Realtime website statisticsrealtime web visitor analytics chat support

SEO-strategie voor 2019

Seo 2019.

Collega Brain Dean deelt stappen voor een succesvolle seo strategie die je kunt toepassen dit jaar.

Vandaag ga ik je een zeer effectieve SEO-strategie voor 2019 laten zien.

(Stap voor stap)

In feite heb ik onlangs deze exacte stappen gebruikt om nummer één in Google te zijn voor ‘Video SEO’.

En “keyword research tool”.

Laten we duiken in …

Stap 1: zoek een ‘opportunityzoekwoord’

Laten we wel wezen:

Een # 1 ranking is niet meer wat het was.

Dat komt omdat Google steeds weer nieuwe dingen toevoegt aan de zoekresultaten.

Bekijk bijvoorbeeld het trefwoord ‘SEO Tools’:

SEO Tools - SERPs

Zoals de meeste zoekresultaten, staan ​​er advertenties bovenaan de pagina.

Plus een uitgelicht fragment:

SEO Tools - Uitgelicht fragment

Het vak “Mensen vragen ook”:

DAN bereik je het # 1 resultaat:

SEO Tools - Nummer één resultaat

Daarom wilt u zich richten op opportunityzoekwoorden.

Opportunityzoekwoorden zijn zoekwoorden met een hoge organische klikfrequentie (CTR).

Wat dacht je van een voorbeeld?

Ik heb onlangs een post gemaakt die is geoptimaliseerd rond de term ‘SEO Audit’:

SEO Site Audit - Post

En “SEO Audit” is een Opportunity Keyword.

Natuurlijk zijn er advertenties:

SEO Audit - Topadvertenties

Maar dat is eigenlijk een goede zaak.

(Meer advertenties = hogere commerciële intentie )

Anders dan advertenties, is er niet veel om mensen af ​​te leiden van de organische resultaten:

SEO Audit - Organische resultaten

U kunt ook een organische CTR schatten met Ahrefs.

De homepage van Ahrefs

Wanneer ik bijvoorbeeld ‘SEO Audit’ in Ahrefs zet, staat dat 61% van de gebruikers op een resultaat klikt.

SEO Audit - Ahrefs

Niet slecht.

Wat ons leidt naar …

Stap # 2: analyseer de eerste pagina van Google

OK, je hebt een opportunityzoekwoord gevonden.

Nu is het tijd om te kijken wat er al werkt voor dat zoekwoord.

Typ hiervoor uw zoekwoord in Google.

Scan de top 10 resultaten:

En noteer alle patronen die u opmerkt.

De eerste pagina voor ‘SEO Tools’ is bijvoorbeeld PACKED met lijsten met hulpmiddelen:

SEO Tools - Maak een lijst met hoogtepunten

Dus je zou willen noteren: “veel lijstberichten”.

Ga vervolgens naar stap # 3 …

Stap # 3: maak iets anders … of beter

Als het gaat om inhoud, heb je twee opties:

Optie 1: u kunt iets anders maken.

Optie 2: je kunt iets beters creëren.

Hier is hoe…

verschillend

Soms wil je iets groters en beter maken dan wat er is.

(aka The Skyscraper Technique )

Maar soms ben je beter af met inhoud die totaal anders is.

Waarom?

Omdat het je inhoud helpt UITSTEKEN.

Bijvoorbeeld:

Een paar maanden geleden ging ik zitten om een ​​stuk content te schrijven dat was geoptimaliseerd rond: “Mobile SEO”.

En ik zag dat de eerste pagina van Google vol zat met lijstberichten, zoals: “X Manieren om mobiel uw site te optimaliseren.”

Bestaande mobiele SEO-inhoud

Nu:

Ik had een GROTER lijstje kunnen maken zoals: “150 manieren om uw site mobiel te optimaliseren”.

Maar dat zou niet logisch zijn.

In plaats daarvan heb ik iets totaal anders gemaakt.

Concreet heb ik een ultieme handleiding voor mobiele optimalisatie gepubliceerd .

Mobiele SEO-handleiding - Plaatsen

En omdat mijn inhoud opviel, kreeg het een hoop aandelen:

Mobiele SEO-handleiding - Aandelen

reacties:

Mobiele SEO-handleiding - Opmerkingen

En het belangrijkste van alles, backlinks :

Mobiele SEO-gids - Backlinks

Beter

Dit is veel eenvoudiger.

Het enige wat u hoeft te doen is ontdekken wat werkt …

… en publiceer iets WEGEN beter.

Bijvoorbeeld:

Een tijdje terug merkte ik dat de meeste inhoud over “SEO-tools” alleen 10-20-tools vermeldde.

