Wanneer mensen voor het eerst beginnen met e-mailmarketing , gaan ze er vaak van uit dat ze een e-mailnieuwsbrief nodig hebben .

“Het heeft alles waar onze klanten om geven, allemaal op één plaats”, rationaliseren ze. “Onze lijst zal anders zijn – mensen kijken er echt naar uit om onze nieuwsbrief te ontvangen”, stellen ze. “Omdat we het slechts één keer per maand verzenden, is het een fluitje van een cent om samen te stellen”, zeggen ze.

En terwijl al deze dingen voor een paar gelukkige individuen waar kunnen worden, floppen veel e-mailnieuwsbrieven. Ze worden een oninteressante hoeveelheid content die mensen automatisch negeren, archiveren, verwijderen of rechtstreeks afmelden. En dit is niet geweldig voor u, uw statistieken of het succes van uw bedrijf.

Dus als u erover denkt om een ​​e-mailnieuwsbrief te maken, lees dan deze blogpost en denk er echt over na of dat de juiste zet voor u is in termen van uw marketingstrategie.

Als u hebt besloten dat u een e-mailnieuwsbrief wilt starten of als u een e-mailnieuwsbrief wilt vernieuwen die nog niet goed presteert, lees dan verder. We hebben enkele van onze absolute favoriete e-mailnieuwsbrieven gecompileerd om u te inspireren om de beste e-mailnieuwsbrief voor uwbedrijf mogelijk te maken.

Elke nieuwsbrief op deze lijst is fantastisch om verschillende redenen. Sommige hebben een uitzonderlijk ontwerp, sommige hebben een uitzonderlijke kopie, sommige hebben uitzonderlijke call-to-action … maar ze zijn allemaal uitzonderlijk in het oplossen van de behoeften van hun abonnees. Check ze.

GRATIS BRON

E-mail Nieuwsbrief Lookbook

Vertel ons hieronder een beetje over jezelf om vandaag toegang te krijgen:

 

Hallo ? Wat is uw naam?

Voornaam

Achternaam

Hallo nee, wat is je e-mailadres?

E-mailadres

En je telefoonnummer?

Telefoonnummer

Wat is de naam en website van uw bedrijf?

Bedrijf

Website

Hoeveel werknemers werken daar?

1
Levert uw bedrijf een van de volgende diensten?
Webontwerp
Online marketing
SEO / SEM
Advertising Agency Services

1. Volgende concept

NextDraft is een dagelijkse e-mail geschreven door Dave Pell, een curator van de beste webinhoud van de dag. Zoals Pell het beschrijft: “Elke ochtend bezoek ik ongeveer vijftig nieuwssites en uit die wervelende nachtmerrie van informatie drijfzand pluk ik de top tien van meest fascinerende items van de dag, die ik aflever met een snelle, pittige humor die je computer zal maken trillen van genot. ”

Je kunt zien dat hij een geweldige schrijver is. Zijn copywriting is een van mijn favoriete dingen over de nieuwsbrief. Het begint met de onderwerpregel, meestal een woordspel of een slimme one-liner in het topnieuws van de dag. Het strekt zich vervolgens uit tot de hoofdtekst van de e-mail zelf, die altijd beschrijvend, nauwkeurig en slim is. Eindelijk, het minimalistische ontwerp is fantastisch.

Niet alleen is de inhoudslevering duidelijk, georganiseerd en verteerbaar, maar ook het opnemen van social share-knoppen onder elk verhaal is geweldig. In plaats van aan te nemen dat de lezer onder aan de nieuwsbrief een optie voor sociaal delen zal halen, biedt Pell hen overal verschillende kansen. Sociale betrokkenheid kan een grote rol spelen bij het uitbreiden van uw nieuwsbrief, omdat elk deel op sociale media een waardevolle kans biedt om meer abonnees aan te trekken.

Voor degenen die dit nieuws liever in een mobiele app lezen, is de app NextDraft gratis in de app store van Apple .

E-mail nieuwsbrief voorbeeld ontwerp voor nieuws exemplaar door NextDraft
Klik hier voor de volledige e-mail.]

