var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Instagram # in 2019

Instagram-hashtags zijn nog steeds een effectieve manier om meer aandacht (en betrokkenheid!) Te krijgen op je Instagram-berichten in 2019.

Een bericht met ten minste één hashtag voor Instagram gemiddeld  12,6% meer betrokkenheid dan berichten zonder een hashtag. Het is dus echt de moeite waard om een ​​hashtag-strategie voor uw merk te maken als u uw account wilt laten groeien!

De ultieme gids voor Hashtags op Instagram in 2019 helpt je alles te begrijpen wat je moet weten over het gebruik van Instagram-hashtags om meer volgers te krijgen, de inzet percentages van je berichten te verbeteren en een community rond je bedrijf op te bouwen.

Klaar om te leren hoe je Instagram-hashtags strategisch kunt gebruiken en welke stappen je moet nemen om een ​​effectieve hashtag-strategie te implementeren?

 

Inhoudsmenu

  1. Waarom zou je Instagram Hashtags gebruiken?
  2. De verschillende soorten Instagram-hashtags
  3. Hoe je Instagram Hashtags te organiseren
  4. Hoe je de beste Instagram-hashtags voor je account kunt vinden
  5. Hoe “Trend” voor een Instagram Hashtag
  6. De formule om in de topposten van een hashtag te komen
  7. Hoe maak je je eigen branded Instagram Hashtag

# 1: Waarom zou je Instagram Hashtags gebruiken?

Instagram heeft het afgelopen jaar veel veranderingen ondergaan , waaronder nieuwe functies, tools en een heel nieuw videokanaal .

Maar één ding is constant gebleven: het belang van Instagram-hashtags .

Het gebruik van relevante, gerichte hashtags op je berichten en verhalen is nog steeds een van de beste manieren om ontdekt te worden door nieuwe doelgroepen op Instagram. En dit kan zich vertalen in meer betrokkenheid, meer volgers en meer klanten voor uw bedrijf.

Maar hoe werken Instagram-hashtags?

Net als op Twitter en andere social-mediaplatforms werken Instagram-hashtags door het organiseren en categoriseren van foto- en video-inhoud.

Elk bericht dat u maakt, kan worden vergezeld door een  Instagram-ondertitelingen een paar hashtags (maximaal 30) en deze hashtags helpen bij het ontdekken van inhoud.

Een foodblogger kan bijvoorbeeld een foto van een prachtige smoothiekom plaatsen en vervolgens de hashtags #superfoods , #cleaneating en #vegansofig gebruiken wanneer deze naar Instagram is geüpload.

Door deze drie hashtags te gebruiken, is het beeld gecatalogiseerd zodat andere Instagram-gebruikers die van gezond voedsel genieten, het gemakkelijk kunnen vinden.

Dus met een relatief eenvoudig concept kunnen hashtags je berichten echt van de grond krijgen en in de handen van de juiste doelgroep krijgen.

En het goede nieuws is dat Instagram voortdurend verbeteringen aanbrengt in hoe en waar we hashtags kunnen gebruiken in onze berichten en verhalen.

Alleen al in het afgelopen jaar heeft Instagram een ​​heleboel nieuwe hashtag-functies uitgebracht, waaronder nieuwe mogelijkheden en nog betere tracking. Hier zijn enkele hoogtepunten:

1. Volg jouw Instagram Hashtag-succes met Post Insights

Als u op zoek was naar een reden om over te stappen naar een zakelijk Instagram-profiel , dan is dit het! Met Instagram Insights heeft Instagram de mogelijkheid toegevoegd om te analyseren hoe effectief je hashtags zijn om meer weergaven (of vertoningen) van je berichten te krijgen! Dit is een goede indicatie of u de juiste hashtags voor uw strategie hebt gekozen.

Als u deze gegevens wilt openen, opent u gewoon een bericht en tikt u eronder op de tekst ‘Insights weergeven’.

Veeg omhoog en je vindt een volledige pagina met gegevens voor die post, inclusief profielbezoeken, volgt, bereik en een overzicht van hoe en waar je bericht is ontdekt.

