var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

ultieme lijst met bronnen voor growth hacks

Growth Hacking is een populair buzzword, maar weet iemand echt wat het betekent? Neil Patel legt het concept goed uit en vertelt over de oorsprong ervan. Hij zegt dat een growthmarketeer iemand is die ” analytische, goedkope, creatieve en innovatieve manieren gebruikt om het klantenbestand van zijn bedrijf exponentieel te laten groeien. ” Maar hoe kan men dat aantrekken? een soort van groei – vooral met een beperkt budget en middelen?

Groei hackers of marketeers zijn inherent wat we “scrappy” noemen – snel en super creatief. Ze experimenteren en experimenteren totdat ze iets vinden dat de groei vermenigvuldigt met 10, 20 of 40x, in plaats van grote projecten te doen die de conversies in kleine stappen verhogen.

Hubspot heeft een mooie blog post geschreven over wat Growth hacking nu precies is en hoe het je bedrijf kan helpen aan groei.

 

 

Wat is growth hacking?

Op het eerste gezicht lijkt het misschien een beetje intimiderend. Maar met een beetje licht over hoe Growth-hacking werkt – en hoe marketeers er eerder met succes mee hebben geëxperimenteerd – bent u op weg om uw eigen significante resultaten te produceren.

In de kern zijn er vijf belangrijke pijlers voor groeihacking:

  1. Evalueer huidige marketinginitiatieven. Voer een volledige audit uit die uw beste bronnen van leads, verkeer en paginaweergaven bepaalt. Zoek uit welke kanalen voor u werken.
  2. Stel haalbare doelen. Bepaal waar u deze cijfers wilt verbeteren en begin te bedenken hoe u dit kunt doen.
  3. Plan experimenten om uw hypothesen te testen. Verzin twee, drie, vier of twaalf manieren om uw theorieën te testen en hoe u uw doelen kunt bereiken.
  4. Laat het lopen. Experimenteer totdat uw resultaten statistisch significant zijn. U kunt ook doorgaan met optimaliseren totdat u uw doelen bereikt.
  5. Documenteer uw winnende resultaten en deel deze met uw team.Groeihacking draait om het verbeteren van wat je al hebt. Als je een tactiek bedenkt die je van richting verandert, verspreid dan het woord.

Voor traditionele marketeers kan dit niveau van experimenten overweldigend lijken, of misschien zelfs vreemd. Maar als u al bepaalde marketingvariabelen test en van de uitkomsten leert, voert u ‘groeihacking’ uit zonder het label.

Denk er eens over na – heb je ooit A / B een onderwerpregel in een e-mail getest? Dat is een experiment. Is het je ooit opgevallen dat een bepaalde bestemmingspagina veel hoger is dan een andere? Het is een kans om die pagina te dupliceren voor andere campagnes en te optimaliseren voor conversie. Die conversiepercentageoptimalisatie (CRO) is een belangrijk onderdeel van groeihacking. Het neemt uw bestaande inhoud op en werkt het bij om de conversieratio te verhogen, waardoor dingen zoals uw bestemmingspagina’s en blogberichten beter presteren, zonder dat u nieuwe inhoud hoeft te maken.

Om u een idee te geven van hoe u kunt beginnen met het hacken van uw marketingplan, hebben we met vier groeimarketeers gesproken van enkele van de beste technologiebedrijven in Boston. We hebben ze gevraagd een voorbeeld te geven van een experiment dat ze met aanzienlijke resultaten hebben uitgevoerd – dit is wat we hebben gevonden.

1. Educatieve video’s maken voor nieuwe gebruikers aan boord (Wistia)

De eerste is Andrew Capland , de Growth Team Lead van Wistia . Voor video-hostingplatform Wistia is het verkrijgen van een video in het account van een nieuwe gebruiker de eerste belangrijke stap in de stroom aan boord. Nadat gebruikers een video hebben geüpload, kunnen ze beginnen met het verkennen van alle kernfuncties van Wistia, zoals het aanpassen van spelerskleuren aan het merk en het toevoegen van hulpprogramma’s voor leadgeneratie of aanklikbare koppelingen. Na het experimenteren, kon het team van Andrew een stijging van 15% in de onboarding-statistieken produceren. Hier legt hij uit hoe:

 

 

Doelstelling / Hypothese

Capland’s team zoomde in op de gegevens en merkte op dat veel gebruikers die een video van Wistia leenden om die onboardingstap te voltooien, het daadwerkelijk bekeken – wat een kans bood.

“We beseften dat er een mogelijkheid zou kunnen zijn om die video te gebruiken voor extra producteducatie”, aldus Capland. “We dachten dat we onze actieve gebruikers zouden kunnen vergroten door onze ‘leenervideo’ educatief en productgerichter te maken.” Wistia besloot deze hypothese te testen door een nieuwe video te maken die een rondleiding door de mediapagina gaf en gebruikers leerde de Wistia-tools te gebruiken.

Dit is de oude video:

 

Video Thumbnail

 

Experimentplan

Wistia heeft een nieuwe video gemaakt – die we hieronder hebben gedeeld – om hun gebruikers te lenen en liet deze aan 50% van de bezoekers zien.

 

Video Thumbnail

 

resultaten

De nieuwe variant leverde een lift van 15% op in een van Wistia’s belangrijkste onboarding-statistieken – en leidde tot meer accountactivaties en verkopen.

2. Verbetering van de homepage conversies met product messaging (Trello)

Jessica Web , een Growth / Content Marketer, en het team van Trello zochtennaar de beste manier om het product op de startpagina te plaatsen, om de beste indruk te maken op nieuwe bezoekers van de site. Om verschillende berichtopties te testen, heeft het team een ​​experiment uitgevoerd dat uiteindelijk de conversie van de homepage met 2% heeft verhoogd. Hier is hoe:

 

 

Doelstelling / Hypothese

De startpagina fungeert als Trello’s belangrijkste onroerend goed voor nieuwe gebruikers om meer te weten te komen over het product en om zich aan te melden. Het team was op zoek naar de beste berichten om dat te bereiken en kwam met het idee dat het experimenteren met verschillende thema’s een goede manier zou zijn om te zien wat het meest bij bezoekers opging.

“We wisten niet of productiviteit, samenwerking, projectbeheer of iets anders de beste manier zou zijn om ons product te positioneren,” aldus Webb, “dus besloten we om de gegevens voor zichzelf te laten spreken.”

