var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

SEO start vandaag met optimaliseren

Werk aan  SEO zelfs als het doel geen organisch verkeer is

Tegenwoordig kun je geen succesvolle content marketing strategie uitvoeren zonder SEO-methoden op te nemen.

Neil Patel legde het goed uit toen hij schreef : “Goede SEO … betekent consistente output van inhoud. Consistente output betekent dat je content marketing doet en dat je het goed doet. Er is geen manier om dit te omzeilen.”

Ik kan me voorstellen dat je misschien denkt – “Oké, maar mijn doel voor content marketing is niet alleen SEO. Het creëert ook thought leadership-content en ook het genereren van leads.”

Natuurlijk moet elke marketeer meer dan alleen organisch verkeer overwegen bij het analyseren van successtatistieken. SEO is immers niet het enige onderdeel van een succesvolle marketingstrategie.

Maar SEO-inspanningen helpen u niet alleen om organische verkeersdoelen te bereiken – ze kunnen u ook helpen uw merkbekendheid en doelen voor het genereren van leads te bereiken.

Laten we hier eens kijken hoe SEO u kan helpen al uw marketingdoelen te bereiken, zelfs als die doelen geen organisch verkeer vereisen.

 

Hoe SEO  kan helpen de 3 belangrijkste content marketingdoelen te bereiken

Voordat we ingaan op hoe marketeers SEO-strategieën kunnen gebruiken om hun content marketingdoelen te bereiken, laten we een korte omweg maken en onszelf opfrissen over drie van de belangrijkste redenen om content marketing te doen:

  • Lead generatie. Als u verkopers klaar heeft om de verkoop te sluiten, maar hun pijplijn moet vullen met meer gekwalificeerde leads, is het primaire doel voor uw content marketing waarschijnlijk het genereren van leads. Leadgeneratie is het proces waarbij mensen die van uw bedrijf hebben gehoord, worden omgezet in mensen die vaker van uw bedrijf willen horen. En wanneer die leads u vertrouwen en u als een expert in uw branche zien, zullen ze eerder in klanten veranderen.
  • Gedacht leiderschap / merkbekendheid. Als u uw bedrijf hoopt te positioneren als een deskundige met kennis van zaken binnen uw branche, is uw primaire content marketingdoel waarschijnlijk thought leadership. Het consistent krijgen van leiderschapscontent die wordt gepubliceerd in vertrouwde publicaties – of het nu gaat om door gasten bijgedragen artikelen of persvermeldingen – is een fantastische manier om geloofwaardigheid op te bouwen bij uw publiek.
  • SEO. Als er veel concurrentie in uw ruimte is en u op zoek bent naar de toppositie in de geest van uw doelgroep, is uw primaire doel voor content marketing waarschijnlijk SEO. SEO werkt om uw website bovenaan de lijst te krijgen wanneer uw publiek op zoek is naar bepaalde zoekwoorden in zoekmachines. De inhoud op uw site en de pagina’s die naar uw site linken, geven uw website een betere score en vergroten uw algehele geloofwaardigheid bij de zoekmachine.

Als je geen specifiek doel voor contentmarketing in gedachten had voordat je begon met lezen, kies dan degene uit de bovenstaande lijst die op dit moment het belangrijkst voor je is. Houd dat doel in gedachten terwijl je blijft lezen.

SEO-strategieën om elk doel voor content marketing te bereiken

Laten we, nu u een specifiek doel voor ogen heeft, eens kijken naar enkele SEO-strategieën die u kunnen helpen bij het verbeteren van uw content marketingresultaten en hoe u deze SEO-strategieën kunt toepassen om uw content marketingdoelen te bereiken.

1. Zoekwoordonderzoek

 

 

Simpel gezegd, met zoekwoordonderzoek kunt u zien voor welke zoektermen u momenteel rangschikt, waar anderen in uw branche naar rangschikken en welke zoekwoorden meer aandacht zouden kunnen gebruiken.

U kunt bijvoorbeeld ontdekken dat uw doelgroep op zoek is naar ‘handleidingen voor het maken van een content marketingstrategie’. Terwijl een bepaalde publicatie die u wilt om samen te werken met man en macht niet op zoek naar een artikel dat dit uit in een lange, gedetailleerde how-to guide spreuken, je kon een artikel hoger niveau voor die publicatie schrijven dat links naar een white-paper op uw site die dieper in het proces van het ontwikkelen van een effectieve content marketingstrategie duikt.

