Conversie rate optimalisation

Wat is CRO?

Conversieoptimalisatie helpt je het beste uit je webshop of website te halen. Genereer je voldoende verkeer, maar converteert dat onvoldoende? Conversieoptimalisatie biedt dan uitkomst. Daarnaast gaan we graag specifiek op zoek naar mogelijkheden de conversie te verbeteren. We maken daarvoor gebruik van geavanceerde tools zoals bijvoorbeeld HotJar. Deze verzamelen gebruikersdata en bieden inzicht in de mogelijkheden tot optimalisatie. Het is een proces van constant testen en meten om tot een goed resultaat te komen.

Waarom CRO belangrijk is

CRO is vooral noodzakelijk voor websites die niet genoeg conversies behalen. Het kan  zijn dat de website veel traffic ontvangt, maar dat er niks aangekocht wordt of dat leads uitblijven.

Met CRO gaan we achterhalen waarom bezoekers afhaken. Die redenen noemen we drempels. Een aantal voorbeelden van dergelijke website drempels zijn:

  • onvoldoende of onduidelijke informatie over de producten of diensten (content moet aansluiten)
  • onduidelijke call-to-action knoppen
  • een trage laadsnelheid
  • de look & feel van de site zijn gedateerd
  • Slechte beveiliging
  • etc.