Experimentplan

Webb’s team testte 11 verschillende berichtenkoppen op de Trello-homepage – alleen Engelstalig, zowel op het web als mobiel. Het experiment liep tot een statistische significantie werd bepaald, die uiteindelijk slechts ongeveer twee weken in beslag nam,

Om u een idee te geven van hoe dat eruit zou kunnen zien, werden de testvarianten gelabeld met interne taal en het volgende inbegrepen:

  1. standaard
  2. collabToolPerspective
  3. projectPerspective
  4. platformPerspective
  5. visualTool
  6. organizedTool
  7. collabTool
  8. teamPerspective
  9. youPerspective
  10. sharedPerspective
  11. platformSharedPerspective

resultaten

Het experiment resulteerde in een toename van 2% in aanmeldingen met de “collabtool” -variant. Dat is logisch, want Trello is een tool voor het bijhouden van samenwerkingsprojecten.

En het eindigde daar niet. “We hebben ook de winnende berichten gebruikt om andere pagina’s te informeren,” zei Webb, “en ze ook meer gericht op samenwerking te maken.”

3. Formulierlengte verkleinen om conversies te verhogen (InsightSquared)

InsightSquared is een bedrijf dat alles draait om data. Dus toen Lindsy Lettreen haar team voor marketingactiviteiten begonnen te evalueren hoe de conversie op haar website kon worden verhoogd, beseften ze dat hun lange formulieren mensen ervan weerhielden om ze te voltooien. Na een experiment waarbij een optioneel veld werd verwijderd, kon het team een ​​nieuw formulier maken dat 112% beter converteerde dan het oude formulier.

Doelstelling / Hypothese

Historisch gezien had de eerder lange vorm – die nodig was om bezoekers een stuk inhoud te kunnen downloaden – enkele verplichte velden en andere die optioneel waren, zoals ‘Telefoonnummer’.

“We hadden de hypothese dat als we een korte vorm aan ons publiek zouden geven, we meer conversies zouden zien,” zei Lettre, “omdat de vorm er minder afschrikwekkend uitziet.”

Experimentplan

Eerst onderzocht het team welk percentage mensen een telefoonnummer heeft opgegeven toen ze een formulier invulden, dat was slechts 15%. De volgende stap was om een ​​A / B-test gedurende 30 dagen op een bestemmingspagina van een eBook uit te voeren om te zien of het verwijderen van het veld enig verschil maakte.

Growth Experiment Original Form - InsightSquared

resultaten

Toen het experiment eenmaal aan de gang was, zag het team van Lettre dat de vorm zonder het optionele veld 112% beter was omgezet dan de oude vorm. Dat was een statistisch significant resultaat – en alle andere inhoudsvormen werden vervolgens op dezelfde manier bijgewerkt.

Formulier groei-experiment bijgewerkt - InsightSquared

4. Het aantal certificeringen van elke student verhogen (HubSpot Academy)

Eric Peters , een groeimarker, en zijn team hebben in 2016 vijf nieuwe HubSpot Academy- certificeringscursussen uitgebracht . Het werd noodzakelijk om een ​​eenvoudige manier te vinden om die cursussen aan bestaande studenten te introduceren, zonder te weten welke vaardigheden dat deel van het publiek wilde ontwikkelen. Maar het team had een idee – voeg een statusbalk toe aan e-mails die aangeven hoever de student op verschillende certificeringen stond. Dat verhoogde het aantal certificeringen per gebruiker met 18%.

 

 

Doelstelling / Hypothese

Het doel van dit experiment was om het aantal HubSpot Academy-certificeringen van elke student te verhogen. “Ons doel was om tegen eind 2016 1,5 certificeringen per gebruiker te behalen”, aldus Peters. Hij veronderstelde dat door gebruikers de status van hun certificeringen te tonen, het functionele waarde zou bieden die hen ook introduceerde in andere cursussen.

Experimentplan

Peters en zijn team begonnen met het implementeren van een module die alle certificatiebadges liet zien die in de e-mails van de Academie in grijstinten konden worden verzameld. Als de gebruiker die certificering had behaald, was deze oranje, maar zodra deze was verlopen, zou deze terugkeren naar grijswaarden. De badges zijn hyperlinks naar een centrale pagina met alle cursussen.

“We bouwden deze module rechtstreeks in een van onze belangrijkste e-mailbevorderingssjablonen, dus werd het meteen live in tientallen nurture-tracks en honderden e-mails”, legt Peters uit, “afhankelijk van de fase waarin een gebruiker zich bevindt voor elk van onze 12 certificatiecursussen .”

resultaten

Aanvankelijk waren er enkele bugs waardoor sommige studentstatussen verkeerd werden weergegeven, bijvoorbeeld omdat de certificeringen die ze hielden niet oranje waren, of omdat ze niet wisten dat de certificering was verlopen. Het bleek dat het experiment een uitstekende manier was om de community eraan te herinneren dat certificeringen verlopen.

Na een paar dagen ontvingen deze kleine statuspictogrammen een opmerkelijk hoog aantal klikken, met name de oranje pictogrammen waarmee een gebruiker een actieve certificering had. Na met een aantal gebruikers te hebben gesproken, leerden Peters en zijn team dat ze trots waren op hun oranje insignes en wilden ze er meer van krijgen.

“We zijn nog steeds niet tegen 1,5 certificeringen per gebruiker, dus we hebben dat algemene doel niet bereikt”, zei Peters. “Maar we hebben het aantal certificeringen per gebruiker verhoogd van 1,1 naar 1,3 – een stijging van 18% – mede dankzij dit experiment.”

Het is van het grootste belang om te weten hoe je elk soort eigendom kunt laten groeien, of het nu een blog, een podcast of een merk is. Dat is misschien wat ik het leukste vind aan het HubSpot Growth Platform , bijvoorbeeld. Het is gebouwd met het idee dat elke marketeer baat heeft bij het begrip van hoe Growth Hacking werkt. Maar waar leer je dit spul? Download onze gratis marketingtool die u helpt meer leads te genereren en meer te weten te komen over bezoekers van onze website.

Een Google-zoekopdracht naar ” groeihacking ” levert een overvloed aan resultaten op. Maar naarmate de term meer populariteit wint, wordt het filteren van de resultaten voor de beste bronnen moeilijker. Er zijn echter een aantal groeihackers die opvallen tussen de massa.

Vrees niet – ik kamde hun sites door en vernauwde ze tot zes van de meest uitgebreide bronnen van de grootste groeihackers. Begin dus met lezen en maak je klaar om te groeien.

