een ​​pictogram voor uw groep te selecteren. Dit is het pictogram naast de naam van de groep in het gedeelte Snelkoppelingen.

Uw Facebook-groep instellen

Nadat de groep is gemaakt, moet u het instellen voltooien. Het grootste deel hiervan kan worden gedaan door secties aan de rechterkant van het scherm te bewerken, onder de namen van de leden.

Voeg eerst een groepsbeschrijving toe. Hierin moet duidelijk worden vermeld wat het doel van uw groep is en, indien van toepassing, wie mag deelnemen of anderen uitnodigen. Alle groepsbeleid moet hier worden geplaatst.

Daaronder ziet u de optie om tags toe te voegen, wat sleutelwoorden zijn. Als u wilt dat uw groep openbaar of gesloten is, kunnen deze zoekwoorden relevante gebruikers helpen u te vinden. U kunt maximaal vijf tags toevoegen.

Onderaan dit gedeelte kunt u locaties voor de groep toevoegen. Voor de meeste bedrijven is dit geen functie die u zult gebruiken, maar het is er als u het nodig hebt.

Voeg als laatste een omslagfoto toe. Dit zou iets moeten zijn dat de belangen van je groep voldoende weergeeft en niet een willekeurig beeld van je hond, zoals dit voorbeeld (sorry, sorry). Als het een groep is die is gecentreerd rond uw bedrijf, moet u absoluut het logo van uw merk ergens op opnemen.

Deze foto wordt uiteindelijk de hoofdfoto van je groep, dus houd daar rekening mee.

Om leden toe te voegen, hoef je alleen maar hun naam of e-mailadres in te voeren in de “balk toevoegen” (zoals ik het zo welsprekend noem), te vinden aan de rechterkant van de groepspagina. Andere leden kunnen nieuwe toevoegingaanvragen voor leden toevoegen.

Welk type Facebook-groep moet ik kiezen?

We hebben hierboven vermeld dat er drie verschillende soorten Facebook-groepen zijn: openbaar, gesloten en geheim . Openbare groepen hebben op elk moment alles zichtbaar voor alle Facebook-gebruikers, geheime groepen worden niet eens weergegeven in zoekopdrachten en gesloten groepen zijn in het midden geslagen. Dus wat kies je ?

Over het algemeen is het het beste voor bedrijven die Facebook-groepen gebruiken om met hun klanten te communiceren om gesloten groepen te kiezen. Op deze manier kunnen de groepen worden gevonden, maar gebruikers moeten het lidmaatschap aanvragen om in te stappen .
Gesloten groepen bieden u de mogelijkheid om de zichtbaarheid van uw groep te behouden en tegelijkertijd te voorkomen dat gebruikers die zich niet in de groep bevinden (inclusief bots en mensen die willen spammen) naar binnen sluipen. Het geeft de groep en zijn leden ook enige bescherming, samen met een vleugje exclusiviteit die nooit pijn doet. Of je groep nu gratis is of deel uitmaakt van een abonnement, dit is een goede optie.

Geheime groepen zijn ideaal voor kleine bedrijven die groepen gebruiken voor interne teams. 
Als uw groep alleen voor uw werknemers is, kan het hebben van een geheime groep een voordeel zijn. Je zult geen overload aan mensen hebben die proberen binnen te komen omdat ze een verkoper zijn of “ze denken dat het een coole plek is om te werken.” Als je omzet niet hoog is en het eenvoudig is om mensen handmatig toe te voegen, zijn geheime groepen zijn perfect voor dit doel.

Ik raad nooit aan openbare groepen te maken voor zakelijke of marketingdoeleinden. Ze kunnen gemakkelijk een beetje uit de hand draaien en zijn te moeilijk om te modereren. Dat is prima voor een groep van algemeen belang, maar het is niet iets dat u aan uw bedrijf wilt koppelen.

Moet ik groepsbeleid opstellen?

Voor sommigen die Facebook-groepen gebruiken voor zaken of marketing, is het nuttig om groepsbeleid vast te stellen. Deze moeten in de beschrijving worden gepubliceerd of op een vastgezet bericht boven aan uw groep worden geplaatst.