2. REI

REI, de recreatieve sportoutfitter, is een voorbeeld van succes op verschillende gebieden van contentmarketing – en hun lidmaatschapse-mail is geen uitzondering.

We hebben deze e-mailnieuwsbrief opgenomen in onze lijst omdat deze doet wat veel e-commerce- en consumentenproductleveranciers een uitdaging vinden: goede producten met een goede inhoud promoten. In het onderstaande nieuwsbriefvoorbeeld ziet u hoe REI veel verschillende soorten materiaal aan zijn abonnees levert, en elk type heeft betrekking op elkaar. In navolging van het seizoensgebonden productaanbod bovenaan de e-mail biedt het bedrijf trainingen om lezers te informeren over nieuwe producten enblogposts voor nog meer inzicht in de levensstijl buitenshuis.

Heb je iets anders opgemerkt over deze nieuwsbrief? Het is volledig gewijd aan hardlopers. Door je e-mailnieuwsbrief bij één publiek te houden – zelfs als dat publiek tot een nog grotere koper-persona behoort – kun je een verhaal in je e-mail vertellen dat van begin tot eind resoneert met de ontvanger.

rei-email-nieuwsbrief-2
rei-email-nieuwsbrief-1

3. Austin Kleon

Niet om favorieten te spelen, maar deze nieuwsbrief van Austin Kleon is er een waar ik echt naar uitkijk. Ten eerste hou ik van de eenvoud. Het is niet flitsende, noch is overdreven promotie. Dat is het kenmerk van een succesvolle e-mailnieuwsbrief: de meest effectieve nieuwsbrieven zijn bedoeld om te leren, niet om te verkopen.

Ik ben ook dol op de algehele informele toon die hij neemt, omdat het voelt alsof je van een vriend hoort. Als u de drempel tussen uw bedrijf en uw publiek wilt verlagen, overweeg dan het gebruik van taal die vriendelijk en uitnodigend is, niet dichtgeknoopt en jargony.

Voorbeeldontwerp e-mailnieuwsbrief met aanbevelingen van Austin Kleon
Klik hier voor de volledige e-mail.]

4. FandangoNOW

FandangoNOW is een filmstreaming-app waarmee je een bibliotheek met gekochte en gehuurde films kunt bouwen rond je interesses. En het maakt gebruik van de onderstaande e-mailnieuwsbrief als onderdeel van zijn strategie om klanten te behouden.

Onderstaande e-mail biedt filmvoorstellen voor het weekend, waardoor het een goed getimede nieuwsbrief is als deze vrijdagmiddag in uw inbox belandt. Bovendien is het ontwerp gemakkelijk te verteren, ondanks dat het zo grafisch intens is. Met behulp van genummerde pictogrammen en consistente ‘Koop’ en ‘Huur’ CTA’s in hoeken van elke filmtegel, verdeelt de e-mail veel inhoud terwijl elke film wordt verbonden met het merk FandangoNOW.

fandangonow-email-nieuwsbrief

5. InVision

De nieuwsbrief van InVision is een wekelijkse samenvatting van hun beste bloginhoud, een overzicht van hun favoriete designlinks van de week en een nieuwe kans om een ​​gratis t-shirt te winnen.

Niet alleen is hun nieuwsbrief een geweldige mix van inhoud, maar ik hou ook van de mooie balans tussen afbeeldingen en tekst, waardoor het gemakkelijk leesbaar en mobielvriendelijk is. Ze maken veel gebruik van geanimeerde GIF’s in hun e-mails (die je kunt zien als je de hele e-mail hier bekijkt ). Ik ben ook dol op de slimme kopie op hun call-to-action-knoppen :

  • “Cat GIF’s op elke pagina”
  • “Set Your Sights”
  • “Waarom zo serieus?”

Naast klassieke CTA-knoppen, zetten ze hun doelgroep onderaan elke nieuwsbrief onder in een “Vertel het ons!” tekst CTA.

Voorbeeldontwerp e-mailnieuwsbrief met blogberichten door InVision
Klik hier voor de volledige e-mail.]

