Bron
Top Facebook-updates september 2022
Op groei gerichte AI-, berichten- en videofuncties komen binnenkort beschikbaar
In september kondigde Meta aan dat ze nieuwe manieren introduceren waarop adverteerders klanten op het platform kunnen bereiken.
Deze wijzigingen omvatten:
- Rechtenvrije audio voor Reels-advertenties. Met als doel het voor adverteerders gemakkelijker te maken om Reels-advertenties te maken, rolt Meta een speciale verzameling gratis geluiden uit voor Carousel-advertenties op Reels. Adverteerders kunnen handmatig een nummer selecteren of de app er automatisch een laten kiezen, op basis van de inhoud van de advertentie.
- Post-loop Reels-advertenties in testfase. Meta test videoadvertenties van 4-10 seconden die kunnen worden overgeslagen, die worden afgespeeld nadat een rol is afgelopen. Na de advertentie wordt de originele Reel hervat en opnieuw herhaald.
- Beeldcarrouseladvertenties voor rollen in testfase. Dit zijn horizontaal scrollbare advertenties die 2-10 afbeeldingen kunnen bevatten. Ze worden onderaan de Reels-inhoud van Facebook weergegeven.
- Voordeel aangepaste doelgroep. Dit is een nieuw automatiseringsproduct voor targeting dat de aangepaste doelgroep van een adverteerder gebruikt om zowel nieuwe als bestaande klanten te bereiken. Het is vergelijkbaar met Lookalike-doelgroepen, maar gaat verder dan de 1%, 5% of 10% overeenkomstbereiken van Lookalike-doelgroepen. Het geeft ook prioriteit aan de weergave van advertenties aan mensen binnen uw aangepaste doelgroep, aangestuurd door AI en machine learning.
- AI komt naar Messenger. Merken kunnen nu Click to Messenger-advertenties uitvoeren die de mensen bereiken die het meest waarschijnlijk een aankoop zullen doen in een communicatiegesprek met uw merk.
- Nieuwe advertentie-indeling voor het genereren van leads die klanten naar Messenger of een formulier leidt, afhankelijk van waar de gebruiker waarschijnlijk interactie mee heeft.
- Nieuwe advertentieplaatsingen en -indelingen op Instagram. Advertenties komen naar de Explore-startpagina, samen met de profielfeed die mensen zien nadat ze het profiel van een ander account hebben bezocht en op hun bericht hebben getikt. Advertenties in Explore worden al uitgerold; feedposts worden getest.
- Door AI aangedreven advertenties voor meerdere adverteerders. Wanneer mensen zich bezighouden met advertenties, levert Meta vergelijkbare advertenties waarin de gebruiker waarschijnlijk geïnteresseerd is op basis van machine learning. Contextuele advertenties met meerdere adverteerders op Instagram presteerden beter dan andere campagnes in hun eerste tests.
- Open bètatest van lancering van Augmented Reality-advertenties (AR). Deze advertenties zijn beschikbaar in zowel de feed als Stories. Gebruikers kunnen er op nieuwe dynamische manieren mee communiceren, bijvoorbeeld door te zien hoe meubels er in hun huis uitzien of hoe een armband om hun pols zou staan.
- Op inhoud gebaseerd voorraadfilter tijdens testen. Meta test hun inventarisfilters voor zowel Facebook- als Instagram-feeds om merkveiligheid en geschiktheidstools te verbeteren; deze zullen begin 2023 breed beschikbaar zijn als alles op schema blijft.
Nieuwe updates voor oproepadvertenties aangekondigd
Meta heeft een aantal belangrijke updates voor hun oproepadvertenties aangekondigd , waarbij het formaat is geoptimaliseerd om meer potentiële klanten te bereiken en leads van betere kwaliteit te vinden.
Een van de eerste updates is een functie die momenteel wordt getest waarmee klanten een terugbelverzoek kunnen indienen bij een bedrijf in Messenger. Door het te gebruiken, kunnen bedrijven klanten laten zien dat hun tijd wordt gewaardeerd en de frustratie van wachten in de wacht wegnemen.
Bron: Meta
We krijgen ook de volgende nieuwe optimalisatie- en integratiefuncties voor oproepadvertenties:
- Oproepadvertenties in verkoopdoelstelling . Oproepadvertenties zijn nu een optionele indeling onder de verkoop-/conversiedoelstellingen.
- Gesprek van 60 seconden in de doelstellingen Lead Gen, Traffic en Sales. Met deze update kunnen bedrijven hun advertenties optimaliseren om mensen te bereiken van wie de kans het grootst is dat ze een telefoongesprek van zestig seconden of langer zullen voeren om de kwaliteit van de leads te verbeteren.
- Pre-call zakelijke functie in Advertentiebeheer. Bedrijven kunnen extra context in hun advertenties plaatsen, zoals een link naar hun website of bestemmingspagina om potentiële leads te informeren. Dit kan leads helpen context te krijgen voordat ze bellen, waardoor contacten die niet bij uw bedrijf passen, kunnen worden verwijderd.
- In-app bellen tijdens testen. Met deze functie kunnen gebruikers in-app bellen naar bedrijven, wat de interne tracking- en rapportageopties van Facebook kan verbeteren. Er wordt geen gespreksinhoud vastgelegd.
Lokale bezorgoptie voor Collaborative Ads vrijgegeven
Supermarkten en restaurants moeten begrijpelijkerwijs lokaal verkeer bereiken. Om deze industrieën te helpen het meeste uit meta-advertenties te halen, rolt Facebook wereldwijd een nieuwe lokale leveringsfunctie uit voor Collaborative Ads .
Met deze advertenties kunnen lokale bedrijven en merken voor verpakte consumentengoederen hun producten onder de aandacht brengen en mensen de mogelijkheid geven om die producten bij een lokale bezorgdienst te bestellen. De advertenties tonen alleen producten die worden vermeld als op voorraad met de huidige prijzen. De koopervaring zal snel en gemakkelijk zijn en een gestroomlijnd pad bieden van productontdekking tot aankoop.
Bron: Meta
Krijg betaald in Instagram DM’s
Instagram heeft nieuwe betalingsopties uitgerold , waardoor bedrijven betalingen direct in hun DM kunnen accepteren. Klanten kunnen facturen betalen zonder van app of site te wisselen, waardoor ze een gemakkelijkere winkelervaring hebben en bedrijven tegelijkertijd flexibiliteit krijgen in hoe ze werken.
Deze functie is alleen beschikbaar voor in aanmerking komende verkopers die een professioneel account gebruiken op de mobiele Instagram-app.
Er zijn twee manieren waarop bedrijven betalingen in de chat kunnen accepteren.
