var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

42 hacks die je kunt toepassen in 2019

Growth Hacking voor 2019 ⚡️?: 42 eenvoudige, onmisbare digitale marketingtactieken om jouw bedrijf op de kaart te zetten.

Samen met wat vakgenoten en grote spelers op het gebied van Marketing LinkedIn enz, hebben we samen dit waardevolle artikel gemaakt.

Doe er je voordeel mee want we weten zeker dat dit je groei gaat geven als je onderstaande punten toepast

veel plezier met het lezen.

Break the wall

Doorbreek de muur

Growth Hacking is een combinatie van het obsessief lezen van alles wat je kunt krijgen van andere growth marketeers … plus pure grit. ?

Groei is geen sprint – het is een marathon. Dus je moet de mentaliteit van een marathonloper hebben.

Een marathon is 42 kilometer. Niet al die km zal leuk zijn. Je vliegt mogelijk uit het starthek, maar op een bepaald punt rond de 30-35 km markeert je wat hardlopers.

Je moet doorgaan, wat er ook gebeurt. Raak de muur niet. Breek er doorheen. Door de pijn. Door de twijfel aan jezelf zeg je  Ik kan het niet.

Jij kan het wel. ??

Lees een of twee per dag en implementeer iets nieuws. Test het.

En laat me weten hoe het gaat! Maak contact met mij via LinkedIn en Facebook en stuur me een bericht.

Lets go!

# 1: hoe krijg je minstens 5000 views op elk LinkedIn-bericht

Native video van LinkedIn is live gegaan in juli 2017 en Drift en GaryVee hebben het er het afgelopen jaar absoluut mee verpletterd. Volg hun accounts op LinkedIn  en volg ook zeker Dave Gerhardt , Drift’s VP of Marketing.

de fantastische Dave Gerhardt van Drift – altijd authentiek, van dichtbij en persoonlijk

BEKIJK ALLES WAT ZE DOEN. DEZE JONGENS KRIJGEN MARKETING IN 2019.

LinkedIn pusht native video op zijn platform. Het publiceren van video (in plaats van saaie foto’s van oude foto’s) is de gemakkelijkste manier om ervoor te zorgen dat uw berichten 10X bereik krijgen.

Hoe dan? Nou, een deel van de reden was dat LinkedIn de post kunstmatig versterkte omdat het een video is.

# 2 : hergebruik video’s tot 4x uw sociale verkeer

Om te beginnen willen wij, het publiek, VIDEO. Het zuigt ons op en laat niet los. ?

Dus alle sociale platforms wachten om je video naar de top van elk lid van de feed van je publiek te pushen.

Neem het verkeer. Upload je eigen video – niet alleen op YouTube plaatsen en delen op je socials. Als je net op YouTube publiceert en dat vervolgens deelt via LinkedIn, Facebook en Twitter, krijg je bijna geen dezelfde betrokkenheid.

Post native video, en je gaat viral op LinkedIn, Facebook, YouTube en Twitter. Vier voor de prijs van één! ?

Al deze sociale platforms gebruiken push video, omdat ze het succes van Google willen reproduceren met gebruikersretentie op YouTube (de gemiddelde YouTube-sessie is VEEL MINUTEN .)

Dat is ongelooflijk. Dus alle sociale platforms willen YouTube kopiëren.

Kijk hoe hard Facebook het merk spankin ‘nieuwe Facebook Watch en Facebook Live Videos pusht (we zullen hier later over praten.) Nu doet Twitter mee – ze hebben zojuist op 15 september aangekondigd dat ze meldingen voor live videostreams plaatsen op de top van de tijdlijn van uw volgers.

LinkedIn is niet anders. Daarom wil LinkedIn uw eigen video’s zoals THE FLU naar uw publiek verspreiden.

Maar nog belangrijker, video is hoe uw publiek u leert kennen. Ten eerste heeft niemand meer tijd om te lezen. Voor een ander, video waarbij de spreker de camera vasthoudt en met JOU praat, voelt persoonlijk aan.

En het publiek vraagt ​​tegenwoordig om persoonlijk.

Dus een manier om de video te laten ontploffen, was door een paar andere tactieken te gebruiken om het persoonlijker te maken.

# 3 : hoe bedank-labels te gebruiken om 50-100k views op LinkedIn-berichten te krijgen

Ik heb dit van Shaun Rein geleerd , stiekem een ​​van de beste LinkedIn-marketeers die ik ben tegengekomen. Shaun is de oprichter van de China Market Research Group en auteur van drie best verkopende boeken.

En volgens deze LinkedIn-post krijgt hij regelmatig 20.000 tot 50.000 weergaven van zijn berichten en soms honderdduizenden!

Ik had één ding opgemerkt dat Shaun dat heel cool doet – hij tagt iedereen die zijn LinkedIn-bericht leuk vindt in de opmerkingen van zijn video.

735 reacties! en Shaun bedankte iedereen MET DE HAND

Ik vroeg hem hierover op LinkedIn, en hij zei dat hij het met de hand deed, en ik geloof het, omdat Shaun antwoordt op elke boodschap die ik hem stuur en het lijkt me een legitieme kerel.

En toen realiseerde ik me – uiteraard – dat LinkedIn de berichten toont waarin deze mensen getagd zijn aan andere mensen in het netwerk van DIE persoon. Wauw! Dus hoe meer mensen met grote netwerken je tagt, hoe groter je bericht op LinkedIn wordt opgeblazen.

Uitstekend!

Er is zelfs een naam voor dit – het wordt “jas-tailing” genoemd. Dat wil zeggen, het gebruik van het aandachtige publiek van andere mensen om het jouwe te laten groeien.

Dus ja, geweldige start, tag mensen om ze te bedanken voor het leuk vinden van je berichten, en hun publiek een jas te geven.

Maar hoe krijg je de eerste likes? ?

# 4: 44 likes krijgen op een LinkedIn-bericht met 5 minuten werk

Het concept hier is eenvoudig. Het duurt slechts een beetje automatisering om uit te voeren.

De beste manier om je post Liked te krijgen, is door mensen om feedback te vragen over je LinkedIn-video’s. De automatiseringstool heet LinkedHelper. Het stuurt gepersonaliseerde InMails één voor één naar een selectielijst die u bouwt. (Ik ga zo meteen meer naar LinkedHelper.)

Maar eerst één disclaimer: denk er heel goed over na voordat u deze mensen vraagt ​​of u iets leuk vindt of een opmerking maakt over uw bericht. Iedereen luistert naar hetzelfde radiostation – WIIFM, ‘Wat levert het mij op?'” Een ander goed uitgangspunt is Simon Sinek’s Begin met Why

In mijn geval was het “waarom” dat ik in contact kwam met mijn connecties, dat ik mijn contacten in digitale marketing op mijn netwerk en sociale bewijs kon krijgen door in deze gids te worden opgenomen.

 

Door hun tips in deze gids op te nemen, krijgen ze ook wat erkenning en kunnen ze mijn publiek op LinkedIn verfraaien.

Dus zorg dat u zorgvuldig segmenteert en gebruik InMail om naar Likes te vragen.

Maar wat als je niet genoeg connecties hebt? Ik heb je gedekt. Dit is hoe je meer krijgt.

# 5: hoe krijg je 10.000 nieuwe (echte) LinkedIn-verbindingen per jaar

Jijzelf zou op dit moment een doel voor jezelf moeten bepalen.

Begin volgend jaar met 10.000 extra LinkedIn-verbindingen.

Probeer het zelf maar. Laat uw B2B-verkoopteam hetzelfde doen.

Er zijn zoveel redenen om dit te doen, maar ik geef je er twee die je ogen zullen openen:

  1. 80% van de B2B-leads komt van LinkedIn
  2. InMail open rates zijn 300% hoger dan e-mail

InMail open rates zijn 300% hoger dan e-mail

Hoe veel verbindingen te krijgen?

Eén tool: LinkedHelper .

Deze tool is al jaren mijn primaire LinkedIn-groeihack, dankzij een introductie van de geweldige Marco Fernandez , die nu leiding geeft aan het Amerikaanse kantoor voor Achain .

LinkedHelper biedt u de mogelijkheid om een ​​lijst met mensen aan te maken om mee te verbinden en verzendt ze vervolgens veilig verbindingsaanvragen via uw browser.

Ik zal hier geen stap-voor-stap zelfstudie doen -  Alex van LinkedHelper heeft geweldige richtlijnen gemaakt over hoe dit te doen.

Ik zal u enkele dingen vertellen die ik heb geleerd met vallen en opstaan:

  1. Begin met het verbinden van al uw e-mail en telefooncontacten via LinkedIn
  2. Zoeken naar verbindingen van het 2e niveau om verbinding mee te maken (vrienden van vrienden.) Ze zullen eerder uw verzoek accepteren
  3. Recruiters en verkopers zijn het meest geneigd om uw verbindingsaanvragen in het begin te accepteren, omdat u voor hen misschien een verkoopleider bent
  4. Stuur in de eerste paar duizend sms-berichten met het verbindingsverzoek. Mijn favoriet is iets in de trant van “Hey [voornaam], je blijft opduiken in mijn voorgestelde verbindingen. Ik zie aan je profiel dat je geweldige dingen hebt gedaan! Zou het leuk vinden om te verbinden en praten winkel! Bedankt, <MyName> “
  5. Stuur alleen 100 verbindingsverzoeken per dag (kan dit niet genoeg benadrukken)
  6. Mogelijk moet u upgraden naar LinkedIn Premium om voldoende zoekopdrachten uit te voeren om uw doelgroep voor verbindingsaanvragen in het begin te verzamelen. Doe het. Het is zo de moeite waard

Enorme disclaimer: overduidelijk het geven van iemands LinkedIn-inloggegevens aan een onbekende online heeft zijn risico’s. Gebruik gezond verstand.

# 6: hoe maak je jezelf 4X effectiever

Dood van een (B2B) verkoper . Het rapporteert enkele schokkende statistieken:

  • 75% van de B2B-kopers koopt liever van een website dan van een verkoopvertegenwoordiger
  • 93% van de B2B-kopers koopt liever online dan van een verkoper als ze eenmaal hebben besloten om te kopen

De reden hiervoor is dat wij consumenten van Gen X / Y / Z graag dingen kopen. Maar we haten het om verkocht te worden.

We haten het! ?

We willen zelf op ontdekkingstocht gaan over het product of de service, horen wat onze collega’s erover hebben gezegd en maken de keuze vervolgens zelf zonder druk- en sluitaktieken.

De toekomst van B2B-verkopen zal persoonlijker dan ooit zijn, maar vreemd genoeg ook meer geautomatiseerd dan ooit. ? Het is de taak van een verkoper om geweldige inhoud te maken over het product of de service die hij aanbiedt en de consument deze zelf te laten vinden.

Met andere woorden, verkopers worden groeihackers en andersom. Het gaat allemaal samen.

Dit is de reden waarom verkopers meer dan ooit op hun gemak moeten zijn met automatisering en gereedschappen. De telefoon wordt geen verkoopinstrument in 10 jaar, misschien zelfs niet meer dan 5. Vergeet het maar.