En ik wist dat het publiceren van nog een lijst met 20 tools niet zou werken.

Dus besloot ik om een lijst met 188 SEO-tools te maken .

SEO Tools-bericht

En het heeft GEWELDIG gedaan.

In feite staat het nu in de top 3 voor het sleutelwoord “SEO Tools”:

SEO Tools - Backlinko-SERP's

Stap # 4: voeg een haak toe

Dit is de deal:

Als je wilt rangschikken in 2019, heb je backlinks nodig.

Je hebt backlinks nodig om te rangschikken

Vraag is:

HOE?!

Ten eerste moet u erachter komen WAAROM mensen een koppeling maken naar inhoud in uw branche.

(“De haak”)

Voeg vervolgens die “Hook” toe aan uw inhoud.

Bijvoorbeeld:

Vorig jaar merkte ik dat steeds meer bloggers schrijven over gesproken zoekopdrachten.

Bloggers schrijven over gesproken zoekopdrachten

Ik merkte ook iets anders:

Toen mensen schreven over gesproken zoekopdrachten, koppelden ze aan inhoud die stats en data bevatte:

Gesproken zoekopdrachten schrijven gekoppeld aan inhoud met statistieken en gegevens

Dus besloot ik een stemonderzoek te doen met PACKED met statistieken:

En het werkte!

Tot op heden heeft deze enkele post 848 backlinks verzameld:

Voice Search SEO studie - Plaats backlinks

En 90% + van deze backlinks citeren een specifieke stat uit mijn bericht:

Backlinks citeren specifieke statistieken van post

Dat gezegd hebbende:

Gegevens zijn slechts één soort haak die u kunt gebruiken om koppelingen naar uw inhoud te krijgen.

Hier zijn 3 andere haken die nu geweldig werken:

Nieuwe benaderingen en strategieën

Denk er over na:

Waar schrijven bloggers en journalisten LIEFDE over?

Nieuwe dingen!

En als je iets nieuws maakt, heb je een haak.

Een paar jaar geleden bedacht ik bijvoorbeeld de uitdrukking ” Gastographics “.

Hoe Backlinks te krijgen - Plaatsen

Dit was een nieuwe strategie waar niemand van wist.

En omdat Guestographics nieuw waren (en een unieke naam hadden), hebben tot nu toe 1.200 mensen aan mijn bericht gelinkt:

Massieve gidsen

Wanneer je een enorme gids publiceert, is je gids zelf The Hook.

Ik zal het uitleggen met een voorbeeld …

Een paar jaar geleden publiceerde ik Link Building: The Definitive Guide .

Link Building Post

Het was (en is nog steeds) de meest complete gids om het bouwen daar te koppelen.

Hier worden dingen interessant …

Zo nu en dan vermeldt een blogger “linkbuilding” in een bericht.

Maar ze hebben geen ruimte om het hele onderwerp te behandelen.

Dus ze linken naar mijn gids als een manier voor hun lezers om meer te leren:

Bloggers koppelen aan mijn gids

Heel cool.

Resultaten case study

Case studies zijn GEWELDIG voor het verkrijgen van links.

Maar om links naar uw casestudy te krijgen, moet u een specifiek resultaat weergeven.

Bijvoorbeeld, een tijdje geleden publiceerde ik deze case study:

Inhoudstrategiestation

Dit was een SUPER diepgaande case study.

Maar ik heb GEEN resultaat in de post weergegeven.

In plaats daarvan heb ik 20+ resultaten weergegeven:

Contentstrategie na - Resultaten

Wat betekende dat mijn casestudy niet één haak had waarmee mensen konden linken.

En er zijn maar heel weinig mensen aan gekoppeld.

Flash-forward naar een paar jaar later toen ik deze case study publiceerde:

Verhoog conversies - plaatsen

Deze keer concentreerde ik me op EEN resultaat (een stijging van 785% in de conversieratio van mijn blog):

En dat enige resultaat was The Hook dat leidde tot honderden links:

Honderden links van één resultaat - Focus

Leuk!

Stap # 5: Optimaliseren voor On-Page SEO

Bij deze stap draait alles om trefwoordoptimalisatie van uw inhoud voor SEO.

En hier zijn de 3 SEO- strategieën op de pagina die op dit moment voor mij het beste werken:

Interne koppeling

Ja, interne koppeling werkt nog steeds.

Maar je moet het goed doen.

U wilt met name VAN hoge-machtspagina’s AAN pagina’s koppelen die autoriteit nodig hebben.

