Realtime website statisticsrealtime web visitor analytics chat support

Hoe maak je een SEO-strategie voor 2018

Content is meer als txt hipmarketing

Een Seo strategie maken voor dit jaar.

 

seo strategie

Dit is een cliche tussen digitale marketeers: zoekmachineoptimalisatie (SEO) is niet meer wat het was.

Hier is een echte verklaring die je niet zo vaak hoort: je SEO-strategie voor 2018 moet niet gericht zijn op zoekwoorden.

Tegenwoordig begrijpen de meeste bedrijven de basisbegrippen van SEO en waarom het belangrijk is. Als het echter gaat om het ontwikkelen en uitvoeren van een goede SEO-strategie voor uw bedrijf, is het alleen maar moeilijk om een ​​inhoud te maken voor de zoekwoorden waarnaar uw klanten op zoek zijn.

Hier zijn acht stappen die u kunt nemen om ervoor te zorgen dat al uw SEO-bases worden gedekt in 2018. Grijp vervolgens uw gratis planningssjabloon om SEO op de site onder de knie te krijgen.

Klik hier om onze gratis SEO-planningssjabloon te downloaden.

Stap 1: maak een lijst met onderwerpen

Zoekwoorden vormen de kern van SEO, maar ze zijn eigenlijk niet uw eerste stap naar een organisch groeiparaat. Je eerste stap is om een ​​lijst te maken van onderwerpen die je van maand tot maand wilt behandelen.

Maak om te beginnen een lijst van ongeveer 10 korte woorden en termen die horen bij uw product of dienst. Gebruik het Hulpprogramma voor zoekwoorden van Google om hun zoekvolume te identificeren en om varianten te bedenken die zinvol zijn voor uw bedrijf.

U koppelt deze onderwerpen aan populaire korte zoekwoorden, zoals u kunt zien, maar u besteedt geen afzonderlijke blogberichten aan deze zoekwoorden. Deze korte zoekwoorden zijn gewoon te concurrerend om hoog te scoren op Google als u net begint met het optimaliseren van uw website voor zoeken. We zullen in slechts een minuut bespreken hoe deze onderwerpen kunnen worden gebruikt.

google adwords keyword tool screenshot heeft 600 gewijzigdGebruik het zoekvolume en de concurrentie als uw maat, beperk uw lijst tot 10-15 short-tail-sleutelwoorden die voor u belangrijk zijn. Rangschik vervolgens deze lijst in volgorde van prioriteit of relevantie voor uw bedrijf.

Elk van deze zoekwoorden wordt een ‘pijler’ genoemd en het dient als de primaire ondersteuning voor een groter ‘cluster’ van long-tail-zoekwoorden, wat ons naar onze volgende stap brengt …

Stap 2: Maak een lijst met lange staart-zoekwoorden op basis van deze onderwerpen

Hier begint u met het optimaliseren van uw pagina’s voor specifieke zoekwoorden. Gebruik voor elke pijler die u hebt geïdentificeerd, uw zoekwoordhulpprogramma om vijf tot tien long-tail-zoekwoorden te identificeren die dieper in het oorspronkelijke onderwerpzoekwoord graven.

We maken bijvoorbeeld regelmatig inhoud over het onderwerp ‘SEO’, maar het is nog steeds erg moeilijk om een ​​goede positie op Google in te nemen voor zo’n populair onderwerp op dit acroniem alleen. Je riskeert ook te concurreren met je eigen inhoud door meerdere pagina’s te maken die allemaal precies hetzelfde zoekwoord targeten – en mogelijk dezelfde zoekmachine-resultatenpagina (SERP). Daarom creëren we ook inhoud over het uitvoeren van zoekwoordonderzoek, het optimaliseren van afbeeldingen voor zoekmachines, het maken van een SEO-strategie (die je nu aan het lezen bent) en andere subonderwerpen binnen SEO.

Gebruik subonderwerpen om met blogpost- of webpagina-ideeën te komen die een specifiek concept uitleggen binnen elk groter onderwerp dat u in stap 1 hebt geïdentificeerd. Verbind deze subonderwerpen met uw zoekwoordtool om long-tail-zoekwoorden te identificeren waarop u elk blogbericht baseert.