Dit is dus een goed hulpmiddel voor uw verkoopteam om hun verkopen bij te houden: een spreadsheet voor groei van LinkedIn-verbindingen.

wat wordt gemeten wordt beheerd (tip van de pet voor Peter Drucker, via Single Si Siu van SingleGrain)

# 7: social feeds domineren zonder enige Tech helemaal

Wees authentiek.

Dat is wat GaryVee en Dave Gerhardt vandaag beter doen dan bijna elke marketeer in het spel.

Gary is zichzelf

Dit klinkt niet als revolutionair, maar het is HARD. Het bedrijfsleven zou een serieuze deal zijn, toch? We kunnen niet onszelf zijn. Dat is waar thuis voor is, toch?

Niet meer, dankzij YouTube en millennials.

GaryVee is populair omdat hij er goed in is zichzelf voor de camera te zijn. Hij staat bekend om het maken van video’s van zijn volgers – alle volgers, waar dan ook – en bezit het volledig met authenticiteit. Hij moedigt zijn fans aan om hem in het openbaar te benaderen!

zigzaggend als ze zagen – Gary Vaynerchuk moedigt ons plebs aan om met hem te praten

Hij vloekt ook, legt zijn voeten op de tafels tijdens interviews en spoort zijn volgelingen aan om “stop te geven aan wat anderen van je denken.” Zijn verklaring van waar dit allemaal vandaan kwam? ” Ik kon gewoon niet omgaan met iemand die zei dat ik vol schijt was .”

Nogmaals, we kunnen YouTube hiervoor bedanken.

De huidige up and coming generatie van millenniumdoelstellingen voor B2B-doelgroep groeide op met YouTube-sterren die populairder zijn dan tv-sterren. Al in 2014 waren 6 van de top 10 beroemdheden die door tieners werden herkend YouTube-sterren zoals PewDiePie en Smosh, die ver uit het oog verloren waren Leonardo Dicaprio en Johnny Depp.

En denk eens aan de blootstelling van die tieners aan hun favoriete YouTube-sterren. Een op een. Face-to-face cameraweergave, rechtstreeks met u in gesprek. Eén hoek. Rechtdoor. Rauw, ongefilterd, recht door zee, geen kunstgreep, vanuit de onderbuik gesproken.

Die tieners beklimmen nu de ladder in het personeelsbestand, wat betekent dat deze trend van het gebruik van persoonlijke, authentieke video om vertrouwen te creëren bij een publiek alleen maar belangrijker wordt.

Overgeproduceerde, overdreven zakelijke benaderingen werken in de toekomst niet. Klanten ruiken die tegenwoordig van een kilometer afstand en ze slaan er meteen voorbij, verspillen uw advertentiebudgetten en brengen uw campagnes in gevaar.

De authenticiteit snijdt als een mes door de formele BS. Het is een voorbeeld van een moordenaarspatroon onderbreking.

# 8: hoe u ervoor zorgt dat uw advertentiecampagnes altijd opgemerkt worden

Mijn favoriete hacker in 2019, het beste van Sydney, Jared Codling , stelde me voor het eerst voor aan de term ‘patroononderbreking’ voor marketing.

Het betekent struikelen over iets unieks in een vertrouwde omgeving dat je niet verwacht. Vind dit leuk WAT LIJK ER ALS EEN ECHTE spin uit op je nieuwsfeed in een Facebook-advertentie.

wat is dat?! Jared Codling zegt dat hij deze advertentie absoluut zou gebruiken voor een ongediertebestrijdingsbedrijf

Jared heeft een hoop andere moordende voorbeelden uit het wild in zijn NewHackEveryWeek- groep, die ik ten zeerste aanbeveel (als het nog open is tegen de tijd dat je dit leest).

Hier is nog een voorbeeld van een patroononderbreking, van Facebook-reclameadviseur James Grandstaff :

spanning opbouwen, patronen in Facebook-advertenties onderbreken

De grimmige kleuren klikken op je oogbol, maar ook de nieuwsgierigheid – waar wachten we op? – maar het belangrijkste is de beweging.

Dat brengt me bij mijn volgende punt. Video werkt voor betrokkenheid op sociaal in een groot deel vanwege de beweging. Dat betekent niet dat al uw advertenties bewegingsadvertenties moeten zijn, alleen die advertenties die al vroeg in de ervaring van de klant met uw merk zijn opgenomen.

# 9: 2x uw advertentiebetrokkenheid met korte video

Beweging valt op en daarom is de klikfrequentie bij videoadvertenties 100% hoger dan bij nog steeds advertenties. Bij sociale advertenties is CTR alles. Platforms zoals Facebook zijn constant bang dat ze de oogballen van het publiek zullen verliezen aan de volgende glimmende object-app die er is. Dus zetten ze hun algoritmen in om inhoud te versterken die klikken, reacties en shares oplevert en alles wat niet werkt dempen.

Kinetic Social publiceerde dit resultaat in 2015 en toonde aan dat de klikfrequenties op video-inhoud 2X over stilstaande en alleen-tekstinhoud waren.

Ik kan je vertellen dat je voor VIPKID letterlijk honderden miljoenen impressies op advertenties op Facebook krijgt, dit is ABSOLUUT waar.

Welke van deze zuigt je oogbol vast?

De stilstaande advertentie?

Of de bewegende?

Oké, beide zijn geweldig, maar wees eerlijk, je besteedde het grootste deel van de tijd aan het kijken naar de persoon met wie jij niet was?

(ps Schreeuw het uit naar Nancy Taylor hier, geweldige thuiswerkende moeder en de beste VIPKID-lerares ooit.)

We vonden het leuk om videopatroononderbrekingen bij VIPKID te gebruiken met onze advertenties. We zouden ze naar het scherm laten zwaaien, met hun vinger in de lens wijzen, extreme gezichtsuitdrukkingen gebruiken. Ze waren naturals! Omdat ze gewend waren om via de iPad een vreemde taal (Engels) aan 5-jarigen Chinees online te leren.

Met andere woorden: denk aan het scrollen van doelgroepen die nog nooit van je merk hebben gehoord als verveelde 5-jarigen zonder taalvaardigheid. Heldere, eenvoudige patronen, bewegingen en onverwachte ‘peek-a-boos’ zijn van cruciaal belang.

# 10: verlaag uw CPM’s met de 3 S’s

De video’s met de 3 S’s van de bovenkant van de trechter (TOFU) verhogen uw scores voor relevantie en verlagen uw CPM’s:

  • kort
  • bondig
  • speciaal

Kort: de goede plek voor VIPKID-videoadvertenties kort: 5-10 seconden lang. Nog langer, en het publiek zou niet wachten op de CTA aan het einde. ?

Beknopt: We ontdekten ook dat we niet leuk konden worden met de boodschap. Ons publiek moest in de eerste 0,5 seconden zien wat er aan de hand was. “Er is een leraar. Thuis. Een klas lesgeven op een computer. Er is een kind aan de andere kant. Hij is een student. OK, dit is een advertentie die zegt dat mensen kinderen online kunnen leren. “⚡️

In video’s waarin je volgde, werd de leraar wakker … haar tanden poetste … haar koptelefoon opzet om les te geven … en dan les te geven … het publiek zou lang voorbij zijn geweest voordat ze wisten wat er aan de hand was. Dat verspilt ons advertentiebudget.

Bijzonder: we hadden enorme problemen met ad-moeheid. Ons publiek is zeer nichemarkt – niet erg groot. Slechts ongeveer 5 tot 10 miljoen Facebook-gebruikers zijn gekwalificeerd om les te geven voor VIPKID. Dus we bereikten constant een Frequentie (aantal keren dat uw publiek uw advertentie heeft gezien) van 3,00 en meer, wat precies zo is dat een publiek moe wordt van het kijken naar dezelfde advertentie. ?

We deden elk kwartaal brainstormsessies met docenten om nieuwe ideeën voor advertenties te bedenken, wat hielp. Maar het maken van advertenties voor VIPKID was een constante behoefte die nooit eenvoudiger werd.

Onze geweldige partners op Facebook -  Andy Hsu , Brian Zhang en Robert Feng  - brachten deze punten echt naar ons toe. Ze hebben erop gewezen dat Facebook-nieuwsfeedadvertenties niet op tv lijken – je hebt geen vast publiek gedurende 30 seconden dat gedwongen wordt om je hele advertentie te bekijken. Dus je moet vanaf het eerste moment het idee en de waarde van waarom de advertentie belangrijk is voor de kijker naar huis rijden.

# 11: knip je videoproductietijd in de helft met stilte

Dit is echt heel snel – werk niet hard aan de audio voor je video’s (vooral videoadvertenties.)

Bij VIPKID zag 93% onze video’s met GEEN AUDIO. En we waren niet zo speciaal. Zoals gemeld door Sahil Patel van Digiday, wordt ongeveer 85% van de video’s op Facebook overal bekeken zonder geluid .

Dus het doet me denken aan de tijd die ik verspilde aan obsessieve geluidskwaliteit en voice-overs. (Ik herinner me dat ik op een dag naar de Japanse rustruimte in de tatami-mat ging in onze co-working-ruimte in Beijing en 2 uur lang de perfecte voice-over deed voor een promovideo. Die tijd zou veel beter besteed zijn aan letterlijk iets anders.) ?

Als je meer dan 10 seconden besteedt aan het kiezen van de achtergrond voor je Instagram-video, dan ben je te lang bezig. Wees zoals Dave Chaffey van Smart Insights en gebruik het Pareto-principe (de 80/20 regel) op deze. Focus op het vinden van moordenaarspatroononderbrekingen en werk niet te lang aan je audio. Je zou letterlijk GEEN geluid kunnen hebben en in principe dezelfde resultaten krijgen.

# 12: sla een uur op met de volgende video die je maakt voor € 2

Houd er rekening mee dat 85% van de mensen die je video’s zien geen audio gebruiken. Bijschriften / ondertitels toevoegen!

Ik heb 30, 60 minuten besteed aan het maken van mijn eigen Srt-bestanden voor bijschriften.

Rev.com heeft het .srt-bestand voor mijn marathonaankondigingsvideo in 30 minuten voltooid. Het kost $ 2

Niet langer!

Nu besteed ik het gewoon uit aan Rev.com . Zij zijn geweldig. Gebruik ze! Ze rekenen $ 1 per minuut, en de bestelling wordt meestal binnen een uur gedaan.

Te makkelijk! ?

# 13: bespaar tijd en 33% korting op uw Retargeting-budget

Ondanks video-advertenties met 2X-betrokkenheid bij stilstaande advertenties, kunnen ze in sommige branches zelfs leiden tot hogere CPL’s. AdEspresso wees daar op in een coole A / B-test die ze met een nog steeds geanimeerde Facebook-advertentie uitvoerden . Leads voor hun geanimeerde advertentie kosten eigenlijk MEER – 60% meer – dan de stilstaande advertentie.

AdEspresso ontdekte dat geanimeerde advertenties een hogere CPL hadden dan nog steeds advertenties

Dit is in tegenspraak met onze ervaring bij VIPKID. Al onze videoadvertenties, zoals die van Nancy Taylor, hebben een lagere CPL dan nog steeds advertenties.