Hoge machtspagina's

Ik heb bijvoorbeeld Google Search Console gepubliceerd: de definitieve handleidingeerder dit jaar.

Google Search Console - plaatsen

Dus ik vond een pagina op mijn site met heel veel autoriteit …

Google Ranking Factors - Plaatsen

… en van die pagina naar mijn nieuwe gids gelinkt .

Eenvoudig.

Korte, Keyword-Rich URL’s

Onze analyse van 1 miljoen zoekresultaten van Google heeft iets gevonden dat veel mensen heeft verrast:

Korte URL’s verbrijzelen lange URL’s.

Korte URL's zijn beter dan langere URL's

Dat is waarom ik mijn URL’s ofwel alleen mijn zoekwoord maak …

SEO Checklist - URL

… Of mijn doelzoekwoord plus nog een woord:

Backlinks Guide - URL

Hoe dan ook werkt.

Semantische SEO

Ten slotte optimaliseer ik mijn inhoud voor semantische SEO.

Met andere woorden:

Ik vind woorden die gerelateerd zijn aan mijn doelzoekwoord.

Vervolgens gebruik ik deze termen in mijn inhoud.

Hier zijn de deets:

Plaats eerst uw zoekwoord in Google Afbeeldingen.

Voer trefwoord in Google Afbeeldingen in

En Google geeft u woorden en zinsdelen die zij nauw met dat onderwerp in verband staan:

Google Afbeeldingen - Gerelateerde termen

Ten tweede, typ hetzelfde trefwoord in de normale Google-zoekopdracht. En scrol omlaag naar het gedeelte ‘Zoekopdrachten gerelateerd aan …’.

Zoekopdrachten gerelateerd aan

Bestrooi tot slot enkele van die termen in uw inhoud:

En je bent klaar.

Stap # 6: Optimaliseren voor gebruikersintentie

Met andere woorden: The Skyscraper Technique 2.0 .

Ik zal je laten zien hoe dit werkt met een snel voorbeeld.

Een paar jaar geleden schreef ik een bericht over meer verkeer naar uw site .

Verhoog Website Traffic-bericht - Ouder

Het deed goed.

Maar het heeft nooit de top 5 voor mijn doelzoekwoord gekraakt (“verhoog websiteverkeer”).

En toen ik de eerste pagina van Google analyseerde, besefte ik waarom:

Mijn pagina voldeed niet aan de gebruikersintentie.

Ik zal het uitleggen…

Het grootste deel van de inhoudsclassificatie voor ‘toename websiteverkeer’ vermeldt hapklare verkeerstips.

Maar mijn functie gaf hen een proces op hoog niveau.

Backlinko - Verhoog de website traffic post - Hoog niveau proces

Dus heb ik mijn inhoud herschreven om overeen te komen met de gebruikersintentie van dit zoekwoord.

Concreet veranderde ik mijn proces in een lijstpost:

Toename van websiteverkeer is nu een lijstje

En nu mijn inhoud overeenkomt met User Intent, staat deze in de top 3 voor mijn doelzoekwoord:

Wat leidde tot een toename van 70,43% in organisch verkeer in vergelijking met de oude versie van de post:

Verhoog websiteverkeer - organische verkeersboost

Dat gezegd hebbende:

U kunt ook rechtstreeks voor de gebruiker geoptimaliseerde inhoud publiceren.

Dat is precies wat ik deed met mijn recente bericht: The Ultimate SEO Audit .

SEO Site Audit - Post

Ik zag dat de meeste inhoudsclassificatie voor ‘SEO Audit’ niet-technische stappen noemde .

SEO Audit - Bestaande inhoud - Niet-technische stappen

Dus ik omvatte eenvoudige strategieën die iedereen zou kunnen gebruiken:

SEO Audit - Strategievoorbeelden

Ik heb zelfs benadrukt dat mijn audit niet technisch was.

SEO Site Audit - Niet-technische nadruk

(Dit haakt mensen vast, zodat ze niet terugkaatsen naar de zoekresultaten)

En deze optimalisatie van de gebruikersintentie (en de domeinautoriteit van mijn site … daarover later) hielp mijn bericht de eerste pagina van Google binnen een maand te laten kraken.

Stap # 7: Laat je inhoud er geweldig uitzien

Design is HET meest onderschatte onderdeel van contentmarketing.

Je kunt de beste inhoud ooit geschreven hebben.

Maar als het er zo uitziet …

Slechte website

… het gaat niet werken.

Daarom investeer ik VEEL tijd en geld in contentontwerp.

