var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Hoe gebruik je quizzen in Facebook Lead Ads

Waarom een ​​quiz gebruiken in uw Facebook lead-advertenties?

Met Facebook-leadadvertenties kunt u leadgeneratiecampagnes direct op het platform uitvoeren en leads gemakkelijk vastleggen. Ze zijn gebruiksvriendelijk omdat ze over het algemeen geen gebruikers vereisen om te veel informatie in te vullen, wat lastig kan zijn op mobiele apparaten. Gebruikers kunnen eenvoudig op uw advertentie tikken om een ​​formulier te openen dat vooraf is ingevuld met hun Facebook-contactinformatie.

Voorbeeld van een Facebook-leadadvertentieformulier van Wyng.

Natuurlijk moet u gebruikers een incentive geven om deze formulieren in te vullen, anders hoeven ze er niet op te klikken. Een manier om dat te doen is om een quiz te delen . Vraag de gebruikers aan het einde van de quiz om hun contactgegevens, zodat u hen hun resultaten kunt sturen .

Het gebruik van quizzen met uw Facebook lead-advertenties biedt verschillende voordelen:

  • Ze zijn een onderbenutte contentmarketingtactiek, dus de concurrentie in deze ruimte is laag. Een quiz delen is een geweldige manier om uw publiek iets nieuws en leuks te bieden.
  • Ze zijn zeer interactief . Je publiek zal actief betrokken zijn bij je inhoud in plaats van het alleen maar passief te skimmen.
  • Ze hebben een inherente virale kwaliteit . Ze worden vaker gedeeld door uw publiek dan andere vormen van inhoud.

Laten we nu eens kijken naar een stapsgewijze handleiding voor het gebruik van online quizzen in campagnes voor leadgeneratie van Facebook.

# 1: een Facebook Lead Generation-campagne opzetten

Begin met het bezoeken van Facebook Ads Manager en het opzetten van een nieuwe campagne. Wanneer u wordt gevraagd een campagnedoel te kiezen, kiest u de optie Lead Generation .

Optie om Lead Generation-advertentie te selecteren uit campagnedoelen in Facebook Ads Manager.

Daarna voert u een naam voor uw campagne en klik op Doorgaan om naar het Ad Set niveau.

Voorbeeldinstellingen voor uw Facebook-leadformulier-advertentie.

# 2: targeting van doelgroepen instellen

Het succes van uw Facebook-leadadvertenties zal voor een groot deel afhangen van hoe effectief u de juiste doelgroep voor uw quiz target. Als u uw advertenties aan mensen geeft die waarschijnlijk niet geïnteresseerd zijn in uw bedrijf, worden uw budget en inspanningen verspild.

In het gedeelte ‘Doelgroep’ van uw campagne kunt u nieuwe of eerder gemaakte bewaarde doelgroepen , aangepaste doelgroepen of vergelijkbare doelgroepen targeten . U kunt uw doelgroep ook verfijnen op basis van locatie, demografie, interesses, gedrag en verbindingen.

Gebruik een bewaarde doelgroep

Je hebt waarschijnlijk al een idee van de demografische gegevens van je publiek. U kunt deze informatie gebruiken om uw doelgroep te definiëren en die doelgroep vervolgens te bewaren voor gebruik in toekomstige Facebook-campagnes.

Ten eerste, selecteert u de locaties, leeftijdsgroepen, geslachten, en talen die u wilt targeten .

Opgeslagen doelgroeptargetingopties voor een Facebook leadadvertentiecampagne.

Selecteer in het gedeelte Gedetailleerde targeting demografische gegevens, interesses en gedragingen om uw doelgroep te verfijnen.

Opties voor demografische targeting voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

U kunt ook targeten op verbindingen. Klik op de vervolgkeuzelijst Een verbindingstype toevoegen om opties weer te geven waarmee u mensen kunt targeten die uw Facebook-pagina leuk vinden of die uw app of hun vrienden hebben gebruikt . U kunt ook mensen uitsluiten die al interactie hebben gehad met uw bedrijf .