Ik geloof dat dit komt omdat ze animatie gebruikten.

Een belangrijke opmerking hier: de advertenties die ze aan het testen waren, waren geen video’s. ⚠️ Ze waren nog steeds advertenties die werden omgezet in animaties door een animator. We hadden hetzelfde resultaat met geanimeerde video’s op VIPKID.

Dit is de advertentie met een stilstaande advertentie versus geanimeerde advertenties die ze hebben getest:

nog steeds versie
geanimeerde versie

Dit is een interessante bevinding. Omdat we al eerder hebben geleerd dat kijkers meer met videoadvertenties doen dan met advertenties. ?

Maar nog steeds zijn advertenties geweldig voor retargeting – nadat het publiek al is blootgesteld aan uw merk / kernconcept. We hebben er miljoenen dollars op geïntroduceerd in het Google Display Netwerk. Na het testen van honderden opties waren de CPL’s voor deze advertentie altijd de laagste voor elke campagne:

Shoutout naar mijn VIPKID-hometjes Lane Litz en Madli Rohtla

Dus hier is het Playbook:

  1. Krijg uw eerste verkeer met 3 S-stijl korte video-advertenties
  2. ZORG ervoor dat publiek Google en Facebook-advertenties pixeled krijgen wanneer ze op je bestemmingspagina terechtkomen (hint: zie tip # 17 voor een must-do pixeling hack)
  3. Test zoveel mogelijk verschillende stilstaande advertenties totdat u uw gouden gans vindt zoals wij deden (hint: zie tip # 19 voor een verbazingwekkende snelkoppeling)

# 14: domineren B2B Retargeting met dynamische LinkedIn-advertenties

Een nieuw platform dat ik graag meer wil gebruiken bij retargeting, is LinkedIn voor Dynamic Ads, dat in 2016 is gestopt, maar nu eindelijk beschikbaar is als self-service advertentie-optie.

Dynamische advertenties kunnen de naam van de persoon, de profielfoto en de rol daarin bevatten, wat een leuke patroononderbreking is. Deze advertenties zullen perfect zijn in B2B-retargetingcampagnes waarbij de verkoper ons merk nodig heeft om aan de top van de hoofdrol te staan.

mooi patroononderbreking van LinkedIn Dynamic Ads – gebruik het mooie gezicht van je doelgroep om ze naar binnen te lokken

# 15: een marketeer van de toekomst zijn met multi-touch attributie

De uitdrukking “multi-touch attributie” zal waarschijnlijk geen prijzen winnen voor de meest opwindende marketingonderwerpen, maar het is zo belangrijk. ☢️

John Wanamaker, de vader van de moderne reclame zei: “De helft van het geld dat ik aan reclame besteed, is verspild. Het probleem is, ik weet niet welke helft. “

John Wanamaker en een van zijn verlichte full-page advertenties (hij vond ze uit). Is het tijd om de “Tie-on” -blouse terug te brengen?

Attribution probeert dit probleem op te lossen. En het wordt beter.

Het betekent “welk kanaal, website, wat dan ook” wordt gecrediteerd voor de gewenste actie die u uw bezoekers wilt laten uitvoeren. Als u een eCommerce-onderneming bent, kan het een Google-advertentie zijn die de bezoeker heeft gebracht. Dus “Google-advertenties” krijgen krediet voor alle aankopen die klanten doen.

Makkelijk toch?

Maar wat als de bezoeker meerdere keren terugkomt naar uw website voordat u uiteindelijk die actie voltooit? ?

Ze was misschien oorspronkelijk afkomstig van een Google-advertentie, kwam vervolgens terug van een e-mail, vervolgens opnieuw van een blog die was gekoppeld aan uw website, en uiteindelijk van uw Facebook-pagina.

Welke van die bronnen moet nu krediet krijgen voor de aankopen?

De Google-advertentie, omdat deze de eerste was om de bezoeker te brengen?

Je Facebook-pagina, omdat het de laatste was?

Een mengeling van al die bronnen? Zo ja, welk% krediet krijgt iedereen? Heb je het krediet gelijk verdeeld? Geef meer aan de eerste en laatste?

de Marketoonist ( Tom Fishburne ) schommelt

Dit is het probleem dat multi-touch attributie probeert op te lossen, en het is van cruciaal belang.

Omdat als u besluit dat de Google-advertentie alle credits krijgt, uw marketingbudget allemaal in Google-advertenties wordt opgenomen. Maar dan krijg je misschien alleen bezoekers die een keer komen en nooit meer. Als u beslist dat de Facebook-pagina alle eer zou opbrengen, dan zou u al uw inspanningen op de Facebook-pagina kunnen stoppen. Maar dan krijg je misschien alleen retourzendingen en geen nieuwe klanten.

Erger nog, de meeste bedrijven zijn zich niet bewust van de reis die bezoekers nemen, omdat ze alleen de laatste bron volgen waar de bezoeker vandaan kwam. (Als ze helemaal volgen!)

Dit was een enorm probleem bij VIPKID. We hadden een superlange trechter die weken zou kosten om er doorheen te komen. Gedurende die tijd gingen bezoekers overal op het web onderzoek doen naar ons en werden ze eraan herinnerd door onze retargeting-advertenties. Het toewijzen van budget werd een echte pijn. ?

Bizible lost deze problemen op door bezoekers van het eerste bezoek tot aan de verkoop en daarna te volgen. In plaats van erop te vertrouwen dat u handmatig het% share instelt dat elke aanraking moet ontvangen, gebruikt het automatisch leren om het% automatisch voor u in te stellen.

Bij VIPKID hebben we Google Attribution gebruikt, met zeer gemengde resultaten. Vanaf nu rangschikt G2 Crowd Bizible verreweg boven aan de stapel voor attributie .

Bizible stelt automatisch het toeschrijvingsaandeel in dat elk marketingkanaal met machine learning zou moeten krijgen (zodat u weet op welke kanalen het budget moet worden gekort en op welke kanalen moet worden verdubbeld)
hier is een grafische versie van de bovenstaande toeschrijvingssplitsing

# 16: stop met 30% van uw advertentieverkeer te verliezen

Veel nieuwe Facebook-adverteerders puzzelen over het verschil tussen “Link Clicks” en “Landing Page Views” data in hun Facebook Ads Manager.

Het verschil komt van mensen die niet geduldig genoeg waren om te wachten totdat uw bestemmingspagina werd geladen.

Dit wordt nog erger wanneer servers traag worden van grote media-inkoopcampagnes of een goedbedoelde marketingassistent kennis neemt van je Google Tag Manager-account en een massa langzaam ladende niet-asynchrone scripts laadt op je bestemmingspagina.

Pro tip: zet de pixels op een lege HTML-pagina op JUSTUS. Die pagina heeft twee banen:

  1. Pixel je bezoeker
  2. Richt uw bezoeker om naar uw bestemmingspagina
“Hoe te pixel,” door mij

Op deze manier weet u nog steeds dat ze geïnteresseerd zijn in uw product en dat deze opnieuw moeten worden getarget, ook als ze niet lang genoeg rond blijven hangen om uw volledige bestemmingspagina te laden.

# 17: bespaar 40% van uw budget met de 3-secondenregel

Spreken van pagina laadtijden, de gegevens die er zijn over hoe snel bezoekers zullen stuiteren als uw bestemmingspagina niet laadt, is schokkend.

In 2017 kondigde Google aan dat “naarmate de laadtijd van de pagina van één seconde naar vijf seconden gaat, de kans op bounce met 90% toeneemt” en dat ze de SEO-rankings voor trage webpagina’s zouden benadelen .

Deze studie van Pingdom suggereert dat een paginalading van 7 seconden versus 3 seconden ertoe zal leiden dat je 40% van je bezoekers daardoor alleen maar verliest . ?

Laden van 3 seconden is het magische getal. Het is allemaal bergafwaarts vanaf daar

Denk daar even over na – als uw bestemmingspagina 7 of meer seconden nodig heeft om te laden, verspilt u waarschijnlijk 40% van uw advertentiebudget.

Als uw budget $ 10ka maand is, verspilt u $ 4ka maand door de prestaties niet te verbeteren. Voor dat soort geld zou je waarschijnlijk één persoon kunnen inhuren en rechtvaardigen dat het snel laden van de pagina hun enige baan is.

In werkelijkheid is dit waarschijnlijk niet nodig. Normaal gesproken hoeft u alleen trage trackingpixels te verwijderen, Javascript en afbeeldingsformaten te optimaliseren en naar een CDN zoals Cloudflare te gaan .

En laadsnelheden van pagina’s zijn eenvoudig te volgen. Als u Google Analytics voor uw site gebruikt, beschikt u al over alle gegevens die u nodig hebt . Ga onder Rapporten naar Gedrag -> Sitesnelheid . Gedaan!

# 18: beheer de display-advertentie-industrie met WhatRunsWhere

Om een ​​of andere reden WhatRunsWaar is nog niet in het ‘ik moet dit’-speelboek van elke digitale marketeer in de wereld. Maar het is geweldig.

Zoek naar elk merk en WhatRunsWaar zal je vertellen:

  • welke advertenties ze gebruiken
  • op welke advertentienetwerken ze die advertenties gebruiken
  • welke advertenties het langst zijn gebruikt
  • welke advertenties worden weergegeven voor de meeste vertoningen
  • hoe de advertentie eruit ziet
  • de landingspagina

Dit betekent dat u letterlijk de mediakoper kunt worden voor elk bedrijf in een concurrerende niche, op zoek bent naar hun merk en meteen precies weet welk ontwerp en welke stem voor advertenties werkt, voor welke advertentienetwerken u zich registreert en waarop u actief bent, en zelfs welke bestemmingspagina-ontwerpen om te kopiëren. Als ik een fulltime mediakoper was en maar één tool had om te gebruiken, zou dit dit zijn.

best presterende display-advertenties voor gewichtsverlies

Als u in een competitieve niche bent voor weergave zoals gewichtsverlies of reizen, is er geen reden om dit niet te gebruiken. Ze hebben onlangs ook Facebook-advertenties toegevoegd. Helaas zijn er alleen nog advertenties, maar toch, geweldig!

best presterende advertenties voor één adverteerder

Er waren een aantal hacks waarvan ik dacht dat ze niet werden meegenomen omdat ze te gemakkelijk waren om te gebruiken en te nuttig waren, en dit was er een van. Maar hun verkoopdirecteur, John Kim , was door de jaren heen te cool en te behulpzaam geweest om hen geen liefde te geven.

Zeg hem dat ik je gestuurd heb.

# 19: veeg de Facebook-advertenties van je concurrent

Deze tip zal sommige marketeers zeggen, “ja, duh,” maar ik kwam er pas net achter. U kunt nu alle Facebook-advertenties van uw concurrenten zien door gewoon naar hun openbare pagina te gaan. Klik op ‘Info en advertenties’ in het linker navigatiebalkmenu:

bekijken hoe een adverteerder Facebooks met ‘Info en advertenties’

Dit helpt goed te maken voor WhatRunsWaar niet de video- en bewegingsadvertenties van uw concurrenten weergeven. Nogmaals, dit zou voor mij een dag 1-ding zijn als ik de advertentie voor elk merk zou beheren. Het laat je hun ontwerp, stem en stijl zien. Ik zou gewoon al hun advertenties opnemen, een PowerPoint maken voor mijn CMO of CEO of voor wie ik rapporteerde, en hun elke strategie en ideale koperspersoon vertellen zodat we onze eigen in contrast konden bouwen.