De eerste is om naar uw dashboard te gaan en vervolgens “Betaald worden in de chat” te zoeken en erop te klikken.
U kunt ook met een klant naar een DM-thread gaan en op het $-pictogram in het typevak tikken.
Om deze betalingsoptie in te stellen, moet u uw persoonlijke gegevens en bankrekeninggegevens invoeren.
Er zijn geen kosten verbonden aan het accepteren van betalingen in Instagram’s Direct Message-chat, en indien nodig is er 24/7 toegang tot klantenondersteuning. De aankopen van de klant worden beschermd en ze kunnen Meta Pay, creditcard of PayPal gebruiken.
Top Facebook-updates augustus 2022
Facebook Live Shopping stopt
Meta heeft aangekondigd dat de Live Shopping-functie op 1 oktober van dit jaar wordt stopgezet. (Live streaming zelf blijft natuurlijk nog steeds beschikbaar.)
Met Live Shopping kunnen gebruikers winkelevenementen, zoals verkoop- of merchandise-lanceringen, live streamen. Live kijkers kunnen tijdens de stream aankopen doen.
Het platform heeft gezegd dat het kijkgedrag van consumenten aan het verschuiven is. Als gevolg hiervan richten ze zich meer op Facebook en Instagram Reels.
De functie was niet erg populair, dus deze wijziging heeft mogelijk geen invloed op u. Maar als u Live Shopping-campagnes heeft gepland, zorg er dan voor dat u deze in september uitvoert.
Nieuwe automatiseringstools
Machine learning en automatisering zijn een grote focus in online marketing en reclame.
Meta heeft verschillende nieuwe automatiseringstools aangekondigd om de groei en verkoop te vergroten. Deze tools verschijnen binnen hun Advantage+-oplossingen .
Er zijn hier een paar updates, die allemaal draaien om Meta’s Advantage-uitbreiding , dus laten we ze allemaal eens bekijken.
Advantage+ Shopping-campagnes
Advantage+ Shopping-campagnes zijn op 15 augustus uitgerold. Ze gebruiken automatisering om het handmatige proces voor het maken van advertenties te elimineren. Deze campagnes kunnen tot 150 creatieve opties tegelijk maken en split-testen. Deze functie zou adverteerders moeten helpen winstgevende campagnes te maken die sneller converteren.
Bron afbeelding: Meta
Meta deelde dat deze nieuwe shoppingcampagnes aanzienlijke kostenbesparingen en conversieresultaten opleverden. In 15 A/B-tests leidden de nieuwe campagnes tot 12% lagere kosten per aankoop dan standaardadvertenties.
Er komt ook meer voor deze campagnes. Later dit jaar kunnen Amerikaanse bedrijven met een winkel met afrekenen hun Facebook-winkel in advertenties gebruiken. Machine learning leidt gebruikers naar uw winkel of uw site, waar de gebruiker het meest waarschijnlijk zal converteren.
Automation Advantage-functies
In augustus zijn er enkele nieuwe tools gelanceerd waarmee eigenaren van kleine bedrijven geautomatiseerde advertenties kunnen maken.
Bron afbeelding: Meta
Advantage+ advertentiemateriaal past advertentiemateriaal aan voor elke persoon die een advertentie bekijkt. Elke persoon krijgt een versie van de advertentie te zien waarop hij waarschijnlijk zal reageren.
Voordeeldoelgroep maakt een gepersonaliseerde doelgroep op basis van uw specifieke pagina. Het publiek past zich aan naarmate Facebook meer leert over hoe uw publiek converteert.
Advantage+ app-campagnes hebben ook verschillende nieuwe functies gekregen om app-installaties te maximaliseren. Updates omvatten meer creatieve flexibiliteit, 7-daagse klikattributiemogelijkheden en meer gedetailleerde rapportage.
Nieuwe opties voor B2B-targeting
B2B-reclame via Meta is altijd uitdagender geweest dan B2C-marketing. Vooral in vergelijking met B2B-georiënteerde platforms zoals LinkedIn.
Meta heeft zojuist nieuwe functies uitgebracht om dat te veranderen. Ze hebben verbeterde B2B-targetingopties aangekondigd op basis van functietitels en interesses op het platform. Deze nieuwe doelgroepsegmenten omvatten het volgende:
- IT-beslissers. Dit segment target advertenties op basis van functietitels.
- Titels en interesses van zakelijke beslissers. Dit segment gebruikt functietitels en interesses om zich te richten op zakelijke besluitvormers.
- Zakelijke beslissers. Dit segment gebruikt functietitels en bedrijfstakken om besluitvormers te targeten. De groep omvat gebruikers in engineering/IT, operations, HR, strategie of marketing.
- Nieuw actief bedrijf. Met drie nieuwe segmenten kunt u beheerders bereiken van betrokken bedrijven die in de afgelopen 6, 12 of 24 maanden zijn opgericht.
Er worden meer Reels-functies uitgerold
We weten al een tijdje dat Meta all-in ging op Reels. Het is geen verrassing dat we in augustus meer Reels-functies op ons pad zagen komen.
Als eerste: gebruikers kunnen nu Instagram- en Facebook-reels plannen via Creator Studio . Vóór deze wijziging kon je alleen posts en video’s plannen via Creator Studio. (Pro-tip: u kunt Hootsuite ook gebruiken om uw rollen te plannen en te beheren)
Vervolgens voegde Meta een “Add Yours” -sticker toe voor zowel Instagram als Facebook Reels . Deze sticker was voorheen alleen beschikbaar in Stories. Kijkers gebruiken de sticker om een videoreactie toe te voegen aan een prompt of thema.
Ten derde hebben we cross-posting ! Instagram-gebruikers kunnen hun Instagram Reels nu rechtstreeks op Facebook posten. Je ziet de prompt ‘Deel je reels op Facebook om je publiek te vergroten’ wanneer je een reel op Instagram gaat plaatsen. U kunt ervoor kiezen om alle inhoud te delen of de functie per video te gebruiken.
Eindelijk hebben we verbeterde inzichten voor Facebook Reels . Deze meer gedetailleerde analyses zijn nu beschikbaar in Creator Studio. Ze omvatten statistieken zoals bereik, gemiddelde kijktijd en totale kijktijd.
Top Facebook-updates juli 2022
Nieuwe video’s op Instagram worden automatisch gedeeld als Reels
We hebben de afgelopen maanden een aanzienlijke focus gezien op Reels op zowel Facebook als Instagram. En ja hoor, we hebben in juli meer Reels-updates gekregen !
Standaardvideoposts zijn nu ervaringen op volledig scherm. Alle nieuwe videoposts van minder dan 15 minuten worden automatisch gedeeld als Reels. Als onderdeel van deze wijziging worden de profieltabbladen Video’s en Reels samengevoegd.