Hiermee kunt u inhoud creëren waar uw publiek naar op zoek is, terwijl u ook publiceert in een belangrijke publicatie die u helpt uw ​​merk als thought leader in de branche te demonstreren. Natuurlijk, het onderzoeken van uw zoekwoorden hetzelfde, ongeacht uiterlijk van uw content marketing doel – maar de manier waarop u gebruik maken van deze informatie zal verschillen.

Als uw primaire doel leadgeneratie is , kunt u met trefwoord onderzoek pijnpunten of bezwaren tegen verkopen identificeren die u mogelijk in uw inhoud wilt behandelen. Hiermee kunt u uw inhoud afstemmen op wat uw publiek eigenlijk wil weten en strategisch zoekwoorden gebruiken die verband houden met de zoekopdrachten van uw publiek, zodat u ze kunt bereiken in zoekresultaten. Zodra u ze daar bereikt, kunt u ze hopelijk naar uw site leiden om verder met uw bedrijf in gesprek te gaan.

Focus op thought leadership ? Zoekwoordonderzoek kan u helpen te achterhalen welke vragen uw publiek heeft, zodat u antwoorden kunt geven en uw bedrijf als autoriteiten in uw branche kunt positioneren. U kunt short-tail (bijv. “AI”) en long-tail (bijv. “Wat is kunstmatige intelligentie”) zoekwoorden in uw inhoud opnemen om voor die zoekwoorden te rangschikken en uw plaats als online opinieleider verder te versterken. Immers, als uw toehoorders u niet vinden wanneer ze zoeken naar informatie over uw expertise, zullen ze u waarschijnlijk niet als een geloofwaardige expert beschouwen.

Als SEO uw focus is, kunt u met trefwoord onderzoek zien hoe u het doet ten opzichte van de concurrentie als het gaat om het rangschikken voor belangrijke zoekwoorden in uw branche. Het geeft u inzicht in op welke zoekwoorden uw inhoud initiatieven zich moeten concentreren, zodat u die ranglijsten kunt verbeteren en concurrerender kunt zijn op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines.

Om trefwoordonderzoek uit te voeren , de huidige ranglijst van uw website te analyseren, zoekwoorden te identificeren waar uw concurrentie niet voor scoort, maar dat kunnen goede kansen zijn, zoekt u naar op vragen gebaseerde zoekwoorden waarop u zich kunt concentreren om de vragen van uw publiek te beantwoorden en uw bevindingen te clusteren zodat u kunt trends identificeren. De automatische aanvulling van Google, vergelijkbare zoekopdrachten of Zoekwoordplanner zijn toegankelijke manieren om te ontdekken waarnaar uw doelgroep zoekt. Als u dieper wilt gaan, kunt u een hulpprogramma voor zoekwoorden, zoals het gebruik Ahrefs , SEMRush of Moz om een meer goed afgerond beeld te krijgen.

2. Onderwerp Clusters

De algoritmen van zoekmachines geven de voorkeur aan op onderwerpen gebaseerde inhoud, dus het kan nuttig zijn om gerelateerde inhoud te linken onder ‘ onderwerpclusters ‘. Kortom, met het bouwen van onderwerp clusters kunt u een diepere dekking bieden over een reeks kernonderwerpen en een efficiënte informatiearchitectuur creëren .

U kunt voor elk van uw belangrijkste aandachtsgebieden een pijlerpagina ontwikkelen. Vervolgens bouw je specifiekere subonderwerpen of ‘clusterinhoud’ uit. Deze stukjes clusterinhoud bieden meer details met betrekking tot een specifiek langwerpig zoekwoord dat betrekking heeft op het hoofdonderwerp dat u op de pijlerpagina behandelde. De pilaar linkt naar elke clusterpagina en elk stukje clusterinhoud linkt terug naar de pilaar met hetzelfde hyperlink-trefwoord.

Bij mijn bedrijf, Influence & Co., hebben we bijvoorbeeld een pijlerpagina gemaakt met de titel ‘ De ultieme gids voor contentmarketing ‘. Dit is een langer stuk inhoud dat zes manieren beslaat waarop lezers hun content marketing naar een hoger niveau kunnen tillen, en dieper ingaan op het advies in elke sectie. Deze pijlerpagina linkt naar meerdere clusterpagina’s (en de clusterpagina’s linken terug), wat resulteert in die solide architectuur die ik zojuist noemde.

We hebben ook een aantal door gasten bijgedragen artikelen met betrekking tot deze pijlerpagina geproduceerd om een ​​uitgebreid inhoudsplan te maken dat een breed scala aan specifieke, tactische inhoud biedt om ons publiek te helpen inhoud marketing beter te begrijpen – en hoe het goed te doen.

Content-Map.Landing-Page-01-1

Als u zich richt op leadgeneratie , kunt u met dit koppelingsecosysteem uw publiek langer betrokken houden bij uw inhoud, wat de kans vergroot dat ze een formulier invullen of contact met u opnemen. Bovendien, terwijl uw publieksleden meer tijd op uw site doorbrengen, leren ze meer over uw bedrijf, waardoor ze meer gekwalificeerde leads worden zodra ze besluiten de sprong te wagen en u hun informatie te geven.

Thema-clusters kunnen ook baat hebben bij een strategie voor thought leadership , omdat u met deze aanpak overzichtsinhoud en diepgaande inhoud kunt maken, waardoor u een gedegen expert bent op het gebied van het onderwerp waarin uw publiek geïnteresseerd is en om geeft.

Eindelijk werken aan het bereiken van SEO- doelen? Dit model kan u helpen bij het organiseren van de structuur van uw site.

Het bouwen van een sterke informatiearchitectuur kan leiden tot betere rangschikkingen in organisch zoeken over een breed onderwerpgebied. Met die hypergerichte stukjes clusterinhoud kun je werken aan die sterke architectuur terwijl je je focus blijft houden op het produceren van inhoud waar je publiek om geeft. Bovendien kan het maken van één goed presterende clusterpagina de zoekrangschikking verhogen naar alle andere pagina’s die aan dezelfde pijler zijn gekoppeld.

Een geweldige manier om uw onderwerpclusters te plannen, is door een inhoudskaart te ontwikkelen. Voordat u begint met het maken van inhoud, moet u beslissen waar uw pijlerpagina zich op zal richten. Zoek vervolgens onderwerpen op voor een paar clusterpagina’s. U kunt zelfs nog een stap verder gaan en bepalen welke onderwerpen u wilt behandelen in door gasten bijgedragen artikelen met betrekking tot dat overkoepelende onderwerp. We hebben een gratis inhoudskaartsjabloon samengesteld die u kunt gebruiken om aan de slag te gaan.

3. Blogposts optimaliseren

Bloggen kan uw website positioneren als een relevant antwoord op de brandende vragen van uw doelgroep. En door die posts te optimaliseren voor zoeken, kunt u uw doelgroepleden echt bereiken, zodat u de waarde kunt bieden waarnaar ze op zoek zijn.

Blogpost optimalisatie kunt gaan zowel thought leadership en lead generation doelen, want als de inhoud die u produceren voor uw site is niet goed ranking, is het niet te zien als een relevant antwoord op de vragen van je publiek. Dit betekent dat u niet wordt gezien als een expert en dat u zeker niet meer leads genereert.

Als je focust op SEO als je primaire doel, is het optimaliseren van blogposts een gegeven. Uw inhoud zal niet goed scoren als u geen relevante short- en long-tail-zoekwoorden opneemt waar uw publiek om geeft.

Om uw bloginhoud te optimaliseren , richt u zich op een of twee long-tail zoekwoorden die aansluiten bij de bedoeling van uw doelgroep, en neemt u die zoekwoorden op in uw bericht waar ze van nature passen. Als uw publiek bijvoorbeeld op zoek is geweest naar informatie over het maken van een voorspellende analysestrategie, wilt u een blogpost publiceren over de strategie en technieken achter voorspellende analyse.

Wanneer u dat bericht schrijft, moet u long-tail-zoekwoorden opnemen waarnaar mensen zoeken. Deze kunnen zijn: ‘hoe voorspellende analyses uit te voeren’, ‘voorspellende analysestrategieën’ en ‘voorspellende analysetechnieken’. Op deze manier wordt uw blogpost weergegeven in zoekresultaten voor mensen die op zoek zijn naar meer gedetailleerde inzichten over het ontwikkelen van een voorspellende analysestrategie.

Zorg er daarnaast voor dat uw blog responsief en mobielvriendelijk is . Het maken van een metabeschrijving die rijk is aan zoekwoorden, het optimaliseren van uw afbeeldingen met alt-tekst en het waar mogelijk linken naar andere pagina’s op uw blog, zal u ook helpen bij het rangschikken.

Dit zijn slechts enkele SEO-strategieën waarmee u uw content marketingdoelen kunt bereiken, of u nu focust op SEO zelf, thought leadership of leadgeneratie. Dit is zeker geen uitputtende lijst, maar het helpt u op weg om uw weg naar betere content marketingresultaten te optimaliseren.

Geef een reactie