Google EAT

Welke drie woorden beschrijven inhoud en websites die uitstekende waarde leveren?

Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid – of EAT.

EAT signaleert waar Google en potentiële klanten naar op zoek zijn: inhoud op expertniveau die alle juiste vragen beantwoordt.

EAT verscheen voor het eerst in de Search Quality Guidelines van Google in 2014 en is geleidelijk een van de belangrijkste aspecten van SEO geworden. Het werd vooral kritiek na de Google Medic-update van augustus 2018 .

Het hebben van uitstekende SEO-inhoud ter ondersteuning van EAT kan uw kansen vergroten om eersteklas SERP-vastgoed te scoren en de test van toekomstige Google-algoritme-updates te doorstaan.

Deze blogpost maakt je misschien een beetje hongerig om meer te weten te komen over de elementen van EAT en hoe het je SEO-inspanningen helpt.

Laten we eens kijken waar deze concepten over gaan.

De grondbeginselen van EAT

In de Search Quality Evaluator Guidelines legt Google uit dat EAT-content een “hoog niveau van expertise , autoriteit en betrouwbaarheid” heeft .

Opmerking: MC betekent hoofdinhoud

Het plaatsen van deze hoogwaardige inhoud op uw website kan de volgende voordelen opleveren:

  • Hogere posities in zoekmachines : het algoritme van Google houdt van inhoud die de EAT van uw site promoot.
  • Verhoogde gedragsstatistieken : Dit zou de tijd op de pagina en doorkliks naar andere pagina’s van uw site zijn.
  • Meer sociale shares en backlinks : mensen zullen uw werk eerder delen als het wordt gezien als waardevol EAT-materiaal.
  • Meer featured snippets : Ken je de top van de zoekresultaten van Google? Dat is waar je zult zijn en de aandacht trekt, zelfs bij de eerste betaalde advertenties.

Nog steeds een beetje onzeker wat deze EAT-marketingconcepten betekenen?

Laten we ze afbreken.

Expertise

Je bent een expert in je vakgebied. Nu is het tijd om uw publiek te laten zien wat u weet door inhoud op expertniveau te maken.

Hoe ziet dat er in actie uit?

Stel dat een advocaat inhoud maakt om potentiële klanten te helpen. Ze zullen ervoor willen zorgen dat hun inhoud over hun vakgebied gaat.

Een vastgoedadvocaat kan bijvoorbeeld schrijven over juridische rode vlaggen om op te letten bij het kopen van een huis. Dat is slechts één potentieel onderwerp. Ze kunnen precies bepalen wat hun publiek moet weten door gegevens te analyseren die zijn ontleend aan de zoekintentie van gebruikers .

U kunt ook spreken vanuit een ervaringsgebied over een onderwerp om expertise te tonen.

Een chef-kok kan de meest effectieve manier laten zien om een ​​ui te snijden zonder dat je ogen tranen. Een chef-kok heeft de ervaring en expertise om iemand te instrueren om het goed te doen, ook al is het maar voor iemand die zijn mesvaardigheden thuis wil aanscherpen.

Als je inhoud maakt over iets dat niet helemaal in je stuurhuis zit, doe dan veel onderzoek en onderbouw je werk met zeer geloofwaardige bronnen. U kunt ook samenwerken met vertrouwde vakexperts om uw inhoud te krijgen waar het moet zijn in termen van expertise.

Het doel is dat uw publiek u ziet als een vertrouwde expert in het veld en op u en uw product of dienst vertrouwt. Het komt er allemaal op aan de go-to in uw niche te worden door gebruikers de nauwkeurige inhoud van hoge kwaliteit te bieden waarnaar ze op zoek zijn.

Autoriteit

Stop niet bij expertise. Dat is nog maar het begin.

Jij bent ook de autoriteit.

U vestigt autoriteit wanneer uw werk binnen uw niche wordt vermeld over niche-onderwerpen. Wat u wilt, zijn gerelateerde websites met een gevestigde autoriteit in uw branche die uw inhoud promoten.

Andere experts die naar uw inhoud linken, laten zien hoe gepolijst en betrouwbaar uw werk is. Dit laat zien dat uw inhoud levert wat de koppen en title-tags beloven.

Hoe meer uw inhoud regelmatig backlinks en vermeldingen op andere sites verdient, hoe meer uw inhoud als gezaghebbend wordt beschouwd.

U kunt geen SEO-succes hebben zonder autoriteit.

Dit verhoogt op zijn beurt de autoriteit van uw domein.

Dat is EAT-marketing in actie.