Dit betekent dat in de toekomst alle geavanceerde bewerkingsfuncties van Reels kunnen worden gebruikt voor alle videoposts.
Opmerking : In-feed video’s die vóór deze wijziging zijn geüpload, worden niet geconverteerd naar Reels.
Meta lanceert Small Business Studios
Meta heeft de lancering aangekondigd van Small Business Studios , een informatiecentrum voor bedrijven en marketeers die op het platform willen groeien.
Naast een bibliotheek met on-demand videocursussen, bevatten de Small Business Studio’s:
- Een rondleiding door 5 grote steden in de VS gericht op onderwijs voor eigenaren van kleine bedrijven en peer-netwerken
- Een-op-een, 30 minuten durende Meta-marketingondersteuning van experts voor alles van het oplossen van technische problemen tot het bouwen van merkstrategieën
De live tour is al begonnen in Detroit (20-21 juli), en zal Columbus (3-4 augustus), Kansas City , MO (21-22 september), Austin (28-29 september) en San Diego ( 12-13 oktober).
Nieuwe optie om rollen een boost te geven
Reels worden een kernfocus voor zowel merken als informele gebruikers, en nu kun je ze eenvoudig een boost geven in de app van Instagram.
Boosted Reels worden weergegeven op de tabbladen Gebruikersfeeds, Verhalen en Reels.
Om een Reel een boost te geven, zoek je de Reel die je een boost wilt geven in je profielraster en tik je op Boost Post . U kunt enkele promotie-instellingen invoeren en uw budget voor de campagne definiëren.
Om in aanmerking te komen voor een boost, moeten uw Reels aan de volgende criteria voldoen:
- De video mag niet langer zijn dan 60 seconden
- Het bestand moet een beeldverhouding van 9:16 hebben (verticaal volledig scherm)
- De Reel kan geen IP van derden gebruiken, inclusief auteursrechtelijk beschermde muziek, interactieve stickers, camerafilters of GIF’s.
Nieuwe Creator Marketplace wordt alleen op uitnodiging gelanceerd
Meta heeft het al een tijdje over hun Creator Marketplace, en we krijgen eindelijk onze eerste echte blik op het dashboard terwijl het gaat testen voor een kleine groep merken die alleen op uitnodiging in de VS zijn.
De Creator Marketplace is een nieuwe functie binnen Meta’s Business Suite waarmee merken makers kunnen vinden waarmee ze willen samenwerken. Creator-profielen bevatten korte beschrijvingen, recente berichten en kernstatistieken zoals het aantal volgers, betrokkenheid en gemiddeld bereik.
De marktplaats maakt het opmerkelijk eenvoudig voor merken om het exacte type influencers te vinden waarmee ze willen samenwerken.
Makersprofielen kunnen worden gefilterd op geslacht, leeftijd, locatie en interesse. Dezelfde filters kunnen worden toegepast op het publiek van makers .
De Creator Marketplace is meer dan een ontdekkingstool. Het dashboard bevat ook functies voor communicatie en samenwerking. Merken kunnen makers van berichten berichten sturen, campagnes uitstippelen en producten opvragen vanaf één plek.
Meta verandert Facebook Marketing Experts in Meta Pro Team
Het Facebook Marketing Experts-programma dat is ontworpen om hoogwaardige ondersteuning te bieden aan bedrijven die het platform gebruiken, bestaat al een tijdje. Nu breidt Facebook het programma uit en verandert het in het Meta Pro Team.
Dit is wat deze nieuwe rebrand inhoudt:
- Uitgebreide toegang tot gratis live ondersteuning om een-op-een begeleiding te bieden aan zakelijke gebruikers
- Gespecialiseerde deskundige hulp bij onderwerpen als advertentie-optimalisatie, technische probleemoplossing voor advertentie- en accountproblemen, campagnestrategieën, ontgrendeling van facturering en meer
- Technische ondersteuning voor de pixel, Conversions API en meer.
Lees hier meer.
Top Facebook-updates juni 2022
Verbeterde functies voor het genereren van inkomsten voor videomakers
Mark Zuckerberg heeft onlangs aangekondigd dat Meta meer manieren uitrolt voor videomakers om meer geld te verdienen op Instagram en Facebook .
Makers kunnen hun verdiensten blijven behouden. Zuckerberg deelde mee dat het delen van inkomsten tot 2024 van tafel is . Dit omvat inkomsten uit badges, abonnementen en betaalde online evenementen.
Meta kondigde ook de volgende wijzigingen aan:
- Facebook Stars worden uitgerold naar alle in aanmerking komende videomakers. (Voorheen hadden alleen specifieke makers toegang tot deze functie.)
- Het genereren van inkomsten met Reels zal voor meer videomakers beschikbaar zijn via het Reels Play Bonus-programma . Creators kunnen hun Instagram Reels cross-posten en er geld mee verdienen op Facebook.
- Interoperabele abonnementen komen eraan. Binnenkort kunnen makers betalende abonnees op andere platforms toegang bieden tot Facebook-groepen die alleen voor abonnees zijn.
- Creator Marketplace wordt getest op Instagram. Deze functie helpt videomakers in contact te komen met merken voor samenwerkingsmogelijkheden.
- Meta’s Digital Collectibles -test breidt uit. Hierdoor kunnen meer videomakers hun NFT’s in-app weergeven. Deze functie zal worden getest door een kleine groep Amerikaanse makers op Facebook nadat ze naar Instagram zijn gekomen. Meta is ook van plan NFT’s te testen in Instagram Stories.
Gebruikers kunnen rollen maken van bestaande video’s
Meta blijft zich richten op Reels, met nieuwe updates die het voor gebruikers nog gemakkelijker maken om te beginnen met creëren.
Gebruikers kunnen nu reels maken van bestaande video’s wanneer ze Creator Studio gebruiken. Deze update is opgemerkt door Matt Navarra .
Bron afbeelding: Matt Navarra
Met deze update kunnen gebruikers bestaande inhoud hergebruiken als korte video’s . Je kunt clips uit je video’s delen als Reels of Verhalen.
Dit nieuwste is een van de vele nieuwe functies van Reels dit jaar. Scroll naar beneden om alle andere recente Reels-updates te zien die we dit jaar hebben ontvangen.
Meta introduceert API-toegang voor Reels
We hebben weer een Reels-update, en dit is een grote.
Meta introduceert API-toegang voor Reels . Hierdoor kunnen externe ontwikkelaars publicaties, analyses, moderatie van reacties en meer aanbieden.
Dit is enorm nieuws voor merken als Hootsuite . Het toevoegen van Reels-mogelijkheden aan hun geavanceerde beheerplatform voor sociale media zal een grote overwinning zijn.