Samen maken deze subonderwerpen een cluster. Dus, als je 10 pijleronderwerpen hebt, moeten ze allemaal bereid zijn om een ​​cluster van vijf tot tien subonderwerpen te ondersteunen. Dit SEO-model wordt een ‘onderwerpcluster’ genoemd en moderne algoritmen voor zoekmachines zijn van hen afhankelijk om gebruikers te verbinden met de informatie waarnaar ze op zoek zijn.

Hier is een korte video over dit concept:

Zie het op deze manier: hoe specifieker uw inhoud, hoe specifieker de behoeften van uw doelgroep zijn – en hoe groter de kans dat u dit verkeer omzet in leads. Op deze manier vindt Google waarde in de websites die het crawlt; de pagina’s die ingaan op de wisselwerkingen van een algemeen onderwerp worden gezien als het beste antwoord op de vraag van een persoon en zullen hoger scoren.

Stap 3: maak pagina’s voor elk onderwerp

Als het gaat om websites en het rangschikken in zoekmachines, kan het onmogelijk zijn om één pagina te rangschikken voor een handvol zoekwoorden. Maar hier komt het rubber de weg tegen:

Neem de 10 pijleronderwerpen die je in stap 1 hebt bedacht en maak een webpagina voor elke topic die het onderwerp op een hoog niveau schetst – met behulp van de long-tail-sleutelwoorden die je hebt bedacht voor elke cluster in stap 2. Een pijlerpagina op SEO kan bijvoorbeeld SEO in korte secties beschrijven die sleutelwoordonderzoek, beeldoptimalisatie, SEO-strategie en andere subonderwerpen introduceren als ze worden geïdentificeerd. Zie elke pijlerpagina als een inhoudsopgave, waar u uw lezers informeert over subonderwerpen die u in blogposts zult bespreken.

Gebruik uw lijst met zoekwoorden om te bepalen hoeveel verschillende pijlerpagina’s u moet maken. Uiteindelijk moet het aantal onderwerpen waarvoor u pijlerpagina’s maakt samenvallen met het aantal verschillende producten, aanbiedingen en locaties die uw bedrijf heeft. Dit maakt het veel gemakkelijker voor uw prospects en klanten om u te vinden in zoekmachines, ongeacht welke zoekwoorden ze gebruiken.

Elke webpagina moet relevante inhoud bevatten voor uw prospects en klanten en moet afbeeldingen en links naar pagina’s op uw site bevatten om de gebruikerservaring te verbeteren. We zullen in stap 4 over die links praten.

Stap 4: een blog opzetten

Bloggen kan een ongelooflijke manier zijn om te rangschikken voor zoekwoorden en de gebruikers van uw website te betrekken. Immers, elke blogpost is een nieuwe webpagina die je nog een kans geeft om te scoren in zoekmachines. Als uw bedrijf nog geen blog heeft, kunt u er een instellen. Hier gaat u uitgebreid in op elk subonderwerp en wordt het daadwerkelijk zichtbaar op Google.

Terwijl je elk blogbericht schrijft en je clusters vult, moet je drie dingen doen:

  1. Voeg ten eerste uw long-tail-trefwoord niet meer dan drie of vier keer toe op de hele pagina. Google houdt niet zo vaak rekening met exacte zoekwoordovereenkomsten als voorheen. In feite kunnen te veel exemplaren van uw zoekwoord een rode vlag zijn voor zoekmachines omdat u ‘zoekwoorden invoegt’. Dit kan je website bestraffen en je rang laten vallen.
  2. Ten tweede, maak een link naar de pijlerpagina die je over dit onderwerp hebt gemaakt. U kunt dit doen in de vorm van tags in uw inhoudbeheersysteem (CMS) of als standaard ankertekst in de hoofdtekst van het artikel.
  3. Nadat u elk blogbericht hebt gepubliceerd, koppelt u er vanaf de kolompagina die dit subonderwerp ondersteunt, naartoe. Zoek het punt in uw pijlerpagina dat het subonderwerp van deze blog introduceert en koppel het hier.

Door zowel de pijler als het cluster op deze manier te verbinden, vertel je Google dat er een relatie is tussen het lange-afstandszoekwoord en het overkoepelende onderwerp waarnaar je probeert te rangschikken.

Stap 5: Blog elke week om de pagina-autoriteit te ontwikkelen

Niet elke blogpost of webpagina die u schrijft, moet tot een onderwerpcluster behoren. Het is ook waardevol om te schrijven over tangentiële onderwerpen waar uw klanten om geven om uw website de autoriteit te geven in de ogen van Google. Hiermee geeft u Google op extra aandacht te besteden aan uw domein terwijl u inhoud toevoegt aan uw primaire onderwerpen.