Gemeenschappelijk beleid van Facebook-groepen gerund door bedrijven zijn onder meer:

  • Geen flagrante zelfpromotie zonder eerst door de admins of moderators te worden uitgevoerd.
  • Potentiële servicevoorwaarden, zoals ‘u heeft alleen toegang tot deze Facebook-groep zolang u lid bent van een abonnement’.
  • Respecteer andere leden en wees niet beledigend of te verhit (ik heb gezien dat sommige groepen “geen politiek” zeggen gezien het huidige politieke klimaat).
  • Deel geen informatie, inclusief screenshots of advies, van deze groep daarbuiten
  • Je kunt alleen lidmaatschap krijgen als [voorwaarden hier invoegen].

U hoeft geen groepsbeleid te maken als u dat niet wilt; sommige groepen doen dit niet. Als je daar echter behoefte aan hebt, kan het je later veel gedoe besparen, vooral als het om betaalde leden gaat. Een voorbeeld is te vinden in de groep Sales Talk met Sales Pros :

Essentiële Facebook Group-functies

Verschillende nieuwe groepsfuncties zijn zojuist eind juni uitgerold (en een daarvan is nog bezig met testen ). Deze functies zijn ongelooflijk, waardoor het eenvoudiger wordt om uw groepen te controleren en te modereren. We gaan in deze post diep in elke duik duiken, waarbij we gedetailleerd ingaan op hoe ze te gebruiken en de impact die ze hebben, maar voorlopig vatten we samen wat ze zijn:

  • Ik was echt heel erg blij om dit te zien. We hebben ze immers voor Pages en we weten hoe waardevol die zijn. Deze inzichten kunnen ons informatie geven over lidmaatschaps-, groei- en betrokkenheidsgegevens.
  • Filterverzoek voor leden. Nu kunt u van alle nieuwe potentiële leden eisen dat ze vragen beantwoorden voordat ze zich aansluiten, zoals ‘waarom wil je lid worden’ of ‘hoe lang ben je al in de industrie’ en ook (dit is wat we doen op AdEspresso University, dat is een klant enige groep) “wat is het e-mailadres van uw klant, zodat ik het kan verifiëren?”. Dit kan helpen bij het verwijderen van bots of mensen die waarschijnlijk niet in de groep zouden moeten zijn.
  • Geplande berichten. U kunt nu berichtenin uw groepen plannen , net zoals op uw pagina’s. Dit kan helpen de zaken in beweging te houden (hoewel je nooit zou moeten aannemen dat je groep op automatische piloot kan blijven).
  • Vereenvoudigde verwijdering van leden. Het neemt niet langer meerdere stappen om een ​​lid enal zijn inhoud te verwijderen; nu is het slechts een eenvoudig proces.
  • Groep-naar-groep koppeling. Deze wordt nog steeds getest, waardoor een groep vergelijkbare groepen kan aanbevelen. De koppelingsfunctie kan uitermate handig zijn als u één grote groep opsplitst in verschillende groepen. Zoals Paul Fairbrother uitlegt:

U kunt een grote groep opsplitsen in verschillende niches op basis van onderwerp van belang, productgebruik, of zelfs talen. “

Moet ik een vragenlijst gebruiken om leden te screenen?

Dankzij de nieuwe screeningfunctie voor vragenlijsten kunnen groepen beslissen of ze gebruikers willen vragen om vragen te beantwoorden voordat ze kunnen worden geaccepteerd voor lidmaatschap. En ja, je moet gebruikers absoluut altijd een paar vragen laten invullen .

Immers, als iemand te lui is om de vraag te beantwoorden “wat is jouw e-mailadres log-in voor het abonnement” of “hoe lang ben je al in de grafische ontwerpindustrie”, ze verdienen het niet om deel uit te maken van de groep. Zelfs als je ze binnenlaat, zullen ze geen actief bijdragend lid zijn, wat de groep op de lange termijn pijn doet omdat het de ledenaantallen opblaast en de betrokkenheidsverhoudingen er lager uitzien.

Om een ​​vragenlijst toe te voegen, gaat u naar de sectie Leden en vervolgens naar de verzoeken van leden.

Hier ziet u de optie om ‘Vragen in behandeling voor vragen stellen’ te stellen.

U kunt verschillende vragen stellen, maar ze eenvoudig houden, omdat gebruikers slechts 250 tekens krijgen om elke vraag te beantwoorden.

Hoe mensen verwijderen en blokkeren van uw Facebook-groep

Soms, ondanks onze inspanningen om selectief te zijn met een groepslidmaatschap, is er soms nog steeds die ene gebruiker die problemen veroorzaakt.