6. Community.is

Community.is is een handgemaakte nieuwsbrief gemaakt voor mensen die “mensen centraal stellen in hun werk.” Dit unieke concept trekt verschillende lezers aan van leidinggevenden bij reclamebureaus, community managers bij startups, marketeers en creatievelingen in alle soorten en maten.

In een poging om tegemoet te komen aan hun smeltkroes van abonnees, heeft Community.is een drielaagsformaat gekozen: kort, middellang en lang. Hoewel een manager misschien alleen tijd heeft om de korte dingen door te nemen, is een marketeer misschien op zoek naar een meer diepgaande leeservaring om inspiratie op te doen voor zijn volgende campagne. Het op deze manier organiseren van een nieuwsbrief zorgt ervoor dat u de verschillende behoeften van uw publiek dient, zonder dat het te verwarrend is.

Voorbeeldontwerp e-mailnieuwsbrief met artikelen op Community.is
Klik hier voor de volledige e-mail.]

7. Vox-zinnen

Vox Sentences is een nachtelijke e-mail bedoeld om zijn lezers snel op de hoogte te brengen van de beste verhalen van de dag. De inhoud varieert van het beste nieuws van de dag tot leuke verhalen uit het hele internet. Ze doen fantastisch werk met het in balans brengen van hun eigen inhoud met externe bronnen en de verhalen die ze kiezen zijn altijd van hoge kwaliteit.

Je kunt de volledige nieuwsbrief van Vox van begin tot eind lezen en een goed beeld krijgen van de verhalen die ze behandelen – maar je kunt ook doorklikken naar een van de gekoppelde verhalen om een ​​meer diepgaande aanpak te krijgen.

Voorbeeldontwerp e-mailnieuwsbrief met nieuwsfragmenten van Vox Sentences

8. Fizzle

De nieuwsbrief van Fizzle is bedoeld voor ondernemers die wekelijkse tips willen voor het maken van een bedrijf, rechtstreeks naar hun inbox en alles in de e-mail zelf. Hoewel ze een zakelijke blog en een podcast hebben, is de nieuwsbrief van Fizzle uniek omdat de e-mailinhoud onafhankelijk is van die andere inhoudsitems. Met andere woorden, het is volledig geschreven voor hun abonnees.

De copywritingstijl maakt de nieuwsbrief ook uniek en aantrekkelijk: het is terloops, eerlijk en geschreven zoals de auteur schrijft aan een vriend. Het schrijven geeft de sfeer van echt, nuchter zakelijk advies – zonder de donzige dingen. Tegelijkertijd is het geschreven met duidelijke headers en sub-headers om het op te splitsen, en de belangrijke dingen zijn vetgedrukt, waardoor je gemakkelijk kunt skimmen.

E-mail nieuwsbrief voorbeeldontwerp met tips voor ondernemerschap door Fizzle

9. TheSkimm

Als je op de hoogte wilt blijven van wat er in de wereld gebeurt en een paar heerlijke boeken in de ochtend in je inbox krijgt, zoek dan niet verder dan The Skimm. Het is een dagelijkse samenvatting van wat er in het nieuws is gebeurd in het kort, paragrafen.

Het beste gedeelte? U hoeft niet uit de e-mail te klikken om het nieuws te lezen als u dat niet wilt – hoewel ze wel links naar hun bronnen bevatten als u verder wilt lezen. En als het gaat om meer complexe nieuwsonderwerpen (denk aan: Brexit of het Filmfestival van Cannes ), behandelen ze de meest recente updates, maar verwijzen ze naar hun Skimm-gidsen , die zich op hun website bevinden. Deze handleidingen bieden context voor grotere onderwerpen en zijn geschreven in dezelfde stijl als de e-mails.

Voor uw eigen e-mailmarketing, is TheSkimm de plaats om naartoe te gaan als u op zoek bent naar inspiratie voor het schrijven of voor e-mails zonder veel visuele inhoud.

Voorbeeldontwerp e-mailnieuwsbrief met nieuws van theSkimm
Klik hier voor de volledige e-mail.]