U hebt bijvoorbeeld waarschijnlijk een van mijn definitieve handleidingen gezien:

Google RankBrain SEO - plaatsen

Deze handleidingen zijn volledig nieuw ontworpen en gecodeerd.

(Wat ze super duur maakt om te maken)

Dat gezegd hebbende:

Geweldig contentontwerp hoeft de bank niet te breken.

Sterker nog, hier zijn 4 soorten visuele inhoud die super gemakkelijk te trekken zijn.

Grafieken en grafieken

Deze werken zo goed dat ik in elk bericht minstens één grafiek probeer op te nemen.

Neem ten minste één diagram op in elk bericht

Waarom?

Omdat ze gegevens GEMAKKELIJK maken om te begrijpen.

Neem deze stat bijvoorbeeld uit mijn mobiele SEO-handleiding.

Stat als tekst

Ik weet niet hoe het met je zit, maar ik heb er moeite mee om 27,8 miljard iets anders voor te stellen.

Dus ik liet onze ontwerper een mooie grafiek maken.

Stat als grafisch

Als een bonus gebruiken mensen soms uw grafiek in een blogpost … en koppelen ze aan u:

Afbeelding gebruikt door site met link

Schermafbeeldingen en afbeeldingen

Je hebt misschien gemerkt dat ik VEEL screenshots gebruik in elke post.

Brian gebruikt veel schermafbeeldingen in elke post

In feite heeft deze enkele post 78 screenshots:

SEO Checklist post - Screenshots

Om duidelijk te zijn:

Ik gebruik geen schermafbeeldingen alleen maar voor het gebruik van schermafbeeldingen.

Ik gebruik ze alleen als het iemand helpt om een ​​specifieke stap te zetten.

Deze schermopnames maken de 2 stappen uit deze gids doodeenvoudig om te volgen:

Makkelijk om stappen te volgen met behulp van screenshots

Dat gezegd hebbende:

Schermafbeeldingen zijn alleen zinvol als u iets technischs beschrijft.

Wat als u zich in een niet-technische niche bevindt … zoals fitness?

Welnu, afbeeldingen hebben hetzelfde doel.

Mijn vriend Steve Kamb van Nerd Fitness maakt bijvoorbeeld gebruik van foto’s om je te laten zien hoe je oefeningen op de juiste manier doet:

Afbeelding gebruikt om een ​​oefening aan te tonen

Blog Postbanners

In tegenstelling tot grafieken en schermafbeeldingen hebben blogpost-banners geen praktisch doel.

Ze zien er gewoon cool uit ?

Afhankelijk van de post, gebruik ik een rechts uitgelijnde afbeelding van 220 × 200 …

Voorbeeld van een voorbeeld van een vierkante afbeelding

… of een gigantische banner bovenaan de post:

Voorbeeld afbeelding banierpost

Afbeeldingen en visualisaties

Afbeeldingen en visualisaties zijn vergelijkbaar met grafieken.

Maar in plaats van gegevens te visualiseren, visualiseren ze concepten.

Om duidelijk te zijn:

Deze hoeven GEEN luxe te zijn.

In dit bericht leg ik bijvoorbeeld uit hoe alle vier de versies van uw site moeten worden omgeleid naar dezelfde URL:

Voorbeeld van Visualisatie-omleiding

Dit is geen rocket science.

Maar het is moeilijk om dit idee in gedachten te krijgen.

Dus onze ontwerper heeft een eenvoudige visual gemaakt die dit concept gemakkelijk te begrijpen maakt.

Visualisatie omleiden

Het is nu tijd om links naar uw inhoud actief te maken.

Concreet gaan we gebruikmaken van 3 strategieën voor het maken van links die op dit moment GEWELDIG werken.

Broken Link Building

Hier vind je een verbroken link op iemands site …

… en bied uw inhoud aan als vervanging.

Dit is bijvoorbeeld een outreach-e-mail die ik heb verzonden naar een blogger in de marketing-niche:

Outreach e-mail naar blogger

(Merk op hoe specifiek ik ben.) Ik zeg niet “Overweeg alstublieft om in een blogbericht met mij te verbinden.” Ik heb een specifieke plaats op een specifieke pagina waar mijn link zinvol is)

En omdat ik de persoon hielp ALVORENS om iets te vragen, voegden ze graag mijn link toe:

Blogger - Blij om Brian's link toe te voegen

Analyse van concurrenten

Deze strategie is old school.

Maar het werkt nog steeds.

Zoek eerst een site die rangschikt naar een zoekwoord waarvoor u wilt rangschikken.

Ik probeer bijvoorbeeld te zoeken naar het zoekwoord ‘SEO Audit’.