1. Sean Ellis ( GrowthHackers )

GrowthHackers
Laten we beginnen met het voor de hand liggende. Als u wilt leren groeien, lijkt de URL “growershackers.com” een natuurlijke plaats om te beginnen. De oprichter en CEO, Sean Ellis, was eigenlijk een ‘groei-hacker’ voordat dat label echt iets was – sinds 2008 heeft hij gediend in interim-groeibedrijven bij bedrijven zoals Eventbrite en Dropbox, waardoor ze in een vroeg stadium konden opschalen.

GrowthHackers is een gemeenschap van middelen en experts die ” teams helpt bij het ontsluiten van het volledige groeipotentieel van hun bedrijf. ” En het is binnen dat communitygedeelte van de site waar de grootste rijkdom aan kennis leeft. Van een forum met aan groei gerelateerde berichten tot een sectie over groeiconitatiestudies, deze bestemming is een van de meest uitgebreide middelen voor online hacken voor groei.

2. Neil Patel ( NeilPatel.com en Quick Sprout )

NeilPatel.com
Neil Patel is een toonaangevende groeihacker en zijn blog biedt een overvloed aan bronnen voor groeihackers. KISSmetrics is een toonaangevend analyseplatform dat marketeers gebruiken om de gegevens te verkrijgen die ze nodig hebben om te groeien – en haar blog werd gekocht door Neil Patel.

De blog is misschien een van onze favorieten. De inzendingen zijn een mix van tactische inhoud en geweldige verhalen, zoals deze over hoe Calendly dubbelcijferige groei kon behalen. Als je net begint, raad ik je aan de Beginner’s Guide to Startup Analytics te bekijken .

Quick Sprout
Quick Sprout is grotendeels het werk van Neil Patel – een naam waarmee iedereen die zelfs maar op afstand betrokken is bij digitale marketing bekend is. We noemen hem graag een “groei-rockster” – hij richtte de eerder genoemde KISSmetrics op kort nadat hij was afgestudeerd aan CSU Fullerton.

Op Quick Sprout doet Patel groeigerichtingswerk en leidt het een online “universiteit” over het groeiende websiteverkeer. Het is ook de thuisbasis van een van zijn vele waardevolle blogs , waar hij tips geeft over conversie, marketingtechnologie en meer. Voor een handige cursus over groei-marketingcrash kijk je in deze post over hoe je een innovatieve groei-hacker kunt worden in één maand.

3. Brian Balfour ( BrianBalfour.com )

BrianBalfour.com
Brian Balfour is een andere groeideskundige die zijn tanden kraakt in de startup-sector. Sterker nog, hij staat erom bekend de woorden van investeerder Paul Graham te citeren: “Startups = Growth.” En op zijn websiteschrijft hij vaak essays over veel onderwerpen onder deze paraplu, zoals ’10 redenen waarom bedrijven falen in groei’ en ‘Tractie versus groei’.

Balfour spreekt met een unieke vaardigheden. Naast zijn functie als mede-oprichter van startups zoals Viximo en Boundless Learning – die beide werden overgenomen – werkte hij ook als venture-capital (VC) als een ondernemer in residentie. Hij ziet groei vanuit het perspectief van zowel de ondernemer als de belegger. Je kunt ook zijn inzichten volgen op de blog voor Reforge , zijn bedrijf voor het creëren van groeiprogramma’s.

4. Andrew Chen ( AndrewChen.co )

andrewchen.co
Sinds de oprichting in 2009 was één ding zeker over Uber: het heeft een ondubbelzinnige merkgroei ervaren. En het is het soort groei dat alleen kan worden bereikt met de juiste schaal, en expert Andrew Chen werd aan boord gebracht om toe te zien op Uber’s hoofd van de groei van de rijder.

En naast het dienen als een algemene partner bij Andreessen Horowitz, blijft Chen inzichten delen op zijn eigen website, Andrewchen.co . Zijn kennis komt voort uit zijn ervaring, net als Balfour, als zowel een ondernemer in zijn woning in de VC-sector, als wat hij een “ondernemer-uit-van-residence” noemt – in beide hoedanigheden heeft hij geholpen om vroeg te groeien -stage-bedrijven zoals Barkbox en Tinder.

5. Brianne Kimmel ( BrianneKimmel.com )

BrianneKimmel.com
Brianne Kimmel is de go-to-market strategieadviseur voor de CEO van Voyageen leidde eerder Growth Marketing bij Zendesk . Ze gaf ook meer dan 5000 studenten op de Algemene Vergadering in cursussen zoals Intro to Digital Marketing, Introduction to Social Media Strategy, en Community Driven User Acquisition.

Kimmel deelt haar marketinginzichten voor groei op haar website en u kunt zich aanmelden voor haar maandelijkse nieuwsbrief. Vertrouw me, je wilt haar berichten niet missen, ze staan ​​vol met informatie over groeimarketing, startups en technologie. Als je je kennis van startup-groei wilt ontwikkelen, bekijk dan dit bericht .

6. Noah Kagan ( OkDork )

OkDork
Noah Kagan, de persoon achter groei blog OkDork , is een van die mensen die zo succesvol is dat we moeten vragen: “Hoeveel levens heb je gehad?” Vandaag de dag is Kagan’s dagbaan “Chief Sumo” met de Sumo Group, de maker van tools om bedrijven te helpen het websiteverkeer te laten groeien. Het is het nieuwste in een reeks productlanceringen en marketingsuccessen die hij heeft meegemaakt, met merken variërend van Facebook tot Mint.

Kagan noemt OkDork een gids voor “marketing, zakelijke overpeinzingen, online communities en andere dingen om de tijd te doden terwijl u op het werk bent.” Dat gemeenschapsdeel is de sleutel. Hij nodigt lezers uit deel te nemen, opmerkingen te maken en gedachten uit te wisselen. En sinds zijn debuut in december 2016 belt zijn podcast, “Noah Kagan Presents”, ook OkDork naar huis. Bekijk ” The 5 am Challenge ” – het is toevallig een van de favoriete afleveringen van deze vroege vogeltrek.

Als ik een goed middel voor het in de handel brengen van de groei vind, herinner ik het me en houd het vast voor mijn lieve leven. Of het nu gaat om een ​​how-to-video over een specifiek groei-onderwerp of een blog van een expert, ik koester elk stukje kwaliteitsadvies dat ik kan vinden.

Maar een ding dat een beetje lastiger was om op te sporen, is een enkele, uitgebreide lijst met de beste groeihacks die in de praktijk kunnen worden gebracht, of die op zijn minst kunnen experimenteren. Wat kan ik vandaagproberen , bijvoorbeeld met inhoud die ik al heb?

Ik heb deze lijst met 24 groeihacks samengesteld die je in de praktijk kunt brengen met je huidige inhoudsitems.

