var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Meer leads krijgen met Facebook Messenger-advertenties

Wilt u meer leads genereren via uw Facebook-marketing? Heb je Messenger-advertenties geprobeerd?

In dit artikel ontdekt u hoe u campagnes voor Messenger-advertenties kunt maken die nieuwe leads voor uw bedrijf genereren.

Een opmerking over het gebruik van Messenger Ad Destinations

Voordat u in Messenger-advertenties duikt, is het vermeldenswaard dat dit artikel niet over de Messenger-advertentieplaatsingsoptie gaat of hoe u Messenger bot-campagnes kunt bouwen. (Bekijk deze bot-how als dit is waar je in geïnteresseerd bent.) Dit artikel concentreert zich in plaats daarvan op het gebruik van Facebook Messenger-advertenties naast je bestaande advertenties om meer kosteneffectieve leads te genereren.

Messenger-advertenties zijn eigenlijk geen specifiek advertentietype; u selecteert “Messenger-advertentie” niet als een indeling. Ze zijn een advertentiebestemming, een eindpunt dat u wilt dat de mensen die uw advertenties bezoeken, bezoeken, zoals uw website of app.

Ze zijn ontworpen als een methode met één klik om een gesprek te beginnen met uw potentiële klanten of klanten , wat veel sneller is dan iemand naar de chatfunctie of contactgegevens op uw website te leiden.

Welke Facebook campagnedoelen ondersteunen Messenger-advertenties?

Er kan verwarring zijn bij het maken van Messenger-campagnes, omdat je ze op twee verschillende manieren kunt instellen.

De eerste, originele manier is om de verkeers- of conversiedoelstelling te kiezen en op het niveau van de advertentieset Messenger als bestemming te selecteren.

Hoe u leads kunt krijgen met Facebook Messenger-advertenties, campagnemenu voor verkeersdoelen

In 2017 introduceerde Facebook een campagne-doel voor berichten om mensen bewust te maken dat bedrijven Facebook-gebruikers kunnen bereiken via Messenger en gesprekken kunnen beginnen om hun zakelijke doelen te bereiken.

Hoe leads te krijgen met Facebook Messenger-advertenties, berichten ingesteld als de bestemming op het niveau van de advertentieset

Facebook heeft de oude methode voor het maken van Messenger-campagnes echter niet vervangen, dus je hebt nog steeds twee manieren om ze te maken. De meest geschikte manier om campagnes te maken die mensen naar Messenger sturen, is met het nieuwere berichtendoel.

Wanneer dien je Messenger-campagnes te voeren?

Messenger-campagnes zijn het minst effectief bij het targeten van een koud publiek vanwege de hogere mate van betrokkenheid die vereist is om aan de advertentie deel te nemen, in vergelijking met andere campagnedoelstellingen zoals videoweergaven of verkeer. Gebruik ze in plaats daarvan in het midden van uw trechter om uw warme doelgroepen te bereiken via aangepaste video-doelgroepen en aangepaste doelgroepen op paginagewijze .

U kunt ze ook onderaan de verkooptrechter gebruiken om uw doelgroepen te targeten . Dat is waar Messenger-campagnes het meest effectief zijn, omdat u de meest responsieve doelgroepen target vanwege hun betrokkenheid op uw website.

Gebruik Messenger-advertentiecampagnes om warme doelgroepen te targeten

Het eerste voorbeeld van een Messenger-campagne is gericht op warm publiek en positioneert een hoofdaanbieding. Net als bij het maken van een campagne op Facebook, begint het met uw campagnedoelstelling. Zoals eerder vermeld, kunt u, hoewel u Messenger-campagnes kunt maken met behulp van de conversies en verkeersdoelen, de Message-doelstelling gebruiken.

# 1: Kies uw Messenger-campagnedoel

Om aan de slag te gaan, navigeert u naar het dashboard van uw Ads Manager en klikt u op Maken op het tabblad Campagnes .

Hoe u warme leads kunt targeten met Facebook Messenger-advertenties, stap 1, maak een campagne in Advertentiebeheer

Vervolgens klikt u op de schakelaar om Quick knop Creation als deze nog niet is ingeschakeld.

Geef in de werkstroom voor snelle creatie een naam aan uw campagne en kies Berichten in de vervolgkeuzelijst .

Hoe warme leads te richten met Facebook Messenger-advertenties, stap 2, berichten als campagnedoelstelling

Zorg ervoor dat split-test en budgetoptimalisatie zijn uitgeschakeld .

