var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

SEO-tips van 30 experts.

Expert-roundup is een uniek type inhoud dat u de mogelijkheid biedt om de kennis van verschillende elite-experts in het veld op één plaats te verzamelen.

Daarom hebben we besloten om contact op te nemen met meer dan 30 SEO-specialisten en hen te vragen naar de SEO-tips voor beginners.

Dit zijn de vragen:

1. Als u slechts één advies zou moeten geven aan een SEO-beginner, wat zou dat dan zijn?

2. Welke tip, waarheid of techniek van SEO heb je onlangs ontdekt of opnieuw ontdekt? Wat was je laatste SEO aha-moment?

Hoewel de roundup oorspronkelijk bedoeld was om gefocust te zijn op de SEO-tips voor beginners, kwamen we erachter dat veel van de antwoorden ook interessant kunnen zijn voor ervaren gebruikers.

Laten we in de antwoorden duiken.

Alexandra Tachalova

Oprichter van Digital Olympus

1. Focus op trefwoorden en backlinks

Ik denk dat er een paar dingen zijn die je moet in de gaten houden of tenminste die je niet mag verwaarlozen:

  1. Doe sleutelwoordonderzoek.  Als u de onderzoeksfase van zoekwoorden overslaat, krijgt u uiteindelijk inhoudspagina’s die waarschijnlijk niet voldoende verkeer zullen aantrekken. De gouden regel is om zoekwoorden te vinden met de laagste concurrentie en voldoende zoekvolume.
  2. Wijs interne links toe. Dat is wat je zal helpen om hoger te scoren zonder 10x uur aan externe links te besteden. Ik raad ten zeerste aan om uw inhoud te cross-linken en om de belangrijkste pagina’s in de navigatie van uw site toe te voegen.
  3. Bouw links. Hoe meer links je hebt, hoe beter. Maar bouw alleen kwaliteitslinks die uw site helpen om niet alleen beter te scoren in Google, maar ook om uw merk als betrouwbaar te definiëren.

2. Download .edu-links via kortingsbonnen

Ik sprak onlangs tijdens een evenement in Rusland, waar een spreker deelde hoe je .edu-koppelingen moest bouwen. Ik had nog nooit van deze strategie gehoord, maar het kan relevant zijn voor elke sector waar iemand iets verkoopt (niet alleen fysiek). Dus hier is hoe deze strategie zou werken voor een e-commerce site:

  1. U maakt een speciale kortingscode voor studenten
  2. Hierna moet u deze operator gebruiken om .edu-sites te vinden die een pagina met studiekortingen hebben “site: .edu studentkortingen”
  3. De laatste stap is om contact op te nemen met die sites en hen te vertellen dat u een speciale korting verstrekt voor hun studenten. Ik raad u ook aan uw promotiecodes te personaliseren door aan elke code een collegenaam toe te voegen

Glen Allsopp

Oprichter van Detailed

1. Leren en testen

Leer en verzamel zoveel mogelijk kennis uit de community, want dagelijks worden er SEO-tips en -trucs gedeeld die u in uw praktijk zullen helpen, maar wees niet bang om uw eigen ideeën en theorieën te testen om te zien wat werkt.

Zelfs als dat alleen maar gaat om het testen van bepaalde inhoudshoeken – zoals satire – waar je niet echt veel mensen over ziet praten, maar je hebt gemerkt dat één willekeurig blog het deed en heel veel links opraapte.

Er zijn veel fundamentals in SEO en veel “hacks” die u op een zijspoor kunnen zetten. Ik denk dat het gezond is om je te concentreren op het eerste, maar experimenteer ook met het laatste.

2. Spelen met de data van de inhoud

Vele jaren ben ik gefocust geweest op het onderwerp versheid en hoe mensen de data in zoekresultaten in hun voordeel “spelen”, zodat iets lijkt te worden bijgewerkt, zelfs als dat nog niet is gebeurd. Veel grote sites doen alsof, en het is interessant om te zien hoe ze het aanpakken.

Er is geen garantie dat een nieuwere datum in verband met uw artikel de ranglijst zal verbeteren, maar ik heb meerdere persoonlijke casestudies gedaan toen ik ze zag helpen. Ik vind eigenlijk dat je deze tweet behoorlijk interessant zult vinden . Ik ontdekte dat slechts één pagina op mijn site van een bepaalde stijl niet op de ranglijst stond, en dat is waarschijnlijk omdat Google dacht dat het twaalf jaar geleden (!) Was geschreven.

Het kennen van de ‘hacks’ in dit geval – zoals weten hoe Google een versere datum moet laten zien – is de reden waarom ik in antwoord antwoord dat je altijd moet zoeken om verder te gaan dan de fundamenten.

Dus dit was geen nieuwe techniek voor mij, maar ik ben het steeds opnieuw aan het leren.

Tim Soulo

Chief Marketing Officer bij Ahrefs

1. Raak niet verstrikt in de lus “oneindig leren”

Het beste advies voor een SEO-beginner is: “Kies een paar trefwoorden en probeer ze te rangschikken.”

Ik zie dat veel mensen verstrikt raken in de ‘oneindige lerende’ lus en proberen die ‘nieuwe hete SEO-strategie’ te vinden die hen helpt hun concurrenten te overtreffen.

Hoewel de basisprincipes van SEO eigenlijk niet eenvoudiger zouden kunnen zijn:

  1. Kies een trefwoord / onderwerp met een goed zoekverkeer
  2. Maak een pagina die dat onderwerp zou aanpakken op een manier die potentiële zoekers tevreden zou stellen
  3. Download andere websites om naar die pagina te linken.

Dat is het!

Maar als je het echt probeert te doen, zul je veel kleine dingen vinden die je moet leren en beheersen voordat je je pagina’s bovenaan in Google kunt plaatsen.

2. Vertrouw niet te veel op het zoekvolume

Mijn laatste ‘aha-moment’ was toen ik me realiseerde dat het zoekvolume van een enkel zoekwoord niet echt indicatief is voor het totale zoekverkeer dat je krijgt als je ernaar zoekt.

Denk er eens over na, wanneer we zoekwoordonderzoek doen, kijken we naar zoekvolumes van afzonderlijke zoekwoorden, maar wanneer een pagina bovenaan Google staat, rangschikt het niet slechts één trefwoord – het zal bovendien een rangorde aan variaties opleveren.