10. Gemiddeld

Medium is een blogpublicatieplatform dat sinds de lancering in 2012 voortdurend aan kracht wint. Het publiceren op de site is de afgelopen jaren enorm toegenomen en tegenwoordig zijn er een hoop mensen die dagelijks berichten plaatsen op de site.

Dat betekent natuurlijk dat de gemiddelde persoon veel inhoud bevat om doorheen te filteren. Om te helpen geweldige content naar de oppervlakte te brengen, gebruikt Medium e-mailnieuwsbrieven. En nadat ik deze nieuwsbrief dagelijks heb geopend, ga ik zonder enige moeite naar verschillende Medium-posts. (Missie volbracht voor Medium, toch?)

Dit is waarom: de nieuwsbrief voelt vrij minimaal. Vanwege de manier waarop Medium kleuren en sectieverdelers gebruikt, kunnen ze u een hoop inhoud geven in één e-mail zonder dat dit overweldigend klinkt. Bovendien bieden ze zowel een dagelijkse als een wekelijkse versie van de samenvatting, zodat gebruikers kunnen kiezen voor de e-mailfrequentie waarmee ze zich het prettigst voelen.

Voorbeeldontwerp e-mailnieuwsbrief met blogberichten op medium

11. BrainPickings

BrainPickings is een van de meest interessante nieuwsbrieven die er zijn. In feite noemen de mensen die het schrijven een ‘interessantheidsoverzicht’. Elke zondagmorgen krijgen abonnees de meest onmisbare artikelen van de afgelopen week over creativiteit, psychologie, kunst, wetenschap, design en filosofie – onderwerpen die een groot publiek aanspreken. In de kern onderzoekt het wat het betekent om een ​​goed leven te leiden.

Dit is een van de langste nieuwsbrieven die ik ooit heb gelezen, maar wat het nog steeds goed maakt, is hoe goed en goed verpakt de inhoud is.

(Bonus: bekijk de prachtige microcopy in de rechterbovenhoek.)

E-mail nieuwsbrief voorbeeldontwerp met links, clips en afbeeldingen door BrainPickings
Klik hier voor de volledige e-mail.]

12. lakmoes

Je zou hopen dat een e-mailmarketing testbedrijf geweldige e-mails zou hebben … en Litmus zeker. Hoewel de inhoud van de e-mails zeker interessant is, ben ik vooral bezig met het graven van het ontwerp. De kleurblokken helpen de nieuwsbrief op te delen in secties die gemakkelijk te onderscheiden zijn.

Ik vind het ook leuk dat de sms-aan-actie aan het einde van de beschrijving van een bericht niet alleen iets generieks zegt, zoals ‘Lees dit bericht’. In plaats daarvan worden ze gekoppeld aan specifieke acties met betrekking tot de inhoud van de post, zoals ‘Haal de checklist op’ en ‘Ontdek waarom u moet testen’.

E-mail nieuwsbrief voorbeeldontwerp met blogs en sjablonen door Litmus
Klik hier voor de volledige e-mail.]

13. Algemene vergadering

Er zijn veel creatieve dingen die u kunt doen met afbeeldingen in uw e-mails, van het ontwerpen van uw eigen aangepaste afbeeldingen tot het maken van geanimeerde GIF’s . General Assembly, een organisatie die helpt om de vaardigheden van professionals uit te breiden, houdt ervan dergelijke tactieken in hun nieuwsbrief te gebruiken.

Van hun aantrekkelijke en minimale lay-out tot hun beknopte kopie en nuttige informatie, dit is een goed voorbeeld van een nieuwsbrief die abonnees snelle informatie geeft in een gemakkelijk scanbaar formaat.

E-mail nieuwsbrief voorbeeldontwerp met evenementen door de Algemene Vergadering
Klik hier voor de volledige e-mail.]

14. Dit.

Deze. (ja, de volledige stop is onderdeel van de merknaam) is nog een geweldige nieuwsbrief voor het vinden – en delen – van de beste en meest vermakelijke inhoud op het web. Wat hun nieuwsbrief uniek maakt, is dat het niet alleen inhoud is samengesteld door één persoon of één team; het is content samengesteld door een community van mensen op internet.