Converteer meer bezoekers naar leads. Probeer vandaag nog de gratis e-mail capture-software van HubSpot.

Of het nu is om iets nieuws te maken of iets kleins toe te voegen, maar effectief is, deze hacks vereisen geen enorme inspanning.

1. Hergebruik bloginhoud.

Blogberichten kunnen baat hebben bij meer dan alleen bewerkingen. Ze hebben het potentieel om transformationeel te zijn.

Je hebt misschien gehoord dat multimediacontent tegenwoordig behoorlijk populair is – marketeers die video gebruiken, verhogen inkomsten 49% sneller dan niet-video-gebruikers . Maar hoe kom je met ideeën voor waar deze video’s over zouden moeten gaan? Dat is waar je blogs binnenkomen.

Je kunt ze aanpassen als korte recapvideo’s of zelfs podcasts om je publiek een nieuwe manier te bieden om van je te leren. Bovendien helpt het je om een ​​aanwezigheid op meerdere kanalen op te bouwen. Hoewel blogs, wanneer ze correct worden gecomponeerd, de neiging hebben om beter te presteren in organische zoekresultaten, vertonen video’s meestal meer beloftes op sociale media .

2. Ontwikkel koppelingen voor het delen van sociale netwerken rechtstreeks in inhoud.

Schermafbeelding 2017-04-12 om 10.36.09 AM.png
Over sociale media gesproken: maakt u het uw publiek gemakkelijk om hun vrienden over u te vertellen? Als dat niet het geval is, overweeg dan eenvoudig tools voor delen zoals ‘tweet dit’-knoppen in uw website-inhoud te gebruiken, zodat lezers artikelen kunnen delen die zij bijzonder waardevol vinden zonder de pagina te verlaten.

Deze hack werkt vooral goed met zaken als offertes of statistieken met één regel. Omdat Twitter een limiet van 280 tekens heeft, zijn deze korte fragmenten ideaal om te delen.

3. Test uw conversiepunten.

Leads – ze zijn geweldig! Maar waar komen ze vandaan?

Als u niet zeker weet waar uw leads het waarschijnlijkst zijn geconverteerd – op een productpagina of een prijspagina bijvoorbeeld – kunt u een niet-indringend popupvenster met exit-intentie gebruiken om verschillende conversiepunten te testen. Het is een van de tools voor lead capture diebeschikbaar is in de HubSpot Marketing Free- software, die helpt om licht te werpen op hoe leads zich gedragen op uw website en hoe dat hen in klanten kan veranderen.

Maar nogmaals – zorg ervoor dat deze pop  up niet-opdringerig is , vooral op mobiel. Google bestraft sites met intrusieve mobiele interstitials, dus zorg ervoor dat je iets maakt dat de positieve gebruikerservaring niet verstoort.

4. Sluit live video’s in.

Ben je van plan een livestream, zoals een webinar of YouTube Live? Sluit het in.

U kunt bepaalde soorten livevideo insluiten op uw website, een gemakkelijk referentiepunt voor mensen die willen afstemmen, maar zich misschien niet van tevoren hebben aangemeld. Bovendien kunnen veel van deze platforms op sociale media worden gedeeld – dat maakt iemand als YouTube Live zo waardevol, omdat het ook gemakkelijk is om een ​​”weergavepagina” te delen op een aantal sociale netwerken:

5. Maak contact met experts uit de sector.

Heb je een writer’s block? Geen probleem – laat andere experts het werk voor u doen.

Hier in de buurt houden we van een goede verzameling voorbeelden van websites, van te volgen Instagram-accounts of van waardevolle offertes. Probeer contact op te nemen met branchedeskundigen op Twitter en stel een veelgestelde vraag die u, uw verkoopteam of uw sector tegenkomt. Compileer vervolgens hun antwoorden in een blogpost.

We raden aan volledig transparant te zijn over waarvoor u deze offertes gebruikt. Zorg er niet alleen voor dat het citaat correct wordt toegeschreven aan de persoon van wie het afkomstig is, maar zorg ervoor dat de persoon weet dat haar naam in uw blogpost wordt weergegeven.

6. Maak gebruik van uw hoogst converterende aanbieding.

Zodra u kunt bijhouden waar uw leads vandaan komen, identificeert u uw hoogst converterende aanbieding en verdeelt u deze in meerdere secties. Van daaruit kunt u die secties uitbreiden voor langere blogposts – en onderaan een CTA opnemen voor de aanbieding. Leidt, op leads, op leads.

7. “Crowdsource” van uw team.

Schermafbeelding 2017-04-12 om 10.28.55 uur AM.PNG
Soms zijn de beste blogberichten degene die een vraag stellen die door velen wordt gesteld, maar door weinigen worden beantwoord. En als een groeimarketeer is het jouw taak om erachter te komen wat die vragen zijn.

Maak om te beginnen een Google-formulier om naar uw collega’s te sturen – in de verkoop, of welke afdeling ook dezelfde pijnpunten heeft als uw publiek – en vraag hen de grootste vragen in te vullen die ze elke dag stellen of tegenkomen. Gebruik dat om blogposts te ontwikkelen – en als uw collega zich op zijn gemak voelt, overweeg dan om een ​​interviewformat te gebruiken om haar inzichten te benadrukken.

8. Vind uw meest spraakzame klanten.

We hebben het niet over de mensen die een uur kunnen besteden aan het uitleggen van het ontbijt – we bedoelen de klanten die het meest actief zijn op sociale media. Beheer een lijst met deze accounts. Wanneer een van je sociale berichten goed begint te presteren, kun je het vuur aansteken door het naar die contacten te sturen en hen te vragen het te delen.

9. Sluit social media-berichten in.

Sociale berichten waren bedoeld om te delen – via verschillende kanalen. Dat omvat het insluiten van hen in uw webinhoud, zoals het gebruik van tweets van tevreden klanten als sociaal bewijs.

Maar let op dat u deze berichten niet insluit als ze uw primaire CTA afleiden. Deze hack kan het beste worden gebruikt op pagina’s na de conversie.

10. Kruisbestuiving.

Je hebt misschien de uitdrukking “merkevangelist” gehoord – in wezen is dat iemand die zich inspant om anderen aan boord te krijgen met je merk, veel van de tijd door publieke promotie.

Het vinden van deze evangelisten voor je merk is vergelijkbaar met het vinden van je meest actieve klanten op sociale media, maar deze keer kruis je je ervaren klanten aan nieuwe, om deze te inspireren. Geef beide partijen speciale toegang tot een exclusieve, maar sociale online ruimte – zoals Slack – waar ze kunnen communiceren.