Gemakkelijk!

# 20: verhoog de CTR’s met 20-30% met Emoji’s en GIF’s

Emoji’s en GIF’s in gepersonaliseerde marketing hebben een enorme impact. Geloof me.

Toen ik schreef ” How to Go Viral ” voor de verbazingwekkende blog van HubSpot, inbound.org (RIP), interviewde ik een aantal zware hitters in digitale marketing. Een van hen was Larry Kim, de grondlegger van de geweldige PPC-tool, Wordstream. Een van zijn adviezen bleef bij mij: “Gebruik emoji’s. Ze verhogen echt de betrokkenheid. “?

Toen ik begon met het uitvoeren van honderden miljoenen advertentie-impressies voor Facebook, VIPKID, testte IA / B enkele grote campagnes – met emoji’s en zonder emoji’s.

De emoji-campagnes hebben een ongeveer 20-30% hogere CTR en betrokkenheidspercentages zonder andere verschillen.

Tot op de dag van vandaag hebben alle VIPKID Facebook-advertenties emoji’s. ( Zie voor jezelf! ) Daar is een reden voor! Die advertenties presteren veel beter.

altijd emoji’s. Altijd!

Larry heeft gelijk. Gebruik emoji’s in uw Facebook-advertenties.

En elders! In mijn follow-up bericht naar nieuwe connecties op LinkedIn stuur ik ze een ⚡️ of een of een ?.

emoji verwelkomt

Wanneer een nieuwe verbinding antwoordt op mijn follow-up bericht, stuur ik ze graag een leuke gif. Ik heb die truc geleerd van Rachman Blake, die komedie voor marketing gebruikt. Wanneer hij iemand een e-mail heeft gestuurd en deze al een tijdje niet heeft gereageerd, stuurt hij hen in plaats van een follow-up door te vragen of ze nog steeds geïnteresseerd zijn, een gif van Cookie Monster te wachten:

Rachman Blake’s eerste vervolgmail. Geen tekst, alleen gif

Als ze nog steeds een paar dagen niet antwoorden, laat hij deze:

nogmaals, geen tekst. Alleen deze gif

ps Bekijk de presentatie die Rachman ons gaf bij Opticon. Het gaat over het gebruik van komedie om de verkoop te stimuleren. Briljant.

# 21: verlies nooit meer een sociale bezoeker met Sniply

OK, dus nu heeft je verkoopteam heel veel nieuwe LinkedIn-verbindingen. Ze communiceren op een persoonlijke en persoonlijke manier met hen. Ze maken regelmatig video’s op LinkedIn over het aanbod van je bedrijf.

Maar welke pagina’s koppelen ze hun LinkedIn-netwerken aan wanneer ze de CTA leveren? Ze willen ervoor zorgen dat het verkeer van hun inspanningen uiteindelijk omzet in bedrijven en commissies voor zichzelf.

Er is een gemakkelijke en snelle hack voor die we hebben gebruikt bij VIPKID. Het heet Sniply .

Sniply ziet eruit als een gewone link-shortener, maar het doet twee echt coole dingen:

  1. Hiermee kunt u uw eigen CTA op elke pagina plaatsen
  2. Hiermee kunt u verkeer naar die Sniply-pagina filteren, zodat u deze later opnieuw kunt targeten

Hier is een voorbeeld . Klik op deze link.

Het lijkt erop dat ik je naar de LinkedHelper-website heb gestuurd, toch?

Maar eigenlijk sta je op mijn Sniply-pagina, kijkend naar mijn CTA.

iemand anders’s webpagina gebruiken om leads te genereren voor meeeeee !!

Allereerst laad je mijn retargetingpixels als je daar aankomt.

Ten tweede, wanneer u op de knop “Sure” klikt, komt u op mijn landingspagina die ik nu nog op hold heb staan uit. Daar zal mijn Drift-messenger opduiken en we kunnen meteen aan de slag met onze business!

al je leads in conversatiemarketing zijn van mij

# 22: high-impact retarget op YouTube voor penny’s

OK, dus nu heb je een volledig betrokken verkoopteam dat 30-40 nieuwe verbindingen per dag toevoegt …

… elke week nieuwe persoonlijke en conversationele video’s over uw product toevoegen …

… zijn nieuwe contacten taggen en inluisteren om ze op die links te laten klikken …

… en vervolgens die verbindingen met YouTube opnieuw vergelijken voor penny’s! ?

Opnieuw en opnieuw en opnieuw – dus uw merk en hun persona staan ​​24/7/365 bovenaan het hoofd van uw publiek. Tot die lead uiteindelijk converteert.

Google heeft alleen een doelgroepgrootte van 100 nodig voor retargeting. ?

En uw verkopers hebben de video-inhoud al gemaakt voor het retargeting van video’s. Het zijn dezelfde video’s die ze voor YouTube hebben gemaakt.

Een kleine organisatie en je hebt opeens een machine-installatie voor B2B-leads en chuggen!

Bonushint : VeeRoll is DE snelste tool die er is om geweldige YouTube-advertenties te maken.)

# 23: krijg 80-90% open tarieven met Messenger

Messenger-apps vervangen e-mail voor communicatie met klanten. Het is onvermijdelijk.

Dit is helemaal geen gewaagde voorspelling. Het is maar wiskunde!

Messenger-apps krijgen regelmatig 80% tot 90% open tarieven en 20-50% klikfrequenties. Vergelijk dat eens met e-mails met 21,8% open tarieven en 2-3% klikfrequenties .

Mobiele gebruikers spenderen 91% van hun tijd aan berichtenapps en zijn actiever dan ooit. Volgens Facebook-productmarketeer Anand Arivukkarasu, van de 8 miljard berichten die tot nu toe zijn verzonden op Messenger, is de helft van die berichten in de afgelopen 4 maanden verzonden.

De presentatie van Anand Arivukkarasu over Messenger- marketing is een must- see

# 24: bespaar honderden uren menselijke tijd met iedereen-kan-build Messenger Chatbots

Op regels gebaseerde chatbots zijn voorgeprogrammeerd om specifieke gebruikersvragen met specifieke antwoorden te beantwoorden. Denk aan hen zoals Choose Your Own Adventure.

Volgens Juniper Research zullen chatbots naar verwachting in 2022 de bedrijfskosten met $ 8 miljard verlagen . Ze doen dit door het besparen van menselijke klantenservice en het ondersteunen van ondersteuningskansen voor kwalificaties.

We hebben een op regels gebaseerde chatbot gebouwd in de zomer van 2017 op VIPKID. Het heeft nu gekwalificeerd en geholpen aan boord van meer dan 9.000 docentpartnerleads, waardoor de ervaring voor kandidaten is verbeterd en het bedrijf meer dan 1.000 uur aan menselijke tijd heeft gespaard.

bijna 10.000 gebruikers dienden tot nu toe met onze bot

AI-chatbots zijn ook geweldige tijdwinst. Ze kunnen uw oude klantenservicegesprekken en CRM-gegevens analyseren om te leren hoe u routinevragen kunt beantwoorden. Ik raad BotEngine , Botsify en Morph.ai aan .

# 25: krijg meer gekwalificeerde leads door je formulieren voor e-mailverzameling weg te gooien

Bedrijven gaan weg van het gebruik van formulieren voor e-mailverzameling om leads te krijgen om leads te krijgen. De toekomst voor het verzamelen van leads is kiezen voor communicatie via een messenger-app. Eenvoudige bots, gemaakt met een editor zoals ManyChat , MobileMonkey of Chatfuel , aankan MQL lood scoren en sluit vervolgens leads met een verkoper in realtime.

De ervaring is zoveel beter dan het verzenden van e-mail of het vinden van de juiste link om op een website te klikken. Bekijk deze bot van Jason Swenk , een consultant voor marketingbureaus. Het leverde hem $ 250k op in 2 maanden en begint wanneer je op de koppeling “Contact” op zijn website klikt:

Jason Swenk’s “Don Draper bot” Messenger lead gen flow is rad

Leadcollectie en kwalificatie is slechts het eerste stukje magie.

# 26: 2x uw verkoopgesprek Verbindingspercentages

Een korte opmerking hier die zo belangrijk is dat ik er een eigen hack van heb gemaakt:

De meeste consumenten willen hun klantenservice vandaag NIET aan de telefoon ontvangen.

Volgens een onderzoek van Twilio geeft 63% van de Amerikanen de voorkeur aan klantenservice in messaging, een live chat-app of per e-mail.

Daarentegen gaf slechts 27% de voorkeur aan een telefoontje. Voor 18- tot 34-jarigen daalt dat aantal tot 22%.

De telefoon wordt elk jaar een minder relevant hulpmiddel voor marketing.

Hoewel mensen ze nog steeds gebruiken, zijn hier twee groeimaktieken voor telefoonmarketing:

Gebruik eerst een lokaal providernummer wanneer u mensen belt. (Dit is aan de donkere kant van marketing hacks, dus gebruik dit alleen voor de kracht van het goede.) Met services zoals SpoofCard kun je kiezen welk nummer je op de beller-ID van de ontvanger wilt laten verschijnen.

Verbindingspercentages zijn ongeveer 2X hoger wanneer een getal eruitziet alsof het uit hetzelfde voorvoegsel komt. Als je bijvoorbeeld het Amerikaanse telefoonnummer (248) 628-4210 belt in Oxford, Michigan, zal ze veel eerder antwoorden als het telefoonnummer van de beller (248) 628-9280 (ook Oxford) is dan (646) 429 -0293 (New York.)

Ik heb zelfs hacks gezien waarbij de beller het eigen telefoonnummer van de persoon gebruikt om ze te bellen! ? Super hoge pick-up rates op die – uit nieuwsgierigheid. Maar niet super gaaf. Maar nogmaals, het hangt er vanaf waarom ze ze bellen. Als het echt in hun voordeel is, ga ervoor.

Ten tweede, omdat meer mensen geen enkele oproep beantwoorden die ze niet verwachten van een nummer dat ze niet herkennen, kunt u Ringless Voicemails Drops van Stratics Networks gebruiken om erdoorheen te komen. (Hat tip to Stephan Spencer van Marketing Speak voor deze tip .) Dit zijn gesprekken die niet op iemands telefoon overgaan, maar een bericht in hun voicemail kunnen opslaan.

ringloze voicemail komt van Stratics Networks

Ontvangers zijn bijna 100% geneigd om dit bericht te horen, dus nogmaals, zorg ervoor dat u hen een soort van waarde geeft in de oproep (zoals hen herinneren aan een webinar waarvoor zij zich hebben aangemeld).

# 27: 7X jouw verkopen Sluit de tarieven met één simpele hack

OK, terug naar de chatbotervaring van Jason Swenk. Heb je dat laatste stukje magie opgemerkt: de gesproken boodschap onderaan?