Besteed speciale aandacht aan de statistiek ‘Van hashtags’ onder vertoningen. Dit aantal geeft aan hoeveel mensen je bericht hebben ontdekt via de hashtags die je hebt gebruikt.

2. Zoek uw best presterende Hashtags met de Hashtag Analytics van later

Instagram heeft onlangs de Instagram Graph-API uitgebreid met hashtag-analyses, dus nu kun je je hashtagprestaties op Instagram rechtstreeks vanuit je latere account meten!

GIF

Weten welke hashtags het meest effectief zijn om uw berichten te vinden, is enorm gunstig voor bedrijven. Het kan u helpen uw hashtag-strategie te verfijnen door hashtags te elimineren die u geen resultaten opleveren, terwijl u een verdubbeling van de hashtags genereert.

Met de nieuwe Hashtag Analytics van Later kunt u belangrijke inzichten bijhouden over de hashtags die u gebruikt, inclusief een overzicht van welke hashtags de meeste likes, comments, impressies, saves en reachs op uw Instagram-berichten genereren .

U kunt deze gegevens gebruiken om te zien welke hashtags de meeste betrokkenheid bij uw berichten genereren. Zodra u uw best presterende hashtags vindt, kunt u ze vaker gebruiken om nog meer betrokkenheid en tractie voor uw bedrijf te krijgen.

Hashtag Analytics maakt deel uit van onze nieuwe  Instagram Analytics-functie , die beschikbaar is op alle latere betaalde plannen , beginnend bij $ 9 / maand.

Laat uw bedrijf groeien met Instagram Analytics

Vergroot je betrokkenheid, optimaliseer je verhalen, stimuleer verkeer en meer met Later’s nieuwe Instagram Analytics.

Kom meer te weten

 

3. Je kunt nu Hashtags volgen op Instagram

In een grote update van 2018 voegde Instagram de mogelijkheid toe om hashtags te “volgen”, wat betekent dat je nu up-to-date kunt blijven over verschillende onderwerpen (of communities) door een hashtag te volgen die gerelateerd is aan je interesses.

Het volgen van een hashtag werkt net als het volgen van een gebruikersprofiel. Wanneer u een hashtag vindt die u wilt volgen, opent u eenvoudig de hashtag-pagina en tikt u op de knop Volgen.

Voor merken en bedrijven is dit een geweldige kans om regelmatig in een feed voor volgers te verschijnen. Als u bijvoorbeeld een merkhashat voor uw bedrijf heeft , kunt u uw volgers uitnodigen om ook uw unieke hashtag te volgen.

Dit betekent dat uw inhoud tweemaal in de feed van een volger kan worden weergegeven – één keer wanneer ze uw profiel volgen en nogmaals wanneer ze de hashtag volgen. Het verdubbelt je kansen op verloving!

4. Voeg klikbare hashtags toe aan uw Instagram Bio

Dankzij een andere recente update kun je nu klikbare hashtags (en gebruikersnamen) toevoegen aan je Instagram-bio, waardoor het een stuk eenvoudiger wordt om een Instagram-biografie te bouwen die converteert naar websitebezoeken!

Wat zo geweldig is aan deze functie, is dat het je bio nog functioneler maakt – je kunt hashtags gebruiken voor alles, van het promoten van je Instagram-community tot het markeren van je merkcontent en het aankondigen van je Instagram-campagnes.

Het enige dat je hoeft te doen, is een “#” voor elk woord in je bio opnemen en het wordt automatisch een klikbare link die bezoekers naar die hashtag leidt.

5. Voeg Instagram Hashtags toe aan je Instagramverhalen

Deze is niet zo nieuw als de andere, maar Instagram heeft onlangs de mogelijkheid toegevoegd om hashtags toe te voegen aan je Instagramverhalen , waardoor gebruikers nog een andere manier hebben om hun inhoud ontdekt te krijgen.

