Realtime website statisticsrealtime web visitor analytics chat support

Google investeert zwaar om de beste te zijn. SEO’s proberen zich aan te passen aan de veranderingen die volgen.

 Welke trends gaan in 2019 het verschil maken.

Hipmarketing de trends voor 2019

 

Om op de golven te surfen, moet je van tevoren over je SEO-strategie nadenken. Een kortere weg naar succes: maak kennis met de aankomende trends en werk voor elk een actieplan uit.

Dit jaar schudde Google de wereld met zijn mobiele en snelheidsgerelateerde inspanningen. Als gevolg hiervan worden de meeste SEO-inspanningen van volgend jaar in deze richting verwacht. Sommige ‘niet-Google’-game-changers zullen echter ook van invloed zijn op de manier waarop we onze SEO-campagnes bouwen. Laten we deze trends en manieren verkennen om ze te omarmen.

1. Mobiel-eerste indexering

Samengevat betekent mobiel indexeren dat Google de mobiele versie van uw pagina gebruikt voor indexering en rangschikking. Sinds maart 2018 is Google begonnen met het migreren van sites naar de index voor mobiel . Het kan zijn dat Search Console u hierover al heeft geïnformeerd.

Houd in gedachten dat een mobiel-eerste index niet ‘alleen mobiel’ betekent. Er is nog steeds één index met zowel mobiele als desktopversies. De hele ‘mobile-first’-buzz betekent echter dat Google de mobiele versies voor rangschikking gebruikt zodra de site is gemigreerd.

Je snapt het, toch? Aangezien uw mobiele versie de belangrijkste is voor het rangschikken, is er geen excuus om uit te stellen met mobielvriendelijkheid.

Actieplan:

  • Elk type mobiele versie is prima. Houd gewoon rekening met enkele momenten. Google Trends Analyst John Mueller zei : “Als je responsief wilt zijn, doe het dan beter vóór de lancering van de mobiele telefoon”. Dus als uw site nog niet is gemigreerd en u heeft nagedacht over overstappen, doe het dan nu. Bovendien beveelt Google ten stelligste m-dot aan en reageert op dezelfde pagina, omdat het crawlers in de war brengt.
  • Om te begrijpen hoe spiders van zoekmachines uw mobiele pagina’s zien, crawlt u ze met een mobiele bot. Bijvoorbeeld, WebSite Auditor kan het voor u doen:

  • Volg de laadsnelheid van uw mobiele pagina’s. Het is gemakkelijk met PageSpeed ​​Insights .
  • Controleer regelmatig of uw pagina’s een onberispelijke gebruikerservaring bieden. U kunt WebSite Auditor en zijn mobiele prestatiegedeelte voor deze taak gebruiken.

2. Paginasnelheid

Google is gek op het leveren van de beste UX en deze snel leveren. De laadtijd van de pagina’s op de desktop is al een tijdje een rankingfactor. In juli kreeg het een tweelingbroertje – de mobiele paginasnelheid is een rankingfactor geworden voor mobiel.

Deze cruciale verandering vraagt ​​om inzicht in welke statistieken voor Google van belang zijn in termen van de beoordeling van de paginasnelheid.

Historisch gezien werd een site bij analyse in PageSpeed ​​Insights alleen op basis van technische parameters geëvalueerd. Nu, zowel voor desktop als voor mobiel, wordt het beoordeeld op basis van twee verschillende statistieken: optimalisatie en, een nieuwe, snelheid.

Het spel-veranderende deel is hier hoe snelheidsscore wordt gegenereerd. De gegevens voor de statistieken zijn afkomstig uit het Chrome User Experience-rapport, de prestatiedatabase van de echte gebruikers. Het geeft weer hoe uw site voor elke bezoeker wordt geladen. Het is natuurlijk moeilijk om te meten hoe snel het apparaat van elke bezoeker uw site laadt. Het resultaat is dat de statistiek niet door lokale tests kan worden gehaald.

