Growth Hacking

Laat je bedrijf goeien met de inzet van Growth Hacking

Growth Hacking is een proces van snelle experimenten over verschillende marketingkanalen. Een productontwikkeling om de meest efficiënte manier te vinden om een bedrijf te laten groeien. Waarom Growth Hacking? Online  gaat het altijd over het aanspreken van bestaande en potentiële klanten en hun behoefte binnen de klantreis. Bij growth hacking gaat het daarbij vooral om een juiste mindset. Een mindset bestaande uit een proces van ideeën, prioriteren, experimenteren, evalueren, reflecteren & optimaliseren. En dat in een rap tempo.Is het meetbaar? Dan kun je het optimaliseren!

Hoe ik Growth Hacking aanpak.

Klanten binnenhalen met Google Ads of Seo is dus al niet meer voldoende. Daar begint het pas. Het gaat erom dat je klanten een uniek moment ervaren zodat ze jouw product of dienst gaan aanschaffen. Attract, Convert, Close, Delight. Speel in op hun problemen vragen en behoeftes. En zorg ervoor dat ze promotor worden van jouw merk. Een goede strategie is extreem belangrijk voor een succesvolle groei. Ik ben dol dol op creatieve tegendraadse acties en deze werken vrijwel altijd met de onderstaande pirate metrics (de ‘AARRR funnel’) van Dave Mcclure:  AwerenessAcquisitionActivationRetentionReferral & Revenu

Online marketing verandert altijd en marketeers moeten daarin mee. Growth hacking is een uitgebreide vorm van online marketing. Het is een nieuwe periode waarin de scheidingslijnen tussen data, creativiteit, en marketing zijn verdwenen. Een periode waarin aannames zonder data onderbouwing niet meer van deze tijd zijn. Maar we kiezen voor een periode van kleine experimenten en het continue testen van lopende campagnes en advertenties teksten enz.

 

Waarom je als bedrijf vandaag moet beginnen met Growth Hacking.

· Bedrijven en producten hebben niet de middelen om onbeperkt te blijven groeien

· Traditionele marketingkanalen zijn vaak duur en inmiddels verzadigd

· Nieuwe kanalen schieten als paddenstoelen uit de grond en growth hackers zijn de eerste die ze testen

· Een growth hacker weet dat distributie belangrijker is dan het perfecte product

· Het gaat growth hackers voornamelijk om de return on investment

Houd je ROI goed in de gaten en probeer zo snel mogelijk vast te stellen wat wel werkt en wat niet. Growth Hacking draait volledig om snelle experimenten, data-analyse en product aanpassingen. Deze manier van denken is wat een growth hacker onderscheidt van een digitale marketeer.

Growth Hacking is niet nieuw. Alle grote jongens (Facebook, Dropbox, PayPal, Google, Uber, Amazon enz.) gingen voor en hebben inmiddels speciale growth teams. Waarom zou dat nou zijn.