Instagram experimenteert met chatwidgets

Contentmarketing met Instagram

Contentmarketing voor Instagram

Wil jij organische Instagram-inhoud  gebruiken om vraag naar jouw producten of diensten te creëren? Op zoek naar wijsheid bij het bouwen van uw contentstrategie?

In dit artikel ontdek je hoe je Instagram-content kunt gebruiken om meer interesse in je product of services te wekken.

Waarom Instagram gebruiken voor organische marketing en verkoop?

Er zijn twee belangrijke redenen waarom marketeers hun tijd en energie moeten besteden aan Instagram voor organische marketing en verkoop.

De eerste is dat Instagram nog steeds de koning is als het gaat om direct message (DM) -gesprekken . DM’s zijn een waardevol hulpmiddel om relaties op te bouwen en verkoopgesprekken te voeren, en Instagram maakt het gemakkelijk voor mensen om in je DM’s te glijden.

Met Instagram kun je snel reageren op iemands Instagram-verhaal in plaats van ze daadwerkelijk te sms’en. Je kunt ze een duim omhoog geven, van hun inhoud houden, of de vuur emoji delen en dat plaatst ze automatisch in je inbox. Dus als je een product of dienst verkoopt, kun je meer gesprekken voeren met je volgers.

ALT

Instagram DM’s hebben ook een functie waarmee je een spraaknotitie naar iemand kunt sturen. U zult merken dat het minder tijd kost om een ​​spraaknotitie te verzenden dan om een ​​sms-bericht te verzenden, en het voegt een persoonlijk tintje toe aan het gesprek.

De tweede reden waarom Instagram waardevol is voor organische marketing en verkoop, is dat het een multimediaplatform is, dus er zijn verschillende plaatsen waar je inhoud kunt posten. Je kunt lange video’s maken voor IGTV , hapklare inhoud voor Instagram Reels , posts voor de feed of Instagram-verhalen voor inhoud achter de schermen. De mogelijkheden om je publiek op Instagram te boeien zijn eindeloos.

Omdat Instagram zoveel plaatsingen biedt, kun je ook veel inhoud van je andere platforms hergebruiken om je inhoud nog verder uit te breiden.

Veelvoorkomende fouten in Instagram-inhoud om te vermijden

Om een ​​boeiende en goed afgeronde contentstrategie voor Instagram te ontwikkelen, zijn er drie veelvoorkomende fouten die je wilt vermijden. Hier leest u hoe u ze kunt vermijden.

Instagram-inhoudsprestaties

Sommige Instagram-marketeers maken de fout om te veel te focussen op ijdelheidscijfers wanneer ze inhoud plaatsen. Ze kunnen succes evalueren op basis van alleen likes en opmerkingen, of hun inspanningen richten op het maken van deelbare inhoud die viraal gaat.

Het is echter belangrijk om te begrijpen dat verschillende soorten inhoud verschillende doelen kunnen dienen en dat de manier waarop u hun succes evalueert, niet hetzelfde is. Voor elk stukje inhoud dat je voor Instagram maakt, moet je een doel stellen.

Als je bijvoorbeeld een foto van jezelf plaatst om volgers een glimp van je leven te geven, krijg je waarschijnlijk meer likes en reacties dan met andere soorten inhoud. Hoewel dit meer betrokkenheid op het oppervlak is, hebben die vind-ik-leuks en reacties een belangrijk doel: ze geven je een boost in het Instagram-algoritme.

Als het uw doel daarentegen is om shares of saves van uw inhoud te krijgen, kunt u een inspirerende quote of infographic posten. Wanneer u uw analyses voor dit soort inhoud bekijkt, krijgt deze waarschijnlijk minder likes en reacties, maar aanzienlijk meer shares en opgeslagen items, wat leidt tot meer bereik en zichtbaarheid.

Wanneer u getuigenissen van klanten in uw inhoud onder de aandacht brengt, is het misschien uw doel om simpelweg meer DM’s te krijgen, meer potentiële klanten in de pijplijn, of misschien meer klikken naar de link in uw biografie, wat zou leiden tot uw product en service. Of de berichten genoeg likes of reacties krijgen, maakt niet uit, want dat was in de eerste plaats nooit je doel.

Lengte bijschrift Instagram

Het schrijven van lange bijschriften voor Instagram was vroeger een best practice, maar het platform is veranderd. Instagram biedt nu verschillende manieren om uw inhoud te structureren en op te maken. Als je 30 minuten besteedt aan het schrijven van een geweldig Instagram-bijschrift, maar mensen het alleen doorbladeren of helemaal niet lezen, is dat geen effectief gebruik van je tijd.