Zorg er daarom voor dat je minstens een keer per week blogt. Vergeet niet dat je voornamelijk blogt voor je publiek, niet voor de zoekmachines. Schrijf over dingen waar uw doelgroep en / of prospects in geïnteresseerd zijn, zorg ervoor dat u relevante zoekwoorden opneemt, en dat uw doelgroep langzaam begint op te merken en te klikken.

Houd er rekening mee dat elk onderwerp niet even belangrijk is, en naarmate uw clusters van de grond komen, moet u prioriteiten stellen op basis van de behoeften van uw bedrijf. Maak dus een lijst met alle verschillende webpagina’s die u wilt maken en rangschik ze. Ontwikkel dan een schema en bedenk een plan van aanpak om die pagina’s te laten bouwen.

Houd uw lijst up-to-date en geprioriteerd door welke webpagina’s u zullen helpen om uw bedrijfsdoelstellingen het best te bereiken.

Stap 6: Maak een Link-bouwplan

Het onderwerpclustermodel is uw weg vooruit in SEO dit jaar, maar het is niet de enige manier om uw website-inhoud hoger te laten scoren nadat deze is gemaakt.

Onze eerste vijf stappen waren gewijd aan SEO-tactieken op de pagina . Link-building is het primaire doel van off-page SEO en is ook een enorme factor in hoe zoekmachines uw webpagina’s rangschikken. Wat is linkbuilding? Blij dat je het vroeg.

Link-building is het proces van het aantrekken van inkomende links (ook “backlinks” genoemd) naar uw website van elders op het web. Als algemene regel geldt dat hoe meer pagina-autoriteit de oorspronkelijke website heeft, hoe groter het effect zal zijn op de rangorde van de webpagina waarnaar deze verwijst.

Besteed enige tijd om te brainstormen over alle verschillende manieren waarop u inkomende links naar uw website kunt aantrekken. Begin klein – deel uw links misschien met andere lokale bedrijven in ruil voor links naar hun sites. Schrijf een paar blogposts en deel ze op Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn. Overweeg om andere bloggers te benaderen voor blogmogelijkheden voor gasten waarmee u weer naar uw website kunt linken.

Een andere geweldige manier om inkomende links aan te trekken, is door je blog te gebruiken om artikelen te plaatsen die gerelateerd zijn aan actuele gebeurtenissen of nieuws. Op die manier heb je de kans om te worden gekoppeld aan een invloedrijke industrie of andere bloggers in jouw branche.

Stap 7: Blijf op de hoogte van SEO-nieuws en -praktijken

Net als het algemene marketinglandschap is de ruimte in de zoekmachine voortdurend in ontwikkeling. Het is een moeilijke taak om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en best practices, maar er zijn meerdere online bronnen die het voor u gemakkelijk maken om op de hoogte te blijven van SEO-nieuws en wijzigingen die van invloed kunnen zijn op uw website en uw SEO-strategie.

Hier zijn een paar bronnen om uit te checken:

  1.  SEOmoz
  2.  SEOBook
  3.  Rondetafel van zoekmachine
  4.  Zoekmachine

Stap 8: Meet en volg uw SEO-succes

SEO kan veel tijd en moeite vergen. Wat heb je aan al die tijd en moeite te besteden als je de vruchten van je werk niet kunt zien? Er zijn veel statistieken die u dagelijks, wekelijks of maandelijks kunt bijhouden om uw SEO-plan op schema te houden en uw succes te meten.

Omdat de meeteenheid waar u om geeft organisch verkeer is (verkeer dat afkomstig is van een bepaalde zoekmachine), zoekt u een tool waarmee u zowel uw algemene organische verkeersnummer kunt bijhouden als hoe uw pagina’s zich rangschikken voor elk lang sleutelwoord dat u bent proberen te rangschikken. SEMrush is een geweldige rapportagetool voor alleen dit doel.

Maak een maandelijks dashboard met Excel, Google Spreadsheets of een webanalysepakket, zodat u kunt bijhouden hoeveel verkeer naar uw website komt via organisch zoeken.

Het volgen van geïndexeerde pagina’s, leads, ROI, inkomende links, zoekwoorden en uw daadwerkelijke ranking op SERP’s (pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines) kan u helpen uw succes te herkennen en kansen te identificeren.

 

 

Geef een reactie