Manieren om uw zakelijke chats op WhatsApp te beheren

Manieren om uw zakelijke chats op WhatsApp te beheren

Afhaalmaaltijden

  • Van praten met dierbaren tot het boeken van bustickets, een update krijgen over een levering of het betalen van uw energierekening: we hebben het gemakkelijk gemaakt om WhatsApp te gebruiken voor dagelijkse taken. 
  • U bepaalt zelf wat er in uw inbox gebeurt, inclusief berichten van bedrijven. U kunt op elk gewenst moment eenvoudig stoppen met chatten met een bedrijf of feedback geven. 
  • Wij helpen bedrijven bij het creëren van waardevolle ervaringen voor hun klanten en bieden een aantal hulpmiddelen waarmee ze dit op de juiste manier kunnen doen. 

De manier waarop mensen online met elkaar in contact komen, is veranderd. Meer dan twee miljard mensen gebruiken WhatsApp elke dag en miljoenen van hen chatten met bedrijven door berichten te sturen als een snellere en gemakkelijkere manier om dingen gedaan te krijgen. Van praten met vrienden en familie tot het boeken van bustickets, een update krijgen over een levering of het betalen van uw energierekeningen – we maken het nog gemakkelijker om WhatsApp te gebruiken voor dagelijkse taken. 

Wij willen dat mensen zelf de regie hebben over hun chatervaring met bedrijven op WhatsApp. Daarom richten we ons op het bouwen van tools waarmee je relevante en nuttige informatie kunt krijgen van bedrijven die je interesseren, zonder dat je je overweldigd voelt of belangrijke berichten mist.

Jij hebt de controle over je zakelijke chats 

  • Bericht Opt In: Op WhatsApp heb je de controle over je inbox, inclusief berichten van bedrijven, en kun je eenvoudig je chatvoorkeuren bijwerken. Je kunt contact opnemen met een bedrijf of ervoor kiezen om berichten rechtstreeks van een bedrijf te ontvangen, wat op verschillende manieren kan gebeuren: op de website van het bedrijf, in een winkel of zelfs rechtstreeks via WhatsApp. 
  • Stop met chatten met een bedrijf op elk gewenst moment: We maken het mensen altijd duidelijk wanneer ze chatten met een bedrijf, en laten je ze op elk gewenst moment blokkeren en rapporteren. Mensen kunnen ook redenen delen voor het blokkeren van een bedrijf, zoals dat de informatie niet langer relevant is of dat ze zich niet hebben aangemeld om berichten van dat specifieke bedrijf te ontvangen. 
  • Berichtfeedback: WhatsApp geeft mensen tools om feedback te delen op berichten die ze ontvangen van bedrijven met behulp van de geïnteresseerde en niet-geïnteresseerde knoppen wanneer ze aanbiedingen en aankondigingen ontvangen, zoals een coupon voor een vakantie-uitverkoop, informatie over nieuwe producten, meldingen over weer op voorraad of herinneringen over aankomende verkopen en evenementen. Ze kunnen ook de optie om dit soort berichten te ontvangen op elk gewenst moment in- of uitschakelen.

Bedrijven helpen hun klanten beter van dienst te zijn

Wij willen bedrijven helpen waardevolle ervaringen te creëren voor hun klanten op WhatsApp en bieden een aantal hulpmiddelen waarmee ze dit op de juiste manier kunnen doen. 

  • Introductie van zakelijke uitzendingen: in de WhatsApp Business-app creëren we een krachtiger en geavanceerder berichttype genaamd ‘zakelijke uitzendingen’. Dit wordt nu een betaalde functie om ervoor te zorgen dat bedrijven goed nadenken over wat ze versturen. 
  • Beperk het aantal berichten dat een gebruiker kan ontvangen: We willen dat berichten van bedrijven nuttig en verwacht zijn. Daarom hebben we limieten ingesteld voor het aantal marketingberichten dat mensen kunnen ontvangen, waardoor de inbox zo min mogelijk overbelast raakt. 
  • Kwaliteitscontrole en feedback van gebruikers: Bedrijven die het WhatsApp Business Platform gebruiken, onze API, kunnen alleen berichten op WhatsApp starten met behulp van vooraf goedgekeurde sjablonen. We volgen een strikt beoordelingsproces om ervoor te zorgen dat berichten voldoen aan onze richtlijnen en om bedrijven in staat te stellen hoogwaardige, boeiende en relevante marketinggesprekken te sturen. We bieden bedrijven ook basisinformatie zoals leespercentages, zodat ze kunnen zien wat werkt en wat niet. Dit kan helpen bij het bepalen van de juiste frequentie voor het sturen van berichten naar klanten om overbelasting te voorkomen.