Realtime website statisticsrealtime web visitor analytics chat support

Hoe ga je Google domineren in 2019

Je hoort het steeds vaker  SEO wordt steeds moeilijker.

Naarmate de tijd vordert, duurt het langer om te ranken en moet je meer geld uitgeven om de gewenste resultaten te krijgen.

Maar de realiteit is dat je niet eeuwig kunt wachten om resultaten te boeken. En je hebt geen andere keus dan SEO te gebruiken als een tactiek omdat iedereen het doet.

Wat  kan je doen?

Welnu, het eerste dat u hoeft te doen, is aan te passen hoe u denkt over SEO. SEO gaat niet alleen over hoog ranken.  Het gaat om het krijgen van het juiste soort verkeer.

Weet je wel, de bezoekers die klaar zijn om een actie of aankoop te doen .

Dus in plaats van focussen op hoe je rankt voor concurrerende hoofd termen, wat nog moeilijker wordt in 2019, ga ik in op een strategie die je  sneller resultaten zal geven in deze steeds meer complexe omgeving.

Ik ga het opdelen in 4 stappen.

4-stappen SEO-strategie voor 2019

Stap # 1: klanten aantrekken voordat ze klaar zijn om te kopen

De duurste zoekwoorden die u moet volgen, zijn trefwoorden voor kopers. U weet wel, degene waar iemand een trefwoord invoert en klaar is om geld te geven, juist daar en daar.

En dat zal altijd het geval zijn. Niet alleen vanuit een SEO-standpunt, maar zelfs vanuit het standpunt van een pay-per-click .

Dus, wat moet je doen … niet achter deze lucratieve zoekwoorden aan?

Natuurlijk niet. Sterker nog, je moet achter ze aan gaan, hoe lang het ook duurt om te rangschikken. Je moet gewoon geduld hebben.

Maar op de korte termijn zijn er andere zoekwoorden die vergelijkbare zoekpatronen hebben en ze zijn niet zo lucratief en zijn meer gerelateerd aan informatie . Waarin mensen wat onderzoek doen voordat ze iets kopen.

Dus hoe vind je de zoekwoorden die niet zo concurrerend zijn dat ze een vergelijkbaar zoekpatroon hebben?

U gebruikt Google Correlate .

Dit is hoe het werkt…

Laten we zeggen dat u baardolie verkoopt, maar u weet dat de termijn concurrerend is en u veel langer nodig heeft om te rangschikken dan u hebt.

Wat zou je moeten doen?

Met Google Correlate toont het alle termen waarnaar mensen zoeken op Google met een vergelijkbaar zoekpatroon als de term ‘baardolie’.

Met andere woorden, zie het als Google Trends in omgekeerde volgorde. Met Google Trends typt u een query en deze laat zien hoe goed de term in de loop van de tijd is verlopen. Met Google Correlate krijgt u een lijst met zoekopdrachten met een vergelijkbaar trendpatroon als het hoofdsleutelwoord waarvoor u wilt rangschikken.

Met andere woorden, als u weet dat de term ‘baardolie’ een verkoop zal veroorzaken, toont Google Correlate u andere voorwaarden die overeenkomen met hetzelfde patroon (sommige zoekwoorden zijn relevant, andere niet).

Typ ‘baardolie’ of de term waarvoor u wilt rangschikken in Google Correlate. Verander vervolgens de reeksen naar -1 week of -2 weken (wat betekent dat het negatief gecorreleerd is ), wat betekent dat u een lijst met termen krijgt.

Dit is wat ik heb …

google correlate

Zoals je kunt zien aan de afbeelding hierboven, typen mensen in termen als baardproducten, beste baardolie, baardbalsem, wat is baardolie en hoe baardolie te maken.

Als je blog-inhoud schrijft die super diepzinnig is over die zinnen, zul je een beroep doen op een vergelijkbare doelgroep. Sommige van die zoekwoorden veroorzaken misschien niet meteen een verkoop, maar wat we steeds weer hebben ontdekt, is dat als je inhoud schrijft die gerelateerd is aan je hoofdonderwerp, veel van je bloglezers binnen een paar weken terugkomen en kopen.

Dat is hoe de meeste mensen hun omzet genereren uit contentmarketing.

En je hoeft zelfs geen bloginhoud te schrijven, je kunt gewoon nieuwe bestemmingspagina’s maken die op die nieuwe zoekwoorden zijn gericht.

En vergelijkbaar met hoe je in -2 weken als de ploegenserie zet, je kunt er een positief getal van maken en zien wat mensen zoeken die positief gecorreleerd zijn:

positief

U zult merken dat zoekopdrachten naar oliën met betrekking tot hoest een vergelijkbaar zoekpatroon hebben als baardolie.

