Realtime website statisticsrealtime web visitor analytics chat support

SEO in 2018

Is SEO dood? Het antwoord is ja en nee

Om de paar jaar fluisteren enkele stemmen uit verre hoeken van de marketingwereld dat SEO stervende is. Maar met een geschatte waarde van meer dan $ 70 miljard dollar , gaat SEO nergens heen.

Hoewel het gefluister over het algemeen vals is, bevatten ze wel kernels van waarheid. Hoewel SEO niet dood is, zijn elementen ervan in de loop der jaren gestorven of geëvolueerd tot iets totaal nieuws. Dientengevolge kunnen verouderde SEO-tactieken nu je ranglijst actief doden.

 

5 Dode SEO-strategieën

SEO als geheel is niet gestorven, maar veel tactieken hebben dat wel. Houd je aan verouderde strategieën en het enige dat je ziet zijn lage ranglijsten en mogelijke straffen in je toekomst. We bekijken enkele van de meest gebruikte, maar nog steeds verouderde, tactieken die vandaag de dag bestaan.

 

1. All-in gaan met Link Building

Linkbuilding is nog steeds ongelooflijk belangrijk en blijft een van de belangrijkste factoren van Google. Vroeger was het zo dat alles wat je moest doen was om zoveel mogelijk links naar je site te bouwen en je zou hoog in de rangorde gaan staan.

Maar dit is niet langer het geval. De kwaliteit en relevantie van uw links zijn van veel meer dan alleen maar kwantiteit , en dus spammen uw links over willekeurige digitale mappen niet langer de gewenste impact.

De afhaalmaaltijd: zoek een paar autoriteitswebsites om te reiken en een deal te sluiten met hen – of het nu gaat om een ​​gastpost of een koppelingsronde. Deze autoriteitswebsites hebben de neiging om gesyndiceerd te worden door “kleinere” websites, en dus dood je een zwerm vogels in één klap.

Dead SEO Strategies: Ga helemaal uit van linkbuilding

 

2. Obsesseren over de nummer één plek

Zoveel websites richten al hun energie op het verkrijgen van de nummer één plek op Google. Toch heeft rangnummer 1 niet de sterke correlatie van toegenomen websiteverkeer dat het voorheen had.

De zoekresultaten van vandaag zijn gevuld met advertenties, aanbevolen fragmenten en vraagvakken. Rangorde 1 betekent dus nog steeds dat uw site kan worden begraven. Als gevolg hiervan begrijpen moderne internetsurfers dat ze een beetje moeten scrollen om bij de organische dingen te komen. Met dat in gedachten, zou je je moeten focussen op het maximaliseren van je klikfrequentie in plaats van je druk te maken over de nummer één plek .

Uw klikfrequentie kan worden geoptimaliseerd via een meeslepende metabeschrijving en aantrekkelijke koppen. Als er een ranglijst met bovenstaande fragmenten wordt weergegeven, probeert u de structuur van uw inhoud te verbeteren en de vraag in de zoekterm direct te beantwoorden; hierdoor wordt de kans groter dat uw inhoud wordt gekozen voor het vak met het aanbevolen fragment.

De afhaalmaaltijd: test verschillende koppen en metabeschrijvingen om te gebruiken met Facebook-advertenties of Google AdWords.

 

3. Overoptimalisatie voor uw Focus-zoekwoord

Vroeger was het ongelooflijk belangrijk om uw post of pagina volledig te optimaliseren voor het zoekwoord dat u wilt rangschikken. Maar naarmate de zoekmachines geavanceerder worden, beschikken ze over effectievere middelen om te bepalen waar uw pagina over gaat.

In plaats van je openingsparagraaf (of zelfs je hele artikel) met een bepaald zoekwoord te vullen – wat de gebruikerservaring kan belemmeren met onnauwkeurig geformuleerde koppen en zinnen – is het belangrijker om je inhoud te optimaliseren voor leesbaarheid, gebruikerservaring en het oplossen van de gebruikersvragen .

Het doel van Google is om de intentie achter de zoekwoorden te begrijpen en niet alleen om de daadwerkelijke zoekwoorden zelf te matchen. Berichten die in de toekomst worden gerangschikt, bieden de hoogste kwaliteit antwoorden en gebruikerservaring, niet de berichten die het meest deskundig zijn voor een bepaald zoekwoord. Immers, als de inhoud goed is, zullen die sleutelwoorden natuurlijk stromen.