Als je hashtags in je Instagramverhalen wilt opnemen, kun je je hashtags typen met de teksttool (je kunt maximaal 10 plaatsen in je verhalen):

Of u kunt de hashtag-sticker gebruiken om een ​​hashtag naar keuze toe te voegen:

Wat zo geweldig is aan deze functie, is dat je, net als reguliere berichten, een hashtag aan een Instagram-verhaal toevoegt, waarna deze doorzoekbaar wordt op de pagina Zoeken en verkennen. Dit betekent dat iedereen die naar die hashtag op Instagram zoekt, jouw verhaal kan zien!

Weet je niet zeker waar je moet beginnen als het gaat om de strategie en marketing van Instagram Stories? Maak je geen zorgen, we hebben je behandeld in onze gratis videocursus!

Gratis Instagram Verhalen Video Cursus!

Leer hoe u meer volgers kunt krijgen, meer verkeer naar uw website kunt leiden en meer kunt verkopen met Instagramverhalen!

KIJK NU!

 

# 2: De verschillende soorten Instagram-hashtags

Instagram-hashtags zijn er in alle soorten en maten – en het begrijpen van de verschillende soorten hashtags en hun bijbehorende doelgroepen is de sleutel tot het ontwikkelen van een effectieve hashtag-strategie voor Instagram:

1. Hashtags met merknaam

Een hashtag met een merk is een hashtag die uniek is voor uw bedrijf wanneer u Instagram voor bedrijven gebruikt . Het kan zo simpel zijn als uw bedrijfsnaam, slogan of de naam van een van uw producten of campagnes. Of het kan een hashtag zijn die niets te maken heeft met uw merknaam, maar alles te maken heeft met uw merkidentiteit!

Hoewel community-hashtags bedoeld zijn om het bereik van je bericht te vergroten, zijn hashtags met merkartikelen ontworpen om thema’s voor jou en je publiek met elkaar te verbinden.

Het ‘natuurlijke’ sneakerbedrijf @allbirds gebruikt bijvoorbeeld de hashtag #weareallbirds om het bewustzijn rond hun merk te vergroten door hun volgers een plek te geven om relevante inhoud te delen.

Je Instagram-volgers laten gebruiken om je merkhashat te gebruiken in hun berichten en verhalen is de sleutel om op nieuwe doelgroepen op Instagram te worden ontdekt. Als mensen van je product of service houden en willen dat anderen het ook weten, is een hashtag van een merk een echte aanwinst voor het kweken van je volgers!

2. Community Hashtags

Community-hashtags, zoals hashtags met merken, zijn hashtags die gelijkgestemde gebruikers rond een specifiek onderwerp verbinden. Maar in tegenstelling tot merkgerelateerde hashtags hoeven community-hashtags niet rechtstreeks verband te houden met een bedrijf – ze kunnen breder zijn en veel minder gefocust.

Een goed voorbeeld is de #wellreived hashtag van @ herschelsupply , die het merk creëerde om gelijkgestemde gebruikers te verbinden rond hun liefde voor reizen en reisfotografie.

Hashel of zijn producten worden niet rechtstreeks gepromoot, maar de hashtag is gebruikt voor meer dan 3,5 miljoen berichten en is de sleutel geweest tot de groei van de Herschel-community.

De beste manier om deze communitygerichte hashtags te vinden, is door te kijken welke hashtags je publiek of favoriete accounts al gebruiken.

Als je erover nadenkt om je eigen hashtag voor de community te maken, onthoud dan dat hoe smaller de reikwijdte van de hashtag is, hoe betrokkener de gebruikers zijn! Wees niet bang om een ​​nichebelangstelling of onderwerp te vinden waar je graag een Instagram-community rond wilt bouwen.