De meeste mensen die baardolie verkopen denken waarschijnlijk niet aan het aanbieden van oliën voor hoest, maar als de oliën vergelijkbaar zijn, kunt u uw aanbod vrij snel uitbreiden zonder veel geld uit te geven en extra inkomsten te genereren door een nieuwe productlijn te creëren.

Stap # 2: landen en uitbreiden

Iedereen richt zich op het rangschikken voor nieuwe termen. Maar er is een probleem,  het is moeilijk om te rangschikken voor nieuwe termen .

Hoewel SEO een enorme ROI heeft , is het een strategie die geduld vereist.

Maar hier is het ding, je kunt sneller resultaten behalen als je de strategie voor land en uitbreiding gebruikt.

Dit is hoe het werkt. Log in op Google Search Console.  Klik vervolgens op “prestaties” en u ziet een lijst met termen die u momenteel rangschikt:

zoek console sleutelwoorden

Dan wil ik dat je klikt op een van de populairste termen die je al hebt gerangschikt en klik vervolgens op pagina’s. U zou een rapport moeten zien met de URL die op Google voor de term staat. Je hebt deze URL nodig omdat je deze pagina aan het aanpassen bent.

zoek console pagina's

Nu wil ik dat je die term neemt en deze in Ubersuggest plaatst . Zodra het rapport is geladen, klikt u in de navigatie op ‘Zoekwoordideeën’. U ziet een rapport dat er ongeveer zo uitziet:

ubersuggest zoekwoorden

Je ziet een waslijst met zinnen met lange staart … Ik wil dat je degene opneemt die gerelateerd zijn aan kopersintentie en voeg ze toe aan de pagina die al gerangschikt is voor de hoofdterm.

Zorg er bij het toevoegen van de lange staartzinnen voor dat u uw inhoud aanpast om relevant te zijn voor die zoekwoorden. En kies degene die sterk gerelateerd zijn aan uw product of dienst. Ze gewoon in uw pagina stoppen zonder de inhoud aan te passen, is spammerig en biedt gebruikers geen goede gebruikerservaring.

Wat je zult vinden is dat omdat je al rangschikt naar de hoofdterm, je meestal binnen 30 tot 60 dagen naar pagina één gaat voor de lange staartvariatie door je inhoud aan te passen. Het is een snelle overwinning!

Maar de sleutel tot deze strategie is om de juiste longtail-sleutelwoorden te kiezen. Kijk niet alleen naar verkeerscijfers, maar concentreer u op voorwaarden waarvan u weet dat die een verkoop of een voorsprong zullen veroorzaken.

Stap # 3: Bouw een merk

Google legt meer de nadruk op merken . Met andere woorden, als je een sterk merk hebt, zul je sneller scoren.

Toen ik me echt ging toeleggen op het opbouwen van merken, ging mijn verkeer in juni 2016 van 240.839:

juni verkeer

Tot 454.382 in augustus 2016:

aug verkeer

Zoals de ex-CEO van Google zei:

Merken zijn de oplossing, niet het probleem. Merken zijn hoe je de beerput uitzoekt.

Met andere woorden, als u op lange termijn wilt slagen op Google, moet u een merk opbouwen. Naarmate uw merk groeit, zal uw zoekverkeer dat ook.

De manier om uw merkgroei te volgen, is Google Trends . Typ uw merknaam in Google Trends en enkele van uw concurrenten om te zien hoe u zich opstapelt.

Google trends

Helaas is er geen snelle hack om je merk omhoog te schieten. Er is echter een formule die werkt voor zowel persoonlijke als zakelijke merken.

Dus, wat is de formule?

Je doet iets dat vet is!

Natuurlijk kunnen mensen je vertellen dat je moet bloggen, op conferenties moet spreken, advertenties moet weergeven … maar niets helpt je bij het opbouwen van een merk met een trouwe aanhang omdat iedereen al dezelfde dingen doet (of althans probeert).

Maar wat uw concurrentie niet doet, is moedig zijn. Als je een merk als Tony Robbins of Apple wilt, is vet de juiste keuze.

Dus hoe doe je iets dat vet is?

Laten we eerst beginnen met een persoonlijk merk  (hoewel ik u aanbeveel om in plaats daarvan een bedrijfsmerk te maken).

Doe het tegenovergestelde

Als het gaat om het bouwen van een persoonlijk merk, moet je de tegenovergestelde benadering aannemen van de meeste mensen in jouw ruimte. Wat voor hen werkt, werkt niet voor u.

Niemand zorgt voor de copycat, vooral als ze tevreden zijn met de originele oplossing.

Met andere woorden, als u precies doet wat uw concurrent doet, zal niemand u volgen.