Op dit moment heeft ongeveer 25% van de Instagram-gebruikersaccounts toegang tot de Reels API op het platform. De verwachting is dat de uitrol op 6 juli voltooid zal zijn.
Instagram rolt nieuwe supervisie- en tijdmanagementtools uit
De veiligheid van kinderen en tieners op sociale media is een groot probleem. Als reactie daarop heeft Instagram nieuwe tools uitgerold om jongere gebruikers te helpen op een veiligere, meer verantwoorde manier met het platform om te gaan.
Om te beginnen kunnen ouders en voogden het volgende doen:
- Ontdek wanneer hun tiener een account of bericht rapporteert, samen met details over wie er is gerapporteerd en welk type rapport is ingediend
- Stel parameters in voor de dag of week waarop ze ervoor kiezen het app-gebruik van de tiener te beperken
- Stuur uitnodigingen naar hun tieners om toezichttools te starten
Instagram zal ook meldingen sturen om tieners ertoe aan te zetten de inhoud die ze consumeren te diversifiëren. Deze worden weergegeven als ze vaak naar dezelfde soort inhoud kijken op Explore. De meldingen kunnen ook helpen om het bewustzijn te vergroten van de hoeveelheid tijd die gebruikers op het platform doorbrengen.
Deze wijzigingen worden de komende maand uitgerold in de VS, het VK, Japan, Australië, Ierland, Canada, Frankrijk en Duitsland. Tegen het einde van het jaar zullen ze naar de rest van de wereld komen.
Instagram-gebruikers kunnen rasterberichten vastzetten
Instagram heeft bevestigd dat ‘vastgezette’ berichten in ontwikkeling waren, en nu zijn ze er!
Naarmate het uitrolt, kunnen gebruikers drie stukken eerder geposte inhoud bovenaan hun profielraster vastzetten. Hiermee kunt u bepalen waarmee gebruikers omgaan wanneer ze uw account voor het eerst vinden.
Vastgezette berichten kunnen recente promoties onder de aandacht brengen, uw merk introduceren of hoogwaardige inhoud onder de aandacht brengen.
Om berichten vast te zetten, ga je naar de betreffende post of Reel. Klik vervolgens op de drie stippen naast het bericht en dan zie je de optie “Vastmaken aan je profiel”. Dat is alles wat u hoeft te doen.
Afbeeldingsbron
Instagram lijkt ook te werken aan een aanpasbaar raster. Met deze functie kunnen makers berichten op hun profielen herschikken. Een aangepast raster opent nieuwe ontwerpmogelijkheden en kan de zichtbaarheid van verschillende berichten beïnvloeden.
Top Facebook-updates mei 2022
Meer transparantie voor sociale, politieke en electorale advertenties
Facebook heeft de afgelopen jaren met veel controverse te maken gehad, omdat transparantie rond sociale, politieke en electorale kwesties op sociale mediaplatforms een belangrijk onderwerp is geworden in het publieke debat. Veel mensen begonnen met name de ethiek van advertenties uit deze categorieën in twijfel te trekken.
Als gevolg hiervan heeft Meta onlangs nieuwe transparantietools voor sociale, politieke en electorale advertenties uitgerold .
Vanaf juli 2022 bevat de advertentiemetabibliotheek samenvattingen van targetinginformatie voor deze advertentiecategorieën. De gegevens zullen beschikbaar worden gesteld aan gescreende academische onderzoekers. Het doel is om de impact van sociale media op de samenleving te bestuderen (met maatregelen om de privacy van individuele gebruikers te beschermen).
De bekendgemaakte targetinggegevens omvatten:
- demografische informatie, waaronder leeftijd, geslacht, interesses
- hoeveel van hun budget individuele adverteerders besteden aan elke demografische doelgroep
- of een adverteerder aangepaste en/of vergelijkbare doelgroepen gebruikt
Nieuwe hulpprogramma’s voor gespreksbeheer
Livechat is een van de meest populaire manieren voor gebruikers om met bedrijven te communiceren. Een aanzienlijk aantal klanten vertrouwt op messaging-merken op sociale-mediaplatforms, met name Facebook, Instagram en WhatsApp, om snel hulp te krijgen.
Meta begrijpt de zakelijke betekenis van direct messaging en heeft gewerkt aan nieuwe conversatiebeheertools voor merken. In mei implementeerde het bedrijf nieuwe toevoegingen die zijn ontworpen om het beheren en volgen van gesprekken op een Facebook-bedrijfspagina veel efficiënter te maken. Laten we naar elk kijken.
Gestroomlijnde creatie voor advertenties die naar WhatsApp leiden
Met Messenger-advertenties op Facebook kunnen bedrijven advertenties maken die, wanneer erop wordt geklikt, gebruikers rechtstreeks naar het WhatsApp-account van het merk leiden om direct een gesprek te beginnen.
Facebook stroomlijnt het creatieproces voor deze advertentiecategorie. Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit de WhatsApp Business App advertenties te maken, zonder dat je daarvoor het Ads Manager-systeem van Facebook hoeft te doorlopen.
Hoewel veel marketeers Ads Manager nog steeds willen gebruiken voor complexere campagnes, is het vereenvoudigde proces geschikt voor bedrijven die niet bekend zijn met en geïntimideerd zijn door het geavanceerde advertentieplatform van Facebook.
WhatsApp-berichten komen naar je Meta-inbox
Bedrijven die Meta’s Inbox gebruiken (onderdeel van de Meta Business Suite die gratis beschikbaar is voor alle pagina-eigenaren) kunnen op deze ene locatie toegang krijgen tot berichten van Facebook Messenger en Instagram Direct en deze beheren. WhatsApp wordt nu ook toegevoegd aan de Inbox.
Promotieberichten inbox in testfase
Facebook test momenteel een nieuwe optie waarmee bedrijven promotionele berichten kunnen sturen naar klanten die zich hiervoor aanmelden. Deze tekstadvertenties kunnen via Messenger worden verzonden en bevatten informatie over producten, evenementen of speciale aanbiedingen. Klanten ontvangen notificaties en zien reclameboodschappen naast andere – organische – inkomende berichten in hun inbox.
Met deze functie kunnen merken de inbox van Meta gebruiken voor meer dan alleen reageren op klanten. Bedrijven kunnen prospects opnieuw aan zich binden en proactief outreachen. En aangezien gebruikers zich moeten aanmelden om gesponsorde berichten te ontvangen, is het onwaarschijnlijk dat het advertentieformaat als spam overkomt.
Uitbreiding van tools voor leadgeneratie en klantacquisitie
Meta’s suite met tools is al lang waardevol voor het genereren van leads. Nu lanceert het bedrijf nieuwe tools om merken verder te ondersteunen bij hun inspanningen om klanten te werven.