Ga nu verder naar het niveau van de advertentieset en geef uw advertentieset en vervolgens uw advertentie een naam . Klik ten slotte op Opslaan in concept .

Hoe u warme leads target met Facebook Messenger-advertenties, stap 3, advertentie- en advertentieset naaminstellingen

# 2: vul uw details voor de advertentieset voor de Messenger in

Zodra het campagneniveau van uw nieuwe conceptcampagne wordt geopend, gaat u naar het niveau van de advertentieset . Nu gaat u uw advertentieset maken door een budget, doelgroep, plaatsingen en optimalisatie-instellingen te kiezen.

Hoe u warme leads target met Facebook Messenger-advertenties, stap 4, ga naar het niveau van de advertentieset

Zorg ervoor dat in het gedeelte Berichten van het niveau van de advertentieset klikken op Messenger is geselecteerd in tegenstelling tot gesponsorde berichten.

Vervolgens stelt u uw dagbudget . Wanneer u remarketing gebruikt om doelgroepen te verwarmen, kunt u een hoger budget instellen dan in uw campagne met een actieve doelgroep, omdat de doelgroep groter is.

Pro-tip : het budget dat u voor uw campagne instelt, heeft invloed op het aantal mensen in uw doelgroep dat u dagelijks zult bereiken. Hoe groter het publiek, hoe hoger het dagbudget dat u kunt instellen voordat u problemen ondervindt met  ad-vermoeidheid .

Als u bijvoorbeeld 120.000 mensen heeft in uw aangepaste video-doelgroep van 25%, stelt u een hoger dagbudget in van $ 40 per dag in vergelijking met een aangepaste doelgroep voor pagina-engagement van slechts 30.000 waar u zou beginnen voor $ 10 per dag.

Hoe warme leads te targeten met Facebook Messenger-advertenties, stap 5, budget en schema-instellingen

Selecteer vervolgens uw doelgroep in het gedeelte ‘Doelgroep’ van uw advertentieset. Hier richt u zich op warme doelgroepen, zoals videoweergaven en paginabeheer. Als u nog geen warm publiek heeft gemaakt, bekijkt u deze artikelen voor informatie over het maken van een aangepaste doelgroep op paginagagement en een aangepaste doelgroep voor videoweergaven .

Selecteer uw aangepaste doelgroep in het veld Aangepaste doelgroepen in het gedeelte Doelgroep . Omdat aangepaste doelgroepen uw doelgroep beperken op basis van hun betrokkenheid bij uw pagina of video’s, hoeft u geen demografische informatie of gedetailleerde targeting in te stellen.

In dit voorbeeld wilt u mensen targeten die zich bezighouden met uw Facebook-pagina.

Hoe warme leads te richten op Facebook Messenger-advertenties, stap 6, doelgroep die zich bezighield met de pagina

Ga nu naar het gedeelte Plaatsingen. Selecteer Plaatsingen bewerken (in tegenstelling tot geautomatiseerde plaatsingen) en kies de posities Facebook Feeds, Instagram Feeds en Messenger Inbox .

Hoe warme leads te richten op Facebook Messenger-advertenties, stap 7, platformplaatsingsinstellingen

Gebruik de standaardinstellingen in het gedeelte Optimalisatie en levering en optimaliseer deze voor antwoorden op berichten.

# 3: maak je Messenger-advertentie aan

Navigeer nu naar het advertentieniveau van uw campagne en selecteer uw Facebook-pagina en Instagram-profiel in de vervolgkeuzelijsten in het gedeelte Identiteit .

Met dit type campagne wilt u leads genereren door gesprekken te starten in Messenger met potentiële klanten. Daarom is een aanbod advertentie, zoals een gratis consult, strategie sessie, of wat dan ook uw eerste aanspreekpunt is met potentiële leads.

Kies in het gedeelte Advertentie maken één afbeelding, enkele video of carrousel als uw advertentie-indeling . Ik raad een enkele afbeelding aan om dingen eenvoudig te houden om mee te beginnen of als u een relevante video hebt die uw aanbieding een betere context kan geven, gebruikt u die in plaats daarvan.