Ik zal u voorbeelden geven van hoe u het tegenovergestelde van uw concurrentie kunt doen:

  • Echt mensen helpen – veel mensen bloggen en participeren op het sociale web, maar hoeveel mensen nemen de tijd om te reageren op hun community? Voor zover ik weet, minder dan 1%. Kijk gewoon naar me. Jarenlang heb ik gereageerd op reacties op mijn blog, Facebook en zelfs YouTube. Ik ben zo verloofd met mijn community op LinkedIn dat ze me eerden als een van hun Topvoices van 2018! De meeste mensen zijn te lui om dit te doen … het tegenovergestelde doen heeft me geholpen een band met jou op te bouwen. En als je je afvraagt ​​waarom ik dit doe, is dat omdat ik toen ik begon geen geld had en mensen me hielpen. Ik probeer gewoon hetzelfde te doen.
  • 10x inhoud schrijven – toen ik aan het bloggen was, deed iedereen het. Dus ik moest een manier vinden om mezelf te scheiden. Ik deed dit door uitgebreide gidsen te schrijven … niet die blogwoorden van 5.000 woorden, ik heb het over 30.000 woorden-gidsen. Bovendien heb ik geld uitgegeven aan het ontwerp zodat ze er mooi uit zouden zien.
  • Videocontent maken – toen ik in de digitale marketinggemeenschap stapte, waren er al grote conferenties met duizenden deelnemers. Ik dacht dat ze allemaal zouden helpen bij mijn merk … en dat deden ze tot op zekere hoogte, maar ik was gewoon een andere spreker. Maar heel weinig mensen in mijn ruimte maakten videocontent … dus nu in plaats van toespraken te houden op conferenties, geef ik ze op YouTube, Facebook en LinkedIn. Ik kan meer mensen bereiken zonder te hoeven reizen en de inhoud leeft voor altijd (en is voor iedereen gratis beschikbaar!).

Zo onderscheidde ik mijn concurrentie en bouwde ik een persoonlijk merk. En toen deed ik het al jaren, omdat merken niet van de ene op de andere dag worden gebouwd.

Als u niet zeker weet hoe u het tegenovergestelde van uw concurrentie moet doen als het gaat om uw persoonlijke merk, laat dan een reactie achter en ik zal proberen u een aantal ideeën te geven.

Laten we nu een merk gaan bouwen voor uw bedrijf … Het komt allemaal neer op één ding …

Wees moedig

Wat je ook online verkoopt, je hebt concurrentie. Het maakt niet uit of je een B2B- of B2C-bedrijf bent … je hebt concurrentie, wat betekent dat het moeilijk wordt voor je merk om op te vallen.

Dus, hoe onderscheid je jezelf?

Dat doe je door moedig te zijn.

Laat me je een voorbeeld geven. In de Verenigde Staten zijn er tal van opties als het gaat om mobiele telefoonmaatschappijen. Dus hoe valt u op als iedereen dezelfde telefoon en concurrerende prijzen aanbiedt?

Nou, T-Mobile scheidden zich door het aanbieden van gratis Netflix, onbeperkt dataverkeer, en free roaming.

t-Mobile

En je hoeft geen groot bedrijf te zijn om iets gewaagds te doen. Toen Zappos schoenen begon te verkopen, besloten ze om een ​​paar dingen anders te doen. Ten eerste boden ze een restitutiebeleid aan dat 1 jaar duurde . Denk daar maar eens over na … als je twaalf maanden later een schoen terugbrengt, is de kans groot dat het uit de mode is en kunnen ze het niet doorverkopen.

Zappos

Toen besloten ze om hun verzending willekeurig te upgraden. Dus in plaats van het verzenden van de grond, zouden ze u willekeurig upgraden naar 2-daagse of volgende dag vluchten.

En Amazon verpletterde hun concurrentie op het moment dat ze hun Prime-programma lanceerden . Toen het voor het eerst uitkwam, kreeg je gratis 2-daagse verzending op alle Prime-producten voor slechts $ 99 per jaar. Wat een belachelijk geweldige aanbieding.

Dat is nu vet!

Gedurfd zijn hoeft uw bankrekening niet te breken. U hoeft niet iets te doen zoals Amazon en T-Mobile … het kan zo simpel zijn als een geweldige klantenservice bieden als u in een branche bent die bekend staat om vreselijke support.

Als u niet zeker weet hoe u uw bedrijf kunt gebruiken, laat dan een reactie achter en ik zal proberen u een aantal ideeën te geven. Zorg ervoor dat u een overzicht van uw bedrijf geeft, zodat ik u op de helft van fatsoenlijke ideeën kan brengen. ?

En natuurlijk zal moedig zijn je merk niet van de ene op de andere dag bouwen (het duurt jaren), maar je zou elk kwartaal groei moeten zien. Als je dat niet bent, betekent dat dat je niet brutaal genoeg bent.

