var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

SEO vriendelijke koppen schrijven hoe doe je dat

Seo Kopppen schrijven als een pro

Als Growth Hacker ben ik altijd op zoek naar snelle manieren waardoor ik een snel resultaat kan behalen.

Zo heb ik nu weer een handige manier (hack) gevonden om snel SEO koppen te schrijven die goed worden opgepakt door Google.

De Google Keywordplanner

De Google Ad Keyword Planner is een handig hulpmiddel om koppen te schrijven. U kunt het gebruiken om koppen te schrijven voor webpagina’s, artikelen, advertenties, video’s, bestemmingspagina’s en onderwerpregels per e-mail. Het is ook een geweldige manier om schrijfideeën te vinden. Dit helpt u niet alleen om inhoud en koppen te maken, maar als u online gevonden wilt worden, zult u uw SEO natuurlijk verbeteren door dit proces te gebruiken. Vandaag zullen we bekijken hoe deze tool werkt, waar u deze kunt vinden, een eenvoudige demo in tien stappen en hoe u koppen kunt maken op basis van de resultaten.

Waar vind je de tool?

De Google Ad Keyword Planner is een gratis tool die beschikbaar is wanneer u zich aanmeldt voor een Google Ads-account. Maar begrijp goed u hoeft geen advertenties weer te geven om de tool te gebruiken.

In 10-stappen gebruikmaken van de Google Ad Keyword Planner

Hier is hoe ik het gebruik:

  1. Zoek de Google Ads Keyword Planner-pagina.

Schermafbeelding: Startpagina van Zoekwoordplanner. Bron: Google Ads Keyword Planner-pagina. Geraadpleegd: 2 juli 2020

2. Meld u aan of log in.

3. Als u ernaartoe moet navigeren, vindt u dit onder Extra en instellingen> Zoekwoordplanner.

Screenshot: Zoekwoordplanner in het vervolgkeuzemenu Tools en instellingen. Bron: Google Ads-website. Geraadpleegd: 2 juli 2020

4. Gebruik de functie “Nieuwe zoekwoorden ontdekken”.

Screenshot: ontdek nieuwe zoekwoorden. Bron: Google Ads-website. Geraadpleegd: 2 juli 2020

5. Kies ‘Beginnen met een website’. Ik vind deze optie leuk om mee te beginnen, omdat het me ideeën geeft in plaats van dat ik aan zoekwoorden moet denken.

Screenshot: begin met een website. Bron: Google Ads-website. Geraadpleegd: 2 juli 2020

6. Stel dat u een artikel wilt schrijven over productiever werken thuis. U kunt tijdens uw zoekopdracht ‘productiever zijn’ opzoeken. Misschien wilt u een zin kiezen uit de voorspellende tekst die verschijnt, zoals ik deed: ‘Productiever werken thuis’.

Screenshot: zoek op Google naar uw sleutelzin. Bron: Google-zoekopdracht. Geraadpleegd: 2 juli 2020

7. Pak de URL van de hoogst gerangschikte pagina die wordt weergegeven in zoekresultaten. Voorbeeld: dit artikel was het eerste dat verscheen: “Hoe thuis te werken: 20 tips van mensen die het doen …”

Screenshot: Zoekresultaten voor ‘productiever werken vanuit huis’. Bron: resultaten van Google. Geraadpleegd: 2 juli 2020

8. Voeg de pagina-URL toe aan Google’s ‘Nieuwe zoekwoorden ontdekken’, selecteer ‘Alleen deze pagina gebruiken’ en selecteer de knop ‘Resultaten ophalen’.

Screenshot: voeg een webpagina toe aan de Zoekwoordplanner. Bron: Google Ads-website. Geraadpleegd: 2 juli 2020

9. We krijgen een lijst met 2.219 zoekwoorden.

Screenshot: Zoekwoordplannerresultaten. Bron: Google Ads-website. Geraadpleegd: 2 juli 2020

10. Filter “Gem. maandelijkse zoekopdrachten ”, zodat we de zoekwoorden zien, gerangschikt van meest gezocht naar minst gezocht. Blader vervolgens door om te zien welke zinnen relevant zijn.

