In de eerste paar weken van het jaar publiceren we een reeks tips en notities over hoe u uw inspanningen kunt maximaliseren, inclusief verwijzingen naar nieuwe tools zoals ChatGPT en DALL-E, en hoe deze apps u kunnen helpen met het posten op Facebook.
Tips plaatsen voor Facebook
Facebook is misschien niet langer de coole app of de ontmoetingsplaats voor jongere gebruikers, maar het blijft het meest gebruikte socialemediaplatform ter wereld en het blijft meer gebruikers toevoegen naarmate het zich uitbreidt naar steeds meer markten.
Iedereen checkt in op Facebook, want daar ben je verbonden met je beste vrienden en familie, en je wilt geen verjaardagsmelding of een andere belangrijke mijlpaal missen die via Facebook wordt aangekondigd.
Dat is een groot deel van de reden waarom bijna 2 miljard mensen nog steeds elke dag inloggen op Facebook, en als ze daar eenmaal zijn, besteden ze nog steeds tijd aan rondkijken, deelnemen aan groepen, berichten delen, enz.
Jongere gebruikers besteden misschien meer tijd aan het scrollen door TikTok, maar Facebook blijft een cruciale overweging voor de meeste merken.
Met dat in gedachten, wat zijn de belangrijkste best practices voor Facebook in 2023 voor een merk dat zijn in-app-aanwezigheid wil optimaliseren?
Het algoritme
Het eerste dat u moet begrijpen, is het nieuwsfeed-algoritme en hoe het inhoud in de app versterkt.
Het News Feed-algoritme van Facebook, dat tot doel heeft de betrokkenheid van gebruikers te optimaliseren, wordt ondersteund door drie belangrijke elementen:
- Waar de post vandaan komt – Het algoritme houdt rekening met hoe vaak een gebruiker met een profiel of persoon omgaat, als een middel om de waarschijnlijke interesse te bepalen. Dus als je regelmatig berichten van een pagina leuk vindt of erop reageert, zie je meer van de berichten. Als iemand met wie je regelmatig contact hebt een link deelt, is de kans groter dat je deze ook ziet. Dat betekent dat hoe meer mensen zich bezighouden met uw pagina-inhoud, hoe groter de kans dat ze er meer van te zien krijgen, aangezien ze interesse hebben getoond in uw updates.
- Wanneer het werd gepost – Tijdigheid blijft een factor in de nieuwsfeed van Facebook, wat ook betekent dat de eerste reactie op een bericht een rol speelt bij het bepalen van het bereik. Daarom moet u de aandacht trekken van de mensen die het in eerste instantie zien. Daarom moet u begrijpen wanneer uw publiek online is (via uw analyses) en waar ze waarschijnlijk mee bezig zijn.
- Hoe waarschijnlijk het is dat het betrokkenheid zal stimuleren – het algoritme van Facebook werkt ook om te bepalen wat de betrokkenheid gewoonten van elke gebruiker zijn, en zal optimaliseren om zo goed mogelijk in te spelen op hun specifieke gedrag. Volgens Facebook : “Voor een bepaald verhaal voorspellen we hoe waarschijnlijk het is dat u op dat verhaal reageert of dat verhaal deelt”. Facebook zal ook inschatten hoe lang het denkt dat gebruikers een video kunnen bekijken of een artikel kunnen lezen, als verdere indicatoren van waarschijnlijke betrokkenheid.
Het News Feed-algoritme wordt altijd bijgewerkt en evolueert, en Facebook’s grote focus van de laatste tijd is het benadrukken van meer relevante video-updates, uit de hele app, in gebruikersfeeds. Meta heeft gezegd dat het in de loop van de tijd meer van deze op AI gebaseerde aanbevelingen zal blijven toevoegen , en naarmate het algoritme verbetert, wordt het steeds beter in het markeren van relevante inhoud voor elke gebruiker die ze anders niet zouden hebben gezien.
Bonus tips