De afhaalmaaltijd: stop geobsedeerd te zijn met zoekwoorden – behandel de onderwerpen in het algemeen – en beantwoord de vragen van gebruikers. Uw inhoud moet de laatste inhoud zijn die ze bezoeken om hun problemen op te lossen. Geef niet de hele onderwerpen en de kwaliteit van het artikel op, alleen omdat u op zoek bent naar hoogvolume zoekwoorden.

 

4. Een enorm aantal pagina’s en berichten maken

Ah, de goede oude “hoe groter uw website is, hoe beter” mythe.

Het klinkt in eerste instantie plausibel, hoe meer je hoe beter bent, toch? Maar in werkelijkheid rangschikt Google geen website, het rangschikt individuele webpagina’s op basis van de voordelen van die ene pagina in relatie tot de zoekopdracht of het trefwoord.

U moet dus gericht zijn op het maken van inhoud van hoge kwaliteit die uw bezoekers daadwerkelijk helpt , en waarbij u vaak diep in een onderwerp op één pagina bent gaan duiken.

Het is ook vermeldenswaard dat uw berichten kunnen worden gerangschikt voor meer dan een enkel zoekwoord. In sommige gevallen kan uw lange en waardevolle inhoud rangschikken voor honderden en duizenden verschillende zoekwoorden . U hoeft dus geen nieuwe pagina of bericht te maken om een ​​bepaald zoekwoord te targeten.

Ahrefs SEO case study

Als u zich ten slotte richt op het aanbieden van waardevolle inhoud aan uw lezers op één pagina, verbetert u belangrijke statistieken op de pagina, zoals het verhogen van uw tijd op de site en het verminderen van het bouncepercentage. Dat betekent niet dat uw hele website op één pagina moet staan, maar u hoeft uw site ook niet in duizend stukjes te segmenteren.

De afhaalmaaltijd: maak een bericht in de vorm van een hoeksteen en ga diep in op een onderwerp. Bij Coredna is onze ” Hoe een CMS kiezen ” -post een voorbeeld van deze inhoud van het hoeksteentype. Als we de subonderwerpen verder moeten bespreken (bijvoorbeeld SaaS CMS ), alleen dan zullen we er een apart bericht voor maken. Deze subonderwerpen zouden dan teruggaan naar de belangrijkste hoeksteenpagina, die dan de SEO van die pagina in het algemeen zou verbeteren.

 

5. Focussen op zoekmachines over mensen

De gebruikerservaring kwam veel later bij het optimaliseren van uw inhoud en website voor de zoekmachines. Maar aangezien Google de tijd en energie heeft gehad om te investeren in hun zoekalgoritme, hebben de zoekresultaten nu de neiging om te worden gevuld met sites die de nadruk leggen op gebruikerservaring .

Het doel van Google is om hun gebruikers (mensen die zoeken naar dingen) te voorzien van de meest waardevolle en relevante resultaten die mogelijk zijn. Dit betekent dat uw site veel baat kan hebben bij het verbeteren van de ervaring die een gebruiker op uw site heeft.

Bepaalde indicatoren voor gebruikerservaringen die u wilt verbeteren, zijn de tijd die iemand op de pagina doorbrengt, het aantal pagina’s dat ze bekijken wanneer u uw site bezoekt en hoever ze naar uw pagina scrollen voordat ze de site verlaten.

De afhaalmaaltijd: ik heb het een keer gezegd, en ik zeg het nog een keer, je artikel moet de vragen van de gebruiker beantwoorden en het moet beter zijn dan wat er al is. Controleer ook hoe uw site eruit ziet op verschillende apparaten. Stel jezelf de vraag, is het lettertype te klein? Hoe zit het met de lijnhoogte? Reageert het op IE?

 

6 SEO-tactieken nog steeds leven en schoppen

SEO is continu aan het evolueren. De volatiliteit van rankings is waarschijnlijk wat leidt tot de proclamatie dat SEO dood is. In plaats van alleen te hameren wat niet te doen, bieden we een aantal geavanceerde strategieën die sites helpen rangschikken vandaag.