De nieuwe tools helpen bij het verbeteren van het end-to-end beheer van leadgeneratie, waardoor het voor merken gemakkelijker wordt om leads te genereren, te koesteren en om te zetten in klanten.
Ze omvatten het volgende:
- Een “offerte aanvraag” optie voor Instagram. Bedrijven kunnen een knop ‘Offerte aanvragen’ toevoegen aan hun profiel en stickers ‘Offerte aanvragen’ gebruiken in Stories. Het aanpasbare leadformulier dat aan de knop en sticker is bevestigd, stelt klanten gedetailleerde vragen om de nauwkeurigheid van offertes te verbeteren. De functie wordt momenteel getest.
- Partnerintegraties. Leadinformatie van Meta kan nu rechtstreeks worden gedownload naar een CRM naar keuze met nieuwe partnerintegraties, waardoor het voor uw verkoopteam gemakkelijker wordt om snel leads te bereiken.
- Creatieve flexibiliteit met Instant Forms. Instant Forms zullen gemakkelijker te maken en te personaliseren zijn, met nieuwe visuele en inhoudsopties. Het toevoegen van visuele informatie over producten aan Instant Forms zal naar verwachting de conversieratio’s verhogen. Het kan ook worden gebruikt om merk- of productbekendheid op te bouwen.
- Leads filteren met Instant Forms. Binnenkort kan Pages de antwoorden op meerkeuzevragen in Instant Forms gebruiken om te bepalen welke leads al dan niet geschikt zijn, en ze dienovereenkomstig filteren.
- Gated inhoud. Voorheen moesten bedrijven gebruikers toegang tot beveiligde inhoud (zoals webinars of e-boeken) e-mailen nadat een leadformulier was ingevuld met behulp van autoresponders en integraties van derden. Bedrijven kunnen nu gated content maken die kan worden gedownload of rechtstreeks kan worden geopend via het leadadvertentieformulier.
Instagram kan verhalen gaan verbergen
Social media-expert Matt Navarra zag dat Instagram een nieuwe Stories-lay-out lijkt te testen. Het nieuwe formaat verbergt “buitensporige” berichten en toont standaard slechts drie verhalen van een individuele gebruiker – tenzij kijkers op een “Toon alles” -prompt tikken.
Dit kan zorgwekkend zijn voor merken, die de doorlopende verhalen al lang gebruiken om te profiteren van een gefocust publiek. Als gevolg hiervan konden we zien dat merken strategischer werden over de uploadtijden van verhalen en welke verhalen ze vooraf moesten laden om de CTR’s te verhogen.
Video’s en foto’s op volledig scherm getest in Instagram-feed
Head of Instagram Adam Mosseri zei onlangs dat “de toekomst van foto’s en de toekomst van video mobiel is.”
We hebben gezien hoe goed verticale mobiele content op volledig scherm het kan doen op Instagram Reels, Stories en TikToks. Het lijkt erop dat standaard in-feed Instagram-foto’s en -video’s binnenkort zullen volgen.
Het platform test 9×16 feed foto’s en video’s , die een heel mobiel scherm domineren.
Houd deze verandering in de komende maanden in de gaten en begin opnieuw te kalibreren om rekening te houden met de nieuwe dimensies met uw foto’s en video’s. Overweeg om een winkel met educatieve infographics klaar te zetten – het nieuwe formaat zal waarschijnlijk bijzonder nuttig voor hen zijn.
Top Facebook-updates april 2022
Nieuwe opties voor het genereren van inkomsten in Horizon Worlds
Meta heeft nieuwe programma’s aangekondigd die zijn ontworpen om de activiteit van makers in Horizon Worlds , hun virtual reality-ervaring voor Oculus, te vergroten.
De nieuwe opties voor het genereren van inkomsten die naar Horizon Worlds komen, zijn onder meer:
- Een “Horizon Worlds Creator Bonus” die makers stimuleert met maandelijkse betalingen voor hun voortgang naar specifieke doelen, zoals het creëren van werelden die een groot publiek behouden of aantrekken
- Nieuwe tools waarmee makers virtuele effecten kunnen maken en verkopen, zoals modeaccessoires of filters
Bron: Meta
Deze opties zijn een aanvulling op het Horizon Creators Fund van $ 10 miljoen dat in oktober vorig jaar werd aangekondigd.
Op dit moment is dit programma alleen beschikbaar voor een klein aantal in aanmerking komende videomakers in de Verenigde Staten, maar Meta zegt dat het een cruciaal onderdeel is van hun ‘langetermijnvisie’.
Het is vermeldenswaard dat Meta miljoenen heeft geïnvesteerd in zijn VR-platform , en het lijkt erop dat Horizon Worlds de komende maanden en jaren nog meer een focus zal zijn voor het bedrijf.
Post-pinning-functie van Instagram in testfase
Weet je hoe Twitter- en Facebook-groepen je in staat stellen berichten vast te pinnen waarvan je wilt dat gebruikers ze bovenaan je feed zien?
Een vergelijkbare functie wordt momenteel getest op Instagram . Gebruikers met toegang tot de functie kunnen berichten bovenaan hun profiel vastzetten, waardoor hun favoriete of populairste berichten direct zichtbaar zijn voor nieuwe volgers.
Gebruikers die deze functie hebben, kunnen er toegang toe krijgen door op de drie stippen in de rechterbovenhoek van een bericht te klikken en de optie Vastmaken aan je profiel te selecteren.
Vraag je je af hoe merken en videomakers kunnen profiteren van deze functie? Hier zijn een paar ideeën:
- Houd aankondigingen van nieuwe producten bovenaan de feed
- Zorg ervoor dat kansen met een hoge betrokkenheid (zoals wedstrijden) direct zichtbaar zijn voor gebruikers die uw profiel bekijken
- Markeer door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) die significante resultaten oplevert
- Deel best presterende inhoud om nieuwe volgers aan te trekken zodra ze uw profiel bezoeken
We hebben nog geen nieuws over wanneer deze functie naar meer accounts wordt uitgerold, maar als de tests goed verlopen, weten we waarschijnlijk binnen een paar maanden meer!
Lengte Instagram Reel nu 90 seconden
Sinds hun introductie in 2020 zijn Instagram Reels enorm populair geworden en zijn ze een ongelooflijk waardevolle tool voor merken geworden. Het experiment van Hootsuite toonde aan dat het gebruik van Reels de algehele betrokkenheid en het aantal volgers van een account kan verhogen.
En we hebben goed nieuws – nu zijn er nog meer Reels om van te houden! De maximale haspellengte is verhoogd van 60 seconden naar 90 seconden lang .