11. Maak een aangepaste doelgroep op Facebook.

pg.-48-Custom-Publiek-Search-BLUR-OUT-numbers.png
Bron: AdEspresso
Als je ooit een advertentie of gepromote post hebt gemaakt op Facebook, weet je dat een van de stappen is om bepaalde criteria te selecteren, zoals locatie en interesses, om een ​​bepaald publiek te targeten.

Identificeer wie uw beste klanten zijn en kijk of er gemeenschappelijke gemene delers zijn die in deze criteriacategorieën zijn opgenomen. Op die manier kunt u een aangepaste, gelijkgerichte doelgroep maken die uw huidige “schare fans” emuleert, zodat u kunt groeien waar u al goed bezig bent.

Zorg er bij het maken van de advertentie voor dat uw huidige klanten worden uitgesloten van het publiek. Facebook biedt nuttige instructies over hoe je dat hier kunt doen .

12. Gebruik retargeting van Twitter.

Schermafbeelding 2017-04-12 om 10.46.19 AM.png
Twitter biedt een functie voor advertentiepersonalisatie met de naam Tailored Audiences . Hierdoor kunnen merken gesponsorde tweets maken die zijn gericht op gebruikers die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in hun producten en services.

Met deze functie kunt u de personen die al bekend zijn met uw merk retargetvan een websitebezoek of een andere eerdere interactie – het is een geweldige manier om potentiële klanten door de reis van de koper te leiden. U kunt bijvoorbeeld een campagne hebben die bezoekers van een website target en deze omzet in leads, of een andere die leads target en deze omzet in marketing qualified leads (MQL). MQL’s zijn referenties waarvan de kans groter is dat ze klanten worden op basis van het gedrag dat hen die status heeft opgeleverd , en het HubSpot Growth Platform kan u helpen deze reis naadloos te beheren.

U kunt ook een campagne maken die uw huidige klanten target om verwijzingen te genereren – een andere manier om uw bestaande publiek kruisbestuivend met een nieuwe.

13. Maak meerdere versies van één advertentie.

Wanneer u een nieuwe promotiecampagne op Facebook start, publiceert u drie of vier verschillende versies van dezelfde advertentie. Dit helpt u niet alleen verschillende doelgroepen te bereiken, maar u kunt er ook een hebben die het beter doet dan de anderen.

Daarom is het een goed idee om de statistieken van elke versie van de advertentie in de gaten te houden. Zodra u kunt zien of een van hen slecht presteert, kunt u ze deactiveren en dat gedeelte van uw budget effectiever opnieuw toewijzen.

14. Tag je YouTube-video’s.

Schermafbeelding 2017-04-12 om 10.53.20 AM.png
Zoekwoorden, trefwoorden, zoekwoorden – ze zijn wellicht krachtiger dan u denkt. U wilt bijvoorbeeld dat uw YouTube-video’s worden weergegeven in de zoekresultaten voor bepaalde zoekwoorden.

Daarom raden we u aan ze met die woorden te taggen en nietnoodzakelijkerwijs voor de inhoud van de video. Wanneer je deze groeihack gebruikt, kan het je YouTube-video’s helpen om als ‘voorgestelde inhoud’ te worden weergegeven voor doelgroepen die je wilt bereiken.

15. Doe je rankingonderzoek.

Als u wilt rangschikken voor bepaalde zoektermen, moet u weten wat er al in de top tien van de resultaten voor die zoekopdrachten staat. Doe dit door een zoekopdracht uit te voeren in een incognitovenster – dit zal helpen onbevooroordeelde resultaten te produceren omdat ze niet gebaseerd zijn op uw bestaande browsergeschiedenis – en te zien wat er op de eerste pagina staat.

Niet alleen geeft dat je ideeën voor het maken van content – kopieer de resultaten niet letterlijk, maar kijk binnen deze resultaten naar mogelijkheden om oprechte opmerkingen met toegevoegde waarde achter te laten die een link vormen naar je site. Er zijn een aantal verkooppunten waar dit soort discussie wordt aangemoedigd, zoals Quora en Linkedin, dus houd de resultaten in de gaten.

16. Recycle oude blogposts.

Volgens Hub Barps Head of Growth en SEO, Matthew Barby , “zullen pagina’s dieper in de architectuur van een website over het algemeen een lager aandeel krijgen in de interne PageRank.”

Dat betekent dat deze posten baat zouden hebben bij een nieuwe stimulans. Dat biedt een kans – om deze berichten te updaten met nieuwe gegevens, voorbeelden of inzichten en ze opnieuw te publiceren voor een rankingboost.

17. Experimenteer met e-mail.

Er zijn geen twee e-mail verzendingen gelijk gemaakt. Dat is de reden waarom zelfs dezelfde e-mail moet worden getest met verschillende versies, vooral met een bijzonder groot bericht.

Laten we zeggen dat je de e-mail op woensdag of donderdag wilt versturen. Test een paar versies van de e-mail met een klein percentage van uw totale lijst – verdeeld in nog kleinere secties voor elke versie – op dinsdag. Op die manier kunt u de best presterende versie op de door u gewenste datum verzenden.

18. Maak het gemakkelijk om te delen.

Heeft u ooit een transactie voltooid en vervolgens een CTA ontvangen om het product of de service met een vriend te delen? U kunt hetzelfde doen voor uw inhoudaanbod, zoals webinars.

Tools zoals Share Link Generator kunnen mailto-links maken, die webinar-registranten kunnen gebruiken om hun teams uit te nodigen voor een webinar waarvoor ze zich hebben aangemeld. Probeer jezelf te BCC om er zeker van te zijn dat het werkt.

Hier is een voorbeeld van hoe dat eruit ziet.

19. Krijg feedback van echte mensen.

Soms zijn we zo gefocust op groeien door nieuwe gebruikers te werven, die we vergeten over onze bestaande. En vaak zijn ze de beste bron van informatie, vooral als het gaat om manieren waarop u uw product kunt laten groeien.

Probeer bestaande gebruikers uit te nodigen voor bijvoorbeeld ‘VIP Beta’, waar u feedback kunt verzamelen over nieuwe producten, functies of campagnes. Dat kan u helpen bij het testen van de positionering en uw klanten verheugen op een grote lancering. U verzamelt geweldige inzichten voor uw campagne en toont uw bestaande gebruikers ook dat u hun vooruitzichten op prijs stelt.

20. Zoek naar externe samenwerkingsmogelijkheden.

Het is gemakkelijk om automatisch te denken aan merken die lijken op de jouwe als concurrentie. Maar kijk nog eens: concurreren uw producten en services of vullen ze elkaar aan? Als dit het laatste is, heb je misschien net een veelbelovend co-merk ontdekt.