 

1. Focus op de lange termijn

SEO is een spel voor de lange termijn. Het heeft altijd een langetermijnfocus gehad, maar vandaag lijkt die tijdlijn nog verder te reiken. Bekijk hoe lang het duurde voordat ons verkeer hier in Coredna groeide:

SEO-tactiek die werkt: Coredna organisch verkeer tijdlijn

Het lijkt erop dat rankings en verkeer uit rankings veel tijd vergen om te verwerven. Veel heeft te maken met de autoriteit van uw domein. Neem bijna elk zoekwoordresultaat vandaag en u zult merken dat de ranglijsten worden gedomineerd door websites van instanties. Deze sites hebben veel waarde in de ogen van Google.

Wat precies hoe lang het duurt om te rangschikken op pagina 1 van een Google-zoekresultaat (laat staan ​​om de top van pagina # 1 te bereiken!), Onthult de studie van Ahref alles . Volgens hen komt bijna 95 procent van de nieuw gepubliceerde pagina’s niet binnen een jaar op pagina 1. En voor die ~ 5 procent van de pagina’s die dat doen, duurt het ergens tussen 2-6 maanden.

De afhaaltijd: SEO kost tijd; zoveel weten we. Dus begin met het aanpakken van onderwerpen waar je gemakkelijk voor kunt rangschikken en heb een apart plan om ‘sociale inhoud’ te maken of inhoud die veel gedeeld wordt. Dit type inhoud heeft de neiging gemakkelijk backlinks te krijgen en hoewel de backlinks mogelijk niet zo relevant zijn voor uw gewenste of ‘transactionele’ zoekwoorden, zullen ze ‘het hele schip opheffen’.

 

2. Maak hoogwaardige inhoud en Promoot Like Crazy

Een ding dat Jonathan Dane van KlientBoost ontdekte, was de kracht van Skyscraper-berichten . Rond oktober begon hij zijn Skyscraper-posten serieus te nemen, en het heeft zijn vruchten afgeworpen.

SEO-tactiek die werkt: KlientBoost-verkeer

Ze verhoogden niet alleen de hoeveelheid berichten die ze aan het schrijven waren, maar richtten zich ook sterk op promotie . Deze berichten waren meer geschreven voor de zoekmachines, alias ze waren vergelijkbaar met de stijl van berichten die al in rangorde stonden, alleen beter.

 

3. Schrijf voor de zoekmachines (maar vind niet dat je denkt)

Eerder zeiden we dat schrijven voor de zoekmachines dood is. En de oude manier van schrijven voor robots van zoekmachines is dood, maar er is een verschil in doel voor de inhoud die u maakt.

Content die is geschreven voor verkeer en ranglijsten zal bijvoorbeeld anders zijn dan inhoud die bedoeld is om veel grip te krijgen op sociale media. Uw inhoudstrategie moet rekening houden met deze verschillende soorten inhoud.

Voor inhoud die op zoekmachines is gericht, kunt u kijken naar wat er momenteel wordt gerangschikt en iets veel beter maken (zie bovenstaande voorbeeld). Ons bericht, dat Open Source vs en Closed Source Software vergelijkt, is geschreven om te scoren in de zoekmachines, zoals je kunt zien aan de hand van het jammerlijke lage aantal sociale aandelen.

SEO-tactiek die werkt: 2 soorten inhoud hebben.  Deze is bedoeld voor zoeken.

 

Maar als je kijkt naar het verkeer in de afgelopen 30 dagen, is het eigenlijk niet zo slecht.

SEO is niet dood: maak inhoud voor zoeken en sociaal

 

Aan de andere kant zijn onze post- 8 grootste contentmarketingtrends die 2017 zullen domineren,geschreven voor sociale media. We wilden springen op de ‘wat gaat er trendy zijn volgend jaar’, en het deed het uitstekend.

SEO-tactiek die werkt: sociale inhoud

De afhaalmaaltijd: wat voor soort inhoud je ook schrijft, zorg ervoor dat je het einddoel van de inhoud weet voordat je begint met schrijven; of het groenblijvend is, zoek artikelen of sociale artikelen.

 

4. Doe onderwerponderzoek, in plaats van oud-schoolonderzoek op trefwoorden

Zoals ik al eerder heb gezegd, zijn zoekwoorden op weg naar buiten. Naarmate de zoekmachines slimmer worden, is het belangrijker dat uw inhoud actueel relevant is, dan perfect te zijn geoptimaliseerd voor bepaalde zoekwoorden.

Het nieuwe zoekwoordonderzoek staat bekend als topic research, Rand vat het mooi samen .