Hoewel links het beste zijn, zijn vermeldingen in het nieuws of op sociale media met betrekking tot uw niche ook goud waard in de ogen van Google.

Betrouwbaarheid

Een vertrouwde ruimte zijn is een hele eer.

U zult niet zo hoog scoren op Google als uw inhoud niet geloofwaardig is.

Betrouwbare inhoud van hoge kwaliteit is nauwkeurig, up-to-date en loopt goed van de titels naar de kopie.

Als u een betrouwbare site wilt, zijn snelle laadtijden en gebruiksvriendelijke navigatie een goed begin.

Hier volgen nog vijf snelle tips om ervoor te zorgen dat uw site betrouwbaar is:

  • Zorg ervoor dat u noteert met wie u contact moet opnemen over het eigendom van de site.
  • Vermeld de fysieke locatie (dwz kantoor, winkeladres, enz.).
  • Zorg voor een pagina met algemene voorwaarden die toegankelijk is voor gebruikers.
  • Zorg voor de veiligheid van het domein van uw website. (Opmerking: Google waardeert HTTPS-implementatie om de gegevens van gebruikers te beschermen).
  • Vermeld bij het verstrekken van expertise alle bronnen indien van toepassing. Onthoud: Link naar gezaghebbende websites.

Waarom is ETEN belangrijk?

EAT-marketing is een goede manier om uw inhoud verantwoordelijk te houden (afgezien van het feit dat Google zegt dat het belangrijk is).

De term EAT, wat staat voor expertise, autoriteit en betrouwbaarheid.

Dus, wat is het probleem met expertise, autoriteit en betrouwbaarheid?

De Quality Rater Guidelines (QRG) van Google hebben geen directe invloed op de positie van een pagina, dus wat is het?

Het is de waarde van de pagina’s binnen een site die van invloed is op waar de site terechtkomt in de SERP’s.

EAT definieert in wezen de waarde van een website.

EAT verbetert de paginakwaliteit.

De schuifregelaar Paginakwaliteit laat ons zien waar de waarde van de pagina terechtkomt op basis van doel en geldige inhoud die wordt gedeeld.

Kwaliteitsbeoordelaars houden EAT in gedachten bij het bepalen hoe effectief een site of pagina voldoet aan de behoeften van gebruikers.

Ze beoordelen of ze een goede online ervaring bieden en of de informatie aansluit bij de verwachtingen van de gebruikers. Als de beoordelaars denken dat een gebruiker zich op zijn gemak zou voelen bij het lezen, delen en aanbevelen van de informatie, ontvangt de site hogere EAT-signalen.

Beschouw EAT als de reden waarom gebruikers uw site verkiezen boven uw concurrenten.

Dus hoewel QRG niet direct van invloed is op de SERP-ranking, kan EAT direct van invloed zijn op hoe Google uw website ontvangt.

Ga aan de goede kant van Google staan ​​met EAT-marketingcontent.

EAT- en YMYL-sites

EAT is belangrijk voor Google’s ‘Your Money or Your Life’-pagina’s (YMYL).

YMYL-pagina’s zijn ingedeeld op onderwerpen die van invloed zijn op de juridische, financiële, medische en veiligheid van bezoekers. Dit zijn het soort onderwerpen dat iemands gezondheid, welzijn of financiën ernstig kan aantasten.

Omdat het onderwerpen zijn waar veel op het spel staat, is het belangrijk dat ze rijk zijn aan expertise, autoriteit en betrouwbaarheid.

Voorbeelden zijn onder meer:

  • Verywell Family : een bron die gebruikers ondersteunt tijdens zwangerschap en ouderschap
  • Amazon : een online retailer voor verkopers en consumenten wereldwijd
  • Fordham Journal of Corporate & Financial Law : een vooraanstaand tijdschrift over ondernemingsrecht met belangrijke ontwikkelingen in het ondernemingsrecht
  • WebMD : een toonaangevende bron voor gezondheids- en medisch nieuws en informatie

Google houdt dit soort sites aan hoge EAT SEO-normen.

Waarom?

De inhoud die deze sites bieden, moet nauwkeurig en betrouwbaar zijn voor gebruikers (en Google) om ze serieus te nemen. Geloofwaardige YMYL-inhoud van hoge kwaliteit die overeenkomt met zoekopdrachten en een hoge EAT-waarde heeft, stelt de gebruiker op zijn gemak.

Denk maar aan de gevolgen van YMYL die de plank mis slaat.