Voer een co-marketingcampagne uit met een partnerbedrijf dat een publiek heeft dat geïnteresseerd is in uw merk, maar dat u moeilijk kunt bereiken. Zorg ervoor dat je partner ook van je publiek profiteert – je wilt dat de ervaring een win-win-win wordt: voor jou, je co-merk en de consument.

Wanneer u deze campagne uitvoert, kunnen beide merken deze promoten bij hun respectievelijke doelgroepen en overeenkomen om de leads die zij genereren met anderen te delen. Op deze manier krijg je twee keer zoveel exposure van één aanbieding.

21. Illustreer de voortgang.

12-Progress-Bar-by-Bojan-Janjanin.jpg
Bron: Hongkiat
Stel dat u gratis bronnen biedt om nieuwe gebruikers te helpen beter te worden in het leren van uw product of het leren van uw branche in het algemeen. Houd ze op de hoogte van die vooruitgang – dat zou kunnen helpen om het risico van het verlaten van het leerproces te verkleinen.

Een manier om dat te doen, is door een voortgangsbalk op te nemen in e-mails om de ontvanger te laten zien hoe ver hij zit bij het voltooien van een taak. Toon haar bijvoorbeeld dat ze de eerste stap al heeft voltooid – zoals inschrijven of aanmelden – en leg vervolgens uit wat u vervolgens moet doen.

22. Maak gratis tools – niet alleen gratis inhoud.

Correct gecomponeerd en met kwaliteit kunnen blogposts een goede hoeveelheid (gratis) waarde aan uw publiek bieden. Maar daar mag het niet bij blijven – toon de waarde die uw product of dienst biedt, om prospects een idee te geven van wat ze krijgen als ze zich aanmelden als klanten.

Terwijl andere digitale inhoud, zoals video’s, uw prospects kunnen onderwijzen en vertrouwen met hen kunnen opbouwen, helpen gratis tools zoals calculators, kits en sjablonen hen om de voordelen van uw producten op een meer directe manier te ervaren en illustreert zij wat ze kunnen winnen door te worden een klant.

23. Pas bestemmingspagina’s aan voor verschillende kanalen.

Om te helpen de juiste gebruikers te bereiken, kunt u bestemmingspagina’s maken die uniek zijn voor het distributiekanaal dat u gebruikt om leads te vangen. Als u bijvoorbeeld een Facebook-advertentie gebruikt om een ​​lead te veroveren, moet dit de gebruikers naar een korte, mobielvriendelijke, eenvoudig te gebruiken vorm sturen. Een bestemmingspagina die is ontworpen voor organisch zoeken, kan ondertussen meer tekst bevatten om door zoekmachines te worden geïndexeerd.

24. Clip het en deel het.

Haal meer uit elk webinar dat u host. Neem inventaris van die beelden en vind de korte segmenten die het meest informatief zijn, zelfs als ze alleen staan. Die clips kunnen worden geïsoleerd en opnieuw worden gebruikt in video’s van vijf minuten om te delen op sociale media of andere inhoud. Zorg ervoor dat u terug linkt naar het originele, volledige webinar in de beschrijving van elke video. Als het bijvoorbeeld door een formulier wordt gated, kunt u leads genereren.

Dus, voel je je energiek om te beginnen met groeien? Wij zijn. Bepaal welke van deze hacks het gemakkelijkst voor jou zijn om als eerste aan te pakken en geef ze de prioriteit in de volgorde waarin je ze wilt of kunt proberen.

Hier zijn enkele van de beste hulpmiddelen om u te helpen bij uw groei-hacktraject.

1. Klik om te tweeten

Met deze gratis tool kun je je inhoud op Twitter promoten. Typ een bericht dat anderen graag willen delen, genereer een link, voeg de link toe aan uw inhoud (bijvoorbeeld website, bestemmingspagina’s, e-mail) en houd het aantal klikken bij.

2. Consumer Barometer

Consumer Barometer is een gratis tool van Google die informatie biedt over online consumenten. U kunt inzicht krijgen in het internetgedrag van uw publiek en hun grafiekbuilder gebruiken om een ​​aangepaste analyse te maken die u kunt gebruiken om uw besluitvorming te bepalen.

3. SurveyMonkey

Met deze tool kunt u marktonderzoek uitvoeren en feedback van uw klanten verzamelen. Gebruik SurveyMonkey om een ​​enquête te maken, aangepaste rapporten samen te stellen en de resultaten te analyseren.

4. Amplitude

Amplitude biedt verschillende softwaremogelijkheden waarmee u uw producten kunt analyseren en kunt zien hoe klanten ermee omgaan. De inzichten kunnen u helpen de betrokkenheid van gebruikers te vergroten, conversie te optimaliseren en u een beter idee te geven van de richting waarin u uw productstrategie wilt volgen.

5. CrazyEgg

Met deze tool kunt u visualiseren waar uw bezoekers met CrazyEgg Heatmaps op uw website klikken. En gebruik de tool Momentopname om een ​​digitale momentopname van uw sitepagina te krijgen, met rapporten die het klikgedrag van uw bezoekers weergeven.

6. SessionCam

SessionCam is een cloudgebaseerd softwarepakket om u te helpen het bezoekersgedrag op uw site te visualiseren. De belangrijkste functies zijn onder meer heatmaps, customer journey mapping en struggle-detectie om te zien waar uw website-ervaring kan worden verbeterd.

7. Ahrefs

Ahrefs kan u helpen uw website en blog te optimaliseren om zoekverkeer te genereren. U kunt uw concurrenten onderzoeken om te zien hoe ze in zoekresultaten staan, de SEO-prestaties van uw site controleren, zoekwoorden verkennen en meer.

8. Zapier

Gebruik Zapier om uw webtoepassingen te automatiseren. Het bouwt verbindingen tussen uw apps en stelt u in staat om taken te activeren, zoals het toevoegen van contactpersonen aan e-maillijsten of het maken van een nieuw item op uw takenlijst.

9. HubSpot

De software van HubSpot is een groeiplatform dat een volledig pakket marketing-, verkoop- en klantenservice-software biedt. Ga aan de slag met de gratis HubSpot CRM om uw verkooppipeline te beheren, vergaderingen te plannen en e-mails bij te houden. En gebruik Marketing Hub en Customer Hub voor marketingautomatisering, het bouwen van uw website, het converteren van contactpersonen en het verbinden met bezoekers.

Tijd om je laboratoriumjas aan te trekken

Experimenteren hoeft geen enorm project te zijn waarvoor ontwikkelaars, dure software of ingewikkelde grafieken nodig zijn. Het moet gewoon een manier zijn voor u en uw team om hypothesen uit te testen en van de gegevens te leren in plaats van te raden. Alleen al uit deze vier voorbeelden hebben we geleerd dat de resultaten andere delen van uw bedrijf kunnen verbeteren, die soms ‘minder is meer’, dat er al lesmogelijkheden zijn waar u ze het minst verwacht, en dat de gegevens die u al heeft, uw gebruikers kunnen inspireren om meer doen.

Growth Hacking is net zo eenvoudig als het verbeteren en optimaliseren van uw bestaande marketinginspanningen door middel van experimenten. Brian Balfour , voormalig VP of Product bij HubSpot en een thought leader in de wereld van groeimarketing, is een expert als het gaat om het bouwen van een proces voor experimenten die groei in de loop van de tijd mogelijk maken.

Hoewel hij benadrukt dat er geen one-size-fits-all oplossing is om uw bedrijf te laten groeien, heeft hij wel enkele tips voor het daadwerkelijk bouwen van een proces voor groeiproeven. En dat is wat uiteindelijk de naald voor uw bedrijf zal verplaatsen.

We nemen u mee in de stappen van een gebouw voor een duurzaam proces voor groeiproeven op basis van de tips van Balfour . Als u eenmaal een experimenteerproces hebt opgezet dat werkt voor uw team, lijkt die zoemende groeiperiode toch haalbaar.

Hoe een proces voor groeiproeven te bouwen

Om te groeien, heb je manieren gevonden om te experimenteren. Het probleem daarbij is het vinden van tijd om dat op de juiste manier te doen, vooral als je ook meerdere andere taken en ideeën hebt. Daarom is het van essentieel belang een duurzaam proces op te zetten om uw ideeën vast te leggen en uit te voeren als experimenten. Door deze stappen uit te vinden, stelt u uw team in staat om ideeën op te schrijven, experimenten te prioriteren en deze in de praktijk te brengen.

Maar waar begin je?

1. Begin met de wetenschappelijke methode.

Ah, ja. We zijn terug naar week 1 van elke wetenschapsklas die je ooit hebt genomen. Het blijkt dat je echt wat van die basisschoolinformatie in het echte leven gebruikt.

Wetenschappelijke methode
Bron: Science Buddies
Als het gaat om het bouwen van een proces voor experimenten, komt het erop aan de wetenschappelijke methode te volgen. Creëer een manier om ideeën te bedenken, hypotheses te construeren, ze te implementeren en prioriteiten te stellen aan uw eindanalyses en conclusies.

Wanneer u experimenteert omwille van de groei, is het bouwen van dit proces voor uw team geen eenduidige deal. In plaats daarvan moet volgens Balfoureen goed proces zijn:

  1. schaalbare
  2. Voorspelbaar
  3. herhaalbare

Met andere woorden, het is niet genoeg om alleen zeggen dat de wetenschappelijke methode is uw proces. Gebruik in plaats daarvan de wetenschappelijke methode als een sjabloon om uw interne proces te structureren.

2. Houd altijd een doel voor ogen.

Zodra je je proces hebt afgehandeld, is de volgende stap om doelen te stellen, wat in theorie misschien eenvoudig klinkt. Maar de doelstellingen van een bepaald experiment kunnen niet alleen “groei” zijn – omdat groei mee niet meetbaar is. In plaats daarvan moet elk experiment dat u uitvoert een uitvoerbaar en controleerbaar resultaat hebben, wat betekent dat u klein moet beginnen.

Laten we het opsplitsen met een voorbeeld:

  • Wat is het algemene doel? Omzetgroei.
  • Hoe ga je meer inkomsten genereren? Door meer leads te krijgen.
  • Hoe ga je dat doen? Verhoog de conversieratio van mijn campagne met de laagst converterende leadgeneratie.
  • Wat is uw campagnespecifieke doel? Vergroot de conversies op één bestemmingspagina met> 5% en vind statistisch significante resultaten.
  • Hoe implementeer je een experiment om dat doel te bereiken? A / B testde titel van de lead generation-aanbieding.

U kunt aan het voorbeeld zien dat het verhogen van uw inkomsten een bewonderenswaardig doel op hoog niveau is, maar dat het niet uitvoerbaar is, tenzij u het opsplitst in bruikbare experimenten. En het koppelen van een waarde aan uw experiment – in dit geval het verhogen van conversies met meer dan 5% op één bestemmingspagina – is wat het bruikbaar maakt.

Als u problemen ondervindt bij het instellen van bruikbare doelen voor uw experimenten, begin dan met dat doel op hoog niveau en werk een incrementeel pad af totdat u iets heeft dat u aan een statistiek kunt koppelen.

3. Moedig en schakel brainstorming en hypothese aan.

Het opbouwen van een cultuur van experimenteren binnen je team vereist de aanmoediging en motivatie om altijd te brainstormen. Daarom is het bouwen van een mechanisme voor het volgen en vastleggen van die brainstormsessies essentieel voor elk goed groei-experimentproces.

Of het nu gaat om een ​​Excel-sheet, Google Doc, Trello-board, interne wiki-pagina of een ander hulpmiddel dat uw team doorgaans gebruikt voor interne documentatie, zorg dat er ruimte is voor alle brainstormsessies.

Trello Brainstorm Doc

Toch is het niet genoeg om alleen maar ruwe ideeën in een document te gooien. In plaats daarvan moet u uw team vragen om die brainstormideeën te nemen en deze om te zetten in feitelijke hypothesen op basis van onderzoek.

Hier is een voorbeeld van hoe dit er in de praktijk uitziet:

  • Idee uit brainstormdoc: gebruik een pop-upmodaal in plaats van een in-line CTA om de conversies op onze blogposts te vergroten.
  • Onderzoek: onze in-line CTA’s converteren slechts met een snelheid van minder dan 1%. Als we een dia-in of pop-up CTA gebruiken, kunnen we de CTA beter zichtbaar maken om conversies te stimuleren.
  • Hypothese: door pop-up modale CTA’s te gebruiken, verhogen we onze conversies van een blogpost naar een bestemmingspagina met> 2%, met statistisch significante resultaten.

4. Probeer een manier te vinden om prioriteit te geven aan wat eerst komt.

Zodra je brainstorming en hypotheseschrijven in je team hebt ingeschakeld, zul je merken dat je meer ideeën hebt dan waarmee je weet wat je ermee moet doen. Dat is geen slechte zaak – onthoud dat groei plaatsvindt door veel bewegende stukken. Hoe meer dingen je moet testen, hoe meer je in de loop van de tijd kunt groeien.

