Google zegt dat de wijziging geen negatieve invloed zal hebben op de prestaties.
Adverteerders die PPC-advertenties uitvoeren
is misschien vanochtend wakker geworden met een e-mail waarin het nieuwe beleid met betrekking tot overbodige zoekwoorden wordt uiteengezet.
Wat is er veranderd. De aanbevelingen ‘Overbodige zoekwoorden verwijderen’ suggereren overbodige zoekwoorden binnen dezelfde advertentiegroepen. Mogelijk ziet u de melding in de rechterbovenhoek van uw advertentiedashboard. Maar vanaf 19 januari kan de aanbeveling zoekwoorden voor verschillende zoektypen bevatten.
Nu zal Google beginnen met het verwijderen van overbodige zinsdelen en exacte zoekwoorden ten gunste van brede zoekwoorden.
Robert Brady merkte dit voor het eerst op en plaatste het op Twitter.
Waarom Google de wijziging doorvoert. In hun e-mail zei Google:
Overbodige zoekwoorden zijn gelijk aan beter presterende zoekwoorden of zoekwoorden in bredere zoektypen. Door deze overbodige zoekwoorden te verwijderen en uw zoekwoorden voor verschillende zoektypen te consolideren, kunt u uw account gemakkelijker beheren. Het heeft geen negatieve invloed op uw prestaties en zorgt er nog steeds voor dat uw advertenties bij dezelfde zoekopdrachten worden weergegeven.
Stop automatisch toepassen. U kunt (en zou moeten, IMO) het automatisch toepassen van aanbevelingen in zowel Editor als de Ads-frontend uitschakelen door in uw aanbevelingengedeelte op “uitschakelen” te klikken.
Graaf dieper. U kunt de aanbevelingenrichtlijnen van Google hier bekijken . Als je de e-mail van Google niet hebt ontvangen, plak ik deze hieronder.
Waarom het ons kan schelen. Dit is weer een poging van Google om accounts te verplaatsen naar alleen brede zoekwoorden. Adverteerders en merken mogen de wijziging alleen doorvoeren als ze hebben getest en vastgesteld of brede zoekwoorden het beste werken voor hun accounts. Als u niet zeker bent van breed zoeken, schakelt u automatisch toepassen en testen uit.