Dus dezer dagen vertrouw ik niet te veel op het zoekvolume van zoekwoorden, ik bestudeer altijd de pagina’s met de hoogste scores voor mijn gewenste zoekwoorden en kijk hoeveel zoekverkeer deze pagina’s in totaal krijgen (van alle zoekwoorden die ze rangschikken voor).

Robbie Richards

SEO-specialist, RobbieRichards.com

1. Leer door een mentor te doen en te vinden

Als een beginner in SEO, is het gemakkelijk om vast te lopen door al het advies dat online rondzweven. Uiteindelijk besteedt u uren en uren aan lezen, luisteren en alles bekijken wat er te weten valt over SEO, in plaats van het daadwerkelijk te doen.

Ik zat ongeveer 6 jaar geleden in dezelfde boot toen ik in SEO begon. Pas toen ik een domein kocht, een eenvoudige WordPress-site opzette en begon te implementeren, begon ik snel aan mijn skillset te bouwen.

Om een ​​lang verhaal kort te maken, raad ik elke beginner aan om een ​​sandbox-site op te zetten en te solliciteren, terwijl ze zelf leren wat werkt en wat niet.

Een ander ding dat ik ten zeerste aanbeveel is iemand te vinden die veel succes heeft gehad met SEO en hen heeft gevraagd om een ​​mentor te zijn. Dit is iets anders dat me echt heeft geholpen vertrouwen op te bouwen en blijf enthousiast over wat ik aan het doen was. Een deskundig ingebonden geluid hebben is van onschatbare waarde als je begint.

2. Werk met bestaande assests

Ga altijd terug naar de fundamenten. Ik heb onlangs geweldige resultaten voor klanten kunnen genereren door gewoon terug te gaan naar en te werken aan de “fundamentele” elementen – interne koppeling, on-page etc.

Daarbovenop spring niet meteen in het creëren van nieuwe content of het bouwen van nieuwe links, werk altijd met en gebruik de assets die je bij de hand hebt voor de snelste winsten.

Een eenvoudige strategie is het identificeren van alle bestaande content met degelijke rankings die met een eenvoudige herlancering verschillende plaatsen kunnen opduiken en een onmiddellijke toename van het verkeer genereren. Ik bespreek dit proces tot in detail in deze organische verkeersgids .

Matthew Woodward

SEO-specialist, MatthewWoodward.co.uk

1. Wees niet bang om fouten te maken

De SEO-wereld is zo enorm en verandert voortdurend! Je kunt alle cursussen voltooien die je kunt krijgen (of veroorloven) en je nog steeds volledig afgeschrikt voelen. Mijn beste advies aan elke beginner zou zijn om wat basiskennis van SEO te krijgen en dan vast te zitten.

De beste manier om SEO te leren, is on the job, dus wees praktisch en praktisch. Stap één voor één en wees niet bang om fouten te maken, zoals ze zeggen …

Je laatste fout is je beste leraar!

Dat is een geluk voor mij omdat ik heel veel heb gemaakt … en ervan heb geleerd.

2. Onderschat de interne koppeling niet

Ik heb onlangs de kracht van interne link-opbouw herontdekt . Dit is het enige type linkbuilding waar je volledige controle over hebt. Ik ben niet zeker over aha het was meer een duh ogenblik.

Interne linkbuilding is waar een link die u in uw domein plaatst naar een andere pagina in hetzelfde domein leidt. Deze links helpen Google om nieuwe inhoud te ontdekken wanneer u deze publiceert, rangschikken de pagina’s die links hebben die naar hen verwijzen en ze helpen u meer inkomsten te genereren.

Sommige SEO-technieken gaan in en uit de mode, maar interne linkbuilding moet altijd op uw prioriteitenlijst staan.

Julia McCoy

CEO bij Express Writers

1. Investeer in kwalitatieve webservices

Investeer zonder aarzelen in uw website zodra u betrouwbare en betrouwbare services en providers heeft gevonden. Van hosting tot UX, ontwerp en kopieer, niet beknibbelen!

De hoogst geplaatste sites van de toekomst zijn snel, schoon, gebruiksvriendelijk en vol nuttige, waardevolle webkopieën. Een investering vandaag in een goede site kan op de lange termijn enorme voordelen opleveren.

2. Lange staart-sleutelwoorden zijn de weg te gaan

Mobiele spraakopdrachten (Siri) en smart-apparaten (Google Home, Alexa) in onze huizen veranderen de manier waarop onze kijkers op Google zoeken. Dit is een grote factor om te overwegen bij het onderzoeken van zoekwoorden in tools zoals KWFinder of SEMrush (mijn favoriete tools).

Langere zoekwoorden en zelfs een hele vraag (soms 5-8 woorden!) Zijn onze nieuwe trefwoordzinnen om mee te werken. Als u geen gegevens over een trefwoord met meerdere zoekwoorden vindt, zoekt u dit op Google. Als u iets in de resultaten ziet, zijn er gegevens en zijn er mensen die ernaar zoeken. Stop niet alleen bij een “laag zoekvolume” in een SEO-tool.

U kunt meer voordelen behalen door achter een zoekwoordreeks te gaan zonder gegevens die de komende dagen door steeds meer mensen zullen worden gebruikt. Ik kan dit niet genoeg aanbevelen.

Koppel uw zoekwoorden en SEO-gebruik aan de manier waarop mensen vandaag en in de toekomst zoeken!

Ashley Faulkes

Oprichter van Mad Lemmings

1. Houd je aan de basicss

Focus niet op alle kleine dingen. Blijf in plaats daarvan bij de basisbeginselen die voor u resultaten opleveren.

  1. Een website die de bezoeker met respect behandelt en helpt (ook snel en goed op mobiel)
  2. Topklasse inhoud die is ontworpen om de vraag / het zoeken van de lezer echt aan te pakken (streven naar beter dan de concurrentie)
  3. Goed onderzochte zoekwoorden – niet alleen het meest verkeer of het meest voor de hand liggende trefwoord voor uw website / branche

2. Het gaat niet alleen om links

Het gaat niet meer alleen om links. In plaats daarvan is Google gericht op het helpen van de lezer / gebruiker. Dus jij kunt maar beter ook zijn. Dat betekent dat je je spel in elk opzicht op je website moet houden.