Hij nam een ​​spraakbericht op voor elke gebruikelijke voornaam: “Hey [voornaam], dit is Jason, laat het me weten als je iets nodig hebt of je bent gewoon de bot aan het testen.”

Marvelous.

Dit soort geautomatiseerde personalisatie is precies wat de klant van 2019 zal triggeren.

De menselijke follow-up is op dit moment van cruciaal belang, en dat is waar uw verkoopteam kan instappen.

Enkele openende statistieken over de follow-up tijden:

Je hebt 21x meer kans om een ​​lead te kwalificeren binnen 5 minuten dan 30 minuten.

Je hebt 7 keer meer kans om een ​​lead te sluiten als je de eerste 60 minuten contact met ze opneemt

En toch was volgens de Harvard Business Review de gemiddelde lead-follow-up tijd voor de 2.241 bedrijven die het ondervroeg ongeveer 42 uur . Drift voerde deze studie uit met meer dan 500 B2B-bedrijven en 58% van hen reageerde niet binnen 5 dagen .

Dat is gestoord!

Dit lijkt een no-brainer voor bedrijven – om ervoor te zorgen dat alle vooraf gekwalificeerde leads binnen 5 minuten worden gecontacteerd. De beste manier om ervoor te zorgen dat het verkoopteam op de hoogte blijft van dit doel? Meet het!

Zoals bedrijfsbeheerlegende Peter Drucker zei: “wat wordt gemeten, wordt beheerd.”

Meet de reactietijden van de verkoop met een openbaar zichtbaar gegevensdashboard, zoals mijn oude maatje van Datadeck, Guy Geeraedts, aan het bouwen is:

“Wat wordt gemeten, wordt beheerd.” Bouw een openbaar zichtbaar wandbord met de gemiddelde lead-follow-uptijd van uw verkoopteam, zodat u binnen een mum van tijd <5 minuten down krijgt

Deze dashboards zijn eenvoudig te bouwen, kunnen worden geïntegreerd met vrijwel elke gegevensbron (inclusief MySQL en Google Spreadsheets) en kunnen het beste worden weergegeven op een wandbord op de verkoopafdeling.

# 28: zorg ervoor dat je verkoopteam binnen 5 minuten of minder leads opneemt met Pushover + Zapier

De beste manier om verkoopteams binnen 5 minuten op te volgen, is door mobiele meldingen te verzenden naar de mobiele telefoons van het verkoopteam wanneer een gekwalificeerde MQL binnenkomt.

Ik doe dit met twee apps: Zapier en Pushover.

Zapier is een eenvoudige tool waarmee apps via API met elkaar kunnen praten. Je bot kan vragen stellen, die antwoorden opslaan en vervolgens evalueren of hij je verkoopteam op de hoogte moet stellen.

Zapier verbindt bijna alles met bijna al het andere – gemakkelijk

Als de lead geldig is volgens uw regels, kunt u Zapier gebruiken om een ​​melding via Pushover te verzenden. Het wordt op deze manier weergegeven op hun telefoon:

stuur uw verkoopteam Pushover nieuwe leadmeldingen wanneer – en alleen wanneer – de inkomende leads voldoen aan hun eigen criteria en normen. Met Pushover kunt u de melding klikbaar maken door ze direct naar HubSpot of Salesforce te brengen, zodat zij de lead in minder dan de deadline van 5 minuten kunnen opvolgen

Ik heb dit bij VIPKID ingesteld, zodat onze coaches alleen op de hoogte zouden worden gebracht voor leads van Facebook Lead Ads nadat ze “Ja” hadden geantwoord dat ze een bachelor hadden, 1+ jaar onderwijservaring hadden en legaal in de VS konden werken (de vereisten voor een lespartner.) Vervolgens konden ze op de Pushover-melding tikken en direct naar de lead gaan als contactpersoon in HubSpot om onmiddellijk op te volgen.

# 29: krijg tonnen Messenger-contactpersonen voor centen per stuk met berichtautoresponders

Gebruik deze snel, want het is een achterdeurtje dat Facebook in 2019 zeker zal sluiten.

Een weinig bekende Facebook Messenger-hack is dat wanneer iemand antwoordt op een van de berichten van je Facebook-pagina, je toestemming krijgt om hen een aanmeldingsbericht te sturen. ?

Als de ontvanger het bericht gebruikt, krijgt u toegang om berichten te blijven verzenden. De eenvoudigste manier is om een ​​eenvoudige ja / nee-vraag te stellen met knoppen om de lead te laten klikken:

Dit is een geweldige manier om gratis leads te verzamelen, te koesteren en te kwalificeren met een bot van Facebook Messenger.

maak de eerste vraag doodeenvoudig om te beantwoorden. Eenvoudig voor uw klant om u aan te melden met een bericht als dit

Larry Kim van MobileMonkey heeft een geweldige handleiding en een voorbeeld van hoe dit werkt, kunt u het zelf proberen .

Deze groeihack is zo krachtig dat ik zeker weet dat deze niet lang beschikbaar zal blijven, dus gebruik hem zolang je kunt.

Facebook is het beste voor B2C-marketing – hier zijn een paar voorbeelden om je sappen te laten vloeien over het gebruik van deze lieve hack. De sleutel is, je moet mensen op het bericht laten reageren.

# 30: 10X jouw ROAS met een Facebook-weggeefactie

Dit is nog een hack die ik heb opgepikt van de verbazingwekkende Jared Codling hier . Hij kreeg tienduizenden Messenger-subscribers met zijn weggevertje.

De beste manier om massa’s mensen ertoe te bewegen om berichten te ontvangen, is een weggeefactie. En dit kost normaal ongeveer 10x minder dan het vangen van leads met gewone Facebook advertentiecampagnes.

Ik zal hier een voorbeeld voor gebruiken. Stel je voor dat ik een spiergroeistapel in Australië probeer te verkopen. Ik zou de beste bodybuildingconferentie kiezen die ik in Australië kon vinden.

Zoals deze: het Arnold Sports Festival Australia , dat in maart plaatsvindt.

de heilige graal Facebook-headerafbeelding voor een bodybuilder. Welke bodybuilder zou niet het risico lopen om een ​​swolmaat te taggen voor een kans ??

Dan zou ik de meest geweldige tickets kiezen die ik me kon veroorloven voor de campagne en een weggeefactie doen. Deze is $ 995 en bevat een foto met Arnold zelf!

de jouwe voor $ 995. Dat is een redelijk geprijsde prijs voor onze slimme muscly vrienden

Dan zou ik Facebook-advertenties ontploffen: “Ontmoet Arnie voor je eigen fotoshoot! Tag je gymmaatjes om binnen te komen! “

Om deze campagne naar een hoger niveau te tillen, moet je de deelnemers vertellen dat ze de wedstrijd zo vaak mogen deelnemen als ze willen. Tag gewoon een vriend op Facebook in de comments. Eén tag = één item.

Deze tagging zorgt ervoor dat de wedstrijd viraal gaat, geen vraag. ?

De laatste stap zou zijn om mijn chatbot elke commentator één zin te laten sturen: “Om uw deelname aan de giveaway van het Arnold Sports Festival Australia te bevestigen, klikt u op ‘Bevestigen’.” Als ze dat doen, kan ik ze allemaal laten weten wat ik wil.

# 31: ontvang een 55% CTR bij Messenger-uitzendingen

Ok, nu heb je een enorme lijst van opgevijzelde bodybuilders in de hoop om de kaartjes te winnen om Arnie te ontmoeten.

Om deze campagne te volgen, wil je ze een bericht sturen, waarbij je je merk bij Top of Mind houdt in afwachting van de prijstrekking.

Stuur ze een bericht 1 week voor de tekening … 3 dagen … 24 uur … en 10 minuten voor de live-tekening, wat je zult doen in een Facebook Live Video (zie de volgende hack voor dat.)

Dit is hoe een uitzending er uitziet:

82% open tarieven. Knijp me!

De beste manier om deze berichten te verzenden, is met een Facebook Messenger-uitzending. ManyChat, MobileMonkey en ChatFuel hebben allemaal deze functie.

Zie dit net als een e-mailuitzending via Mailchimp. Het is precies hetzelfde, alleen krijg je 10-20x meer klikken met dezelfde doelgroepgrootte met Messenger in plaats van e-mail.

Hier is de setup voor een promotie-promotie van Facebook Messenger:

Er is één belangrijke beperking waar we aan moeten werken: als u een promotiebericht verzendt, kunt u deze alleen verzenden naar mensen die de afgelopen 24 uur contact hebben gehad met uw bot.

U kunt echter meer mensen ertoe aanzetten zich aan te melden voor de promotieboodschap door hun nieuwsgierigheid te prikkelen. Bekijk deze uitzending van ManyChat met een open rate van 89% en een uitschakeling van 53%:

55% CTR !! ?zomg

# 32: 3X aandacht van je video-publiek met Facebook Live

Zoals ik eerder al zei, zet elk sociaal platform video als een gek. Cisco voorspelt dat 80% van het internetverkeer tegen 2021 video zal zijn en deze platforms willen de weg effenen.

Voeg daaraan toe dat Facebook-gebruikers 3X langer aan Live-video’s besteden dan vooraf opgenomen en je begrijpt waarom Facebook Facebook Live-video’s opzettelijk zo hard naar je fans verhoogt in zijn app en nieuwsfeed.

Iedereen die zich op uw pagina abonneert, krijgt een zeer zichtbare melding wanneer u Live gaat met een video. Deze meldingen zijn zo goed zichtbaar dat de beste resultaten voor “facebook live notification” op Google alles zijn over hoe u ze kunt uitschakelen!

deze meldingen zijn

Als je dat organische verkeer met een realtime ManyChat / ChatFuel / MobileMonkey-uitzending activeert naar al je fans die hen uitnodigen om de livetekening te bekijken, krijgt je livevideo veel kijkers.

(Trouwens, er is een coole nieuwe tool voor het beheren van je Facebook Live Video-sessies: BeLive.tv . Het voegt alle coole gesplitste schermen toe, interviewt Q & A’s, interactie met je fans en prachtig ontworpen labels die je ziet in de live video van Ayesha Hilton hier .)

het gesplitste scherm en de koele kleine labels zijn eenvoudig te maken met BeLive.tv

# 33: meer verkopen sluiten met FOMO

Nu je fans zich hebben verbonden met je Messenger-bot (ze hebben op ‘Ja’ geklikt om te kijken of ze de wedstrijd hebben gewonnen), heb je toestemming gekregen om hen binnen 24 uur een promotiebericht te sturen.

Zoals Jared aanbeveelt, gebruik deze toestemming om een ​​eenmalige promotie van 50% op je product te verzenden als bedankje voor hun deelname.

Zorg dat de sappen van je publiek stromen! Voeg een element van schaarste toe aan het aanbod, zodat hun FOMO begint. Maak het aanbod beperkt – alleen voor de komende 48 uur. Of alleen de eerste 500 klanten krijgen deze korting. Of de korting gaat van 50% deze week naar 25% volgende week, dan 10%, dan niets. Krijg het zolang het duurt.