Aangezien Reels de snelst groeiende contentfunctie is op zowel Facebook als Instagram, is dit geen grote verrassing. Toch zal het interessant zijn om te zien of makers al dan niet profiteren van de optie voor een langere videotijd. Veel Reels gebruiken niet de volledige 60 seconden zoals het is, wetende dat kortere, boeiendere video’s soms hogere video-voltooiingspercentages kunnen hebben.
Dat gezegd hebbende, zullen de langere tijdsbestekken waarschijnlijk waardevol zijn voor videomakers en bedrijven die zelfstudie-achtige inhoud delen, vooral als ze die extra tijd nodig hebben om grondig te zijn.
Nieuwe tagging-opties op Instagram
We hebben twee belangrijke updates met betrekking tot het taggen op Instagram: het platform breidt de functies voor het taggen van accounts en producten uit.
Instagram heeft het taggen van producten nu uitgebreid naar alle gebruikers in de VS. Als privégebruiker met slechts honderd volgers kan ik nu bijvoorbeeld het nieuwe paar schoenen taggen dat ik net tijdens mijn vakantie heb gerockt.
Hoewel dit misschien niet zo belangrijk klinkt, is het belangrijk om te onthouden dat verwijzingen van vrienden en familie het meest vertrouwde marketingmedium zijn dat er is: mensen vertrouwen producten, bedrijven en videomakers waar hun persoonlijke connecties dol op zijn. Deze uitgebreide tagging-mogelijkheid zou kunnen leiden tot een toename van de naamsbekendheid en productaankopen.
In dezelfde week dat uitgebreide producttagging werd gelanceerd, begon Instagram ook met het uitrollen van ‘ verbeterde mensentags ‘.
Zo werkt het: Gebruikers hebben altijd al andere accounts kunnen taggen in video- en fotoposts, Verhalen en Reels. Ze kunnen dat nog steeds doen, maar nu kunnen videomakers zelf een categorie selecteren die als een “verbeterde tag” naast hun naam verschijnt.
Makers die songwriters zijn, kunnen bijvoorbeeld de categorie ‘songwriter’ selecteren en deze wordt naast hun naam weergegeven wanneer ze door andere gebruikers worden getagd. Hier is hoe het eruit ziet:
Bron: Instagram
Verbeterde persoonstags kunnen helpen de aandacht van gebruikers te trekken en de merkidentiteit van een maker vast te stellen. Ze vertellen gebruikers precies wat je als videomaker te bieden hebt en kunnen helpen om meer bezoekers naar je toe te trekken.
Deze veranderingen zijn opwindend maar niet schokkend, aangezien Instagram en Meta over het algemeen veel tijd en geld hebben geïnvesteerd in het aantrekken van makers naar het platform en het behouden van hun loyaliteit.
Top Facebook-updates maart 2022
Nieuwe Meta Advantage Suite voor advertenties
Meta consolideert al zijn geautomatiseerde advertentieproducten onder één enkel platform, de Meta Advantage Suite.
Dit omvat twee productgroepen:
- Met die gemarkeerd als “Voordeel” kunt u aspecten van campagnes automatiseren die u voorheen handmatig moest instellen, zoals gedetailleerde targetingopties.
- Degenen die zijn gemarkeerd met “Advantage+” zorgen voor volledige automatisering door het hele campagne-instellingsproces, inclusief plaatsingskeuze.
De tools zijn ontworpen om marketeers te helpen nieuwe niveaus van optimalisatie, personalisatie en efficiëntie te bereiken en de advertentie-ervaring voor zowel merken als advertentiedoelgroepen te verbeteren.
Enkele van de kernfuncties zijn:
- Voordeel Lookalikes en Voordeel Gedetailleerde Targeting (momenteel bekend als Lookalike Uitbreiding en Gedetailleerde Targeting Uitbreiding ), waarmee Meta bredere groepen mensen kan bereiken buiten de aanvankelijk ingestelde targetinginstellingen om gebruikers met hoge conversies te vinden
- Advantage+ app-campagnes (momenteel bekend als geautomatiseerde app-advertenties)
- Advantage+-plaatsingen (momenteel bekend als automatische plaatsingen)
- Advantage+ Creative (momenteel bekend als Dynamic Experiences)
- Advantage+ Shopping-campagnes (bekend als Automated Shopping Ads), momenteel in bètatest.
Lees hier meer over de Meta Advantage Suite .
Merkveiligheidsupdates aangekondigd
Facebook heeft de afgelopen jaren functies voor merkveiligheid geïntroduceerd om adverteerders en bedrijven meer controle te geven over waar hun inhoud op het platform verschijnt.
Dit zijn de nieuwe merkveiligheidsupdates die momenteel in ontwikkeling zijn:
- Verificatie van merkgeschiktheid door derden in feed. Facebook heeft Zefr geselecteerd als partner om te rapporteren over de context waarin advertenties verschijnen in de feed op Facebook. Ze gaan op zoek naar nieuwe manieren om de geschiktheid van advertenties naast aangrenzende inhoud (zoals de video die wordt afgespeeld na een InStream-advertentie) te verifiëren en te meten. Dit kan zowel de maker van de inhoud als de adverteerder ten goede komen.
- Op inhoud gebaseerde feedcontroles voor bedrijven. Dit helpt adverteerders te voorkomen dat ze worden weergegeven naast inhoud die niet overeenkomt met de kernwaarden van hun merk.
Nieuwe tools voor groepsbeheer op Facebook
Facebook Groups is de afgelopen jaren een grote focus geweest voor Meta, en het lijkt er niet op dat dit snel zal veranderen.
Om de community-building tool verder te verbeteren, heeft Meta zojuist nieuwe tools voor groepsbeheer aangekondigd :
- Automatisch weigeren van inkomende berichten die door externe factcheckers zijn geïdentificeerd als valse informatie
- Uitgebreide “mute”-functie en stelt beheerders in staat om groepsleden te “schorsen” voor het posten, reageren, het betreden van kamers of het deelnemen aan groepschats
- “Admin Assist”-functie om ledenverzoeken automatisch goed te keuren of af te wijzen op basis van vreedzame criteria, zoals of ze al dan niet alle vragen van leden hebben beantwoord
- Updates voor “Admin Home”, inclusief een nieuw overzichtsdashboard om snel meldingen te bekijken, taken te zoeken en inzichten te bekijken
- Nieuwe QR-codes die beheerders kunnen downloaden en delen waar en hoe ze gebruikers naar de Over-pagina van de Groep willen sturen; dit is een gemakkelijke manier om uw groep snel te laten groeien
- Optie voor beheerders om groepsuitnodigingen via e-mail te verzenden
Bron afbeelding: Facebook
Chronologische feed is terug op Instagram
Deze maand kregen we de aankondiging dat de functie voor chronologische weergave is teruggekeerd naar Instagram… maar alleen voor gebruikers die dat willen.