Wat de score voor optimalisatie betreft, kunt u deze volledig beheren door alle problemen op te lossen die verhinderen dat uw site snel wordt geladen.

Welke metric heeft dus de meeste invloed op rankings? Volgens het mobiele-pagina-snelheidsexperiment van SEO PowerSuite is de correlatie tussen de optimalisatiescore van de pagina en zijn positie in SERP’s sterk (0,97). En er is geen correlatie tussen de positie van de pagina en de snelheidsscore. Met andere woorden, nu kan Google uw site als traag waarderen, maar uw ranglijst blijft hetzelfde.

De snelheidsmaatregel is echter iets nieuws, dus het is duidelijk dat Google deze test. Na verloop van tijd kunnen die correlaties veranderen.

Actieplan:

Optimalisatiescore is wat nu telt voor rankings. Gelukkig zijn site-optimalisatie en het volgen van resultaten volledig in jouw handen. Google heeft netjes een handige lijst met aanbevelingen gegeven . U kunt ook verwijzen naar de nog gedetailleerdere gids over het verbeteren van de optimalisatiescore .

3. Merk als een rangorde-signaal

Gary Illyes, Google Webmaster Trends Analyst, heeft bij Pubcon verklaard dat Google online merkvermeldingen gebruikt in zijn zoekalg. Er zijn twee manieren waarop een merk kan worden gebruikt als een rangorde-signaal.

Allereerst leert de zoekmachine door middel van niet-gekoppelde merkvermeldingen dat uw merk een entiteit is. Door alle eigenschappen te analyseren die dit vermelden, krijgt Google een beter beeld van uw autoriteit op een bepaald gebied.

Ten tweede, het sentiment en de context van elk onderdeel zijn van belang: reputatie, vertrouwen, adverteren, klachten oplossen, enzovoort. Door context leert Google het goede van het slechte te vertellen. In de richtlijnen voor de zoekkwaliteit staat bijvoorbeeld dat reputatie van belang is voor rankings. Bijgevolg kan het sentiment rond merkvermeldingen van invloed zijn op de rangschikking van de site.

Actieplan:

  • Backlinks zijn nog steeds een sterk ranking-signaal. Het opbouwen van snelkoppelingen is echter zelden een white hat-bedrijf. Gebruik dan de kracht van linkloze backlinks. Noem uw merknaam online wanneer u een natuurlijke mogelijkheid heeft.
  • Zorg voor je reputatie. Probeer de pijn van de klant aan te pakken met uw merk. Betrek ook met tevreden klanten. Voor dat, track vermeldt van uw merk online. Probeer de bewakings-tool Awario voor het vinden van dergelijke linkloze vermeldingen overal op het web.

  • Vind influencers die klaar zijn om over je te praten (maar die zich nog niet hebben gerealiseerd) of die al over je merk praten. De Awario-tool heeft alles om u hier ook te helpen.
  • Kijk naar je concurrenten. Door hun strategieën te reverse-engineeren, zal u uw eigen SEO-inspanningen op holistische wijze en niet op een enkele manier bekijken. Kijk daarvoor naar de merkvermeldingen van de concurrenten om te zien hoe ze het bewustzijn vergroten . Of ga voor een grondige analyse van de sterke en zwakke punten van uw concurrenten .

4. GDPR

Laten we wedden dat je dit voorjaar geërgerd was toen je inbox vol zat met GDPR- en Privacybeleid-mails. Wat is dit ding?

GDPR is de algemene verordening gegevensbescherming aangenomen in de Europese Unie. Het regelt een zeer zeurend probleem – die eigenaar is van de gegevens die online door gebruikers worden gemaakt. Vanaf nu zijn het gebruikers die dat wel doen, geen bedrijven die het verzamelen. Bijgevolg kunnen gebruikers nu vragen om te zien welke persoonlijke gegevens het bedrijf over hen heeft en om correctie of export te vragen. Als een bedrijf zich niet aan de regels houdt, kan het worden getroffen met zware boetes (€ 20 mln of 4% van de jaarlijkse winst van het bedrijf).

Deze verordening is van invloed op de EU-bedrijven en -klanten. Internationale bedrijven moeten echter ook voldoen aan GDPR. Als gevolg hiervan heeft Google besloten om wijzigingen in zijn Analytics in te voeren. Nu verlopen alle persoonlijke gebruikersgegevens na 26 maanden sinds het werd verzameld. Dergelijke gegevens omvatten demografische en affiniteitsgegevens (eerder eeuwig bewaard) en omvatten geen sessies en voltooide doelen. Elke site-eigenaar kan deze standaardperiode voor gegevensverzameling wijzigen. Bovendien is het nu mogelijk om de gegevens van individuele gebruikers op hun verzoek te verwijderen.

Actieplan:

Als u geen Europese klanten heeft :

  • U kunt overschakelen naar de optie “niet automatisch verlopen” in Google Analytics. Pas op dat Google de verantwoordelijkheid voor gebruikersgegevensbescherming op jou afschudt. Bovendien kunnen deze pogingen om de gegevens te beheren zich ruim buiten de EU uitstrekken. Wacht er maar op.

Als u Europese klanten heeft of van plan bent om :

  • Controleer alle bronnen die gebruikersgegevens verzamelen op uw site. Zorg ervoor dat u niet per ongeluk enkele privégegevens naar Google Analytics verzendt;
  • Werk uw Privacybeleid-bestand bij volgens GDPR-vereisten;
  • Herzie uw toestemmingsformulier voor cookies. Het moet de volgende inhoud hebben: welke informatie u verzamelt, waarom u het doet, waar u het opslaat, bevestigt dat de informatie beschermd is;
  • Als u Google Tag Manager gebruikt, activeert u IP-anonimisering. Maak je geen zorgen, je hebt nog steeds een algemeen idee waar je verkeer vandaan komt. Het zal gewoon een beetje minder nauwkeurig zijn.

5. Amazon zoeken

Eerste dingen eerst, Amazon is geen universele zoekmachine. Het is een algo die lijkt op die van Google, maar wordt gebruikt voor intern zoeken op Amazon-pagina’s. Waarover draait het dan? Nou, meer en meer mensen gaan rechtstreeks naar Amazon om boodschappen te doen. Volgens een studie bezoekt 56% van de consumenten Amazon eerst als ze willen winkelen. 51% informeert bij Amazon na het vinden van iets anders.

Deze cijfers vertellen ons dat Amazon Google van e-commerce wordt. Het betekent dat als je iets verkoopt en je niet op Amazon zit, je al die 56% van de potentiële klanten mist.

Dus, als je een verkoper van boeken, muziek, elektronica, etc. bent, neem dan optimalisatie voor Amazon op in je SEO-strategie.

Actieplan:

1. Voer trefwoordonderzoek uit . Gebruik Amazon zelf om branchevriendelijker te zijn. Rank Tracker, bijvoorbeeld, heeft Amazon Autocomplete keyword research tool:

  1. Maak de titel en beschrijving van het item efficiënt en gebruiksvriendelijk (+ slim gebruik van trefwoorden);
  2. Afbeeldingen van hoge kwaliteit leveren;
  3. Richten op ‘backend-zoekwoorden’ (of metatags, indien in termen van Google). Ze vertellen Amazon algo dat een specifiek item een ​​specifiek zoekwoord op de site target;
  4. Volg recensies van klanten en behandel klachten.

Kijkend naar het komende jaar …

Weinig trends, maar grote veranderingen. Terwijl mobiele apparaten ver gaan, moeten we nog steeds de gevolgen van Amazon en GDPR in het oog houden. Deze lijst is nog steeds een voorspelling, we zullen zeker ontelbare dingen hebben om te bespreken in 2019. Wat zijn uw gedachten over een SEO-landschap voor het volgende jaar?

Geef een reactie