Rand Fishkin op SEO-tactiek die werkt

Bij het bepalen van onderwerpen om over te schrijven, hebben we vastgesteld dat het volgende proces veel effectiever is dan klassiek zoekwoordonderzoek als het gaat om het bepalen of het onderwerp de moeite waard is om na te streven of niet:

  1. Download alle zoekwoorden die ik rangschik van de Google Search Console .
  2. Sorteer die zoekwoordenlijst op basis van hun ranglijst. Dit verlicht de zoekwoorden die ik rangschik in topposities met weinig tot geen backlinks.
  3. Neem die sleutelwoorden en voer ze door Ahrefs .
  4. Met die gegevens kan ik vervolgens de gemiddelde Keyword Difficulty (KD) van die zoekwoorden bepalen.

Nu, bij het plannen van de inhoud die ik moet schrijven, kan ik onderwerpen en trefwoorden met een vergelijkbare sleutelwoordmoeilijkheid vinden, en ik zal vrij hoog en zeer snel kunnen rangschikken zonder veel backlinks.

De afhaalmaaltijd: bij het prioriteren van onderwerpen die u na moet gaan, zoekt u naar onderwerpen die u REEDS in de top 3 plaatst zonder veel backlinks en kunt u de gemiddelde Keyword Difficulty (KD) van die onderwerpen bekijken. Nu heb je een KD-benchmark om op te volgen.

 

5. Herstel of bewerk uw oude inhoud

De kans is groot dat je wat oudere inhoud hebt die de ruggengraat vormt van het verkeer van je site. Als deze posts plateau zijn, kun je die content echt nieuw leven inblazen voor een boost in de rangorde.

We hebben bijvoorbeeld vastgesteld dat het verkeer voor onze 7 casestudy’s met e-commerce die u moet stelen , stagneerde. In plaats van het als een verlies te beschouwen, hebben we besloten om die inhoud te updaten.

Het enige dat nodig was, waren enkele extra interne links, een paar inhoudsupdates om het up-to-date te maken, en een beetje optimalisatie, en boem, het verkeer begon weer te groeien. Bekijk de resultaten voor jezelf:

SEO-tactiek: inhoud opnieuw starten

De afhaalservice: log in op uw Google Search Console, zoek naar oudere inhoud met een rangorde tussen # 7 en # 20 en werk de inhoud bij met aanvullende secties of subonderwerpen. Deze subonderwerpen kunnen onderwerpen zijn die u daadwerkelijk rangschikt, maar waarvoor u niet direct optimaliseert. Ga ook op een ” site: yoursite.com AND [topic] ” zoeken op Google om te zien of u interne koppelingsmogelijkheden hebt gemist.

 

6. Voer tests uit om uw CTR te verbeteren

Het optimaliseren van uw klikfrequentie is een populair onderwerp in SEO. Rand Fishkin deed er een experiment mee, evenals Larry Kim van MobileMonkey (voorheen  Wordstream ) en meer recent  deelde Matthew Barby zijn gedachten.

Matthew Barby SEO-experiment

Sommige resultaten waren verbluffend. Hoewel de meeste van de experimenten de manipulatie van klikfrequenties betroffen, zijn de resultaten nog steeds behoorlijk indrukwekkend.

Het testen van uw bestaande titels en metabeschrijvingen is een geweldige manier om het verkeer naar uw site te verbeteren zonder andere SEO-methoden.

De afhaalservice: u kunt een beeld krijgen van uw bestaande CTR’s door de Google Search Console te openen en naar Zoekverkeer> Analyse zoeken en filter op URL te zoeken. U kunt nu de CTR voor elke pagina op uw site bekijken. A / B test verschillende koppen en metabeschrijvingen door advertenties op Facebook of Google AdWords uit te voeren.

 

Leef lang en geniet, SEO

Het optimaliseren van de inhoud voor de zoekmachines is springlevend. De methoden van de oude school zijn uitgestorven, maar hedendaagse methoden die zich richten op de manier waarop zoekmachines vandaag de dag content beoordelen, zijn nog springlevend.

Vergeet niet dat geen enkele SEO-strategie in steen gegoten is. Het moet voortdurend opnieuw geëvalueerd worden omdat veel praktijken die we vroeger kenden en liefhebben dood zijn.

Bron: www.coredna.com

Geef een reactie