  • Productiviteit op het werk: 1K – 10K keer gezocht.
  • Een werkschema maken: 1K – 10K.
  • Productieve dingen om te doen: 1K – 10K.
  • Maak je eigen kalender: 1K – 10K.
  • Tips voor werken op afstand: 1K – 10K.
  • Arbeidsvoorwaarden thuis: 1K – 10K.
  • Praktische tips voor thuiswerken: 1K – 10K.
  • Productiviteit op de werkplek: 100–1K
  • Productiviteit verbeteren: 100-1K
  • Bureau-oefeningen: 100–1K

In eerste instantie negeert u de zinsdelen over ‘glazen bureaus met lades’, ‘online opdrachten op afstand’, ‘staande bureaus’, ‘training aan uw bureau’ en ‘banen voor moeders’.

Bij nader inzien, als je weet dat mensen glazen bureaus opzoeken met lades, banen op afstand en banen voor moeders, krijg je innovatieve inhoudsideeën en ongebruikelijke sleutelzinnen die je in een artikel zou kunnen weven.

Vervolgens wil ik u de koppen laten zien die u uit de resultaten zou kunnen halen.

Gebruik koptekstechnieken om deze zinnen aanlokkelijk te maken.

Voeg een nummer toe

  • 4 tips om op afstand te werken.
  • 10 maf werken vanuit huis voordelen.
  • 6 werken vanuit huismythen ontkracht.

Gebruik opbeurende taal

  • Transformeer uw thuiswerkruimte en verbeter de werkproductiviteit.
  • De productiviteit van staande bureaus blijft wetenschappers verbazen en verbijsteren.
  • 7 gekke maar productieve dingen om vanuit huis te doen.

Gebruik krachtige woorden

  • U zult versteld staan ​​van deze weinig bekende werken uit de praktijk van thuis.
  • Doe deze 3 verbazingwekkende bureau-oefeningen dagelijks om de productiviteit thuis te verhogen.
  • Hoe ik leerde stoppen met uitstellen en mijn productiviteit omhoog schoot.

Gebruik zintuiglijke woorden

  • Een gezellig thuiskantoor zal de productiviteit vertienvoudigen.
  • Wetenschappers van de University ontdekken dat trainen aan je bureau de productiviteit op het werk verbetert.
  • 5 verdomd goede redenen om cold brew koffie te drinken als je thuis werkt.

Overweeg de behoeften van uw lezer

  • Thuiswerkers op afstand zijn het er allemaal over eens: staande bureaus verhogen de productiviteit.
  • 4 bewezen best practices voor thuiswerken om de middag dip te verslaan.
  • 10 ouders delen hun tips voor werken op afstand om een ​​luidruchtig huishouden te overleven.

Maslow’s hiërarchie van behoeften helpt ons onze lezers te begrijpen en er contact mee te maken. Ontdek hoe deze 77 jaar oude theorie je kan helpen prachtige koppen te schrijven .

Nieuwsgierigheid is een krachtige manier om een ​​lezer aan te trekken.

Recap

Vandaag heb je een eenvoudige, gratis en nuttige manier geleerd om de krantenkoppen te schrijven die onze lezers niet kunnen weerstaan. We hebben tenslotte hun zoektermen gebruikt.

U krijgt inzicht in hoe Google Ads Zoekwoordplanner werkt, waar u deze kunt vinden, een stapsgewijze demo van de tool en hoe u koppen kunt maken op basis van de resultaten.

Deze tool is een krachtige manier om SEO-vriendelijke koppen organisch te schrijven. Bovendien geeft dit proces u fantastische schrijfinstructies en -zinnen waarmee uw doelgroep zich zal verhouden.

Tijd om aan de slag te gaan!

Vragen opmerkingen of hulp nodig? Neem dan contact met me op

 

Geef een reactie