Hoe u warme leads kunt targeten met Facebook Messenger-advertenties, stap 8, instellingen voor identificatie en advertentie-indeling

Het eerste deel van uw exemplaar is de module. Hier wil je je aanbod presenteren . Beschrijf vervolgens enkele van de voordelen van het aanbod , niet alleen de functies. Maak ten slotte een call-to-action . In dit geval, omdat het een berichten campagne is, gebruikt u een CTA zoals ‘Klik op de onderstaande knop om ons een bericht te sturen voor meer informatie’.

Hoe warme leads te richten op Facebook Messenger-advertenties, stap 9, advertentie-kopie-indeling en voorbeeld

Zorg er in het gedeelte Volgen voor dat uw Facebook-pixel is ingeschakeld en ga vervolgens verder met de installatie van Messenger. Hier kunt u de startberichten aanpassen die uw doelgroep te zien krijgt wanneer ze klikken om u te berichten en de Messenger-tool te openen.

U kunt kiezen uit twee opties: standaardsjabloon en aangepaste sjabloon. Ik raad aan om de aangepaste sjabloon te gebruiken omdat deze u meer opties biedt en net zo eenvoudig in te stellen is als de standaardsjabloon.

Selecteer Aangepaste sjabloon en klik vervolgens op de knop Aan de slag .

Hoe u warme leads target met Facebook Messenger-advertenties, stap 10, aangepaste sjabloonoptie voor messengerbestemmingen

Het venster voor het maken van Messenger-instellingen verschijnt nu. De Messenger-setup bestaat uit uw bericht indeling, testbegroeting en acties van klanten. Facebook vult uw begroetingen en klantacties vooraf in met veelgestelde vragen en selecteert het tekst-alleen-formaat. U gaat deze bewerken om het bericht aan te passen dat uw doelgroep te zien krijgt nadat ze op de knop Bericht verzenden in uw advertentie hebben geklikt .

Als eerste is de formatiekeuze. Alleen tekst is de eenvoudigste; Selecteer in dit stadium van de verkooptrechter echter Tekst en afbeelding om de continuïteit tussen de advertentie-ervaring en de Messenger-ervaring te maximaliseren.

Gebruik dezelfde afbeelding en kop die u in de advertentie hebt gebruikt om die herkenning te behouden. Selecteer eenvoudig uw afbeelding in de afbeeldingen bibliotheek en stel uw kop en beschrijving in.

Hoe u warme leads kunt targeten met Facebook Messenger-advertenties, stap 11, voorbeeld van een kopie van de aangepaste kopie van de messengerbestemming

Vervolgens wijzigen van de groet aan stem en merkidentiteit van uw bedrijf te passen . Als je in een professionele bedrijfstak bent, is dat formeler. Hoe je iemand begroet op Messenger, zal anders zijn dan een startup, die een meer gemoedelijke toon zou kunnen gebruiken.

Hier heb ik de personalisatie voor de eerste naam gebruikt en daarna de persoon bedankt voor het verzenden van berichten en heb ik gevraagd hoe ik ze vandaag kan helpen. U kunt de begroeting personaliseren met de voornaam, achternaam of volledige naam van de persoon .

Hoe u warme leads kunt targeten met Facebook Messenger-advertenties, stap 12, voorbeeld van gepersonaliseerde personalisatie van de messengerbestemming

Het laatste deel van de Messenger-setup is om de actie van de klant te selecteren. U kunt Knop of Snelle antwoorden kiezen wanneer u de indeling Tekst en Afbeelding gebruikt. Om het uw doelgroep zo eenvoudig mogelijk te maken om het gesprek te starten, raad ik u aan Quick Replies te selecteren , die als een prompt fungeren.

U kunt maximaal 11 snelle antwoorden toevoegen , maar dat is veel te veel. Houd het in plaats daarvan eenvoudig en beperk het aantal keuzes dat uw publiek moet maken .

Hoe u warme leads kunt targeten met Facebook Messenger-advertenties, stap 13, voorbeeldopties voor klantacties van klantbestemmingsspecifieke template

In dit voorbeeld heb ik één antwoord gemaakt over het uiten van interesse in de aanbieding in de advertentie en de andere over interesse in het algemene bedrijf.

Je ziet een voorbeeld van hoe de antwoorden eruit zien in het voorbeeldvenster van Messenger aan de rechterkant. Je kunt ook een live preview naar de Messenger-app op je telefoon sturen door op Preview in Messenger te klikken.