Het doel van elke inhoud is om uw publiek deze te laten consumeren. Wanneer je een video op sociale media publiceert, wil je deze zo structureren dat mensen tot het einde blijven kijken – je focus ligt op de kijktijd. In de context van Instagram-ondertiteling wil je je inhoud structureren om de ‘leestijd’ te vergroten.

Als je een lang, op waarde gebaseerd Instagram-onderschrift hebt dat je wilt delen, overweeg dan om er een carrousel van te maken in hapklare stukjes die gemakkelijker te verteren zijn. Schrijf je bijschrift in de notities-app op je telefoon of in een Google-document, maak er een screenshot van en snijd het bij tot stukjes die in een carrousel passen.

Gebruik voor de eerste afbeelding in de carrousel wat Vanessa de “fotoaas” -methode noemt: Kies een afbeelding waarvan je weet dat deze goed zal presteren bij je publiek, iets dat het scrollen zal stoppen. Gebruik vervolgens voor de rest van de dia’s erachter de schermafbeeldingen die u hebt voorbereid.

Als mensen in dit voorbeeld de carrousel vegen, kunnen ze door de inhoud scrollen als een diavoorstelling of presentatie, waardoor ze betrokken kunnen raken bij de tekst en deze daadwerkelijk kunnen lezen. En als een bepaald deel van de carrousel echt met hen resoneert, zullen ze dat opnieuw delen.

ALT

Houd het kort voor het daadwerkelijke bijschrift van het bericht. Het is geen essay omdat je dat hebt bewaard voor de carrousel zelf. Zorg er ook voor dat u de lezers vertelt om te vegen.

De fotoaasmethode geeft het beste van twee werelden. Met de eerste dia krijg je de ijdelheidstatistieken die je een boost zullen geven in het algoritme, en voor de rest van de carrousel overwin je mogelijk de bezwaren van mensen, pak je veelvoorkomende fouten of mythen aan en bouw je sociaal bewijs op .

Houd er rekening mee dat u alles buiten de eerste dia kunt verbergen, inclusief een videogetuigenis van een klant, een screenshot van uw verkooppagina of uw aanbieding, enzovoort.

Instagram-inhoudsstrategie

De derde fout die je moet vermijden, is denken dat als je alles gratis weggeeft op Instagram, mensen je producten of diensten gaan kopen.

Veel servicegerichte bedrijven plaatsen een groot aantal op tutorials gebaseerde inhoud waarin ze mensen in feite alles leren waar hun betaalde producten en services voor bedoeld zijn. Hoewel het constant plaatsen van dit soort inhoud je misschien meer views, likes en volgers op Instagram oplevert, werkt het vanuit zakelijk oogpunt niet.

Wat u in wezen doet, is uw publiek trainen om op uw gratis inhoud te vertrouwen. Natuurlijk zal een video van 10 minuten, een feedpost of een Instagram-verhaalachtige miniserie nooit iemand helpen een groot probleem op te lossen. En hoe groter het probleem dat uw producten en diensten proberen op te lossen, hoe belangrijker het is om uw inhoud op Instagram te diversifiëren.

Als u zich alleen concentreert op het delen van how-to-inhoud en deze niet in evenwicht houdt met andere soorten inhoud die de vraag naar uw services zullen vergroten, zullen de mensen die uw inhoud consumeren nooit een behoefte ontwikkelen aan uw betaalde aanbiedingen. Ze zullen het allemaal zelf blijven doen omdat je ze door je inhoud hebt getraind om constant gratis de oplossingen te verwachten.

Een ander probleem met het constant maken van freebie-inhoud is dat je mensen begint aan te trekken die altijd alles gratis van je zullen verwachten, omdat je letterlijk alles gratis weggeeft. Als je dit doet, kannibaliseer je je eigen product of dienst. Er is geen nieuwsgierigheid naar wat uw betaalde bod is, want u geeft het allemaal weg.

3 soorten inhoud om op Instagram te plaatsen

Als het je uiteindelijke doel is om de vraag naar je product of dienst te ontwikkelen, heb je een goede balans nodig van voornamelijk drie soorten inhoud op Instagram.

Inhoud die leert

Ongeveer 25% van je Instagram-inhoud zou uit how-tos of quick wins moeten zijn. Door uw publiek over een onderwerp te informeren, kunt u vertrouwen opbouwen en uzelf positioneren als een expert. Dit is een kans om mensen een voorproefje te geven van wat u kunt bieden via uw betaalde producten en diensten.