3. Campagne Hashtags

Hoewel merkgerelateerde en community-hashtags bedoeld zijn om lang mee te gaan, zijn campagne-hashtags meestal korter en lopen ze slechts een paar dagen, een seizoen of een jaar. Ze zijn ook perfect voor gebruik in verhalen of op Instagram live

De reden waarom hashtags voor campagnes een kortere levensduur hebben, is omdat ze zijn gekoppeld aan specifieke campagnes, zoals een nieuwe productlancering of partnerschap. Als gevolg hiervan zullen bedrijven een hashtag van een campagne sterk promoten om zo veel mogelijk activiteit te genereren en vervolgens stoppen met promoten nadat de campagne voorbij is.

Lululemon UK werkte bijvoorbeeld samen met app Strava om een ​​2019 nieuwjaarswedstrijd te maken tussen 40 en 80k tussen 2 en 15 januari. De merken hebben hun volgers uitgenodigd om deel te nemen en hun Instagram-berichten te taggen met # 4080challenge !

Voor meer diepgaande informatie over hashtag-basishoudingen op Instagram, bekijk onze gratis Instagram Hashtags Strategiegids !

Gratis Instagram Hashtag Strategiegids

Leer hoe je een effectieve hashtag-strategie voor Instagram implementeert + meer betrokkenheid bij je berichten genereert!

DOWNLOAD NU

 

Hoe je Instagram Hashtags te organiseren

Vroeger was het de beste manier om je hashtags te ordenen met een spreadsheet zoals Google Spreadsheets. U maakt een spreadsheet met koppen zoals ‘hashtags’, ‘categorie’, ‘aantal berichten’ en meer en vult deze vervolgens actief op terwijl u nieuwe effectieve hashtags vindt.

Gelukkig is er een betere en meer tijd effectieve manier!

Dankzij de nieuwe functie Opgeslagen titels van Later kun je nu meerdere hashtag-lijsten maken op basis van je vaak gebruikte hashtag-categorieën, allemaal vanuit je latere account .

Stel dat u bijvoorbeeld een reismerk runt en vaak foto’s plaatst van prachtige locaties over de hele wereld. In plaats van te proberen relevante hashtags voor elke post te onthouden (of te vinden), kunt u de opgeslagen onderschriften gebruiken om ze allemaal georganiseerd te houden, zodat u ze snel kunt toevoegen tijdens de planning in de toekomst.

Als u een foto van een strand in San Diego wilt inplannen, omdat u hashtags voor verschillende categorieën al heeft opgeslagen, kunt u relevante hashtags invoegen voor stranden, Californië, reizen en San Diego met slechts één klik op de knop!

Nadat je je bijschrift hebt geschreven, klik je gewoon op “opgeslagen bijschriften” en vervolgens op de juiste hashtaglijst om die hashtags direct aan je bijschrift toe te voegen.

Opgeslagen ondertitels is beschikbaar op alle latere plannen  – inclusief ons gratis abonnement!

# 3: De beste Instagram-hashtags voor je account vinden

Bij correct gebruik kunnen Instagram-hashtags je helpen om je bereik te vergroten, meer betrokkenheid te krijgen en meer volgers aan te trekken.

Maar om succesvol te zijn met hashtags, moet u strategisch zijn over welke hashtags u gebruikt en wanneer u ze gebruikt.

Terwijl de meest populaire hashtags op Instagram zijn gebruikt miljoenen keren, betekent dat niet dat je gaat om een ton houdt en commentaren te krijgen door simpelweg het toevoegen van #love , #happy of #dog aan uw berichten.

In plaats van de meest populaire Instagram-hashtags te gebruiken, is het beter om hashtags te vinden en te gebruiken die kleiner zijn, meer nichemarkt en een echt betrokken publiek hebben dat relevant is voor jouw branche.

Dus, hoe kun je deze coole, creatieve en gemeenschapsgerichte hashtags vinden?

De beste manier is om te kijken en te zien wat Instagram hashtags die uw publiek, concurrenten en marktleiders al gebruiken.

We hebben gemerkt dat hoe meer niche het onderwerp is, hoe meer conversaties gebruikers eromheen hebben, dus het loont om echt een onderwerp of thema aan te scherpen. En je zou verrast zijn hoe niche hashtags kunnen krijgen!