En niet alleen focussen op snel om content te produceren, en vervolgens koppelingen links linken. Het werkt gewoon niet meer zo goed en zal in de toekomst nog minder werken.

Dominique Jackson

SEO Manager bij Copper

1. Begrijp je publiek

Word geobsedeerd door je doelgroep. Hoe beter u uw klanten en publiek begrijpt, hoe gemakkelijker het is om de onderwerpen te vinden die voor hen het meest relevant zijn en de taal te begrijpen die zij gebruiken bij het zoeken naar producten / oplossingen die verband houden met uw branche.

Van daaruit kunt u een groenblijvende contentstrategie ontwikkelen die hun problemen oplost en hun vragen beantwoordt. Het eindresultaat is zeer gericht organisch verkeer dat waarschijnlijker wordt omgezet.

2. De kracht van gegroepeerde inhoud

Hoewel u zeker resultaten kunt behalen door inhoud te maken over een verscheidenheid aan onderwerpen, heb ik geconstateerd dat u snellere resultaten behaalt door meer strategisch te zijn en inhoud te publiceren op basis van een specifiek thema rond dezelfde tijd.

Een SEO-bedrijf zou bijvoorbeeld een maand lang kunnen wijden aan het strikt produceren van inhoud over zoekwoordonderzoek. Het is iets dat we bij Copper hebben geïmplementeerd en we zien goede resultaten.

Cyrus Shepard

Oprichter van Zyppy

1. Onderstreep niet de basis

Leer de basis volledig! Hoewel het aanpassen van een title-tag een gemakkelijke manier is om aan de slag te gaan met SEO, vallen veel mensen nooit onder hun opleiding. Helaas kan het moeilijk zijn om uit te vinden hoe je de basis moet leren.

Momenteel denk ik dat DistilledU op dit moment de beste in de branche is. Maar zelfs een exemplaar van The Art of SEO zou een goed begin zijn.

2. Zorg voor complete oplossingen

Ik las onlangs de Ahrefs-blog en was onder de indruk van alles over de blog zelf. Ze hebben het afgelopen jaar iets gezien als een toename van het verkeer met 100%, en je kunt zien waarom. Elke blogpost lost een probleem voor de lezer op en suggereert een volgende stap. De volgende stap omvat meestal Ahrefs-software. Het is een complete oplossing. De lezer hoeft nooit meer op Google te klikken om nog een zoekopdracht uit te voeren.

Matt Diggity

SEO-specialist, Diggity Marketing

1. Neem een ​​experimentele aanpak

SEO moet wetenschappelijk worden benaderd. Er is geen handleiding die je kunt lezen om het te beheersen. Er is geen diploma waar je voor kunt studeren. Je kunt alleen verschillende stimuli op websites toepassen en de resultaten volgen, in de hoop een antwoord van de uitvoer te verzamelen.

Volg alles en nog wat. Wees creatief met je experimenten. En let goed op de sites op pagina 1, want het antwoord op de ranglijst is al duidelijk zichtbaar.

2. Beantwoord de vragen nauwkeurig

Google is er erg goed in om erachter te komen of uw inhoud de zoekopdracht correct beantwoordt. Denk na over welke “vragen” de gebruikers zoeken met hun vragen en concentreer u er hard op om ze heel precies in uw inhoud te beantwoorden.

Als iemand bijvoorbeeld zoekt naar ‘de beste manier om gewicht te verliezen’ , beantwoord deze dan duidelijk en beknopt, zoals ‘Naar onze mening is de beste manier om gewicht te verliezen, het beheren van de calorie-inname.’ Dit maakt het heel gemakkelijk voor de natuurlijke taalverwerkingsalgoritme (NLP) om uw antwoord voor de query te bepalen en uw kansen om het aanbevolen fragment te vangen te vergroten.

Natuurlijk zal de rest van uw artikel een back-up van uw verklaring zijn, maar zorg er ook voor dat u deze heel duidelijk beantwoordt.

Jason Acidre

Medeoprichter van Grit PH , auteur van Kaiserthesage

1. Probeer SEO uit eerste hand

Start uw eigen website, zodat u vrij kunt testen en uw eigen SEO-experimenten kunt doen. De beste manier om echt te leren wat werkt en wat niet, is om ze uit de eerste hand te proberen. Er zijn veel bronnen waar je van kunt leren, maar ik geloof dat ervaring (en het hebben van je eigen gegevens) veel waardevoller is in deze specifieke discipline.

2. “Als je het bouwt, zullen ze komen”

Ik heb tegenwoordig veel meer tijd besteed aan het uitvoeren van technische audits, maar een ding dat ik echt heb gefascineerd in het recentelijk herontdekken, is hoe je linkbuilding semi-automatisch kunt automatiseren door strategisch zeer informatieve en goed koppelbare pagina’s te optimaliseren. een website om consequent vermeldingen / links van websites van andere autoriteiten te verdienen.

Er zit een beetje waarheid in “als je het bouwt, zullen ze komen” .

Takeshi Young

Digital Marketing Manager bij Optimizely

1. Wees niet bang voor grijze hoed

Werk op uw eigen sites en test alles. Er zijn tegenwoordig veel geweldige SEO-inhoud beschikbaar, maar er zijn ook veel ongefundeerde claims die als feiten worden verstrekt. Test alles zelf op uw eigen sites om te bepalen wat echt werkt.

Wees niet bang om ook de tactiek van de grijze hoed te testen, ze kunnen echt je inzicht in hoe zoekresultaten rankings werken, verdiepen. Leren door te doen is de beste manier om competent te worden in SEO.

2. Krijg meer waarde uit uw huidige inhoud

De fundamenten van SEO zijn de afgelopen jaren niet echt veranderd. Als u goede content maakt, links opbouwt en gebruikers een geweldige ervaring biedt, stelt u zichzelf in een goede positie voor succes op de lange termijn.

Conversiepercentageoptimalisatie (CRO) is ook een uitstekende aanvullende vaardigheid naast SEO: meer waarde uit uw huidige verkeer halen, kan vaak veel effectiever zijn dan het verhogen van het verkeersvolume.