De chronologische feedweergave toont gebruikersinhoud van accounts die ze volgen in chronologische volgorde. Het maakt geen gebruik van het overkoepelende algoritme van het platform dat rekening houdt met gebruikersvoorkeuren en -gedrag bij het rangschikken van inhoud op feeds.
Na de update kunnen gebruikers een “Volgende” feed bekijken om berichten van accounts die ze volgen in chronologische volgorde te zien. Als u ‘Favorieten’ selecteert, ziet u inhoud van gebruikers die u als uw favorieten beschouwt. Je vindt deze door naar de startpagina in de app te gaan en linksboven op het Instagram-icoontje te tikken.
De hoofdfeed gebruikt echter hetzelfde basisalgoritme dat prioriteit geeft aan waar gebruikers in het verleden mee bezig zijn geweest. Er zijn nog geen bedieningselementen voor Verhalen.
Executive suggereert dat Instagram-hashtags niet veel invloed hebben op het bereik
Deze maand kondigde Adam Mosseri (hoofd van Instagram) in een Story aan dat hashtags accounts niet echt helpen om meer views op hun content te krijgen – tot grote verbazing van social media marketeers over de hele wereld.
“Ze helpen ons wel te begrijpen waar een bericht over gaat, wat betekent dat het waarschijnlijker is dat het wordt weergegeven op een plaats als een hashtag-pagina, maar in het algemeen, nee, ik zou niet proberen om hashtags te zien als een manier om meer distributie te krijgen.”
Het idee hierachter is simpelweg dat uw inhoud met de juiste hashtags de kans niet groter maakt dat deze wordt weergegeven als ‘aanbevolen’ inhoud in de feeds van gebruikers. Maar gooi uw hashtag-strategie niet helemaal weg – het kan de kans vergroten dat uw inhoud op een hashtag-pagina verschijnt.
Wat is onze mening? Hashtags kunnen uw bereikprestaties misschien niet maken of breken, maar het kan zeker geen kwaad om ze te gebruiken.
Automatisch gegenereerde bijschriften op Instagram
Bijschriften vergroten de bruikbaarheid en toegankelijkheid van videocontent en Instagram heeft de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in zowel toegankelijkheid als videocontent.
Als gevolg hiervan maken ze het nu gemakkelijker voor gebruikers om ondertiteling aan hun inhoud toe te voegen met automatisch gegenereerde ondertiteling voor feedvideo’s . Tijdens de eerste uitrol wordt de functie uitgebracht in 17 verschillende talen (en later zullen er meer worden toegevoegd). Automatisch gegenereerde ondertiteling kan worden uitgeschakeld.
Instagram lanceert Creator Lab
In maart kondigde Instagram de release aan van een nieuw informatiecentrum voor makers van inhoud, genaamd Creator Lab. Het bevat momenteel 18 video’s van maximaal vijf minuten. In de video’s delen succesvolle creators wat ze eerder hadden willen weten tijdens het maken van content, met tips voor beginnende creators om aan de slag te gaan.
Wat denk je? Over welke van deze aankondigingen bent u het meest enthousiast? Wat vindt u van de veiligheid van e-commerce op het platform? Deel uw mening in de reacties hieronder!
Top Facebook-updates februari 2022
Facebook rolt Reels wereldwijd uit (en start tests voor het genereren van inkomsten)
De populariteit van Facebook Reels is gegroeid sinds hun eerste release in de zomer van 2021. Facebook stelt Reels nu wereldwijd beschikbaar, voor alle gebruikers , op zowel iOS als Android – net op tijd voor opties voor het genereren van inkomsten.
In de komende weken zal Facebook het tempo opvoeren van het testen van Facebook Reels Overlay Ads in Canada, Mexico en de VS. Andere landen zullen naar verwachting snel volgen. Met dit advertentieformaat kunnen makers inkomsten genereren met hun rollen en kunnen adverteerders een spannende nieuwe advertentieplaatsing krijgen.
De plaatsing omvat advertenties met klikbare banners onderaan de reels of stickers die overal in de reel kunnen worden geplaatst.
Bron: Facebook
Facebook heeft ook aangekondigd dat ze een functie voor het genereren van inkomsten gaan testen, genaamd “Stars on Reels”. Hiermee kunnen gebruikers “Stars” kopen en naar makers sturen; voor elke verzonden ster ontvangt de maker één cent.
Facebook verwijdert profielvideo’s
Gedurende een aantal jaren stond Facebook gebruikers toe om video’s als hun “profielfoto” te hebben in plaats van een stilstaand beeld.
Op 7 februari heeft Facebook de functie van het platform verwijderd. Als een gebruiker zijn profielvideo niet heeft vervangen door een afbeelding, wordt de omslagafbeelding van de video automatisch zijn profielfoto.
Gestroomlijnde likes op Instagram Stories
Eerder in februari zei Instagram dat ze een nieuwe functie uitbrengen waarmee gebruikers Stories ‘privé’ leuk kunnen vinden.
Voorheen ontvingen makers meldingen via directe berichten wanneer iemand op hun Verhaal reageerde.
In de toekomst kunnen gebruikers bij het bekijken van een Verhaal op een hartpictogram onder aan het scherm tikken. Deze vind-ik-leuks worden niet verzonden via een direct bericht, maar worden in plaats daarvan weergegeven als een hartsymbool naast de naam van de gebruiker wanneer de maker naar de weergavegegevens van zijn verhaal kijkt.
Het doel is om de inbox van gebruikers op te schonen en alleen daadwerkelijke berichten op te nemen in het DM-gedeelte van de app.
Instagram lanceert de functie “Jouw activiteit”.
Instagram heeft de release aangekondigd van een “Your Activity” -functie waarmee gebruikers hun activiteit op één centrale locatie in de app kunnen zien en beheren.
Dit omvat het beheren, verwijderen en archiveren van alle inhoud (inclusief berichten, verhalen en rollen) in bulkacties. Gebruikers kunnen ook hun eigen interacties beheren, zoals opmerkingen, likes op Story-stickerreacties en meer. Sorteeropties omvatten tijdsbestek en activiteitstype.
Bron: Instagram
Nieuwe 3D-avatars komen naar Instagram
Gebruikers in de VS, Canada en Mexico kunnen nu visuele 3D-avatars van zichzelf gebruiken in hun Stories en DM’s op Instagram (naast Facebook en Messenger).
De update bevat ook nieuwe aanpassingsmogelijkheden. Gebruikers kunnen kiezen uit meer gezichtsvormen, uitdrukkingen en huidtinten om avatars te creëren die er meer op lijken.