Zoals Richard Bennett , marketingdirecteur van RenCare zegt: “Werkend in FMCG, gebruik ik vaak aanbiedingen uit een beperkte periode om een ​​gevoel van FOMO te creëren (met name voor onze jongere doelgroepen) om merkbetrokkenheid en participatie van activiteiten te stimuleren. Vaak is dit een geweldige manier om gegevens te verzamelen over onze belangrijkste segmenten om een ​​platform te bieden voor secundaire activiteit, waardoor het merk wordt geactiveerd. “

# 34: vang 96.54% organisch verkeer van Google met lange staarten

Google-gebruikers krijgen elk jaar meer kennis van zaken. En het betekent dat uw inhoud meer long tail-zoekwoorden moet bevatten dan ooit.

Over het algemeen is 96,54% van de zoekopdrachten op Google bedoeld voor een termijn die minder dan 50 zoekopdrachten per maand ontvangt.

iedereen is een sneeuwvlok: google-zoekopdrachten worden specifieker, dus inhoud moet meer inclusief veel verschillende invalshoeken zijn

Zoektermen worden ook steeds specifieker en langer in het aantal woorden. In 2015 bestond ongeveer 50% van de zoekopdrachten op Google uit meer dan vier woorden. In 2018 steeg dat aantal tot 64,5% .

Google-zoekers worden steeds slimmer en zoekopdrachten worden langer. Geef ze meer long-tails in uw inhoud

Er is dus behoefte aan meer inhoud dan ooit – geen wonder toen ik Alex Mosesvan TeleApps vroeg welke groeihack hij aanraadde, zei hij, “inhoud, inhoud en meer inhoud.”

Bij het produceren van die SEO-inhoud is het moeilijk om te weten welke lange termijntermen te gebruiken zonder enorm veel onderzoek te doen. Dat vertraagt ​​het productieproces voor contentmarketeers, waardoor uw kosten stijgen. Dus geautomatiseerde hulpmiddelen zijn ideaal om het creëren van inhoud efficiënter te maken.

# 35: bescherm jezelf tegen Google-sancties met goedkope en eenvoudige longtail-sleutelwoorden

Er is een fatsoenlijke tool die groei-goeroe Neil Patel aanbeveelt, LSI-grafiek genoemd, die hier redelijk goed voor werkt. Het genereert lange staarten voor de meeste zoekwoorden die u in uw artikelen kunt gebruiken. Hierdoor wordt het aantal long tail-zoekwoorden dat u rangschikt verhoogd en wordt u een Google-penalty voor “stuffen” voorkomen (met een bepaald zoekwoord zo vaak dat het algoritme van Google uw pagina lager in de zoekresultaten plaatst).

LSI staat voor latente semantische indexering en het is een algoritme dat computers kunnen gebruiken om zinnen te vinden die relevant zijn voor uw zoekterm.

Als u bijvoorbeeld wilt schrijven over het bedrijf, Apple, ziet een goede LSI-grafiek er als volgt uit:

een LSI (latente semantische indexering) cluster rond het merk “Apple”

Hier is wat de tool bedacht voor een term waar ik de laatste tijd interesse in heb (maar weinig weet), “virtuele dataruimten”:

gooi tonnen lange staarten en samen voorkomende zinnen voor elk onderwerp in seconden op met LSI Graph

Ik ben er vrij zeker van dat LSI Graph alleen de voorgestelde zoektermen van Google schrapt om ons deze voorwaarden te bieden. Je kunt hier veel termen gemeenschappelijk vinden:

LSI-grafiek schrapt alleen de door Google voorgestelde zoekopdrachten

We deden dit bij VIPKID om zoekwoorden te schrapen om toe te voegen aan AdWords. We hebben meer dan 30.000 zoekwoorden geschrapt en toegevoegd, waarvan we 99% hebben weggegooid met CPL- en volumevoorschriften. De resterende 300 zoekwoorden hebben ons 50% + van onze AdWords-leads opgeleverd.

Er is nog een hulpprogramma dat u precies vertelt welke langetermijntermen we moeten toevoegen aan inhoud. Het heet Cyrano en disclaimer, ik was betrokken bij het bouwen ervan.

Github’s verbazingwekkende Daniel Chapman bouwde Cyrano in 2014 met mij en een paar andere SEO’s en we willen het nieuw leven inblazen. Het adviseert welke SEO-schrijvers met lange staarttermen voor elk zoekwoord moeten gebruiken.

Ook vertelt het u hoe vaak u die termen in het artikel moet opnemen, zodat u al het lange staartverkeer krijgt terwijl u Google-sancties vermijdt.

Hier is een voorbeeld, met de term ‘geavanceerde telescopen’ als doelzoekwoord:

Cyrano vertelt je wat long tails moeten bevatten en zelfs hoe vaak ze moeten worden gebruikt voor perfecte SEO-inhoud

(Ga hier voor een videodemo van het product.)

Alle termen die in het groen zijn onderstreept, zijn door Cyrano aanbevolen termen. We zien hier termen die nuttig zijn voor de schrijver, maar die enige tijd nodig hebben om te onderzoeken. Zoals “celestron”, “schmidt-cassegrain” en “duitse equatoriaal.” ?

We kunnen ook zien dat we de term ‘telescoop’ nog 2X mogen gebruiken voordat dit artikel begint te lijken op een “opvul” -straf van Google. En hier is wat Cyrano je laat zien als je het gevaar loopt te stoppen:

de rode achtergrond achter de term “orion” vertelt ons dat we een Google stuffing penalty riskeren omdat deze te vaak in dit artikel wordt opgenomen

In dit voorbeeld voor de term ‘geavanceerde telescopen’ moet de term ‘Orion’ worden gebruikt, maar deze is te vaak gebruikt. Het mag maar 1x verschijnen in een artikel van 500 woorden, maar de schrijver heeft het 2X gebruikt. Dus het wordt rood weergegeven. ?

Cyrano werkt anders dan LSI Graph. In plaats van LSI te gebruiken om lange staarten te vinden, gebruikt het iets dat tf-idf wordt genoemd. Tf-idf staat voor “term frequentie-inverse documentfrequentie.” Het betekent alleen dat de woorden worden gevonden die meer bij een bepaald onderwerp worden gebruikt (zoals “virtuele dataruimten”) dan de rest van het web.

Met lange staarten belangrijker dan ooit, als er genoeg vraag is, heeft Daniel ingestemd om ons te helpen deze tool opnieuw te starten. Als je een openbare bèta wilt uitproberen, laat het me weten, zodat we kunnen pleiten voor het terugbrengen van de bèta.

# 35: ontvang duizenden extra bezoekers aan je inhoud met deze goedkope socialemediatools

Nu je lange staartinhoud als een arend in de ruimte stijgt, is het tijd om een ​​paar superzware media en SEO-groeihacks te gebruiken om mensen overal te laten lezen en verspreiden.

Voor sociale media, begin met Virely Content Bee van Ann Smarty .

Dit is een handelsplan – je deelt de spullen van anderen en krijgt vervolgens credits voor hen om je spullen te delen. (Je kunt ook betalen, er zijn plannen van $ 20 en $ 50.) Je krijgt ongeveer 20 aandelen en een paar honderd bezoeken van de eerste tien minuten werk.

het vinden van gelijkgestemde mensen om te promoten bij Viral Content Bee (zodat ze je in ruil daarvoor zullen promoten)

Triberr is een andere optie voor het verkrijgen van legitieme organische sociale aandelen. Via Triberr kan ik een netwerk van online contentmarketing-vrienden opbouwen in mijn niche die schrijven over hetzelfde onderwerp als ik. Wanneer ik publiceer, controleren ze mijn artikel en zijn ze waarschijnlijk leuk, reageren en delen (omdat ik hetzelfde voor hen zal doen.) En hun netwerken zijn er waarschijnlijk ook in geïnteresseerd. Het is een geweldige manier om die eerste boost van legitiem voor mijn artikelen te krijgen, maar het is onwaarschijnlijk dat het viral gaat. (NinjaOutreach kreeg 19 sociale aandelen voor hun eerste 6 uur werk op Tribber, maar het is bedoeld om in het begin langzaam te zijn.)

een voorbeeldstam uit Triberr – 31 mensen die Will Tang van Going Awesome Places liefhebben en ondersteunen

U wilt ook uw inhoud op uw sociale accounts plaatsen volgens een schema. Gebruik MeetEdgar daarvoor.

Je kunt al je content in MeetEdgar dumpen en het zal druppelen naar je sociale accounts. Wanneer de inhoud vol is, gaat deze terug naar het begin en begint opnieuw te posten, want nieuwe abonnees en mensen die deze niet hebben gezien, lopen de eerste keer dwars door hun feed heen. Verwissel oude inhoud na een paar maanden, zodat deze niet te oud wordt.

MeetEdgar content scheduler

De beste plaats die ik heb gevonden om KOL’s te laten pushen met uw inhoud op hun sociale accounts is een hulpmiddel van de geweldige digitale marketeer, Joe Sinkwitz: Intellifluence .

U kunt een campagne openen en wachten op beïnvloeders om contact met u op te nemen of zelf een bericht sturen. Zorg ervoor dat je de KOL’s Like-to-Follower-ratio controleert – deze moet 2-3% zijn. (Dat wil zeggen, als ze 100.000 volgers hebben, moeten berichten een gemiddelde van 2-3.000 hebben. Vind ik leuk.) Het is $ 99 per maand om daar tot drie campagnes met 50 influencers voor aan te sturen. We gebruikten dit voor VIPKID met de Mommy Blog influencers en het is een geweldige tool.

Ik vond deze KOL-vooruitzichten met twee dynamieten en wist hoeveel geld ik ze kon bieden via Intellifluence in ongeveer 15 seconden werk

Let op de ‘Reach’-statistieken voor deze influencers. De kans om 350.000 Pinterest-gebruikers te bereiken met een bod vanaf $ 50 is niet slecht!

Ik heb altijd stagiaires, assistenten of VA’s mijn KOL-campagnes laten uitvoeren. Een andere optie is om contact op te nemen met een beïnvloeder in de niche van uw product en hen een parttime baan te geven door andere KOLs voor u te rekruteren. Op zijn podcast, Marketing School , beweert Neil Patel dat hij 1/4 van de prijs die hij zou betalen voor influencer-berichten met behulp van deze methode zou betalen.

Nog een laatste hulpmiddel dat ik zou nalaten om er niet over te praten om uw inhoud te verspreiden, is het gebruik van Web Push Notifications van OneSignal . Ze halen elke keer dat je een bericht plaatst 5-15% CTR op bij abonnees.

Je hebt deze zeker gezien – een website zal toestemming vragen om je op de hoogte te stellen wanneer ze nieuwe inhoud publiceren:

ooit dit gezien? Een website die u vraagt ​​om toestemming voor webpushmeldingen. Deze hack kan 5-15% meer verkeer per post opleveren.

En waarschuw je dan:

de anatomie van een web push-melding. Geweldig voor verkeer, en dit is eigenlijk een gratis optie om je merk Top of Mind te houden en de legitimiteit te vergroten (als je regelmatig nieuwe inhoud plaatst)

Zet deze op in 2019. Ze hebben 10 minuten nodig om op gang te komen en ze werken . ?

# 36: ontvang ongelooflijke Real-links voor $ 1 per stuk

We hebben het over het maken van bovenstaande inhoud. Laten we het nu hebben over het krijgen van links.

De eerste tool die we gebruiken om links te krijgen is Ahrefs. U kunt contact opnemen met sites die linken naar de pagina van uw concurrent en hen vragen of ze ook naar uw pagina willen linken.

(Opmerking: uw inhoud moet beter of actueler zijn dan die van uw concurrent!)

Als ik bijvoorbeeld software voor hotelbeheer in Australië promoot en geweldige sites wil koppelen aan mijn geweldige bron, google ik eerst ‘hotelbeheer’ en haal ik het beste resultaat:

hotelmanagement.com.au is mijn concurrent. Tijd om te gaan geven wat liefde aan degenen die van hen houden!

Laat dat dan in Ahrefs vallen en zie wie er aan gekoppeld is:

hier is mijn liefdeslijst ?Ik moet ervoor zorgen dat ze nog meer van me houden

Vervolgens exporteer ik deze lijst naar een spreadsheet en probeer ik elke site te contacteren. (Ik heb normaal gesproken ook assistenten of VA’s die dit werk doen.)

De beste manier om contact op te nemen met deze mensen is via LinkedIn of e-mail. Stuur op LinkedIn een verbindingsverzoek om het gesprek te starten. Gebruik VoilaNorbert om hun e-mailadres op te halen . Dit kost $ 0,008 tot $ 0,100 per e-mail, afhankelijk van het volume.

VoilaNorbert vindt mijn liefdeslijst en zoekt op het web naar hun e-mail. STALKER-MODUS ACTIEF

Gebruik een zakelijke Gmail-account of Mailshake ($ 29 / maand) als u e- mailt, zodat de e-mail in hun primaire postvak IN terechtkomt. Massa-e-mails van Mailchimp raken begraven in hun categorieën Promoties, Sociale en Updates!

Ik wil dat mijn e-mails verschijnen in je primaire inbox met Tash en mijn favoriete e-mails voor digitale marketing ✅; geen Social, Promotions, Forums of Updates ?

Wanneer het tijd is om de e-mail te verzenden …

Gebruik altijd het onderwerp:

proberen om <FirstName LastName> te bereiken

Net zoals hierboven. Ik heb veel alternatieven getest voor lage e-mail open rates en deze werkte altijd het beste.

Vertel de persoon die je hebt gezien dat ze aan de andere pagina hebben gelinkt en laat ze de daadwerkelijke URL van de link op hun site zien. Begin met te vragen of ze graag uw bijgewerkte / betere bron willen zien. Als dat het geval is, biedt u aan een snel bericht te schrijven voor hun blog, zodat zij dit kunnen delen met hun publiek.

# 37: hoe krijg je 129% koude Open tarieven per e-mail

Hoewel ik het over e-mail heb, moet ik het hebben over enkele hacks die ik de afgelopen jaren heb gedaan waar ik van houd.

Ten eerste heb ik het gevoel dat mensen zo geobsedeerd zijn door de inhoud van de e-mail dat ze de eerste stap vergeten: ontvangers krijgen om het ding te openen! ?

Een enorme manier om open rates te verbeteren, is om patroononderbrekingen in de e-mailafzender en het onderwerp te gebruiken. Bekijk hoe Peep Laja , de ongelooflijke CRO-thought leader en oprichter van ConversionXL , tegenwoordig e-mails doet:

vergelijk de ervaring van het zien van Peep als verzender versus Ryan Deiss of Search Engine Journal als afzender. Welke is de betere ervaring voor de e-maillezer?

Afzender: merk het verschil op tussen hem en Ryan Deiss van DigitalMarketer.com . Ryan is een meester in dit spul, maar ik wou dat het merk, DigitalMarketer.com, niet zo werd afgesneden. Peep, aan de andere kant, is gewoon “Peep from CXL”. Hij wil dat iedereen de volledige naam en merknaam in het afzenderveld ziet, dus hij heeft beide verkort.

(By the way, <FirstName> van <Bedrijf> is het ideale formaat van de afzender, wat er ook gebeurt. ?)

Ook valt de onderwerpregel van Peep op. Het patroon onderbreekt: kleine letters. Het ziet er misschien wat minder professioneel uit, maar Gen X / Y / Z-mensen vinden dat eigenlijk wel leuk. Het is persoonlijker, meer als e-mail van een vriend. En de taak van de verkoop is om uw klant te laten weten, leuk te vinden en te vertrouwen, zoals een vriend.

Bovendien wordt 66% van de e-mail nu op mobiel gelezen , dus zorg ervoor dat je het uiterlijk van je e-mailvoorbeelden op mobiel ziet er goed uit! Zurb heeft een handig hulpmiddel om dit te controleren – ga het proberen.

bekijk de preview-onderwerpen van Acme Toys en ZURB University en je ziet de gevaren van e-mailonderwerptruncatie ?

Overigens waren de onderwerpregels die we gebruikten met de hoogste open rates altijd degene die de nieuwsgierigheid van de persoon opwierpen. Een variant van het volgende:

Koude onderwerpregels per e-mail die ik in 2019 ga gebruiken

Snelle hersenkraker: wetende dat nieuwsgierigheid lezers aanspreekt, welke van deze e-mailonderwerpen van CreditKarma zou meer betrokkenheid krijgen?

spoiler alert: de tweede, vanwege de spanning – is mijn credit score whoa like ?of whoa like ??

# 38: verhoog de CTR van e-mail met 50-100% met één simpele hack

Nu laat u mensen uw e-mails openen. En je wilt dat mensen ze lezen en erop klikken!

Een zeer eenvoudige e-mailhack om de CTR’s in uw e-mails met 50-100% te verhogen: gebruik gepersonaliseerde e-mails met platte tekst. We voerden meerdere A / B-tests uit bij VIPKID – voor zowel verzorgende e-mails en nieuwsbrieven – als e-mails die in platte tekst zijn omgezet in opgemaakte opmaak.

We vergeleken prachtige e-mails met HTML-sjablonen die afkomstig waren van ‘VIPKID’ versus e-mails met platte tekst van ‘Jeff Deutsch’ of ‘Daniel Boltinsky’ (onze socialemediabeheerder). Wanneer mensen het gevoel hebben dat ze een persoonlijke e-mail van u ontvangen – versus een standaard e-mail van een bedrijf – ze voelen zich veel meer verplicht om te openen, te lezen en te antwoorden.

Als u templat-e-mails van ‘Bedrijf’ gebruikt, probeert u A / B dit te testen met Mailchimp. Ik beloof je dat de CTR’s zullen toenemen.

Nog een ding. SigStr  - is geweldig. Hiermee kunt u de e-mailhandtekeningen voor uw bedrijf vanaf één centrale locatie beheren. Zoals Sujan Patel zegt, maakt SigStr “elke werknemer-e-mail een campagne voor inhoudspromotie.”

Heb je een nieuwe coole uitlegvideo over het bedrijf? Voeg het met één klik toe aan ieders handtekening. Komende conferentie? Voeg het toe. Huren voor 3 nieuwe rollen? Voeg het toe.

Bekijk dit bericht dat ik schreef over het optimaliseren van uw e-mailhandtekening. Het laat zien hoe ik Supercharged Ptengine-branding heb bereikt door outreach te bereiken door mijn handtekening hiertegen te veranderen:

Voor:

Na:

Snelle quiz: welke e-mailhandtekening zou een Ptengine-klant meer betrekken? (Spoiler: de tweede)

# 39: verhoog het organische Google-verkeer exponentieel gratis met Google Search Console

Nadat het bericht een tijdje is bezocht en verkeer is ontvangen, gaat u naar Google Search Console om de zoektermen weer te geven die mensen naar de pagina van Google brengen. Zorg ervoor dat u deze zoekwoorden aan uw inhoud toevoegt. Hoe meer u toevoegt, hoe meer het artikel zich in de loop van de jaren zal ontwikkelen. Dat zal het artikel fris, groenblijvend en relevant houden. En het zorgt ervoor dat organisch verkeer blijft doorgaan.

Google Search Console vertelt me ​​welke lange staarten ik in mijn inhoud moet opnemen om meer vertoningen en klikken te krijgen. Kritische! ⚠️

Met behulp van deze tactiek en de anderen hier, hebben we de VIPKID-blog van slechts 25 sleutelwoorden naar een rangorde van meer dan 9.500 gebracht – in slechts 6 maanden!

de sleutelwoorden die we bij VIPKID hebben genoemd, zijn in slechts 6 maanden tijd gestegen van 25 naar 9.500! bedankt zoekconsole!

Een andere toffe truc is het vergroten van de CTR van uw artikel van de zoekresultatenpagina’s van Google (SERP’s). Hoe relevanter en interessanter de titel voor de zoeker is, des te groter de kans dat deze erop klikt.

Tip: om interessante titels te genereren, probeer de headline-generator van Portent :

Ik zou dit artikel #MadMen ? helemaal lezen

Bonussen: Een paar andere coole tips voor het opbouwen van bewustzijn van je merk met inhoud kwamen van mijn netwerk toen ik dit boek aan het onderzoeken was.

Airon Rodrigues , SEO-specialist en -ondernemer voor Savvy Creations, raadde aan “de top 100 marketingblogs in uw niche te bereiken en contact met hen op te nemen om bij te dragen aan hun inhoud.”

Angela Li , Growth Marketing Manager bij de verbazingwekkende Chinese foto-app Meitu, adviseerde goedkope merkbekendheid met B2B2C-partnerschappen, zoals Deliveroo met Five Guys, Afterpay with Myer en Airtasker met IKEA. “Het is de perfecte tijd om je BD-hoed op te zetten, met een aantal bekende partners te praten, een pilootprogramma met hen uit te voeren en je merkherkenning onder hun klantenbasis op te bouwen”

# 40: hoe we onze conversiepercentage voor mobiel met 210% hebben verhoogd

Terwijl u al dit nieuwe verkeer ontvangt van inhoudspromotie, blijft u uw conversiepercentages optimaliseren. Zonder CRO hadden we in slechts 16 maanden een miljardenbedrijf als VIPKID 700% niet kunnen laten groeien . We hebben de mobiele conversieratio met 210% verhoogd door strenge A / B-tests.

De CRO-hacks hier in tip # 41 zijn dagelijkse us-do-groeimethoden, terwijl # 42 een controversiële hack bevat die – hoewel ingenieus – voorzichtig en op eigen risico moet worden gebruikt.

Ten eerste, terwijl A / B-tests verbazingwekkend zijn, kost het 50-100.000 bezoekers per maand om zelfs maar een paar hypotheses te krijgen voor significante testresultaten. Mijn oude maatje en CRO-expert Daniel Roffman heeft aanbevolen om “een ICE-score te gebruiken om prioriteit te geven aan waar je aan werkt. De uitdaging is niet ‘kan’ dat we het doen, “legt Roffo uit. “In plaats daarvan werken we aan de juiste dingen die een tastbare impact zullen hebben.”

Ik hou van dit idee. Het gebruik van scrum- tactieken om je hele team te betrekken bij gezamenlijk productmanagement resulteert niet alleen in het beste product, maar ook in een gelukkig en energiek team. ICE komt uit een vergelijkbare filosofie.