Dus ik pak dit resultaat van de eerste pagina …

SEO Audit SERP's met Ahrefs benadrukken

… en kijk naar hun backlinks.

Ahrefs - Pagina-backlinks

Ik kan zien dat deze pagina links bevat van 160 domeinen:

Pagina Ahrefs - Verwijzende domeinen

Dus ik zou op zijn minst een handvol van dezelfde links die ze hebben kunnen krijgen.

Om dat te doen, ga ik één voor één via hun backlinks.

Ga door backlinks - Ahrefs

En vind pagina’s waar mijn link waarde zou toevoegen.

In deze post wordt bijvoorbeeld de Ahrefs-inhoud met de naam genoemd:

Post met vermelding van de inhoud van Ahrefs op naam

Er is geen reden om daar naar mijn bericht te linken. Dus ging ik verder met de volgende kans op de lijst.

En ik kwam deze post tegen:

Goede kandidaat-post

Deze keer maakt de link naar Ahrefs deel uit van een grote lijst met bronnen.

Link naar Ahrefs - onderdeel van een bronnenlijst

Een lijst die nog BETER en completer zou zijn met een link naar mijn SEO-controlepost.

Evangelist methode

Deze strategie gaat minder over links … en meer over het verkrijgen van uw content voor de juiste mensen.

(Specifiek: mensen die blogs in uw niche draaien)

Ik zal uitleggen hoe deze strategie werkt met een voorbeeld …

Een tijdje geleden wilde ik een nieuwe case study van Skyscraper Technique promoten.

Dus ik gebruikte BuzzSumo om te zien wie onlangs content over The Skyscraper Technique heeft gedeeld.

BuzzSumo - Recent Skyscraper Technique-aandelen

En iedereen een variatie van deze sjabloon gemaild:

Outreach-sjabloon

En toen ze antwoordden “zeker, ik zal het bekijken”, stuurde ik hen een link naar de post:

Outreach sjabloonantwoord

(Merk op dat ik GEEN aandeel vraag. Dit is een Judo zet die je outreach opvalt)

Wat heeft geleid tot tientallen aandelen in mijn merkpost:

Resulterende gedeelde gebruik van sjablonen

Stap # 9: Verbeter en update uw inhoud

Dit werkt verbazingwekkend goed nu.

U heeft misschien gelezen over de tijd dat ik Content opnieuw lanceren gebruikt om mijn organische verkeer met 260,7% te verhogen:

Content herlancering bericht

En ik ben blij om u te vertellen dat deze aanpak nog steeds werkt.

Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld deze lijst met SEO-technieken opnieuw gelanceerd .

SEO Technieken - Post

Maar ik heb niet alleen dezelfde inhoud opnieuw gepost en het ‘nieuw’ genoemd.

In plaats daarvan ging ik door en verwijderde oude screenshots en afbeeldingen:

Schermafbeeldingen verwijderd

Nieuwe strategieën toegevoegd:

Nieuwe strategieën toegevoegd

En verwijderde strategieën die niet meer werken:

Oude strategieën verwijderd

Het resultaat?

Een organische verkeerstoename van 62,60% voor die pagina:

Organisch verkeerstoename resultaat

Bonus Stap # 1: Vergroot uw domeinautoriteit

Dit is de ultieme SEO-superhack.

Wanneer u een hoge domeinautoriteit hebt, wordt SEO VEEL gemakkelijker.

Laten we bijvoorbeeld het trefwoord ‘SEO-audit’ bekijken:

Volgens Ahrefs heb je backlinks nodig van 108 websites om te rangschikken voor deze term:

Ahrefs - Backlinks moesten rang voor termijn

Maar mijn inhoud kraakte de top 3 binnen enkele weken …

Backlinko-inhoud heeft top 3 gekraakt voor

… met slechts 38 websites die met mij linken:

Ahrefs - Slechts 38 sites die linken naar de top 3-inhoud van Backlinko

Dat is de kracht van Domain Authority.

Hier zijn drie manieren om uw domeinautoriteit te vergroten:

Content Partnerships

Partnerschappen kunnen 2-5x het aantal shares en links dat u krijgt van uw inhoud.

Zo hebben mijn vriend Larry Kim en ik deze infographic mede-gemaakt:

Brian / Larry Kim - Infographic

En we promoveerden het allebei op dezelfde dag naar ons publiek:

Brian Dean / Larry Kim - Gezamenlijke promotie-tweets

Die onze infographic voor duizenden mensen kreeg.

Sterker nog, ik krijg nog steeds links van deze co-branded content … 2+ jaar later:

Geef een reactie