Google Ads beëindigt Shopping-campagnes die gebruik maken van Verbeterde CPC vanaf begin oktober 2023. Google heeft gezegd dat Shopping-campagnes die Verbeterde CPC gebruiken, moeten overwegen de doel-ROAS-experimenten met één klik voor Shopping uit te proberen die u kunt vinden in uw campagne-instellingen.
Deze melding was recent, dus de instelling lijkt relatief nieuw (misschien weken oud?). Thomas Eccel merkte de instelling op en plaatste op X het volgende: ‘Nieuw gespot! Doel-ROAS met één klik voor standaard Shopping-campagnes. Met doel-ROAS-experimenten voor Shopping kunt u de doel-ROAS vergelijken met uw standaard Shopping-campagnes met behulp van handmatige CPC- of eCPC-biedingen en de impact meten. “
Hij deelde ook deze screenshot:
In de documentatie van Google wordt uitgelegd: “Met doel-ROAS-experimenten voor Shopping kunt u doel-ROAS testen met uw standaard Shopping-campagnes met behulp van handmatige CPC- of eCPC-biedingen en de impact meten. Het experiment verdeelt uw budget tussen het experiment en de oorspronkelijke campagne, wat de meest betrouwbare manier is om eventuele vooroordelen en seizoensinvloeden uit het experiment te verwijderen.”
Heeft u Doel-ROAS met één klik geprobeerd voor uw Shopping-campagnes?