var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Wat kan je met de prestatieplanner van Google Ads

De prestatieplanner van Google Ads kan de prestaties tussen accounts helpen voorspellen

De nieuwe prognosetool werkt met veilinggegevens, seizoensgebondenheid en recente geschiedenis om u te helpen beslissen hoe u uw budget over verschillende accounts wilt verdelen.

Planning kan zowel opwindend als vermoeiend zijn, want ik weet zeker dat velen van jullie dit al begin januari hebben ontdekt. Nieuwe jaren komen met nieuwe kansen en veel planning. Gedurende mijn meer dan 8 jaar bij Google ben ik eigenlijk gaan genieten van prognosticatie. Ondanks hoeveel ik kan genieten van het plannen, kost al die schattingen tijd. En dat kan een tijd zijn die u niet eens hebt – zoals wanneer u wordt gevraagd om prestaties op verschillende bestedingsniveaus, prestatiedoelen of totale conversiedoelen te voorspellen voor een vergadering morgenochtend.

Ons team bij Google heeft Performance Planner gebouwd voor alleen deze situaties. Als u moet beslissen hoe u uw budget over de volgende maand, het volgende kwartaal of heel 2020 wilt verdelen, kunt u die vragen en meer nu beantwoorden (bijv. Performance Planner werkt nu voor manageraccounts). Zelfs als uw doelen of budget niet veranderen, kunt u nog steeds mogelijkheden vinden om de prestaties van uw campagnes en accounts te verbeteren en het jaar goed te beginnen.

Optimaal profiteren van Performance Planner

Als u een vraag krijgt als “Wat kunnen we verwachten van nog eens $ 1.000 volgende maand?”, Kunt u dit binnen enkele minuten beantwoorden.

Klik eenvoudig op het rechterdeel van uw curve. De drie velden bovenaan – conversies, CPA en uitgaven – kunnen worden aangepast. Breng hier een wijziging in aan en de rest van de statistieken wordt dienovereenkomstig bijgewerkt.

Voorspelling

Nadat u uw plan hebt gemaakt, kunt u het bekijken op de conceptplanpagina. De pagina bevat een overzicht waar u wijzigingen kunt aanbrengen om te zien hoe uw campagnes kunnen presteren. U kunt ook zien hoe uw prestatienummers in realtime veranderen en die informatie delen voordat u iets implementeert. Het is een veilige plek om te voorspellen.

Plan volgens de tijdsperioden waar u om geeft

U kunt de datums van uw voorspelling aanpassen, afhankelijk van hoe uw bedrijf werkt. Maandelijks, driemaandelijks, jaarlijks, tweewekelijks – wat u maar wilt. Projecties voor 2020 zijn opgenomen, zodat u de prestaties van volgend jaar voor kunt blijven. Je kunt zelfs op één dag focussen als je wilt.

Weet wat seizoensgebondenheid kan betekenen in termen van prestaties

Seizoensgebondenheid kan een groot effect hebben op uw planning. Telkens wanneer u uw datumbereik bijwerkt, wordt rekening gehouden met seizoensinvloeden. Deze voorspelling omvat of uw campagnes een toename (of afname) van het verkeer zullen zien op basis van historische zoekopdrachten van Google in vergelijkbare periodes, geografische gebieden en categorieën van voorgaande jaren. Het speelt ook een rol bij de groei op jaarbasis.

Merk op dat seizoensgebonden projecties geen wijzigingen in uw conversiepercentages bevatten. Als u bijvoorbeeld weet dat vakantieverkoop leidt tot een hogere conversieratio, kunt u dat handmatig bijwerken in de tool.

Budget op basis van gegevens

U kunt ook uw ideale budgettoewijzing voor campagnes en accounts berekenen. Als u meer budget krijgt om mee te spelen, kan deze tool u laten zien hoe u deze het beste kunt besteden. Maar wat als u een budgetreductie krijgt? Die baas die je $ 1.000 meer gaf, neemt nu $ 1.000 weg. U kunt vervolgens Performance Planner gebruiken om de beste te snijden gebieden te vinden met behoud van de prestaties.

U kunt zien wat er zou gebeuren als u uw uitgaven verschuift naar campagnes waarvan wordt voorspeld dat ze bijvoorbeeld betere CPA’s hebben. Performance Planner houdt rekening met uw voorgestelde bied- en budgetinstellingen en geeft u de verwachte prestaties op elk bestedingspunt.

Schat in hoe nieuwe zoekwoorden van invloed zijn op bestaande campagnes

Wat doen nieuwe zoekwoorden met uw bestaande querymix en budgetplannen? Zullen die nieuwe ideeën ingaan op zoekopdrachten waarvoor u al verschijnt, of zal dit een nieuw volume voor u genereren?

Klik hiervoor op uw afzonderlijke campagnes (onder de plantentabel) en bekijk het gedeelte ‘Dingen om te proberen’. U kunt uw zoekwoorden toevoegen en zien wat er naar verwachting zal gebeuren.

Vergelijk uw plan zij aan zij met bestaande instellingen

U kunt prestaties uit het verleden bekijken naast uw bestaande en geplande instellingen. Dit is met name handig als u goedkeuring krijgt van mensen die misschien niet zo bekend zijn met de huidige prestaties van de campagnes.

Als u bijvoorbeeld het conversievolume wilt verhogen en uw ROAS stabiel wilt houden, kunt u zien hoe dat eruit zou kunnen zien.

Volg de plannen die u maakt

Zodra u goedkeuring krijgt voor uw plan, kunt u snel handelen. Plannen kunnen worden gedownload als Google Ads Editor-bestanden, zodat u snel aan de slag kunt. Anderen kunnen worden gedownload als een planoverzicht met de wijzigingen die u zelf moet aanbrengen. In beide gevallen is de overgang van idee naar uitvoering een fluitje van een cent.

Een succesvol plan maken

Wanneer u begint met plannen, zijn hier een paar extra dingen om in gedachten te houden:

  • Plan tussen accounts. Als u meerdere accounts heeft, kunt u campagnes van elk toevoegen aan uw plan. De Performance Planner is zo flexibel als uw accountstructuur kan zijn.
  • Uw campagnes en accounts in elk plan moeten vergelijkbare doelen hebben . Uw plan is niet logisch als u dingen baseert op een CPA-doel dat alleen door sommige van uw campagnes wordt gedeeld. Met verschillende doelen gebruikt uw account (s) verschillende plannen.
  • Niet alle campagnes komen in aanmerking om te worden gepland. Campagnes moeten voldoende geschiedenis hebben . Performance Planner werkt ook met zoekcampagnes die bepaalde biedstrategieën gebruiken: handmatige CPC, klikken maximaliseren, verbeterde CPC of doel-CPA.
  • Timing beïnvloedt de nauwkeurigheid. Hoe dichter u bij uw voorspellingsperiode bent, hoe nauwkeuriger het plan is. Als je voorspelt in de verre toekomst, is er een kans dat sommige variabelen tussen nu en dan zullen veranderen.
  • Voorspellingen zijn directioneel, geen garanties . Ze zijn gebaseerd op veilinggegevens, seizoensinvloeden en recente geschiedenis van uw campagnes.
  • U kunt handmatig een conversieratio instellen als u dat wilt (of als u niet genoeg conversiegeschiedenis hebt). Als je dat doet, wees realistisch. Te agressief en je mist waarschijnlijk je verheven doel, te conservatief en je zou veel winstgevend verkeer kunnen verliezen.

Bron: Search engine land.

Geef een reactie