Met instructievideo’s kunt u ook meer bezoekers trekken. Omdat mensen online naar oplossingen zoeken, wordt dit soort content een stuk sneller gezien. Het heeft de neiging om de meeste weergaven, vind-ik-leuks en gedeelde items te krijgen.

ALT

Wanneer u educatieve inhoud maakt, is de oproep tot actie cruciaal. Denk na over de verwachting die u wilt stellen en waar u mensen naartoe wilt sturen. Zorg ervoor dat je duidelijk maakt dat dit slechts een klein deel is van wat je aanbiedt en laat mensen op de link in je bio klikken of stuur je een bericht voor meer informatie.

Inhoud die bezwaren overwint

Je wilt ook inhoud voor Instagram maken die direct of indirect op bezwaren ingaat. Hoewel de bezwaren van uw doelgroep kunnen verschillen van die van andere bedrijven, zijn hier de belangrijkste bezwaren die de meeste bedrijven moeten overwinnen.

“Ik vertrouw je niet.”

Als u vaak merkt dat mensen in uw verkooppijplijn niet zeker weten of u de expert voor hen bent of dat uw product het beste is, maak dan inhoud die direct of indirect op dat bezwaar ingaat. Je zou dat kunnen doen met getuigenissen of casestudy’s van klanten, maar ook door je eigen reis naar herkenbaarheid te delen.

“Het is niet het juiste moment.”

Een ander veel voorkomend bezwaar is: “Ik kan [dit] niet doen totdat ik [dat] allemaal klaar heb.” U wilt inhoud voor Instagram maken om dit bezwaar weg te nemen en mensen ertoe aan te zetten samen met u de volgende stap te zetten.

ALT

Laten we zeggen dat uw bedrijf mensen leert hoe ze klanten kunnen krijgen die Instagram gebruiken. Enkele van de bezwaren die u wellicht tegenkomt, zijn: “Ik moet eerst mijn niche uitzoeken” of “Ik moet drie video’s posten voordat ik kan investeren”. Om deze bezwaren weg te nemen, zou je inhoud kunnen maken die uitlegt waarom dit het juiste moment is om Instagram te gebruiken en die drie redenen geeft waarom Instagram nog steeds relevant is.

Je kunt Instagram ook vergelijken met andere platforms, de voor- en nadelen van elk platform geven en uitleggen waarom Instagram geweldig is voor bedrijven. Als u nog niet het trackrecord heeft om uw eigen successen te delen, kunt u voorbeelden van anderen gebruiken in uw eigen inhoud. Het is nog steeds een succesverhaal, alleen niet het succesverhaal van uw klant.

Denk aan succesvolle ondernemers die een soortgelijk concept hebben gevolgd dat u predikt, of een soortgelijk excuus overwinnen dat uw publiek belet uw producten en diensten te kopen, en hun verhaal gebruiken.

“Ik heb het geld niet.”

Een ander veel voorkomend bezwaar dat moet worden overwonnen, is: “Ik heb het geld niet.” De gedachte is dat ze niet denken dat ze een professional nodig hebben en het liever zelf doen om een ​​paar dollar te besparen. Om dit aan te pakken, deelt u enkele van de fouten die mensen maken wanneer ze het alleen proberen te doen.

Als uw bedrijf bijvoorbeeld wimperextensions verkoopt, kunt u foto’s maken van enkele van de nachtmerries van de wimperextensions van uw klanten terwijl ze het zelf deden of naar een goedkopere plek gingen. Als mensen deze foto’s op je Instagram-account zien, hebben ze meteen een reden om je aanbod te overwegen.

Inhoud die fouten en mythen aanpakt

Het derde type inhoud dat u in uw Instagram-inhoudsmix wilt opnemen, moet fouten of mythes aanpakken die uw publiek blindelings volgt en uw aanbeveling geven over wat u in plaats daarvan moet doen.

De reden dat deze inhoud belangrijk is, is dat wanneer je fouten benadrukt, het je publiek ervan bewust maakt dat ze iets niet goed doen en dat ze in de probleemoplossende modus terechtkomen. Als ze zich meer bewust zijn van het probleem, gaan ze op zoek naar een oplossing.

ALT

Dit is waar uw how-to-inhoud en inhoud die bezwaren aanpakt een rol gaan spelen. U wilt dat mensen door het consumeren van uw andere inhoudsstukken beseffen dat uw bedrijf de oplossing heeft waarnaar ze op zoek zijn. Je wilt dat ze nieuwsgierig genoeg zijn dat ze op de link in je bio klikken en meer van de oplossing vinden die hen zou kunnen helpen en hen zou kunnen aanmoedigen om je betaalde producten en diensten te kopen.

Bron: socialmediaexaminer

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *