var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Tools om je marketing inspanningen en analyse te meten op Twitter

Super handige tools om je Twitter-marketing en -inhoud te analyseren.

 

Tools voor marketinginhoud te analyseren op Twitter-Hipmarketing.

 

Twitter is dat nog hip hoor ik je denken, jazeker er zijn nog veel mensen die hier gebruik van maken voor polls,vragen of gewoon een tweet versturen met have a nice day.

Maar zeg eens eerlijk wanneer heb je voor het laatst je Twitter-marketing geanalyseerd? Bent je op zoek naar tools die je kunnen helpen grip te krijgen op uw publiek en Twitter-inhoud?

In dit artikel leert je hoe je de make-up en betrokkenheidsgegevens van het Twitter-publiek kunt analyseren om de typen inhoud te leveren die jou doelgroep het meest waardeert.

 

Handige tools om je Twitter-marketing en -inhoud te analyseren door Mitt Ray op Social Media Examiner.

# 1: Beoordeel de persoonlijkheid van je huidige Twitter-publiek met Twitter Analytics en Followerwonk

Om erachter te komen welke Twitter-inhoud uw publiek wil zien, moet je eerst zoveel mogelijk over hen leren.

Betreed de doelgroepgegevens met Twitter Analytics

Je start het onderzoek door je Twitter Analytics te bekijken .

Om toegang tot deze gegevens te krijgen, klikt je op jou Twitterprofielfoto en selecteert je Analytics in het vervolgkeuzemenu.

Klik op uw Twitter-profielafbeelding en selecteer Analytics in het vervolgkeuzemenu.

De startpagina van je analyse wordt geopend met een samenvatting van je Twitter-activiteit. Als je meer informatie wilt over de doelgroep, klikt je op het tabblad Doelgroepen boven aan de pagina. Je wordt vervolgens doorverwezen naar een pagina met volgergroeidata.

Als u meer informatie wilt over uw Twitter-doelgroep, klikt u op het tabblad Doelgroepen boven aan de pagina.

Scroll naar beneden voor meer nuttige informatie over je volgers , zoals hun interesses, geslacht, inkomen van het huishouden en beroep.

Scroll naar beneden voor meer nuttige informatie over uw volgers, zoals hun interesses, geslacht, inkomen van het huishouden en beroep.

Kijk niet alleen naar deze gegevens; noteer de informatie op een vel papier of een spreadsheet, zodat het later gemakkelijk te raadplegen is.

Vervolgens klikt je op het tabblad Demografie en maak een notitie van het land, de taal en de regio van jou doelgroep .

Klik op het tabblad Demografie en noteer het land, de taal en de regio van uw doelgroep.

Dan naar het tabblad Lifestyle om algemene belangen van uw publiek te vinden en de tv-genres waarin ze geïnteresseerd zijn .

Op het tabblad Consumentengedrag vindt je informatie over de soorten creditcards die ze bevatten en goederen die ze in het verleden hebben gekocht .

Op het tabblad Consumentengedrag vindt u informatie over de soorten creditcards die uw volgers van Twitter bijhouden en goederen die ze in het verleden hebben gekocht.

Vervolgens gaan via het tabblad Mobile Footprint om te zien welke apparaten je doelgroep gebruikt .

Dit onderzoek helpt je om een ​​enorme hoeveelheid gegevens over je volgers te achterhalen. Nadat je de volgergegevens hebt bekeken en genoteerd, pas je het analysefilter van je volgers aan jou organische publiek aan om de gegevens te bekijken over de gehele doelgroep , niet alleen  volgers. Je kunt ook extra filters toevoegen om een ​​specifiek segment van jou doelgroep te analyseren .

Pas het analysefilter aan van Uw volgers tot uw organische publiek om de gegevens te bekijken over uw gehele doelgroep, niet alleen uw volgers.

Analyseer uw volgers en die van uw concurrenten met Followerwonk

U kunt deze inzichten aanvullen met meer geavanceerde gegevens die zijn verzameld met behulp van een Twitter-analytics-tool van Twitter, zoals Followerwonk .

Met Followerwonk kunt u niet alleen uw account analyseren, maar ook de accounts van concurrenten met een vergelijkbare volgers of influencers waarvan u het publiek wilt aantrekken. Het enige wat je nodig hebt, is een Twitter-handvat.