Stel dat u bijvoorbeeld een foto van een Franse Bulldog plaatst. In plaats van alleen #dogstagram (meer dan 15 miljoen berichten) te taggen, kun je ook #frenchie (meer dan 5 miljoen berichten) en #squishyfacecrew (meer dan 1,3 miljoen berichten) taggen om een ​​meer gericht publiek te bereiken van mensen die echt van Franse Bulldogs houden. Dit is de beste manier om veel gerichte betrokkenheid bij uw berichten te krijgen!

Hier zijn 5 manieren om de beste hashtags voor uw account te vinden:

1. Gebruik de functie Later hashtagsuggesties

Als je hulp nodig hebt bij het vinden van niche- en branchespecifieke hashtags, kun je de functie Laterets Hashtag-suggesties bekijken .

Hashtag Suggestions werkt door automatisch relevante hashtags voor uw berichten te vinden op basis van andere hashtags die u gebruikt.

GIF

Stel dat u bijvoorbeeld een foto van een prachtige slaapkamer post om uw bedrijf te promoten dat linnen verkoopt. Het enige dat u hoeft te doen, is een relevante hashtag (zoals #livesimply ) kennen, deze in Hashtag-suggesties plaatsen, op ‘Suggest’ klikken en de functie genereert onmiddellijk 30 andere hashtags, gesorteerd op relevantie.

Je kunt dan kiezen en kiezen welke van deze hashtags je toevoegen aan je bericht. Het enige wat u hoeft te doen, is klikken op ‘Hashtags invoegen’ en deze worden toegevoegd aan het einde van uw bijschrift.

Je kunt dan kiezen en kiezen welke van deze hashtags je toevoegen aan je bericht. Het enige wat u hoeft te doen, is klikken op ‘Hashtags invoegen’ en deze worden toegevoegd aan het einde van uw bijschrift.

Maak je Instagram-berichten Meer vindbaar

Met de functie Hashtag-suggesties van Later kunt  u  snel relevante en populaire hashtags vinden die meer betrokkenheid bij uw berichten opleveren.

Waardeer nu op

 

2. Onderzoek uw doelgroep

Het gooien van willekeurige hashtags aan het einde van je Instagram-berichten zal je publiek niet laten groeien. Ga in plaats daarvan na welke hashtags uw doelgroep gebruikt en kijk welke passen bij de inhoud die u publiceert. Uw hashtags moeten relevant zijn en zoekwoorden bevatten waarnaar gebruikers daadwerkelijk zoeken.

3. Onderzoek uw concurrenten

Het is altijd slim om erachter te komen welke hashtags uw concurrenten gebruiken. Door dit te doen, kunt u bepalen welke hashtags de meeste betrokkenheid bieden.

Hoewel het misschien niet uw bedoeling is om op die hashtags te concurreren, kunt u er toch achter komen wat uw potentiële klanten bedoelen en welke hashtags ze gebruiken. En misschien ontdek je nieuwe hashtags om toe te voegen aan je repertoire!

4. Leidden van de onderzoeksindustrie

Een van de beste manieren om hashtags te vinden die je zou moeten gebruiken, is Instagram-influencers te volgen die dezelfde (of vergelijkbare) doelgroep hebben als jij. Sociale beïnvloeders fungeren als woordvoerders voor een branche of sector op Instagram, bijvoorbeeld mode, reizen, zaken doen, tech. Ze worden meestal hoog in aanzien gehouden met hun publiek en presteren uitzonderlijk goed op sociale media.

Elke sector heeft zijn respectievelijke belangrijke beïnvloeders. Ontdek wie deze mensen zijn in uw niche en gebruik hun berichten als inspiratie. Deze mensen zijn al goed ingeburgerd bij uw doelgroep, dus waarom niet van de beste leren?