Dat gezegd hebbende, met honderden ideeën die rond worden gegooid, moet je een manier bedenken om daadwerkelijk prioriteiten te stellen aan welke experimenten je middelen toevoegt , en waarom. Hoewel er veel manieren zijn om dat te doen, gebruiken we bij HubSpot vaak de PIE-methode – “Prioriteit, belang, gemak.”

We voeren deze methode uit door al onze ideeën samen te vatten in één document en vervolgens op een schaal van 1-10 elk project te beoordelen in de categorieën Prioriteit, Belang en Gemak. Vervolgens nemen we de totalen voor elke categorie en delen die nummers door drie. Dat geeft ons een PIE-score om elk individueel project te rangschikken, en we kunnen beter eerst bepalen aan de hand van welke experimenten of projecten.

PIE-score

Het maakt niet uit welk proces je gebruikt om experimenten te prioriteren, onthoud altijd dat je je moet concentreren op de ideeën waarvan je denkt dat die de grootste impact zullen hebben. Dat kan u helpen de waarde van uw experimenten voor uw team en bedrijf te bewijzen en die cultuur van experimenteren vooruit te helpen.

5. Neem de tijd om effectieve experimenten te ontwerpen en te implementeren.

Nu komt het leuke, maar meest uitdagende deel – het implementeren van je experimenten.

Of u nu een A / B-test op een landingspagina uitvoert , creatieve inhoud op uw sociale media-advertenties analyseert of het volledige conversiepad van uw leadgeneratie-aanbiedingen bekijkt, neem de tijd om volledig na te denken over de details van uw experiment. Hier zijn een paar tips om in gedachten te houden:

  • Test een ding tegelijk . Hoe meer variabelen u in één experiment hebt, hoe minder betekenisvol uw resultaten zullen zijn. Als u een ontwerp van een bestemmingspagina test op een compleet andere bestemmingspagina zonder tussentijdse experimenten, vertellen uw resultaten u niet veel over wat er in dat experiment werkelijk is gebeurd. In plaats daarvan kunt u, als u één variabele tegelijk test, zoals de titel, afbeeldingen, kleuren, lettertypen en moduleplaatsing, van elk experiment leren welke variabele feitelijk een verschil in resultaten veroorzaakt.

ab testing_growth.jpg
Bron: HubSpot Academy

 

  • Stel een manier in om uw resultaten te meten voordat het experiment begint . Veel van uw experimenten vereisen een hulpmiddel om u te helpen het daadwerkelijk uit te voeren. Of u nu een contentbeheersysteem gebruikt of een experiment met de hand ontwerpt, begrijp hoe u meet en wijs betekenis toe aan uw resultaten voordat u aan de slag gaat.
  • Stel een tijdsbestek in . Hoe lang laat u uw experiment uitvoeren voordat u de resultaten oproept – één dag? Twee weken? Tot de resultaten statistisch significant worden? Het instellen van een tijdskader helpt niet alleen om uw experimenten accurater en consistenter te maken, maar helpt u ook om resultaten bij te houden zonder het experiment uit de boot te laten lopen. Nadat u een tijdsbestek hebt ingesteld, stelt u zelf een herinnering in om de resultaten te analyseren op de dag dat het experiment is voltooid.
  • Leer van ervaring . Gebruik de resultaten van uw experimenten om nieuwe ideeën te bedenken voor toekomstige. Je experimenten hoeven geen eenmalige afspraak te zijn. Goede groei is gebaseerd op een cultuur van constant experimenteren.

6. Analyseer altijd je experimenten.

Wanneer de timer afgaat en uw experiment is voltooid, is het van cruciaal belang dat u de resultaten daadwerkelijk analyseert en vastlegt en in de praktijk gebruikt. Maar het is niet zo eenvoudig als het leren als uw hypothese correct was of niet. In plaats daarvan moet de analyse de volgende vragen beantwoorden:

  1. Was mijn hypothese correct of onjuist?
  2. Zijn de resultaten van mijn test statistisch significant?
  3. Wat betekenen mijn resultaten?
  4. Wat kan / had ik anders moeten doen in dit experiment?
  5. Hoe kan ik deze resultaten gebruiken in de toekomst?
  6. Wat moet mijn volgende experiment zijn om voort te bouwen op deze bevinding?

Het opbouwen van een cultuur van experimenteren gaat niet alleen over het verkrijgen van een “geslaagd” of “mislukt” antwoord op een experiment. In plaats daarvan vindt ware analyse plaats wanneer u nadenkt over wat de resultaten zeggen over uw inspanningen, en hoe u het geleerde kunt gebruiken om vooruitgang te boeken met nieuwe experimenten.

7. Deel en systematiseer uw lessen.

Voordat u dit proces in uw volgende experiment herhaalt, is het van cruciaal belang om de resultaten van uw experiment met uw collega’s te delen. Intern informatie delen is een geweldige manier om zowel transparantie te stimuleren als feedback te genereren – wat u kan helpen verder te bouwen op een geschiedenis van experimenten.

Bij HubSpot gebruiken we een interne wiki waar we experimentresultaten plaatsen, naast allerlei interne informatie voor werknemers. Het is een geweldige manier om iedereen op de hoogte te houden van wat er gebeurt en feedback te krijgen van collega’s die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw bevindingen.

U kunt ook een lopend document van uw experimenten bijhouden, zodat de bevindingen gemakkelijk op één plaats toegankelijk zijn. U kunt bijvoorbeeld een document maken waarin u al uw A / B-tests bijhoudt vanaf uw bestemmingspagina’s of al uw tests op CTA’s.

Proces voor het systematiseren van lessen

8. Bouw voort op wat anderen voor je hebben gedaan.

Nu weet u hoe u een groeiproces moet opbouwen dat schaalbaar, voorspelbaar en herhaalbaar zal zijn. Maar als je op mij lijkt, wil je waarschijnlijk dat een document als uitgangspunt wordt gebruikt en vanaf daar verder bouwen. Download deze gratis Growth Marketing Experiments-sjablonen die u kunt gebruiken en aanpassen voor uw eigen interne proces.

Voortdurende groei

“Groei” kan in het begin een beetje een grote, enge term zijn. Het bouwen en schalen van een product of dienst vanaf het begin lijkt misschien iets dat de hulp van een expert of een groot team vereist. Maar zoals deze sites laten zien – dat is niet het geval. Met de juiste aanpak, middelen en hoeveelheid experimenten, kunt u een autodidactische groeihacker worden.

Geef een reactie