Je moet absoluut niet aarzelen om mensen uit de groep te verwijderen (en ze te blokkeren) als ze:

  • Groepsbeleid schenden
  • Spammen van de groep, inclusief met zelfpromotie als dat ontmoedigd is
  • Grof zijn tegenover andere leden

Hoewel u misschien niet betrokken wilt raken bij wat lijkt op persoonlijke of politieke aangelegenheden, bedenk dan dat de activiteit van de groep 100% op u als bedrijf reflecteert. Als je iemand niet wiedt die racistisch, seksistisch of beledigend is voor andere leden om welke reden dan ook, zal je groepsbetrokkenheid afnemen en kunnen mensen minder van je merk denken.

Als een lid opruiming of blokkering nodig heeft, zoek ze dan op in het scherm van de leden. U kunt zo nodig zoeken. Aan de andere kant van hun profielfoto zie je een klein tandwieltje. Als u erop klikt, ziet u de optie “Verwijderen uit groep”. Klik erop.

Als je iemand uit de groep verwijdert, kunnen ze je vragen om later opnieuw deel te nemen. Dit kan worden gebruikt om leden “op te schorten”. Als u zeker weet dat u ze nooit meer in uw groep wilt zien, kunt u klikken om het vakje “Lid blokkeren” onder aan deze pagina te selecteren. Ze kunnen de groepsnaam niet eens bekijken of vinden in zoekopdrachten als u ervoor kiest ze te blokkeren.

U kunt geblokkeerde leden op elk gewenst moment in het zoekgebied voor leden bekijken.

Facebook Group Moderation

Het modereren van Facebook-groepen kan een grote taak zijn – ik zal dat niet in de schaduw stellen. En ik denk dat je geen groep moet beginnen voordat je echt klaar bent om het aan te pakken. Dit betekent niet dat u op de computer moet blijven wachten tot berichten worden weergegeven, maar als gebruikers u vragen stellen of als er een probleem is, wilt u waarschijnlijk snel beschikbaar zijn om het op te lossen.

De grootste taken van groepsmoderators zijn:

  • Een oogje op de inhoud houden om ervoor te zorgen dat niets het beleid van de groep schendt, dat er geen spam is en geen groot conflict
  • Voeg zo nodig nieuwe leden toe (of verwijder); dit omvat het goedkeuren van lidverzoeken. Als u nieuwe leden wilt accepteren, gaat u naar ‘Groep beheren’ en vervolgens ‘lidaanvragen’.
  • Verwijder spam of andere ongewenste inhoud uit de groep
  • Inhoud beoordelen die is gemarkeerd voor beoordeling door andere gebruikers. U kunt dit vinden onder “Manage group” en “Reported to admin.”

Andere taken kunnen het plaatsen van om de zoveel tijd zijn om betrokkenheid te houden en vragen, zorgen en zelfs algemene berichten te beantwoorden.

Hoe kan ik Facebook Group Admins & Moderators toevoegen?

Er zijn twee soorten paginambeambten: moderators en beheerders. Moderators hebben de mogelijkheid om het lidmaatschap goed te keuren (en leden te verwijderen en blokkeren) en om berichten en opmerkingen binnen de groep te beoordelen. Ze kunnen ook berichten vastzetten of losmaken en de ondersteunings-inbox bekijken.

Beheerders kunnen alles doen wat moderators kunnen doen en nog veel meer, inclusief het toevoegen of verwijderen van beheerders of moderators. Ze kunnen ook de instellingen van de groep wijzigen, waaronder privacy-instellingen, tags en de beschrijving.

Ga naar het ledenvenster om een ​​nieuwe beheerder of moderator toe te voegen. Klik op het tandwieltje naast het individu en kies “Make Admin” of “Make Moderator”. Je kunt op elk moment hun status wijzigen.

Facebook Group Insights

De gloednieuwe groepsinzichten van Facebook zijn ongelooflijk en ik ben zo enthousiast dat we ze hebben.

Als u toegang heeft tot uw groepsinzichten, ziet u het tabblad aan de linkerkant van de navigatiebalk van de groep. Op dit moment hebben alleen beheerders toegang tot groepsinzichten; groepsmoderators hebben er geen toegang toe.

(Kanttekening: groepsinzichten worden niet meteen geactiveerd zoals pagina-inzichten doen voor nieuwe bedrijven.U moet de groep een bepaalde tijd laten instellen of een bepaald aantal leden bereiken.Mac heeft geen exacte informatie vrijgegeven over welke nog, maar na verloop van tijd kan dit veranderen en kunnen inzichten onmiddellijk beschikbaar worden, net zoals ze zijn voor evenementen.)