Stap # 4: Bouw een betere muizenval

Een muizenval? Waarom zou je een muizenval willen bouwen?

Linkbuilding is nog steeds belangrijk. Natuurlijk kijkt Google nu naar veel andere factoren, maar linkbuilding helpt nog steeds met rankings.

Maar het is moeilijker om links te maken dan vroeger. Iedereen blogt … ach, er zijn meer dan 440 miljoen blogs en meer dan een miljard als je Tumblr, Medium en WordPress.com meetelt.

Ja, dat betekent dat er meer sites zijn om op te slaan en om een ​​link te vragen, maar iedereen doet dat.

Dus hoe bouw je links op wanneer iedereen die spamachtige e-mails ontvangt waarin om een ​​link wordt gevraagd, zoals die hieronder?

spammy links

Je moet een betere muizenval bouwen. Iets zo verbazingwekkend dat iedereen ernaar wil linken zonder dat je om een ​​link vraagt.

Vroeger waren het gedetailleerde handleidingen, maar het zien van handleidingen met 10.000 woorden met mooie ontwerpen komt tegenwoordig meer voor dan toen ik ze begon te maken.

Ze werken nog steeds, vooral als het gaat om merkopbouw, maar ze zijn gewoon niet zo effectief als het gaat om linkbuilding.

Hetzelfde met infographics, ze kregen tonnen sociale aandelen en links (ze doen het nog steeds enigszins), maar ze zijn niet zo effectief als vroeger.

Dus wat voor soort muizenval heb je nodig om te bouwen? Je zou kunnen beginnen met iets waar mensen gewoon voor zijn te betalen.

Het adviesbureau Price Intelligently  heeft bijvoorbeeld een gratis analysesoftware met de naam ProfitWell uitgebracht .

Met heel weinig marketing konden ze 943 backlinks van 187 domeinen genereren.

profitwell

Ik deed dit ook met  Ubersuggest .

ubersuggest tool

Ik heb meer moeite gedaan met marketing, dus ik kon 10.667 unieke backlinks genereren.

ubersuggest links

Een geweldig voorbeeld in de consumentenruimte (dit zou ook wonderen doen voor e-commercesites) is geanimeerde infographics. Iedereen heeft infographics gezien, dus besloot Aminagraffs om hun infographics geanimeerd te maken, waardoor ze viraal werden.

Hier is een deel van hun infographic die de werking van een automotor onderbreekt .

automotor

Het beste van alles is dat de oprichter van Amimagraphs geen marketing heeft gedaan … de grafische weergave is gewoon verspreid . Zelfs zonder marketing genereerde het 751 backlinks van 136 domeinen en meer dan 200.000 bezoekers.

auto-backlinks

Als je old-school linkbuilding-tactieken wilt gebruiken, kun je dat ze je in 2019 niet zo veel helpen. Dus wees creatief en bouw een betere muizenval.

Wanneer je een goede muizenval maakt, maak je je misschien zorgen over de kosten. Maar er is een andere manier om erover na te denken …

Hoeveel zou u aan marketing besteden om dezelfde resultaten te krijgen?

Mensen lachen me uit voor wat ik met Ubersuggest doe en vind het dwaas dat ik $ 150.000 per maand kan “verliezen”. Maar als ik het verkeer moest kopen dat ik krijg vanwege Ubersuggest, zou het me veel meer dan $ 150.000 kosten. Hoewel mijn muizenval duur is, is het nog steeds goedkoper dan betaalde advertenties.

En je hoeft niet zo ver te gaan als ik. Doen wat Animagraffs is, is betaalbaar. Ik heb ze $ 750 betaald om een ​​geanimeerde infographic voor me te maken. Ik weet niet zeker wat ze tegenwoordig aanrekenen, maar ik wed dat je iemand op het web kunt vinden die het voor een paar honderd dollar gaat doen.

Conclusie

In plaats van in traditionele zin aan SEO te denken, wil ik dat je je strategie verandert.

SEO wordt alleen maar moeilijker, Google gaat zijn algoritme voortdurend aanpassen op manieren die je misschien niet leuk vindt, maar het enige dat zeker is, is dat de oude manier van SEO je resultaten zal opleveren, alleen niet in het tijdsbestek dat je wilt.

Volg dus de 4 bovenstaande stappen. Ze zijn onconventioneel, maar de industrie is zo competitief en verzadigd dat je geen andere keuze hebt dan buiten de gebaande paden te denken.

Dus welke andere unieke strategieën ga je gebruiken in 2019?

Hulp nodig bij je seo ik kan je helpen stuur me een e-mail of een PM via Facebook

Geef een reactie