Craig Campbell

SEO Consultant & Trainer, CraigCampbellSEO

1. Volg de juiste mensen

In het begin is het altijd moeilijk omdat er zoveel informatie is van een aantal verschillende mensen, ik zou zeggen voorzichtig te zijn naar wie je luistert.

Volg een handjevol experts in plaats van een hele reeks van hen, want je kunt heel snel in de war raken, dus het is belangrijk om je te concentreren op iemand die het werk goed doet met een geloofwaardig bewezen staat van dienst.

Ik heb de eerste paar jaar van mijn SEO-carrière doorgebracht met het volgen van de verkeerde mensen en verspilde daar veel tijd en moeite aan.

2. CTR-manipulatie werkt goed

Toen ik in Chiang Mai was voor de SEO-conferentie die ze daar hebben, waren er een paar goede momenten waarop ik nieuwe adviezen kreeg. Er zijn veel kennisbommen wanneer je jezelf omringt met de juiste mensen, en dat evenement heeft letterlijk honderden succesvolle mensen SEO tips laten vallen.

Er zijn er te veel om ze allemaal te noemen, maar een die opviel was de CTR-manipulatie. Omdat de CTR een rangordefactor is, werkte de manier waarop dat moest worden gemanaged om betere ranglijsten te krijgen, uitstekend.

Michael Pozdnev

Oprichter van I Wanna Be a Blogger

1. Lees de case-studies

Ontwikkel uw SEO-intuïtie vanaf het begin. Experimenteer en meet. U moet begrijpen hoe SEO werkt op basis van uw ervaring en vaardigheden.

Het is beter om niet alleen blogposts te lezen, maar ook case studies om de nodige kennis te leren. Het is wenselijk dat het voorbeeld in uw niche was. De strategie en tactieken zullen aanzienlijk verschillen.

2. Graaf in Analytics

Mijn aha-moment vond plaats toen ik me afvroeg wat gebruikers doen als ze mijn blog lezen, vooral welke links ze het meest bezoeken. Ik besloot om de details te achterhalen en een Google Analytics-code toe te voegen om uitgaande links naar de pagina te volgen.

Ik ontdekte dat mijn lezers vooral geïnteresseerd waren in een uitgaande link die naar een site met een bepaald onderwerp verwijst. Dit onderwerp werd alleen genoemd in mijn artikel, maar niet in detail behandeld. Dus ik heb wat nieuwe inhoud over dit onderwerp geschreven en deze aan mijn originele artikel toegevoegd.

Na een paar maanden begon het artikel te sorteren op een aantal nieuwe zoekwoorden die uiteindelijk de belangrijkste bron van organisch verkeer naar het artikel waren.

Daarom is het erg belangrijk om je experimenten uit te voeren!

John Doherty

CEO bij Credo

1. Maak kennis met ALLE aspecten van SEO

Als ik slechts één advies zou geven voor een gloednieuwe SEO, zou ik hen vertellen om zich vertrouwd te maken met alle aspecten van SEO.

Dit omvat technische SEO, trefwoordonderzoek en contentcreatie, outreach en link-acquisitie, PR, en vervolgens aandacht te besteden aan hoe een SEO-werkinterfaces zijn met de verschillende teams binnen een bedrijf en uiteindelijk hoe het de bedrijfsresultaten beïnvloedt.

Ik zie helaas veel te veel “SEO’s” die tegenwoordig myopisch gefocust zijn op één ding en niet begrijpen, noch proberen ze de andere delen van SEO te begrijpen en die ertoe leiden dat ze prioriteiten stellen aan dingen die niet het hoogste hefboomeffect zijn SEO activiteit te ondernemen. Dit is een slechte dienst voor klanten!

2. De kracht van interne koppeling

In het afgelopen jaar heb ik me in toenemende mate verbaasd over hoe krachtig interne wijzigingen in koppelingen kunnen zijn om meer (of zelfs 1 als er 0 eerder waren) interne links naar pagina’s te maken die relatief verweesd zijn op uw site.

Ik heb het aantal pagina’s op mijn site ongeveer anderhalf jaar geleden uitgebreid en toen we intern zoveel mogelijk wijzigingen in de index hebben aangebracht, hebben we geweldige liften in ranglijsten gezien.

Chris Dreyer

Oprichter en CEO bij Rankings.io

1. Volg nieuws uit de branche

Mijn advies voor beginners zou hetzelfde zijn als voor de experts; stop nooit met leren. Zoeken (en de technologie eromheen) stopt nooit met veranderen en het doet het zo snel. Bureaus en professionals die SEO doen op dezelfde manier als ze zes maanden geleden waren, zijn al in het nadeel.

Sluit u aan bij bronnen zoals Google’s Webmaster-blog, de Twitter-feeds van opmerkelijke Google-medewerkers zoals John Mueller, volg toonaangevende publicaties zoals Search Engine Land, Search Engine Journal, Moz en anderen.

Houd nooit de vinger aan de pols van de industrie en leer van de mensen en bedrijven die erbij betrokken zijn.

2. Minder, diepgaande artikelen

Vrij recent hebben mijn team en ik ontdekt dat het produceren van bergen content ons niet goed deed. Ja, het is belangrijk om regelmatig nieuwe content te produceren, maar het genereren van tientallen blogposts die geen diepgaand onderwerp bevatten en waarvoor geen sterke promotie bestaat, verspillen uiteindelijk tijd.

Het is een veel betere aanpak om minder, veel diepgaandere artikelen te produceren en deze op een agressieve manier te promoten via outreach, sociale syndicatie, linkbuilding en e-mail. Deze strategie heeft ons helpen positioneren als autoriteit in de SEO-industrie en meer verkeer naar onze site genereren.

Maddy Osman

SEO Content Strategist, The Blogsmith

1. Start een website en ga stap voor stap …

In termen van SEO, zou ik aanraden dat u een website start – voor uw bedrijf of een passieproject. Het gaat erom verschillende strategieën uit te testen en een proof of concept te maken.

Neem de tijd om meer te weten te komen over best practices op de pagina SEO, graaf strategieën voor linkbuilding en neem even de tijd om te begrijpen hoe technische websiteaspecten ook van invloed kunnen zijn op uw SEO. Naarmate je hoger komt te presteren in elk gebied, voer je experimenten uit op je website om te zien hoe je zoekresultaten worden beïnvloed.