Sean Ellis (de uitvinder van de term ‘groeihacker’) bedacht het concept van ICE . Het staat voor de “Impact, Vertrouwen en Gemak” die een test of experiment vertegenwoordigt. Breng uw team bij elkaar om alle gewenste tests samen te stellen en verzamel ze vervolgens allemaal . Gebruik de cumulatieve score om prioriteiten te stellen.

Als u een nauwkeurige Impact-score wilt instellen, neemt u feedback van de gebruiker. Te vaak komen productmanagers zo dicht bij het product en wat ze willen bouwen dat ze uit het oog verliezen waarvoor ze bouwen. We worstelden hiermee bij VIPKID. Toen we onze docentpartner te snel groeiden, werden alle klassen opgepikt door ervaren leraren en bleef er niets over voor nieuwkomers. Dit kwetste echt het sentiment van de leraar, vooral verwijzingen – onze bron met de laagste kosten van kwaliteitsleiders. Dat heeft de kosten voor de acquisitie van docentenpartner omhoog gehaald, waardoor onze investeerders nerveus werden.

Eng, toch? Het negeren van gebruikerssentiment brengt ons op het spel om $ 500 miljoen aan financiering te verliezen. Laat dit uw dagelijkse herinnering zijn om NPS-tracking in te stellen en religieus te volgen. Dat is wat we deden en het diende als een systeem voor vroegtijdige waarschuwing om beter te communiceren of nieuwe beleidsregels te wijzigen voordat onze leraren in opstand kwamen en hun pitchforks naar Glassdoor en sociale media brachten.

“Luister naar uw klanten”, adviseert Growth Marketer Susanne Henriksson Bird . Voor haar klanten raakt ze een paar keer per week contact met het klantenservicecentrum om te zien “of er iets opvalt in de klantgesprekken of dat ze trends zien. We zorgen er ook voor dat we beoordelings-e-mails instellen zodra het bedrijf live is, zodat we naar hun feedback kunnen luisteren. “

Christine Saba , hoofd van Growth for NoiseAware , stuurt een e-mail met de vraag ‘Waarom ze niet hebben gekocht’ elke 2-3 maanden aan alle leads die de afgelopen 60-90 dagen niet hebben geconverteerd met de vraag waarom ze niet hebben gekocht . “Dit houdt niet alleen leads opnieuw in, maar ook verkoop voor mensen die vergeten zijn te kopen, maar biedt ook” geweldige product- of verkoopfeedback en marketing (wat is er mis met onze boodschap). “

We moeten deze feedback dan indelen in categorieën om te delen met het productteam. We deden dit bij VIPKID door een driemaandelijkse enquête naar onze docenten te sturen met de vraag wat hen blokkeert in het verwijzen van hun vrienden. Omdat we ze niet wilden beïnvloeden met meerkeuzevragen, lieten we ze een open antwoord geven, categoriseerden ze in emmers en deel ze over afdelingen in onze operationele vergaderingen. We zouden elk kwartaal duizenden krijgen, wat een hoop handmatig werk betekende. Maar ik wil dat mijn personeel een methode gebruikt die door digitale recruiter Tom Mason wordt aanbevolen als ‘gewoon stapelen’ om het te voltooien. Tom beschrijft het als “een proces van religieuze uitvoering van een groepering van kleine consistente taken, in volgorde, en op tijd periodiek” zodat ze “spiergeheugen” en een “onbewuste routine” worden.

En Nafisa Muradova , Growth Marketing Director van Keller Williams, luistert naar “onderzoek naar de markt en zakelijke en consumententrends.” De meeste mensen doen dit elk nieuw seizoen, maar Nafisa maakt het “een continu proces gedurende het hele jaar.” Ze bouwt persona’s van haar doelgroep, inclusief “leeftijd, geslacht, opleiding, belangrijke informatiebronnen, doelen, waarden, uitdagingen en pijnpunten” om te begrijpen “precies wat ze denken en willen in elke fase van hun aankoopreis” – van bewustzijn tot evaluatie tot conversie.

Ten tweede, ik hield van dit advies van Advertising Expert bij Elumynt en William Harris, de digitale marketingmeester . Hij raadde aan om afzonderlijke bestemmingspagina’s in te stellen voor advertentievestigingen met veel verkeer en weinig conversies, zoals Snapchat, om te voorkomen dat ze andere kanalen besmetten.

“Snapchat-advertenties worden zeer slecht geconverteerd, waardoor uw conversiestatistieken die u aan Google en Facebook rapporteert, worden verlaagd. Dit kan andere betaalde inspanningen die je doet, schaden. Een van de manieren om dit te omzeilen is om een ​​pagina in te stellen die specifiek is voor het Snapchat-verkeer. “

# 41: ontdek de conversieratio’s van uw concurrent

Direct response marketingcoach Zane Bacic toonde me een zoete CRO-tool genaamd Convertri . Zoals hij me vertelde, is het een “weinig bekende maar toch belachelijk snelle software voor het maken van pagina’s en trechters waarmee je elke webpagina op het internet in minder dan tien seconden kunt repliceren.” Je kunt dus de hoog-converterende bestemmingspagina’s van anderen kopiëren en modelleren maak ze uw eigen. “

Met andere woorden, als ik een concurrerend product wilde bouwen naar PilotWorks, om PilotWorks te delen in de keukenruimte, en wilde zien hoe goed de trechter op hun website converteert, zou ik het gewoon kunnen kopiëren met Convertri, Hotjar-trechteranalyse erop kunnen toepassen en wat verkeer kunnen vertonen naar de site met Facebook-advertenties.

Waarschuwing: gebruik deze hack redelijk en voorzichtig. Zoveel als wij doen, houden marketeers er niet van dat mensen ze kopiëren.

Dat gezegd hebbende, kon ik niet anders dan mijn grijze hoed op te zetten en eraan denken om deze hack te combineren met Dan Petrovic van de ongelofelijke “back-knop” hack van Dejan SEO.

Dan voerde een ongelooflijke test uit waarbij, toen organische bezoekers van Google op de “Terug” -knop klikten van zijn website, deze hen daadwerkelijk naar een cache-versie van de SERP’s bracht. Elke link op zijn nep-SERP ging naar een cache-versie van die websites. Dejan kon vervolgens testen welke site de hoogste succespercentages had.

dit is sluw en briljant, en ik ben jaloers dat ik er niet aan heb gedacht ?

Diabolical. En het veroorzaakte veel kritiek van de digitale marketinggemeenschap. Dus nogmaals, ga hier voorzichtig mee om.

Dat gezegd hebbende, konden we dit experiment eenvoudig opnieuw maken met Convertri, waarbij we de Google-SERP’s en concurrenttrechters kopiëren en hosten op onze eigen server.

# 42: raad nooit meer welke producteigenschap je wilt repareren

En tot slot herinnerde Hub Grootsgoeroe Ben Ratner me aan een andere, meer gerenommeerde ‘terugknop’groeptactiek die ik zou moeten gebruiken: Hotjar’s Feedback polls gedaan als een’ exit pop ‘ .

“Stel ze in om te verschijnen wanneer iemand de pagina verlaat zonder te converteren. Vraag hen waarom ze vandaag niet wilden converteren. Verzamel de antwoorden en categoriseer ze in thema’s. Baseer uw HELE conversiepercentage-optimalisatieproces rond deze thema’s. “

Helemaal mee eens, en ik raad OptinMonster aan om deze exitpop-enquêtes uit te voeren.

klassieke exit pop survey ?ZEER WERK. Bezoekers houden van feedback geven om hun ervaring te verbeteren

Het is verbazingwekkend hoe weinig reacties je nodig hebt om een ​​echt nauwkeurig beeld te krijgen van de problemen met je bestemmingspagina’s. Je kunt dit zien in de Sample Size Calculator van Hotjar . Als u bijvoorbeeld 10.000 gebruikers hebt, heeft u slechts 262 antwoorden nodig om met 90% nauwkeurigheid te zeggen wat moet worden verbeterd. Met die feedback kon je een sterke zaak maken tijdens de ICE-scoringssessies van mijn teams.

om met 90% zekerheid te weten wat er mis is met je website-ervaring, heb ik slechts 262 reacties nodig. Het is ongeveer 300 voor 99% zekerheid ?

Nog één ding – voor alle pop-ups op uw website, testen A / B ze om te zien welk bericht de hoogste conversieratio krijgt.

Dankwoord

Ten eerste wil ik u bedanken voor het lezen van mijn blog en ik hoop dat deze hacks u net zoveel groei en succes opleveren als ze me hebben gebracht! ☀️

Ik wil ook graag mijn waardering uitspreken voor alle geweldige groeimarkten en goeroes die ik heb gevolgd en besproken met het samenstellen van deze handleiding. Ik wil graag Dave Gerhardt en al Drift bedanken; Gary Vaynerchuck; Simon Sinek van Start met Why; Rich Akers; Steven McKinney; Shaun Rein; Dan O’Kavage; John Jonas van OnlineJobs.ph; Marco Fernandez uit Achain; Alex Erin van LinkedHelper; Andy Hoar uit Forbes; Andy Raskin; Jared Codling; James Grandstaff; Brian Fisher van Kinetic Social; Nancy Taylor van VIPKID; Andy Hsu, Brian Zhang en Robert Feng van Facebook; Sahil Patel van Digiday; Dave Chaffey van Smart Insights; Karola Karlson van AdEspresso; John Kim van WhatRunsWhere; Larry Kim van MobileMonkey; Rachman Blake; Anand Arivukkarasu van Facebook’s Product Growth Team; Jason Swenk; Eric Siu van SingleGrain; Ayesha Hilton van BlossomSuccess.com; Richard Bennett, Marketing Director voor RenCare; Alex Moses van TeleApps; geweldige groei-goeroe Neil Patel; Daniel Chapman uit GitHub; UI-expert Matt Hammond; SEO en sociale media wonderkind Ann Smarty; SEO en influencer marketinglegende Joe Sinkwitz; Zal Tang op geweldige plaatsen gaan; David Schneider van NinjaOutreach; Ahrefs contentmarketing, Whiz Tim Soulo; Stephan Spencer van Marketing Speak; CRO god Peep Laja; digitale marketingoverlord Ryan Deiss; Nicolas Matieu; Daniel Boltinsky; god van de groei Sujan Patel; SEO-specialist en -ondernemer voor Savvy Creations Airon Rodrigues; Growth Marketing Manager voor Meitu Angela Li; mijn ad angels bij VIPKID, Carina Wang en Amy Zheng; Tom Fishburne, de Marketonist; CRO en product marketing expert Daniel Roffman; De peetvader van groeihacking, Sean Ellis; Groei Marketeer Susanne Henriksson Bird; Head of Growth voor NoiseAware, Christine Saba; digitale recruiter Tom Mason; Growth Marketing Director voor Keller Williams, Nafisa Muradova; Advertising Expert bij Elumynt en digital marketingmaster William Harris; Direct response marketingcoach Zane Bacic; Dan Petrovic van Dejan SEO; en HubSpot groei-marketeer Ben Ratner. ?

Geef een reactie