Wanneer u de pagina met groepsinzichten voor het eerst voor het eerst opent, ziet u een snel overzicht van de groepsgroei, betrokkenheid en lidmaatschapsgegevens. De navigatie van de inzichten is eenvoudig, verdeeld in deze 3 groepen.

U kunt de details van uw inzichten op elk gewenst moment exporteren door op ‘Gegevens downloaden’ te klikken.

U kunt ervoor kiezen om inzichten van één, twee of alle drie secties te downloaden.

Groei

Op het tabblad Groei kunt u zien hoeveel uw groep is gegroeid in leden.

Je kunt ook zien hoeveel lidmaatschapsverzoeken je hebt geaccepteerd en hoeveel je hebt geweigerd.

Dit kan je helpen verschillende dingen te evalueren, waaronder:

  • Als uw groep consistent groeit
  • De verhouding tussen relevante en niet-relevante lidmaatschapsverzoeken die u ontvangt
  • Als mensen geïnteresseerd zijn in deelname en het vinden van uw groep

Verloving

Ik denk dat het tabblad betrokkenheid het belangrijkste is om op te letten; het laat je zien hoeveel activiteit de berichten van de groep krijgen.

Je kunt informatie zien zoals het aantal berichten dat in de groep wordt gedeeld (door jou en andere leden), hoeveel reacties de berichten krijgen en hoeveel reacties (inclusief likes). Hieronder ziet u het aantal actieve leden dat momenteel in de groep zit. Dit is een cruciaal aantal, zodat u de algehele gezondheid van uw groep kunt volgen.

Hieronder ziet u populaire dagen en populaire tijden, zodat u kunt evalueren wanneer u berichten plaatst om de meeste zichtbaarheid te krijgen voor uw inhoud. U ziet ook de beste berichten van de groep, wie ze heeft gepost en wat hun bereik en betrokkenheid is.

leden

Het inzicht van uw leden kan u een beter inzicht geven in wie uw doelgroepleden zijn. Net als Facebook’s Audience Insights, laat dit tabblad je ledeninformatie zien, zoals:

  • Leeftijd
  • Geslacht
  • landen
  • Cities

Met deze informatie kunt u inzicht krijgen in de demografische gegevens van uw doelgroep en kunt u aanbiedingen en inhoud bieden die voor hen het meest relevant zijn.

U kunt ook zien wie uw belangrijkste bijdragers zijn in het algemeen.

Hoe waarde te bieden in uw Facebook-groep

Je groep is nu officieel opgezet en (hopelijk) actief. Het is nu aan u om te bepalen hoe u waarde wilt bieden aan uw leden. Je wilt dat er directe voordelen zijn die ze krijgen van de groep die ze niet van de pagina konden krijgen, en je wilt dat het duidelijk is.

AdEspresso University, bijvoorbeeld, heeft een aantal AdEspresso campagnedeskundigen bij de hand (met Paul Fairbrother als hoofdverantwoordelijke) om alle Facebook Ads-vragen te beantwoorden die anderen buiten de groep zouden moeten betalen om advies te vragen.

Er zijn andere experts en leden van het AdEspresso-team, waaronder ikzelf, die allemaal kunnen inspreken als we iets te bieden hebben. Zelfs andere groepsleden zijn vaak in staat om veel inzicht te bieden en bieden fantastische antwoorden, waardoor het een sterke community wordt.

Idealiter zou je iemand in je team moeten hebben om elke paar uur vragen te beantwoorden. Dit alleen is iets dat mensen bereid zijn te betalen voor ronduit.

Het hebben van groep-exclusieve inhoud is ook een geweldige manier om groepslidmaatschap een must-have te maken.

Of je nu insider-nieuws deelt of hen exclusieve kansen geeft om nieuwe functies te wegen die je aan het ontwikkelen bent, dit geeft mensen een reden om betrokken te zijn bij de groep en er actief aandacht aan te schenken.

Een goed voorbeeld van hoe dit te doen is te zeggen “hey, we hebben groot spannend nieuws, kom snel kijken!” Zodat mensen het gevoel hebben dat ze een exclusieve heads-up hebben, zonder dat je riskeert dat iemand te snel informatie lekt.