Zorg ervoor dat u het gebruik van SEO-controletools (zoals SE Ranking) en tools voor het rangschikken van zoekwoorden (zoals Ahrefs) inschakelt om een ​​goed beeld te krijgen van uw succes en wat de oorzaken zijn. Installeer / configureer Google Analytics en Google Search Console ook voor aanvullende informatie.

2. Zoek laaghangende vruchten in Search Console

Een van de meest interessante en meeslepende recente SEO-aha-momenten die ik heb gehad, was het leren kennen en implementeren van Brian Dean’s (Backlinko) Google Search Console-hack.

Een klant vroeg me om te helpen het te integreren op zijn website en nu wil ik het graag eens proberen voor mijn websites! De hack omvat het kammen via Google Search Console-gegevens om te bepalen voor welke zoekwoorden u zoekt in het zoeknetwerk, maar niet om ernaar te zoeken, en vervolgens die zoekwoorden aan uw inhoud toe te voegen. Eenvoudig, toch?

Sean Si

CEO en oprichter van SEO Hacker

1. Experiment!

Stop nooit met experimenteren. De waarde van experimenteren weegt zwaarder dan kennis die nog nooit is toegepast. Dit is niet bedoeld om alle middelen die iemand kan gebruiken in diskrediet te brengen om zijn kennis in SEO te vergroten. Toepassing is echter altijd beter dan uit het hoofd leren.

Het SEO-landschap is altijd aan het veranderen en gemeenschappelijke strategieën zullen altijd achterblijven door constante algoritmische updates en wijzigingen. Daarom is experimenteren de sleutel tot het vinden van de eerste plek in Google-SERP’s. Hiermee kun je weten wat werkt en wat niet terwijl je je vaardigheden kunt verbeteren.

2. Inhoud is (nog steeds) de koning

Elke SEO-specialist weet dat het aantal woorden een essentieel onderdeel van de inhoud is, want hoe langer het is, hoe meer informatie u kunt opnemen in het blogbericht – het vergroten van de waarde van het bericht voor gebruikers en Google. Op zijn beurt rangschikt Google jouw positie hoger in de SERP’s en verhoogt het de kans dat het wordt gerangschikt voor de beste plek.

Ik besefte het toen we een experiment uitvoerden waarbij het aantal woorden van onze maandelijkse blogpost van 1000 woorden tot iets meer dan 1500 werd verhoogd voor een bepaald zoekwoord dat zijn plek op de eerste pagina verloor. Na een bepaalde periode van het volgen van de rankings van zoekwoorden, hebben we gemerkt dat het langzaam aan het verbeteren was.

Op dit moment heeft het zoekwoord zijn plek op de eerste pagina teruggekregen. We voeren echter nog steeds het experiment uit en wachten op betere resultaten. Deze instantie versterkt gewoon het idee dat “Content is King”.

Brent Csutoras

Digital Marketing Consultant, BrentCsutoras.com

1. Leer wat basiscodering

In 2019 en daarna moet elke SEO wat vertrouwdheid met codering beginnen te krijgen. Zelfs Google is onlangs begonnen met het aanbevelen van meer bedrijven die zich richten op technische SEO en dat betekent HTTPS, API’s, Schema, Pagespeed, Mobile Friendly … die allemaal echt een niveau van codeerervaring vereisen om echt te begrijpen, te sturen en te implementeren.

Zelfs als u niet de implementator bent, moet u kunnen begrijpen wanneer dingen niet werken en hoe u ze kunt laten werken.

2. Zoek inhoud die werkt en maak het beter

Google en andere zoekmachines willen niet al uw inhoud. Sterker nog, ze willen waarschijnlijk ongeveer 5% tot 10% van wat we ze geven.

Als u uw analyses zou controleren, zou u waarschijnlijk zien dat minder dan 10% van uw inhoud of producten verantwoordelijk zijn voor ongeveer 100% van uw verkeer, verkopen en conversies. Zelfs als u een e-commercesite heeft, ziet u waarschijnlijk dat uw pagina’s met het hoogste verkeer en conversie de categoriepagina’s zijn en niet de afzonderlijke producten.

Focus op geselecteerde inhoud van hoge kwaliteit die een gebruiker helpt bij zijn opleiding, conversie of koopproces.

Doug Cunnington

Oprichter van Niche Site Project

1. Pas je aan de veranderingen aan

Wees flexibel en aanpasbaar. Ik val aan met dit antwoord omdat ik suggereer dat een persoon die nieuw is in een veld als SEO, bereid moet zijn zich aan te passen aan een veranderend landschap, zodat dit op veel gebieden van toepassing is.

SEO gaat snel en omdat een update van het Google-algoritme het verkeer kan doen groeien of een neusduik kan veroorzaken, moet een SEO-beginner klaarstaan ​​om mee te gaan en leergierig zijn en testen.

Op een secundair niveau kan een SEO-beginner op verschillende manieren geld verdienen. De opties kunnen overweldigend zijn als je een kern van vaardigheden ontwikkelt. Dat gezegd hebbende, kunt u uw vaardigheden op het gebied van SEO aanpassen aan andere gebieden.

Als u bijvoorbeeld begint met sites van partners, merkt u misschien dat u de voorkeur geeft aan kleine, lokale bedrijven. U kunt dus van het ene bedrijfsmodel naar het andere overgaan (affiliate marketing naar lokale SEO), met behulp van uw algemene SEO-vaardigheden.

2. Gouden ratio voor zoekwoorden

De gouden ratio van zoekwoorden is de beste manier om zoekwoorden met een extreem lange staart te vinden die niet op het internet worden weergegeven. De Keyword Golden Ratio is een keyword research-concept dat ik heb ontwikkeld na het combineren van ideeën van een aantal zeer slimme mensen. Het idee is eenvoudig, maar ik heb de formule toegankelijk gemaakt door het eenvoudig en bijna onfeilbaar te maken.

Het is een gegevensgestuurde manier om zoekwoorden te vinden die u kunt rangschikken in de top 25 van resultaten in Google, meestal binnen enkele uren nadat de pagina is geïndexeerd.

De verhouding is dit:

Het aantal Google-resultaten met de zoekwoordgroep in de titel gedeeld door het lokale maandelijkse zoekvolume, waarbij het LMS minder is dan 250.

