Instagram experimenteert met chatwidgets
Instagram test een andere manier om meer betrokkenheid bij DM’s te vergroten, dit keer via chatwidgets, waarmee je extra tools en indicatoren aan je chatstroom kunt toevoegen.
Zoals je kunt zien in dit voorbeeld , gepost door app-onderzoeker Alessandro Paluzzi , lijkt Instagram nieuwe ‘Chat Widgets’ te ontwikkelen, met een reeks add-ons voor je discussie, die kunnen helpen om meer context toe te voegen, meer betrokkenheid te stimuleren, enz.
De huidige vermelde chatwidgets (in ontwikkeling, nog niet in openbare tests) zijn:
- Aftelwidget – Creëer een aftelling in de chat
- Tijdzonewidget – Toon de lokale tijd van elke chatdeelnemer
- Widget voor vastgezette inhoud – Snelle toegang tot vastgezette inhoud
U ziet hoe elk van deze elementen een rol kan spelen bij het stimuleren van meer betrokkenheid. Dit kunt u doen door een extra element toe te voegen aan de chat, zodat u elkaar gemakkelijker kunt wijzen op deze informatieve hulpmiddelen.
Het kan ook nuttig zijn voor merkbetrokkenheid. Als de functie beschikbaar wordt gesteld aan merken, kunt u bijvoorbeeld klanten een aanbod aanbieden, met een timer om te accepteren. Het weergeven van de lokale tijd zou ook nuttig zijn, om ervoor te zorgen dat u op een redelijk tijdstip reageert.
Privé delen, voornamelijk in DM’s, is een veel groter onderdeel geworden van de bredere IG-ervaring, waarbij Instagram-chef Adam Mosseri herhaaldelijk opmerkte dat :
“ Vrienden posten nu veel meer in Stories en sturen veel meer DM’s dan ze in Feed posten.”
Dat is indicatief voor de bredere verschuiving in de betrokkenheid van sociale media naar meer besloten delen, in plaats van openbaar posten, en Instagram heeft eraan gewerkt om hierop in te spelen met nieuwe elementen voor privé delen, waaronder het steeds populairder wordende element ‘Notities’ in de inbox .
Als zodanig zijn chatwidgets zinvol en zouden ze een ander element kunnen zijn om deze focus te versterken.