Het belangrijkste is om alle vragen en opmerkingen te beantwoorden.

Zorg er in elk geval voor dat de vragen van het individu adequaat worden behandeld door andere gebruikers. Elke gebruiker moet zich belangrijk voelen, en als je dat kunt doen, wordt de groep als geheel een stuk waardevoller.

Twee manieren om zaken te verdienen met Facebook-groepen

Je wilt heel voorzichtig zijn als je probeert om geld te verdienen met je Facebook-groepen, omdat echte verbinding en interactie altijd de absolute focus voor de klanten moeten zijn.

Ik heb gezien dat betaalde groepen snel uitvielen, wanneer gebruikers voelden dat het bedrijf meer om de financiële transactie gaf dan om hun vragen (wat de bedrijven absoluut deden, om eerlijk te zijn). Dit is tenslotte nog steeds sociale media en mensen lijken het vooral persoonlijk aan te nemen wanneer ze sociaal gemeden zijn.

Merk op dat terwijl het schrijven van deze post eind juni, er slechts twee manieren zijn om Facebookgroepen te laten gelden, een derde optie wordt getest. Omdat het nog niet is aangekondigd, delen we wat we weten en wat dit zou kunnen betekenen met de waarschuwing dat het nog niet echt een manier is om geld te verdienen.

1. Bied groepslidmaatschap aan met een aankoop

Een manier om via een Facebook-groep de winst te vergroten, is door het op te nemen in een andere aankoop of lidmaatschap, zoals AdEspresso University.

Ik heb  vorig jaar een ongelooflijke schrijfles gevolgd en als het eenmaal voorbij is, worden alle studenten van de instructeur na voltooiing uitgenodigd in haar geheime Facebook-groep. Hier biedt de instructeur de groep exclusieve vacatures en beantwoordt ze vragen zoals haar vorige studenten die hebben. Deze groep alleen is net zo waardevol als de klas en de moeite waard om de cursus te volgen, om eerlijk te zijn.

Veel bedrijven kunnen op deze manier groepen gebruiken en deze van te voren promoten om de waarde van wat u verkoopt te verhogen, waardoor meer omzet wordt gegenereerd. U kunt zelfs de prijs van het product verhogen dankzij de groeps add-on.

Ik heb ook een aantal evenementen met gespecialiseerde groepen gezien als je een kaartje koopt. Deze groepen kunnen geweldige netwerkmogelijkheden zijn (en soms net zo waardevol als de conferenties zelf).

2. Gebruik de groep om betaalde producten of services te promoten

Als je wilt dat de groep vrij is en niets hoeft te kopen, is dat prima! Dit betekent niet dat u geen kansen meer heeft om inkomsten te genereren met de groep. In plaats daarvan kunt u de groep gebruiken om andere producten en services te promoten die uw bedrijf verkoopt.

De gepinde post van AdEspresso University bevat bijvoorbeeld informatie over de andere betaalde marketingdiensten van AdEspresso die gebruikers kunnen kopen. Dit gebeurt rustig en niet-agressief, zodat gebruikers weten dat er geen verplichting of verplichting is om deze services te gebruiken, maar dat ze er zijn als u ze wilt.

Dit is de perfecte balans voor sociale media, zoals een goede verkoper – het is er als je het wilt, maar ze zullen je verlaten als je dat niet doet.

Om de zoveel tijd kunt u nieuwe product- of diensteninformatie delen. Zelfs af en toe “we hebben een last-minute annulering voor onze VIP-consultatiediensten, PM ons onmiddellijk als je geïnteresseerd bent. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt “kan wonderen verrichten met gebruikers die regelmatig contact met u onderhouden.

Abonnementsinhoud (mogelijk binnenkort verkrijgbaar)

TechCrunch brak onlangs het nieuws dat Facebook momenteel een optie voor abonnementsgroepen test. Met deze nieuwe functie kunnen groepen tussen $ 4,99 en $ 29,99 (USD) per maand rekenen voor toegang tot alleenbetaalde subgroepen met exclusieve inhoud.

Dit is, niet verwonderlijk, ongeveer als het genereren van inkomsten van Facebook-groepen als je kunt krijgen.

De functie is nog bezig met testen, dus er is veel dat we niet weten, maar het lijkt erop dat Facebook tijdens het testen geen winst verlaagt, maar iOS en Android wel.