Als de KGR minder is dan 0,25, moet u in de top 100 staan ​​als uw pagina is geïndexeerd.

Je moet nog steeds in de top 250 staan ​​als de KGR tussen 0,25 en 1 ligt. En het zou behoorlijk snel moeten zijn.

Het werkt voor elke branche of niche en ik ontvang elke week e-mails over mensen die succes hebben met de KGR.

Fili Wiese

SEO-expert, zoek broers

1. Woon SEO-conferenties bij

SEO is complex. Het terugbrengen naar slechts één advies is een uitdaging. Als het slechts deze SEO-tip voor beginners is, zal ik zeggen zoveel mogelijk brancheconferenties bij te wonen en te leren van de expertise van sprekers.

Plukken en kiezen tussen gevestigde en opkomende online marketingevenementen is ook niet eenvoudig. Luidsprekeropstelling is een belangrijk criterium. Naast hoe productieve sprekers zijn in termen van delen met de gemeenschap.

Sommige conferenties zoals SMX en BrightonSEO zijn veilige weddenschappen. Er zijn echter zoveel evenementen op een bepaald moment. Voor een uitgebreid overzicht raad ik aan om online marketingevenementen te bekijken .

Als ik een tweede advies mag geven aan SEO-beginners, zou dat zo veel mogelijk worden gelezen. Google Webmaster Central Blog en Search Engine Land behoren tot mijn persoonlijke favoriete bronnen om op de hoogte te blijven.

2. Siteprestaties zijn bijna alles

Het is niet recent, noch verrassend, maar een waarheid die nog moet worden bevestigd en bevestigd op een regelmatige basis: de prestaties van de site zijn bijna alles en zelfs de best geoptimaliseerde website zal falen bij het zoeken, tenzij het crawlbudget goed wordt beheerd.

In het eerste deel hoeven we alleen maar te zeggen dat alle andere factoren ongeveer gelijk zijn aan Google, en altijd de voorkeur geven aan de snellere website. Prestaties van de site moeten worden beschouwd als een bedrijfskritieke topprioriteit.

Het heeft ook een enorme impact op de toewijzing van crawlbudgetten en daarmee op hoeveel van de website kan worden gecrawld en hoe vaak. Wat op zijn beurt essentieel is voor succes in Google Zoeken en voor conversie.

Dat sluit ook mooi aan bij uw eerste vraag. SEO-beginners kunnen het beste leren van siteprestaties en technische SEO-sessies die worden gegeven door experts op internationale evenementen.

Dan Taylor

Senior Consultant & Account Director bij SALT.agency

1. Geloof niet alles wat je leest

Mijn belangrijkste advies zou zijn om alles te bekritiseren. Als je een artikel in een blog leest waarin de voordelen van X over Y worden uitgelegd, zoek dan actief naar het tegenargument voor Y over X – ongeacht wie het artikel heeft geschreven en waar het is gepubliceerd.

Hoewel er best practice is, gaat SEO over de toepassing van kennis en expertise, en dit is waar de meeste black hat / quick win-technieken uit vallen omdat ze niet vaak kunnen worden geschaald naar grotere klanten / grotere klanten zullen niet profiteren van die technieken .

Alleen omdat iets voor klant A werkt, werkt het niet noodzakelijkerwijs met klant B of C, en dit is waar het toepassen van kennis, en het kennen van zoveel kanten aan een argument, je de mogelijkheid geeft om flexibel te zijn en discussies te houden met verschillende belanghebbenden . Dit maakt u schaalbaar en aanpasbaar aan meerdere scenario’s en uitdagingen.

Door overal kritisch op te zijn, kunt u uw klant (en) van dienst zijn door te leren SEO-technieken toe te passen op hun bedrijfsbehoeften en technologie te stapelen en op lange termijn voordeel te brengen en een langdurige relatie met de klant op te bouwen.

2. Het belang van SEO business case

Het uitleggen van de business case van SEO is naar mijn mening in de afgelopen maanden weer prominenter geworden, vooral wanneer ik spreek met grote en op ondernemingsniveau opererende bedrijven.

In de afgelopen 12 maanden is er een verschuiving in de markt geweest waarbij steeds meer organisaties SEO-rollen in huis namen en de relatie met traditionele full-servicebureaus veranderde.

Het belang om het belang van SEO te kunnen communiceren aan veel niet-technische belanghebbenden en om effectief de mogelijkheid te kunnen tonen om de toegevoegde waarde te laten zien van het hebben van een expert in de ruimte, zal in 2019 een trend blijven als de wereld geconfronteerd wordt met een aantal externe onzekerheden (Amerikaans bestuur, Brexit, onrust in de EU), zullen besluitvormingsprocessen over waar te besteden budget worden beïnvloed.

Tommy Griffith

Oprichter van ClickMinded

1. Schrijf over waar je van houdt

Als je aan een zijproject werkt of naar een nieuw bedrijf wilt kijken, raad ik je ten zeerste aan om je te concentreren op een onderwerp of een verticaal dat je LIEFDE bent. Er is nu te veel middelmatige inhoud op internet.

Er zijn genoeg mensen die SEO-kansen vinden in het zoekvolume en exclusief een niche zoeken omdat het een goede zakelijke mogelijkheid is – maar ze zijn eigenlijk niet geïnteresseerd in het onderwerp.

Ik ken te veel mensen die dingen begonnen als een “eczeem crème” -website of een “gekleurde naaigarnituur voor garen” -website, uitsluitend vanwege de kans op zoekvolume, maar niet omdat ze van die onderwerpen hielden. Verrassingsverrassing: hun inhoud is rot en ze haten hun leven!

2. Optimaliseer het crawlpad

Crawlpadoptimalisatie – bekijk meer de crawlgegevens van Google Search Console, samen met tools zoals Screaming Frog, Ahrefs Site Audit of Botify om te kijken hoe bots uw site en XML-sitemaps crawlen. Hoe groter uw site is, des te effectiever dit werk is!

Chris Makara

Interactieve en digitale strateeg, ChrisMakara.com

1. Leer onze doelgroep kennen via Analytics

Als ik maar één SEO-tip kon geven, zou het zijn om ervoor te zorgen dat Google Analytics (of een andere analysetool) op uw site is geïnstalleerd.