5. Zoek verwante hashtags

Het onderzoeken van het landschap van trends die relevant zijn voor je eigen hashtag, is een eenvoudige en effectieve manier om je community te laten groeien. Typ eenvoudig uw hashtag in de zoekbalk van de app en selecteer vervolgens “tags” in het vervolgkeuzemenu. U kunt vervolgens alle beste hashtags bekijken die nauw verwant zijn met uw eigen hashtag, en extra manieren onthullen om uw community te bereiken, te controleren en erbij te betrekken.

Je kunt ook bladeren door berichten met een hashtag waarmee je al succes hebt. Zie je een trend van andere gebruikelijke hashtags die kunnen worden opgenomen in toekomstige berichten? Zo ja, schrijf ze op.

# 4:  Best Practices voor Instagram Hashtags in 2019

Instagram-hashtags kunnen een krachtig hulpmiddel zijn om te ontdekken wanneer ze correct worden gebruikt, maar ze kunnen er ook als spam uitzien en je account beschadigen als ze verkeerd worden gebruikt.

Hier volgen enkele regels die je moet volgen om meer te halen uit je Instagram-hashtags in 2019:

Wanneer moet je Instagram Hashtags gebruiken?

Het korte antwoord? Zo vaak mogelijk! Wanneer je content op Instagram delen, of het nu een post of Instagram verhaal, als je doel is om het te krijgen gezien door zo veel mogelijk mensen, je moet worden met behulp van Instagram hashtags.

Dat gezegd hebbende, kan het voorkomen dat het gebruik van hashtags niet nodig is! Alsof je een persoonlijke anekdote of een verhaal deelt.

Dit is vaker het geval bij Instagramverhalen dan bij reguliere berichten (omdat ze over het algemeen wat informeler zijn), maar dit verschilt van geval tot geval. Aan het einde van de dag is het het beste om de toon of het onderwerp van je bericht te wegen, samen met wat je hoopt te bereiken, en vervolgens te beslissen of het zinvol is om hashtags te gebruiken.

Hoeveel Hashtags moet u gebruiken?

Helaas is er geen vaste regel als het gaat om het bepalen van het aantal hashtags dat u moet gebruiken. Hoewel sommige experts, zoals Alex Tooby, aanbevelen om het maximaal toegestane aantal hashtags te gebruiken, omdat dit je meer kansen geeft om ontdekt te worden, raden anderen aan om alleen 5-10 te gebruiken.

We hebben allerlei strategieën en ideeën gezien over hoeveel hashtags het verschil maken, maar aan het eind van de dag is het echt aan jou. Als je er 3 kunt vinden

0 superrelevante hashtags om toe te voegen aan elk bericht, dan moet je er zeker voor gaan.

Als u zich echter niet op uw gemak voelt bij het gebruik van die vele, aarzel dan niet om voor minder te kiezen. Het is altijd goed om te experimenteren met het aantal hashtags dat je gebruikt in een bericht in de zoekopdracht om je hashtag-zoetpunt te vinden.

Welke Hashtags moet je gebruiken?

Het belangrijkste om in gedachten te houden wanneer u beslist welke hashtags moeten worden gebruikt, is dat u opzettelijk bent – zoals in, gebruikt u hashtags die uw doelgroep daadwerkelijk zoekt en volgt!

Volgens Tooby is het belangrijk om je Instagram-hashtags in elk bericht in te schakelen om te voorkomen dat je “spammy” bent. Het is ook een goed idee om gimmicky-hashtags te vermijden, zoals #likeforlike en hashtags die meer dan 1 miljoen keer zijn gebruikt. Hoewel deze hashtags je misschien een paar extra likes opleveren, zullen ze je niet helpen om een ​​zeer betrokken, doelgerichte volgeling te worden.

Probeer in plaats daarvan op zoek te gaan naar ultra-niche community-hashtags die specifiek relevant zijn voor de inhoud die u plaatst. Het is geen slecht idee om opgeslagen bijschriften te gebruiken om meerdere hashtag-lijsten samen te stellen die zijn geordend op thema of categorie.

Als u bijvoorbeeld een bedrijf bent dat zich richt op eigenaren van kleine bedrijven in de mode-industrie, heeft u mogelijk meerdere hashtags die u voor verschillende onderwerpen gebruikt.