Of dit hetzelfde blijft, alleen de tijd zal het leren, maar ik zou geschokt zijn als Facebook zelf geen manier vond om geld te verdienen met deze nieuwe functie.

Zodra u in rekening kunt brengen voor het invoeren van subgroepen, kunt u waarde bieden voor een werkelijke geldprijs. Dit is spannend. De vraag is natuurlijk of gebruikers wel of niet bereid zijn om voor de groep te betalen, of dat ze het zouden zien in een pakketdeal zoals we dat nu voor AdEspresso University hebben.

Dit is iets om naar te kijken en zodra we meer weten, werken we dit bericht bij.

Tips om de activiteit in uw Facebook-groep te vergroten

Een deel van het waardevol houden van je groep (en het lidmaatschap omhoog) is om betrokkenheid en activiteit hoog te houden. Er zijn verschillende manieren om activiteit aan te moedigen en op een consistent niveau te houden, buiten de voor de hand liggende ‘aanbodwaarde’ die we hierboven hebben behandeld.

Enkele van de beste manieren om activiteit en betrokkenheid in uw Facebook-groepen aan te moedigen, zijn onder meer:

  • Gebruik verschillende soorten media. Dit kan een groot verschil maken, want hoe goed je berichten ook zijn, ze zullen waarschijnlijk nog steeds moeten concurreren met alle andere berichten in de feeds van gebruikers. Gooi in sommige video’s en foto’s om de zichtbaarheid en betrokkenheid te verhogen.
  • Vraag om feedback, gebruikmakend van peilingen. Ik heb het eerder gezegd en ik zal het herhalen: mensen houden ervan om hun mening te geven, en in een groepsverband laat feedback zien dat je echt om de meningen van de leden geeft. Het helpt ook bij dat niveau van exclusiviteit: als alleen leden tijdens een evenement nieuwe functies of panels kunnen wegen, wie zou dan niet in die groep willen zitten ?!
    Het maken van polls is een fantastische manier om dit te doen, en het is visueel aantrekkelijk zodat gebruikers er waarschijnlijk aandacht aan zullen besteden. Je ziet de optie om een ​​enquête te maken, net zoals je de optie ziet om een ​​afbeelding in een gewone post binnen een groep te uploaden.

U zult uw vraag stellen in het vak waar u gewoonlijk een status post en vervolgens kunt u verschillende opties hieronder toevoegen. U kunt ook kiezen of u mensen hun eigen keuzes wilt laten toevoegen of meerdere opties wilt selecteren.

  • Reageer uiterst snel. Als je reageert, kan soms je eigen betrokkenheid de hartslag van de groep helpen houden. Andere gebruikers zullen zien dat je enthousiast bent om daar te zijn, waardoor ze ook meer geneigd zijn om te communiceren. Mensen blijven waar er veel activiteit is ( nooit vergeten over FOMO ).
  • Stel open vragen. Dit neemt een stap verder en is meer algemeen op hetzelfde moment. Open vragen kunnen u helpen nieuwe ideeën op te doen voor inhoud en posts om mee te werken, en ze kunnen ook meer discussie tussen u enandere leden aanwakkeren dan eenvoudige ‘ja’ of ‘nee’ vragen. De bloggroep Facebook-leider Zac Johnson doet het uitstekend in de groep van de site, zoals hier te zien:
  • Wees niet bang om andere leden in berichten te taggen. Ik zit in een groep voor vrouwelijke schrijvers die freelance banen opslaat, en een ding waar ik van hou is dat de moderators en andere leden zullen springen om elkaar te taggen, zodat de juiste kandidaat die baan vindt. Evenzo heb ik genoeg groepen gezien waar leden elkaar voor expertise en meningen taggen, ook al is het maar een discussie. Dit is uiterst waardevol en als u leden tagt, laat het zien dat u ze onthoudt en waardeert u hun mening. Het is een uitstekende manier om ze vaker te boeien. Krijg er gewoon geen spam mee.

Laatste gedachten

Facebook-groepen hebben altijd veel potentieel gehad dat bedrijven in hun voordeel konden gebruiken, en nu met de nieuwe groepsfuncties zijn ze effectiever en krachtiger dan ooit tevoren.

Hoewel u niet moet kiezen tussen een pagina of een groep, moet u beide gebruiken om bewustzijn op te bouwen en een community rondom uw merk. De exclusiviteit van de groep en meer persoonlijke interacties zullen u helpen dit te doen.

 

 

 

Geef een reactie