Omdat de gebruikerservaring op locatie zo veel belangrijker is dan vroeger voor SEO, is het belangrijk dat u weet wat gebruikers doen op uw site. U kunt niet alleen inzicht krijgen in uw gebruikers die communiceren met uw site, maar Google Analytics zal u ook vertellen hoe ze daar aankomen. Bijvoorbeeld door uw SEO-inspanningen.

2. Verwaarloos uw bestaande inhoud niet

Als u ervoor zorgt dat inhoudsaudits vaker worden uitgevoerd, is dit waarschijnlijk de SEO-tip waarmee u mijn laatste aha- moment zou kunnen beschouwen .

Te vaak kijken we naar het maken van nieuwe inhoud wanneer enkele van de grootste gevolgen kunnen voortvloeien uit het verwijderen van slecht presterende inhoud, het samenvoegen van inhoud en het bijwerken van inhoud. Afhankelijk van de grootte van de site, kan een inhoudsaudit zeer goede SEO-resultaten opleveren.

Elise Dopson

Freelance marketing schrijver, EliseDopson.co.uk

1. Focus op kwaliteitsinhoud

Mijn beste advies zou zijn om geweldige content te maken. Er zijn honderden ranking-factoren in het algoritme van Google en de meeste SEO-beginners gaan naar backlinks als hun eerste stap. Maar dat is een probleem, omdat mensen waarschijnlijk niet linken naar een SEO-arme website van slechte kwaliteit.

U hebt solide inhoud nodig om uw expertise te bewijzen, uw autoriteit op te bouwen en andere uitgevers een reden te geven om naar u te linken. Doe dat door het 10x-raamwerk van Moz te volgen en uw inhoud als een gek te promoten. Zorg dat het een goede gebruikerservaring biedt, snelle laadtijden heeft en is geoptimaliseerd voor SEO. De backlinks komen vanzelf!

2. Toon uw expertise

Google heeft een algoritme-update uitgebracht (de “medic” -update genoemd) en hun richtlijnen hadden een enorme focus op “EAT” -inhoud (wat staat voor Expertise, Autorititiviteit, Betrouwbaarheid).

Een geweldige oplossing voor het voldoen aan die criteria, zonder te investeren in nieuwe inhoud, is om vergeten pagina’s op uw website bij te werken, inclusief auteur bio, over, contact en homepages. Geef ze een opfrisbeurt met nieuwe, voor trefwoord geoptimaliseerde inhoud en je zult snel worden gezien als meer een expert dan een site die dat niet doet.

Will O’Hara

SEO Director bij MediaCom North

1. Maak je handen vuil

Het is heel moeilijk om maar één ding te kiezen – maar als dit advies is en geen vaardigheid, zou ik zeggen dat het belangrijk is om je eigen testen en onderzoek te doen. Er zijn genoeg mensen die bevindingen online publiceren en ze kunnen zeker een nuttige starter zijn – maar niets anders dan zelf je handen vuil maken en testen.

Misschien vindt u iets ongewoons dat u kunt bespreken met de bredere gemeenschap (wat een soort tweede advies is dat ik erin heb gepropt), wat u ook kan helpen uw begrip van het onderwerp in kwestie te vergroten.

2. Experimenteer met interne links

Interne koppeling – niet iets dat ik heb geleerd of echt opnieuw heb geleerd, maar het blijft iets dat me blijft verbazen. Het kan zo krachtig zijn als het goed wordt gedaan, vooral als u een gevestigde en vertrouwde site heeft.

Het toevoegen van links naar een pagina met weinigen kan zien dat het naar boven schiet voor gerichte zinnen – dus het is vaak een van die moordende tactieken … zowel lage wrijving en grote impact. Teruggekoppeld naar punt 1 – testen staat hier centraal, er is nooit een exacte manier om dit te doen en elke site is anders.

Ik heb met een klant gewerkt waarbij 5 interne links het gewenste effect hadden en een andere waarbij 10k de truc leek te doen ?

Lukasz Zelezny

SEO B2B Consultant, Zelezny.uk

1. Probeer een aantal online cursussen

Herinner je je periodiek systeem van de basisschool? De eerste en soort van onsterfelijke infographic. Dus wat betekent het voor u als iemand de opwindende wereld van SEO betreedt?

Probeer het SEO-periodiek systeem te bekijken . Dit is eigenlijk een van de eerste dia’s die ik presenteer aan mensen die nog nooit gehoord (of weinig gehoord hebben) over SEO. Zoekmachine Land heeft fantastisch werk gedaan.

Wanneer u begint met het verwerken van informatie uit het SEO Periodic Table, wordt u steeds nieuwsgieriger. Dan kun je naar YouTube of Udemy gaan waar je veel gratis en betaalde cursussen kunt zien (maar wees kieskeurig, omdat sommige beter zijn dan andere), en tot slot Lynda.com waar je het abonnement kunt betalen en toegang hebt tot enorme aantal videocursussen. Hoop dat dat helpt ?

2. Leid de subdomeinen om

Ik heb elke avond verschillende aha-momenten in mijn keuken, waar 7 lege stoelen en ik op de 8e staan ​​(ik kies voor een keuken omdat ik graag dicht bij de koelkast ben). Het is 04:30 en ik ontdek iets, en dan nog een ding, en nog een …

Ik heb onlangs veel experimenten gedaan. Ik ontdekte bijvoorbeeld dat het terugbrengen van subdomeinen naar het hoofddomein met 1: 1 301-omleiding (bijv. Blog.example.com naar example.com/blog/ ) een enorme boost kan geven aan organisch verkeer.

We hebben het niet over een som van verkeer van het subdomein (en) en het hoofddomein. We hebben het over ongelooflijke synergie waarbij het verkeer exponentieel kan groeien. Een van de redenen is dat er enorme samenvoeging is van backlinks voor de oude website.

Patrick Coombe

Oprichter van Elite Strategies

1. Begin met een lean-website

Mijn # 1 advies voor elke beginner is om je website slank, responsief en nuttig te maken. Lean, dus niet rommelig vanuit een ontwerp en UX-perspectief, en laadt snel. Minder is meer deze dagen, vasthouden aan een basisthema en kleuren.