Hoe u warme leads kunt targeten met Facebook Messenger-advertenties, stap 14, aangepaste voorbeeldweergave van een messengerbestemming

Als u klaar bent met de installatie, klikt u op Voltooien . Facebook slaat je Messenger-setup op als een sjabloon. U kunt het niet bewerken tenzij u de sjabloon dupliceert, dus zorg ervoor dat u 100% tevreden bent met de installatie.

U hebt nu uw eerste Messenger-campagne gemaakt. De laatste stap is klikken op Voorbeeld maken en vervolgens uw nieuwe campagne publiceren .

Gebruik Messenger Ad Campaigns om prospects die uw website hebben bezocht te converteren

De andere manier om bericht campagnes te gebruiken, is om ze te targeten op mensen die uw website hebben bezocht, maar die niet de actie hebben ondernomen om een ​​hoofdrol te spelen. Hier wil je een hot publiek bereiken via aangepaste doelgroepen op de website en Messenger gebruiken om vragen te beantwoorden die je doelgroep kan hebben voordat je je commiteert aan de aanbieding die je eerder op je website hebt gepresenteerd.

Om deze campagne te maken, volgt u hetzelfde driestappen proces dat hierboven in detail wordt beschreven . Als u het leven gemakkelijker wilt maken, gebruikt u de functie Dupliceren om uw andere berichten campagne te dupliceren en voert u de volgende wijzigingen hieronder uit.

Hoe websitebezoekers te converteren met Facebook Messenger-advertenties, stap 1, dubbele campagne

Begin met hetzelfde campagnedoel van Berichten . Selecteer op het niveau van de advertentieset klikken op bericht , stel uw budget in en gebruik dezelfde plaatsing en optimalisaties . In plaats van een doelgroep voor aangepaste paginaweergave of aangepaste video-doelgroep te targeten , moet u uw targeting echter wijzigen in een aangepaste doelgroep voor een website .

Als u nog niet eerder aangepaste doelgroepen voor uw website heeft gemaakt, klikt u  hier om de verschillende typen te bekijken die u kunt maken en hoe u ze kunt instellen in uw doelgroepen dashboard.

Hoe websitebezoekers te converteren met Facebook Messenger-advertenties, stap 2, aangepaste doelgroep voor de website maken

Zodra u de doelgroep heeft bijgewerkt, gaat u naar het advertentieniveau .

Start uw exemplaar door het vorige bezoek aan uw website te bellen . Vervolgens plaatst het aanbod weer , en ten slotte, voeg de boodschap CTA als een manier voor uw doelgroep te vragen en hulp krijgen voordat ze zich verbinden tot het aanbod. Deze aanpak helpt u vertrouwen en vertrouwen te kweken bij uw prospects en is van vitaal belang wanneer uw serviceaanbod hoogwaardig is.

Hoe websitebezoekers te converteren met Facebook Messenger-advertenties, stap 3, per post door The Horse Photographer

Gebruik ten slotte in de Messenger-instellingen van uw advertentie de standaardindeling Alleen tekst . Pas uw begroeting daaraan aan en wijzig vervolgens de drie veelgestelde vragen om aan te sluiten op het aanbod dat u hebt genoemd .

Hoe websitebezoekers te converteren met Facebook Messenger-advertenties, stap 4, exemplaar voorbeelden van klantacties

Als u uw campagne wilt voltooien, controleert u deze en publiceert u deze . Het zal dan het advertentie beoordelings proces van Facebook binnengaan en wanneer het goedgekeurd wordt, zal het aan uw publiek van websiteverkeer getoond worden en beginnen met het voeren van gesprekken in Messenger.

Conclusie

Als uw bedrijf Facebook-advertenties gebruikt om leads te genereren, kunnen Messenger-advertenties een hoeksteencampagnetype zijn om uw doelgroepen om te zetten van prospect naar leads.

U kunt de advertenties zowel in het midden als aan de onderkant van uw verkooptrechter gebruiken, gericht op een warm publiek van gebruikers van pagina’s of videoviewers, evenals een warm publiek van website bezoekers.

Mits correct gebruikt, kunnen Messenger-advertenties u helpen vertrouwen op te bouwen en een groter niveau van vertrouwen bij uw doelgroep te bereiken. Naast het verhogen van uw aantal leads, kunt u met een gesprek eerder in uw verkooptrechter vooraf uw leads vooraf kwalificeren en de leadkwaliteit verbeteren.

Wat denk je? Heb je Messenger-advertenties geprobeerd? Wat waren de resultaten? Deel uw mening in de reacties hieronder.

 

Geef een reactie