Sommige zijn specifiek voor kleine bedrijven, terwijl andere misschien over mode en e-commerce gaan. De sleutel is om ze te verzamelen en te categoriseren, zodat wanneer ze in een bericht worden gebruikt, je gemakkelijk kunt zien welke pull-in de meeste betrokkenheid op je bericht inhoudt.

En vergeet niet om uw merk-hashtag te gebruiken wanneer het zinvol is! De eerste stap om andere gebruikers ertoe te brengen uw merkhashat te delen, is deze zelf te gebruiken.

Kijk hoe Alex Tooby meer praat over Instagramverhalen voor kleine bedrijven, hashtags en het bouwen van een strategie voor succes in deze video:

# 5: Hoe “Trend” voor een Instagram Hashtag

Als je ooit naar een hashtag op Instagram hebt gezocht, heb je waarschijnlijk een raster “Top Posts” bovenaan de resultatenpagina opgemerkt.

Vroeger was het op de mobiele Instagram-app dat je alleen de top 9-berichten voor elke hashtag zou zien, maar dankzij een recente update kun je nu schakelen tussen “Top” – en “Recent” -berichten bij het zoeken naar een hashtag (let op: het zijn nog steeds alleen de top 9-berichten op de desktopversie van Instagram).

In de toppen komen voor een hashtag is een geweldige manier om ontdekt te worden door nieuwe gebruikers. Zoals je kunt zien op de Explore-pagina , kan dit resulteren in een enorm netwerkeffect waardoor je post in feite viral wordt op Instagram.

Dus hoe pak je de Top Posts voor een hashtag?

Op basis van onze ervaring zijn de twee factoren die de grootste rol spelen bij het bepalen of een bericht in de topposities voor een hashtag komt, hoeveel betrokkenheid het bericht krijgt en hoe snel die betrokkenheid wordt bereikt.

Topposities nemen over het algemeen hun positie aan binnen de eerste 24 uur na plaatsing, dus je hebt die vind-ik-leuks en reacties nodig om snel na het plaatsen binnen te komen. Als je heel wat betrokkenheid op je Instagram-bericht kunt genereren kort na het plaatsen, geeft dit aan Instagram door dat je bericht kwalitatief hoogstaande inhoud is.

De formule voor het vinden van de beste berichten:

1. Kies de juiste hashtags

De eerste stap is het kiezen van de juiste hashtags om voor te gaan. Als je een kleiner account bent met 10.000 of minder volgers, zul je veel meer geneigd zijn te gaan voor kleinere, zeer gerichte hashtags zoals #fashiongoals dan voor een enorme hashtag zoals #instafashion .

Zoals we eerder hebben besproken, is de relevantie van uw hashtag veel belangrijker dan hoe populair deze is. In plaats van gewoon willekeurige hashtags toe te voegen ( #sunset , #girl , #cali ) aan je foto’s, ontdek dan welke hashtags het in jouw niche vermoorden! Op deze manier kunt u verbinding maken met andere creatieven in uw branche en persoonlijke relaties ontwikkelen

2. Genereer een ton betrokkenheid

Zodra je de juiste hashtag hebt gekozen, moet je je erop richten om zo snel mogelijk betrokken te worden bij je bericht. En een van de beste manieren om dit te doen, is door je Instagram-berichten in te plannen voor wanneer je publiek het meest actief is op Instagram .

Als je berichten plaatst wanneer je publiek het meest actief is op Instagram, ben je sneller geneigd om betrokkenheid bij dat bericht te stimuleren. Die betrokkenheid vertaalt zich naar Instagram die je bericht hoger in de feeds van gebruikers plaatst, wat op zijn beurt weer resulteert in meer betrokkenheid bij je bericht. Het is een cyclisch proces: hogere betrokkenheid leidt tot meer zichtbaarheid, wat leidt tot een hogere betrokkenheid, wat leidt tot meer zichtbaarheid … en het begint allemaal met wanneer je op Instagram post.