Responsieve betekenis het werkt op alle apparaten. En nuttig omdat het uw doelgebruiker daadwerkelijk helpt te doen wat u probeert te doen. Als u een lokale elektricien bent, kunt u eenvoudig het telefoonnummer, het adres en de recensies vinden. Als je eenmaal zeker bent van de taken die je moet doen, kun je beginnen met inpluggen op on-page en backlinks.

2. Maak uw sites voor mensen, niet voor robots

Een universele waarheid die Google vanaf het begin heeft genoemd, is: maak uw sites voor mensen, niet voor robots.

Veel te veel mensen proberen “SEO” te doen voor Googlebot en eindigen met een boete, crawlfouten of een ander onbedoeld gevolg. Ik zal eerlijk zijn, in de afgelopen 5 jaar of zo zijn mijn technieken grotendeels hetzelfde gebleven.

Ik kan mijn laatste aha-moment niet eens herinneren, maar ik word dagelijks aan deze universele waarheden herinnerd.

Dominic Wells

Oprichter van Human Proof Designs

1. Leren, testen, leren …

Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk verschillende bronnen leest, en als dingen elkaar tegenspreken, moet je altijd testen.

SEO kost tijd om te leren, vooral omdat je een paar maanden moet wachten om de resultaten van je werk te zien (als je ooit resultaten ziet), dus het is logisch om te blijven testen en leren.

2. Google is beter in het herkennen van de intentie

Ik voel de waarheid die op dit moment het belangrijkst is, is hoe Google fundamenteel in één richting verandert en iedereen kijkt in de andere richting.

In wezen lijken de zomerupdates te zijn geweest over hoe Google de intentie achter zoekopdrachten nu beter begrijpt en ook in staat is om verschillende resultaten te testen op basis van verschillende mogelijke intenties.

Ondertussen denkt iedereen dat het over EAT gaat, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval was. Hier is een goede kans om voorop te lopen, terwijl anderen langzaam zijn om in te halen.

Steven van Vessum

VP of Community bij ContentKing

1. Wees kritisch over alles

Wees kritisch over alles wat je leest en alles wat mensen zeggen. Vraag andere SEO’s om hun beweringen te onderbouwen met gegevens en bronnen, of leg op zijn minst uit waarom ze denken dat iets waar of onwaar is en welk denkproces ze hebben doorgemaakt.

Er is ontzettend veel informatie over SEO, maar het is moeilijk om de slechte dingen eruit te filteren.

2. Google-alg gericht op zoekactie

Het feit dat een aantal van de Google-updates die we sinds 1 augustus hebben gezien, betrekking hebben op wijzigingen om zoekresultaten beter af te stemmen op de gebruikersintentie.

Het is logisch en sluit aan bij wat ik heb gezien in de sites waar ik de SEO voor aanstuur en andere SEO-experts hebben bevestigd hetzelfde te zien. Natuurlijk vroeg ik ze om een ​​back-up te maken van de gegevens ?

Andy Crestodina

Medeoprichter / Chief Marketing Officer bij Orbit Media Studios

1. Wees de beste van de beste

Als je nog niet een van de top 10 beste stukjes content over je onderwerp hebt gemaakt, verwacht dan niet te scoren op pagina één.

Je zou zoveel in je inhoud moeten geloven. Natuurlijk is het maken van een goede pagina essentieel, maar onvoldoende. Je moet nog steeds de SEO-basis gebruiken. Elk van deze wordt uitgelijnd met een sleutelfactor voor zoeken op sleutelposities

  1. Valideren dat u een kans heeft om te classificeren voor uw doel-sleutelzin (concurrentie en autoriteit)
  2. Gebruik de doelzin en de semantisch verwante uitdrukkingen op de gebruikelijke manieren (trefwoorden en relevantie)
  3. Formatteer de inhoud zodat deze scanbaar, visueel is en bezoekers op de pagina houdt nadat ze hebben geklikt (signalen van gebruikersinteractie)

Dus ja, optimaliseer je inhoud voor zoeken, maar verwacht geen resultaten tenzij je klaar bent om op te staan ​​en te stellen dat je pagina beter is dan alle andere.

Als u dat doet, proberen de zoekmachines u te helpen. Als je dat niet doet, proberen de zoekmachines je te stoppen.

2. Schrijf minder. Herschrijf meer.

Schrijf minder. Herschrijf meer. Dat was een openbaring voor mij. Na vele jaren met het maken van nieuwe inhoud, realiseerde ik me eindelijk dat ik veel URL’s had die geloofwaardig waren, maar de inhoud was oud. Dus begon ik met het herschrijven van oude artikelen en de resultaten waren geweldig.

Ik kijk om te zien welke berichten in rang achteruit gaan, welke berichten bijna hoog scoren en welke berichten veel inkomende links bevatten. Ze beoordelen ze voor kwaliteit. Als een van deze minder dan verbluffend is, herschrijf ik ze. Dan zie ik de rang klimmen. Werkt perfect.

Ik ben niet de enige die deze truc heeft ontdekt. Uit onze jaarlijkse blogger-enquête bleek dat 38% van de makers van inhoud oudere artikelen bijwerkt. En degenen die dat doen zijn twee keer zoveel kans om “sterke resultaten” van hun blogs te melden.

Conclusie

Zoals u kunt zien, hebben mensen die dagelijks in de SEO-industrie werken verschillende opvattingen over wat het belangrijkste is om te onthouden als een SEO-beginner.

Hoewel de antwoorden verschillen, kunnen we bepaalde terugkerende onderwerpen en thema’s bekijken. De meeste experts zijn het erover eens dat het cruciaal is om vast te houden aan de basisprincipes van SEO , zich te concentreren op de kwaliteit van de inhoud in plaats van op kwantiteit en voorzichtig te zijn met alle SEO-adviezen die u op internet zult vinden – ze zijn niet allemaal betrouwbaar.

Het is ook belangrijk om SEO te leren door het daadwerkelijk te doen. Je kunt alleen iets leren als ze hun handen vuil maken en soms leren van hun eigen fouten. Hoewel het misschien een cliché lijkt, weten we allemaal dat het vaak heel verleidelijk is om over alles te theoretiseren zonder het echt te proberen.

Bron: Magools.

Geef een reactie