var ml_account = ml('accounts', '2034694', 'y6p2v9t0n2', 'load');

Wat is nu het verschil tussen digital marketing en growth hacking

De verschillen tussen digital marketing en growth hacking

Met de huidige Corona crisis zijn marketeers drukker dan ooit, welke kanalen moeten we gaan benutten wat doen onze klanten gaan we de budgetten naar beneden bijstellen en wat is het effect? Dit en meer van dit soort beslissingen is op het moment orde van de dag. Daarbij komt dat de meeste van ons (ik in ieder geval wel) thuis werken waardoor de communicatie anders gaat dan we gewend zijn denk hierbij aan video calls de meest bekende is op het moment Zoom.

Daarnaast is het online landschap veranderd en moeten we nu sneller als ooit schakelen. Een van de meest gestelde vragen die ik krijg is: wat is het verschil tussen digitale marketing en growth hacking? Het is gewoon de mentaliteitsverandering en aanpak die verandert hoe het proces resultaten kan boeken. Hier is een overzicht van het proces:

Digital Marketing Process
Identificeer de doelen van het merk
Maak gebruikerspersona’s
Maak een campagnestrategie
Voer uit op populaire kanalen
Analyseer campagnestatistieken

 

Growth Hacking Process find your unicorn
Identificeer één enkel doel dat is gedefinieerd met behulp van de OMTM of North Star Metric
Maak gebruikerspersona’s
KANAALPERSONEN maken
Gebruik data en onderbuikgevoel om creatieve groei-experimenten te brainstormen
Geef prioriteit aan experimenten op basis van hun ICE-score en andere prioriteitenkaders
Voer uit op geselecteerde, vaak ongebruikelijke kanalen en analyseer OMTM

Schaal de succesvolle experimenten op naar growth hacks Maar waar komt deze magie precies vandaan?

Krijgt de eenhoorn deze magie uit zijn hoorn? van de spiralen van de hoorn? of van de lang vloeiende manen? of zijn mooie staart?

Nou niet echt.

Het echte verschil is de mentaliteit.

Ik zeg altijd dat het belangrijkste om te leren een geweldige growth hacker te worden geen vaardigheid is, maar een mentaliteit. En growth hackers beheersen meestal 5 soorten mentale modellen die hen helpen geweldig te worden in wat ze doen. De 5 groeimogelijkheden zijn:
1. De ‘standaard twijfelaar’ geest
2. De ‘experimentele’ geest
3. De ‘procesgeoriënteerde’ geest
4. De ‘super gefocuste’ geest
5. De ‘analytische’ geest

Je weet nu hoe dit proces in elkaar zit en vraag je je af hoe je dit kan inzetten voor jouw bedrijf.

Neem contact met me op en we gaan samen aan de slag om jouw bedrijf nog beter te maken.

Het is juist de tijd om nieuwe kansen te benutten en niet af te wachten.

Contactformulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een reactie