Voeg een verbindingstype-opties toe voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

Als u klaar bent, klikt u op Deze doelgroep opslaan zodat u deze voor toekomstige campagnes kunt gebruiken.

Als u een opgeslagen doelgroep wilt gebruiken die u eerder heeft gemaakt, klikt u op Een opgeslagen doelgroep gebruiken en selecteert u een doelgroep uit een van uw andere leadgeneratiecampagnes.

Optie om een ​​opgeslagen doelgroep te gebruiken voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

Gebruik een aangepast of uiterlijk publiek

U kunt ook een nieuwe of eerder gemaakte aangepaste of vergelijkbare doelgroep targeten (die dezelfde kenmerken heeft als mensen die eerder interactie hebben gehad met uw bedrijf).

Als u een nieuwe aangepaste doelgroep of vergelijkbare doelgroep wilt maken , klikt u op Nieuwe maken en selecteert u Aangepast publiek of Uiterlijk publiek in de vervolgkeuzelijst.

Opties om een ​​aangepaste doelgroep of vergelijkbare doelgroep te gebruiken voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

Als u een lookalike maakt , klikt u in het veld Source en selecteert u de bestaande doelgroep waarop uw lookalike zal zijn gebaseerd . Ook kiezen voor de locaties die u wilt targeten en de omvang van het publiek . Als u klaar bent, klikt u op Doelgroep maken .

Instellen of een lookalike doelgroep wordt gebruikt voor een Facebook lead advertentiecampagne.

# 3: Selecteer Plaatsingen en Budget voor uw Facebook Lead Ads

De volgende paar stappen zijn vrij eenvoudig. Selecteer eerst de plaatsingen waar u uw advertenties wilt weergeven. Als u Automatische plaatsingen kiest , optimaliseert Facebook uw advertentieplaatsingen op basis van waar uw advertenties waarschijnlijk worden gezien.

Plaatsingsopties voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

Ook kies je Facebook-advertentie budget en een schema . Klik op Doorgaan als u klaar bent .

Budget- en planningsopties voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

# 4: kies Advertentiecreatie voor uw campagne

Nu bent u klaar om de advertentie-advertentie te selecteren. Het is het beste om Eén afbeelding of Enkele video te gebruiken als uw advertentie voor de hoofdadvertentie. Omdat sociale media zeer visueel van aard zijn, moet u ervoor zorgen dat de afbeeldingen die u selecteert aantrekkelijk en aantrekkelijk zijn.

Het is ook belangrijk om afbeeldingen met de juiste specificaties te uploaden, zodat de gebruikerservaring op alle apparaten uitstekend is. Slechte visuals kunnen mensen ervan weerhouden om op uw advertentie te klikken.

Visuele opties voor een Facebook lead advertentiecampagne.

Vervolgens voert u de advertentietekst die u wilt weergeven in uw lead advertentie , met inbegrip van de tekst, de kop, en nieuws feedlink beschrijving. Ook selecteert u een geschikte oproep tot actie . Helaas biedt Facebook geen “take quiz” -optie, dus de meest geschikte optie (uit de beschikbare opties) is Meer informatie.

Kopieer de instellingen en opties voor een Facebook lead advertentiecampagne.

Terwijl u deze velden invult, ziet u een voorbeeld van hoe uw leadadvertentie-advertentie eruit zal zien op verschillende posities , zoals de desktopfeed, mobiele feed, enzovoort.

# 5: Maak het hoofdformulier voor uw quiz

De laatste stap is het maken van het leadformulier voor de quiz. Vergeet niet dat quizzen voor Facebook-leadadvertenties anders is dan het eenvoudig promoten van uw quizzen met andere typen Facebook-advertenties. Het belangrijkste verschil is dat je voor een lead ad quiz het formulier met al je quizvragen rechtstreeks van Facebook maakt.

Om het formulier te maken, scrolt u omlaag en klikt u op de knop Nieuw formulier .

Optie om een ​​nieuw formulier te maken voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

In het venster Create Form begint u met het formuliertype en selecteert u More Volume of Higher Intent . Ik raad aan dat u de optie Meer volume kiest, omdat deze een formulier genereert dat snel en eenvoudig in te vullen is op een mobiel apparaat.

Formuliertype-instellingen en opties voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

Voer vervolgens de informatie in die u als een introductie wilt weergeven. Typ een kop , selecteer een afbeelding en kies de lay-out voor uw formulier.

Opties voor koppen, afbeeldingen en opmaak voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

Nu bent u klaar om uw vragen toe te voegen. Ten eerste, selecteert u de informatie die u wilt vastleggen met uw lead advertentie . U kunt kiezen uit een verscheidenheid aan opties, zoals u hieronder kunt zien. Het is meestal het beste om naar namen en e-mailadressen te vragen, zodat u deze kunt gebruiken om een ​​e-maillijst voor een gerichte campagne te maken.

Vraagopties voor een Facebook leadadvertentiecampagne.

Nu moet je de vragen voor je quiz maken. Klik op de optie Aangepaste vraag toevoegen en selecteer het type vraag dat u wilt toevoegen . Het meerkeuzeformaat is goed voor een quiz omdat het minimaal van gebruikers vereist.

Vraagtype-instellingsopties voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

Vervolgens typ uw vraag en antwoord opties .

Voorbeeld van vraag- en antwoordopties voor een vraag voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

U kunt zoveel vragen toevoegen als u maar wilt . Maak de quiz echter niet te lang, omdat dit gebruikers kan ontmoedigen om het te voltooien en uw lead capture-pagina te bereiken.

Het is altijd een goed idee om uw privacybeleid voor uw advertentie weer te geven, omdat u persoonlijke gegevens verzamelt. De link naar uw privacypagina verschijnt samen met de standaard disclaimer van Facebook.

Voorbeeld van een privacybeleid dat is opgenomen in de opties van een Facebook lead-advertentiecampagne.

Pas nu het scherm aan dat uw publiek zal zien nadat ze hebben deelgenomen aan de quiz . U kunt ze naar een landingspagina leiden waar ze de resultaten van de quiz kunnen zien en hen laten weten dat ze hun resultaten ook per e-mail zullen ontvangen.

Voorbeeld van een bedankt scherm voor een Facebook lead-advertentiecampagne.

Klik vervolgens op Voltooien of Opslaan (als u later wilt terugkomen naar het formulier).

Opties om een ​​Facebook-leadadvertentiecampagne te voltooien of op te slaan.

Zodra u klaar bent met het maken van dit formulier, bent u klaar om de campagne live te laten gaan. Het enige dat u hoeft te doen, is op de knop Bevestigen te klikken . En dat is het. Je quiz over je leadcatalogus op Facebook is nu live!

Conclusie

Houd er rekening mee dat de leads die u via deze quiz vastlegt niet automatisch aan uw e-maillijst worden toegevoegd. Hiervoor moet je een soort automatiseringstool gebruiken. Wanneer u een advertentiecampagne voor leadgeneratie uitvoert, kunt u uw e-mailmarketingtool of CRM integreren met Facebook-leadadvertenties .

Zoals met al het andere, krijgt u misschien niet alles goed bij de eerste poging. Als u echter de prestaties van uw leadadvertentiecampagnes analyseert, moet u uw toekomstige campagnes kunnen optimaliseren en quizzen kunnen gebruiken als een effectieve lead generation-tactiek.

Wat denk je? Overweegt u om een ​​quiz te gebruiken in uw Facebook lead-advertenties? Welk soort quiz zou het beste werken voor uw bedrijf?

Geef een reactie