# 6: Hoe maak je je eigen branded Instagram Hashtag

Zoals we al hebben besproken, zijn hashtags met een merk een uitstekende manier om een ​​gesprek met uw volgers te beginnen en het bereik van uw inhoud te vergroten. Doorgaans gebruiken ‘fans’ van uw bedrijf uw merkhashtag om relevante inhoud met hun volgers te delen. Ze zijn dus geweldig voor het beheren van door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC).

Je laat je inspireren door je bedrijf, slogan of een van je producten en hasjtag met een merk eromheen. Of het kan volledig uniek zijn, maar vertegenwoordigt waar uw merk voor staat.

Let er bij het maken van je eigen hashtag met een merknaam op dat je deze eenvoudig en pakkend houdt. Het moet kort en gemakkelijk te spellen zijn, zodat je fans en klanten het gemakkelijk kunnen onthouden, maar ook relevant en creatief, zodat mensen enthousiast zijn over het delen ervan!

Hashtags die grappig, slim geconstrueerd zijn of beide hebben ook een veel grotere kans om een ​​blijvende indruk achter te laten. Maar ze kunnen ook educatiever of nuttiger zijn dan entertainen. Thuisbasisbedrijf @snowehomegebruikt bijvoorbeeld hun hashtag #StartWithSnowe voor hun klanten om te laten zien hoe zij hun huis uitrusten met hun producten.

Merkgerelateerde hashtags kunnen worden gebruikt om naamsbekendheid te vergroten of om uw producten en services te laten zien – maar in werkelijkheid zijn er talloze geweldige manieren waarop bedrijven merkhashanden kunnen gebruiken om hun marketinginspanningen op Instagram te verbeteren. Hier zijn enkele voorbeelden:

1. Verzamel door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC)

Wedstrijden op basis van UGC zijn allemaal rage en niet voor niets: ze zijn leuk, populair en geweldig voor zowel het aansturen van betrokkenheid als het bereiken van een nieuw publiek. Maak een wedstrijd waarbij je volgers foto’s uploaden op Instagram en hun post taggen met je merkhashat.

2. Inspireer je community

Instagram is een community gebouwd op de kracht van visual storytelling. Het is waar de wereld zijn momenten vastlegt en deelt via beeldspraak. Een gehoste Instagram-hashtag kan uw community inspireren door een bestemming te creëren voor mensen om mooie en zinvolle inhoud te delen en te verzamelen.

3. Neem uw volgers achter de schermen

Je volgers achter de schermen nemen is een geweldige manier om een ​​diepere band met je merk op te bouwen en een van de beste manieren om dit te doen is met een merk-hashtag op Instagram. Houd uw volgers op de hoogte over bedrijfsnieuws en productlanceringen, of geef uw publiek eenvoudig een blik op hoe uw merk doet wat het doet – van de mensen tot het product.

4. Maak een aangepaste hashtag voor uw evenement

Als je een evenement host, kies dan vooraf een hashtag en moedig je volgers aan om de inhoud ervan op Instagram te delen. Het zal helpen om participatie en betrokkenheid te stimuleren, en zal ook alle berichten organiseren die ermee zijn getagd op een hashtag-pagina.

5. Promoot nieuwe producten

Naarmate creatieve hashtag-projecten in populariteit toenemen, is het hebben van een actieve merkhashat die uw klanten daadwerkelijk willen gebruiken, de pot met goud aan het einde van de Instagram-regenboog. Door de juiste hashtags in uw berichten op te nemen, kunt u effectief nieuwe mensen bereiken die geïnteresseerd zijn in uw producten. De sleutel is om hashtags met merknamen te gebruiken die niet alleen uw foto’s en bedrijven beschrijven, maar gebruikers ook aansporen tot kopen.

Het op een strategische manier gebruiken van hashtags op Instagram is een geweldige manier om contact te leggen met klanten, content te vinden die door jou is gemaakt over jou en langdurige relaties op te bouwen met invloedrijke partners!

Geef een reactie