Realtime website statisticsrealtime web visitor analytics chat support

Insights gebruiken om nieuwe doelgroepen te vinden

Ontdek hoe u nieuwe doelgroepcombinaties test met de Audience Insights-tool in Google Ads Audience Manager.

Je hebt aangepaste intent-doelgroepen geprobeerd. U hebt aangepaste affiniteitsdoelgroepen geprobeerd. U ondervindt problemen bij het schalen van uw gerichte plaatsingen. U weet dat u uw bekendheid wilt vergroten, maar bent niet voorzichtig met het testen van bredere targetingopties. Welke doelgroepen moet u nu testen voor uw display-campagnes in Google-advertenties?

De Audience Insights-tool in de Google Ads Audience Manager is een geweldige bron voor display-advertenties. Ik ga je laten zien waar je deze tool kunt vinden en hoe je de informatie kunt gebruiken om nieuwe publiekcombinaties te vinden om te testen.

 

Laten we eerst de tool voor het delen van het publiek zoeken

Klik op het menu Hulpmiddelen in de overheadnavigatie van Google Ads. Zoek in het vervolgkeuzemenu naar “Doelgroepmanager” onder de kolom Gedeelde bibliotheek. Zodra u zich in Audience Manager bevindt, klikt u op ‘Audience-insights’ aan de linkerkant van de pagina.

Laten we nu de gegevens ophalen

Standaard (in de accounts van mijn klanten kan ik niet voor iedereen bevestigen), de doelgroep die we eerst kunnen beoordelen, is een publiek voor alle gebruikers. Maar in de onderstaande afbeelding laat ik een publiek zien dat een van mijn accounts in de afgelopen 90 dagen voor alle gebruikers heeft gemaakt.

Welke doelgroep ook de standaardoptie is die wordt weergegeven, u kunt ook selecteren welk land u wilt gebruiken om de doelgroepgegevens te bekijken. Nu kunnen adverteerders de beste in-market en affiniteitsdoelgroepen zien waar uw geselecteerde doelgroep onder valt. Maar u hoeft zich niet aan alle gebruikers te houden. U kunt de optie ‘Doelgroep om inzicht te krijgen in’ wijzigen in verschillende doelgroepen in uw Google-advertentieaccount. Dit helpt u meer te weten te komen over de gebruikers in elk van uw basisdoelgroepen.

Welke in-market-doelgroepen zijn gekoppeld aan mijn huidige converters?

Hoe zit het met het affiniteitsdoel voor mijn huidige converters? Maak je geen zorgen. Google Ads heeft u gedekt.

Nu wil ik echt naar de top van de trechter gaan en meer gebruikers vinden die mogelijk geïnteresseerd zijn in mijn blogposts. Kan Google die ook voor mij vinden? Ja. Google kan dat doen.

Gebruikers in verschillende basisdoelgroepen zullen onder verschillende in-market en affiniteitsdoelgroepen vallen. Wanneer u uw campagne en advertentiegroepstructuur maakt, gebruikt u deze informatie in de Audience Insights-tool om de beste nieuwe doelgroepen te vinden om te testen voor uw nieuwe campagnes. En natuurlijk, hopelijk, gebruikt u verschillende advertentie-exemplaren om met de verschillende doelgroepen te spreken.

Een woord van waarschuwing. U kunt een basisexpert niet beoordelen in de Audience Insights-tool, tenzij deze 1000 gebruikers heeft.

Als de standaarddoelgroepen in Google-advertenties niet voor u werken, kunt u overwegen om die doelgroepen met langere datumbereiken te maken om uw huidige gebruikers te kunnen analyseren. Het is geweldig om in-market en affiniteitsinformatie te krijgen over je huidige doelgroepen, maar ik wil zeker weten dat de aanbevelingen van het publiek legitiem zijn en geen toevalstreffer zijn. Dit brengt me bij mijn laatste punt.

Zoek naar patronen om te weten welke combinaties het publiek het eerst moeten testen

Als uw account voldoende gebruikers heeft opgebouwd om verschillende publieksgegevens te bekijken, probeer dan patronen te vinden tussen de doelgroepen. Als u bepaalde in-market- of affiniteitsdoelgroepen in verschillende doelgroepen ziet verschijnen, moet u die eerst testen.

 

 

 

In de afbeelding hierboven zien we een overlapping van vijf doelgroepen voor gebruikers die in de afgelopen 180 dagen hebben geconverteerd, evenals huidige klanten die onlangs zijn ingelogd. Als ik meer gebruikers wil proberen te vinden die overeenkomen met mijn bestaande klanten, wil ik deze in-market-doelgroepen waarschijnlijk eerst testen. Bekijk de doelgroepgegevens voor uw meest waardevolle doelgroepen. Als dezelfde in-market- of affiniteitsdoelgroepen steeds opnieuw worden weergegeven, is de kans groot dat andere gebruikers binnen die doelgroepen ook uw producten of services kunnen gebruiken.

Blijf de tool voor het volgen van het publiek controleren

Als u op zoek bent naar nieuwe doelgroepen om uw displaycampagnes te proberen, geeft de Audience Insights-tool u nieuwe ideeën om te gebruiken op basis van de huidige doelgroepen binnen uw account. U kunt de tool niet alleen gebruiken om nieuwe doelgroepen te testen, maar u kunt deze ook gebruiken om te zien of de gegevens voor in de markt en affiniteitsdoelgroepen in de loop van de tijd veranderen. Gebruikersgedrag zal veranderen. Uw doelgroep kan veranderen. Kom regelmatig terug (vooral als u de prestaties van de doelgroep in uw display-campagnes ziet wegvallen) om te zien of u uw weergavetargeting op elk gewenst moment zou moeten uitschakelen. De Audience Insights-tool is er met de informatie die u nodig hebt.

 

 

Geef een reactie