Leden mogen elke dag één enkele link delen – waarschijnlijk de beste inhoud die ze de hele dag vinden. Het resultaat? “We hebben iets gebouwd waarvan we hopen dat het u zal verbinden met het beste dat het web te bieden heeft – al zijn raarheid en schoonheid en diversiteit en ambitie”, luidt de website .

De nieuwsbrief bestaat uit de keuzes van de redacteur van alle geweldige inhoud die hun communityleden hebben gedeeld. Abonnees hebben ook de mogelijkheid zich aan te melden voor een aangepaste nieuwsbrief, waarin de picks van de redacteur en een aangepaste feed van curatoren die ze kunnen kiezen. Dat is een behoorlijk coole personalisatie.

Voorbeeldontwerp e-mailnieuwsbrief met artikelen van This.

15. SaaS per week

Dit is de ultieme SaaS-nieuwsbrief, van een man die het een en ander weet over SaaS. (Hiten Shah is de mede-oprichter van en  ).

Hoewel zijn aanpak eenvoudig is, is deze verzameling vol met waarde en zodanig georganiseerd dat het gemakkelijk is om inhoud rond uw specifieke interesses te vinden. Shah doet dit door de lijst van samengestelde posts te splitsen in verschillende secties – Business, Product, Marketinggroei, Tip van de Week, etc. – waardoor het gemakkelijk scanbaar is.

Voorbeeldontwerp e-mailnieuwsbrief met artikelen van SaaS Weekly
Klik hier voor de volledige e-mail.]

16. Het Ringer

Onthoud Grantland, het sport- en popcultuurblog van ESPN dat werd opgericht door sportjournalist Bill Simmons? In oktober 2015 kondigde ESPN aan dat het de publicatie van Grantland zou beëindigen. Kort daarna richtte Simmons Bill Simmon Media Group op en rekruteerde een hele reeks voormalige Grantland-medewerkers om in maart 2016 een gloednieuwe nieuwsbrief te lanceren genaamd The Ringer.

Hoewel The Ringer is geschreven en gerund door veel voormalige Grantland-medewerkers, is het een ander project dan Grantland. Waar Grantland zich richtte op sport en popcultuur, vertakt The Ringer zich naar andere gebieden zoals technologie en politiek. Jon Favreau, een voormalig speechschrijver voor president Barack Obama, is een van de bijdragers. Ik vind het leuk hoe gericht ze zijn op experimenten: “We willen plezier hebben, kansen nemen, analyseren, theoretiseren, obsederen en proberen onszelf niet te serieus te nemen”, zei hoofdredacteur Sean Fennessey .

Nog een differentiator? De website van de Ringer is ontwikkeld in samenwerking met het publicatieplatform Medium, wat betekent dat de nieuwsbrief dat schone, minimale ontwerp weerspiegelt.

E-mail nieuwsbrief voorbeeldontwerp met artikelvoorbeeld door The Ringer
Klik hier voor de volledige e-mail.]

17. Hacker-nieuwsbrief

Veel marketeers komen niet vaak Hacker News tegen, maar ze moeten nog steeds deze zorgvuldig geselecteerde publicatie van de topverhalen van het sociale netwerk van de dag bekijken.

Waarom? De nieuwsbrief is schoon en minimaal, maar stuurt nog steeds een heleboel geweldige inhoud naar de manier waarop abonnees het doen. De manier waarop potentieel overweldigende informatie wordt gedestilleerd, is door inhoud in secties te zetten. De nieuwsbrief lijkt ook erg op de site, dus voor wie houdt van de site en hoe deze is ingedeeld, voelt de nieuwsbrief aan als een geruststellende, vertrouwde manier om inhoud te consumeren.

hacker-newsletter-example.png
Klik hier voor de volledige e-mail.]

Hoewel nieuwsbrieven een van de meest voorkomende soorten e-mails zijn om te verzenden, zijn ze zelfs enkele van de moeilijkste om goed te doen. We hopen dat deze voorbeelden u wat kwaliteitsinspiratie hebben gegeven, zodat u nieuwsbrieven kunt maken die uw abonnees graag in hun inbox ontvangen.