Een medische site die bijvoorbeeld slecht gezondheidsadvies geeft, kan ernstige gevolgen hebben voor de gezondheid van gebruikers die de informatie volgen.

Sites die echt nuttige informatie of een oplossing voor een probleem bieden, zullen eerder aan deze eisen voldoen dan sites die proberen over te komen op het systeem van Google.

De pagina’s en sites die EAT recht doen, helpen mensen moeilijke beslissingen te nemen op basis van hun geweldige schrijven en rijke media-inhoud.

EAT helpt mensen moeilijke beslissingen te nemen.

De QRG vertelt ons dat YMYL-sites zonder EAT worden beschouwd als sites van lage kwaliteit.

Als je advies geeft over het ideale dieet voor een diabetes type 1, wil je publiek weten dat je weet waar je het over hebt. U moet ervoor zorgen dat uw inhoud ijzersterk is en niet bijdraagt ​​aan het verder irriteren van hun toestand.

Doe het goed, en je positioneert jezelf als een geloofwaardige hulpbron. Mensen zullen je onderzoek en advies vertrouwen. EAT is van cruciaal belang voor het maken van echt nuttige YMYL-inhoud.

Zelfs als uw onderwerp niet duidelijk YMYL is, raad ik u aan voor de zekerheid aandacht te besteden aan Google EAT.

De meest recente QRG-update bevat meer informatie over het YMYL-evaluatieproces en wat er nieuw is, zoals de nauwkeurigheid van de beoordelaars en verbeteringen in de zoekfunctie.

Best practices voor EAT in uw inhoud

Nu u weet dat EAT gaat over het algoritme van Google en niet over eten, begrijpt u waarom het belangrijk is voor uw website.

Wanneer u de nadruk legt op expertise, autoriteit en betrouwbaarheid, kiest u voor een alomvattende benadering van SEO en contentmarketing .

Laat deze drie pijlers de geloofwaardigheid van uw inhoud ondersteunen.

U wilt dat uw pagina’s op Google worden gerangschikt voor de meest relevante zoektermen in uw niche. U wilt ook dat uw inhoud zo nuttig en nauwkeurig mogelijk is.

Pas deze best practices van EAT toe om uw website gezaghebbender en betrouwbaarder te maken:

  1. Maak een Over-pagina : als je er nog geen hebt, laat je publiek dan weten wie je bent.
  2. Werk samen met experts zoals jij : Werk samen met een ander merk via gastberichten of onderzoek. U heeft niet alleen goede inhoud nodig, maar Google wil ook inhoud van geloofwaardige bronnen zien om te promoten bij gebruikers.
  3. Vernieuw uw inhoud : inhoud kan snel verouderd raken. Check dus af en toe even in om er zeker van te zijn dat uw inhoud up-to-date is. Concentreer u op zaken als statistieken, links en SEO-strategie.

Veel Gestelde Vragen

Waar staat EAT voor?

EAT staat voor Expertise, Gezaghebbendheid en Betrouwbaarheid. Google definieert pagina’s van hoge kwaliteit als pagina’s met een hoog EAT-niveau.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn inhoud EAT volgt?

U kunt de Google Search Quality Evaluator-richtlijnen bekijken en uw site bijwerken om u te concentreren op het bieden van originele, hoogwaardige inhoud over uw niche-onderwerpen aan gebruikers.

Hoe helpt EAT mijn SEO-inspanningen?

EAT-signalen helpen bij het bepalen of een site en zijn pagina’s betrouwbare informatiebronnen over een onderwerp zijn en werkelijke waarde bieden aan gebruikers.

Conclusie

Het creëren van inhoud die rijk is aan EAT is een gedetailleerde strategie voor de hele site.

Er zijn geen snelkoppelingen naar het ontwikkelen van expertise, autoriteit en betrouwbaarheid.

Jouw doel is om een ​​organisch groeiend merk te behouden met een positieve online aanwezigheid.

Zet de tips die ik heb genoemd om in actie, zodat uw site is ingesteld om goed te presteren in SERP’s .

Onthoud dat Google zowel het grote geheel als de fijne details analyseert.

Zorg ervoor dat elk aspect van uw website voldoet aan de hoogste EAT-normen (dit is met name belangrijk voor YMYL-pagina’s).

Tegenwoordig is een overname van Google’s resultatenpagina’s van de ene op de andere dag allang voorbij. Het opzetten van EAT kost tijd.

Het goede nieuws is dat als u een hoge EAT behaalt, het moeilijk zal zijn om u uit de topposities van Google te slaan.

Welke stappen onderneem je om EAT-content te maken?