Bron: Instagram op Twitter
Meta heeft ook NFL-outfits voor avatars uitgebracht in afwachting van de Super Bowl, iets waarvan we in de toekomst waarschijnlijk meer kunnen verwachten.
Een wereldwijde uitrol zal naar verwachting in de komende maanden volgen.
Wat denk je? Over welke van deze aankondigingen bent u het meest enthousiast? Wat vindt u van de veiligheid van e-commerce op het platform? Deel uw mening in de reacties hieronder!
Top Facebook-updates januari 2022
Een veiligere winkelervaring
Social commerce wordt steeds populairder, waarbij zowel Facebook als Instagram native shopping op het platform mogelijk maken. Facebook begrijpt het belang van het creëren van een veilige en betrouwbare winkelervaring voor alle betrokkenen, dus hebben ze enkele wijzigingen aangebracht in hun toolkit voor sociale handel.
Ze hebben het beleid gedeeld dat merken moeten volgen om de winkelfuncties van Meta te kunnen gebruiken. Alle mensen die op Facebook verkopen (inclusief Marketplace-verkopers) moeten het handelsbeleid volgen en er kunnen aanvullende beleidsregels van toepassing zijn, afhankelijk van hoe je verkoopt.
Als u advertentiecampagnes uitvoert, moet u het advertentiebeleid volgen en iedereen die de Commerce Manager of een winkel op het platform gebruikt, moet zich houden aan de Merchant Agreement.
Meta heeft al deze richtlijnen gecentraliseerd in een uitgebreide resource hub .
Ze hebben ook de volgende informatie gedeeld met betrekking tot klantveiligheid:
- Schending van het beleid kan leiden tot verwijdering van vermeldingen, afwijzing van producttags en intrekking van de toegang tot winkelfuncties.
- Facebook verzamelt feedback via klantonderzoeken en bedrijfsrecensies om zowel het systeem te verbeteren als te zoeken naar verkopers die moeten worden verwijderd.
- Facebook Pay heeft antifraudetechnologie om zowel bedrijven als consumenten te beschermen, inclusief de mogelijkheid voor mensen om spelden, vingerafdrukken of gezichts-ID’s te gebruiken om geld te verzenden.
- Meta heeft zwaar opgeleide beoordelings- en handhavingsteams naast gespecialiseerde detectietools om gecompromitteerde accounts of frauduleuze activiteiten te vinden.
- Ze gebruiken geautomatiseerde systemen om aanbiedingen met namaakartikelen te vinden en te blokkeren.
- Gespecialiseerde teams die samenwerken met wetshandhavers reageren op juridische verzoeken om de verkoop van gestolen goederen te voorkomen.
- Gebruikers kunnen verdacht gedrag melden, zelfs als ze zelf niet de koper zijn.
Abonnementen voor videomakers
Facebook lanceerde abonnementen in 2020, waardoor makers in wezen op inhoud gerichte bedrijven op het platform kunnen creëren. Deze functie krijgt nu een paar updates op Facebook, en komt ook naar Instagram.
Enkele van de recente updates op Facebook omvatten:
- Makers van abonnementen kunnen e-maillijsten downloaden van nieuwe beschrijvers die hebben ingestemd om deze informatie vanaf december 2021 te delen, waardoor makers hun bedrijf buiten het platform kunnen laten groeien.
- Creators kunnen nu gepersonaliseerde links maken en gebruiken om abonnementen te promoten.
- In de komende maanden krijgen videomakers toegang tot nieuwe statistieken die hun geschatte verdiensten inzichtelijk maken en meer informatie geven over waar de verkoop vandaan komt; ze bevatten ook informatie over geschatte belastingen en hoeveel ze aan vergoedingen betalen.
Instagram-abonnementen werken net als die van Facebook, waardoor gebruikers zich kunnen abonneren op hun favoriete makers. De gebruiker krijgt toegang tot exclusieve content en voordelen, terwijl de maker maandelijks inkomsten genereert. Het is een win-win voor beide partijen.
Vanaf januari is Instagram begonnen met het testen van abonnementen met een kleine groep makers (waaronder @alanchikinchow , @sedona._ , @alizakelly , @kelseylynncook en @elliottnorris als je de functie nu wilt zien).
Ze kunnen een maandelijkse prijs naar keuze instellen, een knop ‘Abonneren’ op hun profiel gebruiken en de volgende abonnementsvoordelen bieden aan volgers:
- Creators kunnen exclusieve Lives uitzenden naar abonnees voor meer directe betrokkenheid.
- Creators kunnen Stories speciaal voor hun abonnees maken.
- Abonnees hebben een badge naast alle opmerkingen en berichten wanneer makers betrokkenheid bekijken voor gemakkelijke identificatie.
De test is klein, maar Instagram plant een bredere uitrol in de komende maanden.
Nieuwe bronnen om kleine bedrijven in zwarte handen te ondersteunen
Meta heeft ontdekt dat kleine bedrijven in zwarte handen hogere sluitingspercentages en hogere percentages verloren verkopen hebben dan veel van hun collega’s, dus hebben ze speciale oplossingen ontwikkeld om hen te ondersteunen.
In januari heeft Meta nieuwe programmering, tools en bronnen aangekondigd exclusief voor bedrijven in zwarte handen die vanaf februari (Black History Month) beschikbaar zullen zijn.
Het platform zal ook wekelijkse evenementen organiseren met influencers, bedrijfseigenaren en experts uit de industrie. Deze evenementen gaan door tot na februari.
Het bedrijf heeft ook een lijst aangekondigd van kleine bedrijven die zullen deelnemen aan een speciaal partnerschap om bedrijven die eigendom zijn van Black en Latinx te promoten met de hulp van Meta’s Sheryl Sandberg en Grammy-bekroonde entertainer Ciara. Deze bedrijven krijgen 6 weken directe ondersteuning van Meta om te leren hoe ze effectieve marketingcampagnes kunnen maken, en ze ontvangen $ 100.000 aan advertentietegoed en creatieve ondersteuning.
Meta deelt Instagram-trends
In januari deelde Meta een lijst met best practices en contentformaten die momenteel trending zijn op Instagram. Als je bij de tijd wilt blijven, probeer ze dan in je Instagram-strategie te verwerken.
De belangrijkste Instagram-trends zijn:
- Het verhaal achter uw producten vertellen in de vorm van een ‘how it’s made’-video of een live Q&A
- Minimalistische schoonheid (“schone” en “natuurlijke” make-upproducten) en gedurfde, maximalistische mode
- Korte video’s gebaseerd op trending audioclips (meest populair in Reels)
- Videomakers krijgen de status van beroemdheid
- Grote interesse in holistische wellness en geestelijke gezondheidszorg