var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Hoe schrijf je de perfecte titel voor seo?

Paginatitel en SEO

 

Een paginatitel is de titeltag die een zoekmachine zoals Google vertelt wat de titel van uw webpagina is.

Een “title-tag” verschilt echter van de “H1” van een pagina. Uw webpagina kan een H1 hebben die verschilt van de titeltag, hoewel deze vaak standaard hetzelfde is, tenzij gewijzigd in de HTML-koptekst van de pagina.

Een titel van een artikel is bijvoorbeeld uw H1. Als u een creatief idee had voor de titel van een artikel, maar u wilde dat Google een titeltag indexeerde die waarschijnlijker wordt aangeklikt, dan zou u de titeltag kunnen wijzigen zodat deze anders is dan de H1.

Wanneer u een zoekopdracht op Google typt, zijn title-tags de titels die u ziet op de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP).

Dus, waarom moet je SEO in gedachten houden als je een paginatitel schrijft?

De belangrijkste reden is dat uw paginatitel (en andere metatags ) aan de zoekmachine aangeven waar uw pagina over gaat. Uw paginatitel helpt de zoekmachine te bepalen of uw webpagina voldoet aan de zoekintentie en de vraag van een gebruiker beantwoordt.

Nu vraag je je misschien af: “Hoe kan ik beginnen?” Laten we hieronder de praktische tips bekijken waarmee u rekening moet houden bij het schrijven van titels op SEO-pagina’s.

tips voor het schrijven van SEO-paginatitels

1. Wees specifiek.

Elke pagina op uw site moet een specifiek doel hebben. Denk na over de pagina die voor je ligt en probeer hem te beschrijven.

Als je “en” gebruikt om meerdere gedachten op deze pagina te combineren, is het tijd om wat nieuwe pagina’s te maken.

Houd bij het schrijven van de titels voor elk van deze pagina’s rekening met de specifieke kenmerken van de pagina. Als dit een pagina is die alleen gaat over ‘broodroosters’, moet de titel uw zoekwoorden bevatten die zijn gecentreerd rond ‘broodroosters’, en niet een algemenere zoekwoord combinatie zoals ‘keukenapparatuur’.

2. Leg uit waarom deze pagina uniek is.

Net zoals elke paginatitel specifiek moet zijn voor elke pagina, moet u er ook voor zorgen dat elke paginatitel uniek is op uw hele site.

Dit helpt kannibalisatie van het verkeer te voorkomen, dat wil zeggen wanneer twee pagina’s van hetzelfde domein voor hetzelfde zoekwoord rangschikken en daardoor verkeer van elkaar stelen. Met unieke paginatitels maakt u minder snel pagina’s waarvan Google denkt dat ze dezelfde zoekwoorden bevatten.

Als u de eerste regel volgt en ervoor zorgt dat elke pagina lasergericht is op een enkel onderwerp, zou het buitengewoon eenvoudig moeten zijn om er ook voor te zorgen dat elke paginatitel uniek is.

3. Wees overtuigend.

Wanneer u naar de resultatenpagina van een zoekmachine kijkt, verschijnen er slechts drie dingen voor een bezoeker: de paginatitel, de paginabeschrijving (bonuspunten als u een unieke en gerichte metabeschrijving hebt) en de URL van uw pagina.

Probeer uw paginatitels te behandelen zoals de titels voor uw blogposts en maak ze aantrekkelijk.

4. Wees niet repetitief of spul zoekwoorden.

Uw paginatitels mogen niet meerdere varianten van vergelijkbare woordgroepen bevatten.

Een goed voorbeeld van een slechte paginatitel is “Broodrooster, brood rooster oven, keukenbroodrooster, universiteitsbroodrooster, broodrooster met 8 sneden, bagel broodrooster | Chris ‘Toaster Emporium”.

Titels als deze promoten de slechtste praktijken en leiden er vaak toe dat dezelfde paginatitels op de meeste (zo niet alle) pagina’s van uw site worden gebruikt.

Bovendien helpt het de gebruiker niet te begrijpen wat er op de pagina staat.

5. Let op de lengte.

Google snijdt uw titel af van ongeveer 70 tekens en u krijgt aan het einde van de titel een reeks ellipsen over – en alles wat u boven de limiet van 70 tekens hebt geschreven, wordt in wezen genegeerd.

6. Zet uw bedrijfsnaam niet vooraan.

In de meeste gevallen zal uw website al hoog scoren voor uw bedrijfsnaam.

Maak gebruik van het feit dat zoekmachines meer gewicht toekennen aan de woorden die aan het begin van een paginatitel verschijnen, en vorm uw titels eerst met behulp van uw trefwoordzinnen en vervolgens uw bedrijfsnaam.

Houd er rekening mee dat CMS’s uw bedrijfsnaam soms standaard vooraan plaatsen. Als maker van inhoud moet je ze verwijderen uit het veld HTML-koptekst als je niet wilt dat het wordt weergegeven op Google.

7. Neem uw primaire zoekwoord op.

Hoewel u uw paginatitels niet met zoekwoorden wilt vullen, is het toch een goed idee om uw primaire zoekwoord op te nemen.

Als u kunt, kunt u de zoekmachine en gebruikers helpen om snel te bepalen waar uw pagina over gaat als u deze aan de voorkant plaatst.

Als u uw primaire zoekwoord niet kunt opnemen, moet u proberen een variant van uw zoekwoord op te nemen die voldoet aan de zoekintentie.

8. Schrijf voor de gebruiker.

Aan het eind van de dag moet uw inhoud voor de lezer zijn geschreven, niet voor de zoekmachine. Gebruikerservaring is veel belangrijker dan een zoekmachine.

Hoewel het schrijven van titels moeilijk kan zijn, hoeft dat niet zo te zijn. Houd deze praktische tips in gedachten wanneer u uw volgende paginatitel maakt.

 

Geef een reactie