Followerwonk is beschikbaar in zowel gratis als betaalde abonnementen , die beginnen bij $ 29 per maand.

Je kunt de exacte locatie van volgers op een kaart vinden, de tijden waarop de volgers van het account actief zijn geweest, de meestgebruikte woorden in hun bio, de sociale autoriteit en volgers van het account , en meer.

Followerwonk toont de meest gebruikte woorden in de bios van uw Twitter-volgers.

Net als bij uw Twitter Analytics-onderzoek bekijkt u de gegevens van Followerwonk en voegt u relevante inzichten toe aan een stuk papier of een spreadsheet, zodat u later gemakkelijker kunt verwijzen. Deze informatie helpt u Twitter-inhoud te identificeren waarmee uw doelgroep wil communiceren.

Je kunt deze gegevens ook gebruiken om empathiekaarten en persona’s te maken . Met deze hulpmiddelen kunt u uw ideale doelgroep en de inhoud die zij zoeken, voorstellen . De bi Trefwoorden zijn vooral krachtig om te gebruiken in uw tweets omdat het termen zijn waarmee uw doelgroep zich expliciet identificeert.

# 2: Tweet-CTR en betrokkenheid bij eerdere tweets bepalen met Google Analytics, Twitter Analytics en Smarp

De volgende stap om te begrijpen welke inhoud uw publiek zal interesseren, is door uw bestaande Twitter-inhoud te bekijken om te zien wat de meeste interacties oplevert. Deze analyse maakt het eenvoudiger om te weten welke inhoud u wilt delen en welke onderwerpen verkeer naar uw website leiden.

Analyseer verkeer van Twitter met Google Analytics

Gebruik eerst Google Analytics om te achterhalen welke inhoud op Twitter het meeste verkeer naar uw website of blog leidt.

Ga naar uw Google Analytics-dashboard en klik op Acquisitie in het linkermenu. Klikvervolgens op Sociaal> Netwerkverwijzingen .

Ga naar uw Google Analytics-dashboard en ga naar Netwerkverwijzingen.

Google Analytics geeft een lijst weer van de belangrijkste verwijzende sociale netwerken . Door op elk netwerk te klikken, kunt u zien op welke pagina’s het verkeer is terechtgekomen.

Google Analytics geeft een lijst weer van de belangrijkste verwijzende sociale netwerken.

Klik op Twitter om te zien welke van uw webpagina’s Twitter-doelgroepen vaak bezoeken . Met deze gegevens kun je bepalen welk type inhoud meer verkeer van Twitter zal ontvangen en welke inhoud weer moet worden gepromoot met meer tweets.

Als u wilt weten welke Twitter-inhoud het meest wordt gedeeld, bekijkt u de gegevens die door uw hulpprogramma voor sociaal delen zijn verstrekt.

Bekijk engagementstatistieken met Twitter Analytics

Om de tweets te analyseren die je in je profiel hebt gedeeld, ga je naar het tabblad Tweets van je Twitter Analytics .

Om de Twitter-inhoud te analyseren die je hebt gedeeld, ga je naar het tabblad Tweets van je Twitter Analytics.

Selecteer Top tweets om te zien welke tweets de hoogste betrokkenheid krijgen .

Selecteer Top tweets om te zien welke tweets de hoogste betrokkenheid krijgen.

Klik op een tweet om te bekijken welke soorten betrokkenheid die tweet ontvangenwaaronder retweets, houdt van, detail uitbreidt, klikken op links, en ga zo maar door. U kunt deze gegevens zelfs downloaden als een spreadsheet en gedetailleerder wordenmet uw analyse.

Gebruik Employee Advocates om een ​​bredere bemonstering van betrokkenheid te krijgen

Om nog meer gegevens te verzamelen over welk type Twitter-inhoud uw publiek hunkert, kunt u overwegen om een ​​programma voor belangenbehartiging van werknemers te gebruiken. Voorzie uw teamleden van inhoud van uw blog en kijk welke inhoud het meest wordt gedeeld op Twitter en het meeste verkeer naar uw site genereert .

Wanneer veel werknemers hetzelfde artikel delen, krijgt u een meer diverse en daarom nuttiger dataset . Elke medewerker heeft zijn eigen doelgroep, boekingsschema en stem. Dus als u de statistieken als geheel bekijkt, krijgt u een beter beeld van hoe de Twitter-inhoud presteert.

Smarp is een hulpmiddel dat u helpt bij het uitvoeren van een pleitbezorgingsprogramma voor medewerkers. Hiermee kunnen sociale mediabeheerders content plaatsen voor werknemers om te delen . Medewerkers kunnen vervolgens toegang krijgen tot die inhoud en deze delen vanaf hun Smarp-dashboard.

Smarp is een hulpmiddel dat u helpt bij het uitvoeren van een pleitbezorgingsprogramma voor medewerkers.

Wanneer u uw inhoud op Smarp publiceert, kunt u items per onderwerp taggen , wat handig is voor trackingdoeleinden. Als u bijvoorbeeld in de voedingsindustrie werkzaam bent, kunt u tags gebruiken zoals nieuws uit de branche, inspiratie uit recepten of productaankondigingen. Met de tags kunt u zien welke onderwerpen worden gedeeld en er het meest op worden geklikt met de insights-functie van Smarp.

Smarp voegt de onderwerplabels automatisch toe aan de UTM-parameters op de URL’s van de share, zodat u klikken en doelconversies per onderwerp kunt bijhoudenin Google Analytics.

Met behulp van de analyse van Smarp kunt u ook de prestaties bijhouden van individuele berichten en de individuele teamleden binnen elk sociaal kanaal, inclusief Twitter. Smarp is beschikbaar als een 14-daagse gratis proefversie; daarna moet je upgraden naar een betaald abonnement , beginnend bij ongeveer $ 11.50 / gebruiker / maand.

# 3: vul je tweets aan met waardevolle Twitter-inhoud van relevante beïnvloeders via HitLyst

Niemand wil alleen over jou en je producten op Twitter horen. Ze zijn op zoek naar een mix van uw Twitter-inhoud en de inhoud van anderen die u als waardevol en waardevol vindt. Om de laatste inhoud te vinden, kun je verschillende hulpmiddelen en Twitter zelf gebruiken.

Gebruik een gratis tool als HitLyst om inhoud te vinden van invloedrijke tweeters. Het is beschikbaar voor zowel iOS- als Android- apparaten. Het heeft een functie waarmee je door de tweets van de 100 meest gevolgde geverifieerde handles per onderwerp en locatie kunt bladeren .

Met HitLyst kunt u bladeren door de tweets van de 100 meest gevolgde en geverifieerde handles op onderwerp en locatie.

Dus als je in de muziekindustrie in de Verenigde Staten bent en wilt weten welke soorten berichten mensen willen volgen, kun je die selecties maken om relevante tweets te zien. Je kunt ook rechtstreeks op deze tweets retweet, liken en commentaar plaatsen via het HitLyst-dashboard .

Vergeet niet dat u de inhoud die u vindt niet mag delen omdat het trending is of een groot aantal retweets heeft vergaard. De Twitter-inhoud die u kiest en deelt moet zijn gebaseerd op wat uw doelgroep leuk vindt. Houd ze altijd in het achterhoofd voordat je een onderwerp tweetweet om ervoor te zorgen dat je de maximale retweets, likes, traffic en leads krijgt.

Bovendien heeft Twitter zelf een gedeelte waarin de nieuwste trends worden weergegeven.

Twitter heeft een sectie waarin de nieuwste trends worden weergegeven.

U wilt intrekken op de inhoud die populair is in het gebied waarin uw volgers zich bevinden , niet waar u zich bevindt. Gebruik eerder verzamelde gegevens over uw doelgroep en wijzig de locatie waar de meeste van uw volgers / doelgroep zich bevinden.

Klik hiervoor op Wijzigen , zoals in de bovenstaande afbeelding. Selecteer in het pop-upvenster dat verschijnt het land en de stad waarop u wilt focussen .

Selecteer het land en de stad waarop u wilt focussen met Twitter-trends.

Als u op Get Tailored Trends klikt in het pop-upvenster, ziet u de trends die het meest relevant zijn voor uw interesses. De beste optie is echter meestal om het land en de stad te selecteren waar de meeste van uw volgers zich bevinden.

Nadat u op Gereed hebt geklikt , worden de trends bijgewerkt. Blader door de weergegeven hashtags en onderwerpen en zoek naar inhoud die interessant kan zijn voor uw doelgroep .

 

Wil je het bereik op Twitter vergroten lees dan dit artikel even door.

 

 

Geef een reactie